Фронтальне опрацювання матеріалу "Життя зимуючих птахів"

Про матеріал

Технологія навчання за комбінованою системою М.П.Гузика

Першою складовою технології комбінованого навчання є урок вивчення нового матеріалу (РМБ). Його мета – засвоєння учнями формальних знань (теорій, термінів, понять) на репродуктивному рівні.

Наступним уроком є урок фронтального опрацювання навчального матеріалу (ФОМ) має на меті осмислення учнями навчального матеріалу і формування умінь і навичок. Структура його така: 1) повторення учнями блоку навчальної інформації; 2) фронтальне виконання завдань, визначених спеціальною програмою; 3) фіксація по пам`яті відповідей на основі запитань у зошиті; 4) контрольне опитування.

Саме це і є конспект уроку (ФОМ) для кожного учня класу.

Перегляд файлу

Конспект уроку для учнів

 

ФОМ Фронтальне опрацювання матеріалу блоку №3 «Природа взимку».

Тези: 3.13 – 3.15

Тема: Тварини взимку. Як зимують птахи

Література: Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак «Природознавство», 2 клас, с. 74 - 77

Девіз уроку: Воля пташці краща від золотої клітки (Народне прислів’я)

Робота над засвоєнням понять, визначень, правил

1.Повторення тез.

2.Усно дайте відповіді на запитання:

• Як зимують дерева і кущі?

• Що відбувається з трав’янистими рослинами взимку?

• Яких птахів називають осілими?

• Які птахи прилітають до нас з півночі? Чому?

Відпрацювання практичних умінь і навичок

1.Прочитайте вірш Лесі Українки «Мамо, іде вже зима»

«Мамо, іде вже зима,                                    « Чом же вона не тіка?

снігом травицю вкриває,                                 Нащо морозу чека?»

в гаю пташок вже нема…                                 «Не боїться морозу вона,

Мамо,  чи кожна пташина                               не покине країни рідної,

у вирій на зиму літає?»-                                    не боїться зими навісної,

В неньки спитала дитина.                                 Жде, що знову прилине весна.»

«Ні, не кожна, - одказує мати, -

онде, бачиш, пташина сивенька

скаче швидко отам біля хати?

Залишилась пташина маленька!»

  • Про що розповідається  у вірші?
  • На які групи поділяють птахів?
  • Яких птахів називають перелітними? Наведіть приклади.
  • Чому перелітні птахи восени відлітають у теплі краї?
  • Яких птахів називають осілими?

2. Розгляньте малюнки осілих птахів. Назвіть їх.

        -    Чи можна побачити їх взимку?

        -   Поміркуйте, чи легко птахам взимку?

Описание: http://svitppt.com.ua/images/10/9923/770/img70.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Снігом укриті поля, ліси, луки. Коли випадає багато снігу, важко знайти їжу. У пошуках поживи минає для птахів короткий зимовий день. Уночі посилюються морози, бувають снігопади, завірюхи. Холодно і голодно птахам. Часто вони гинуть від голоду.

 

3.  Чим птахи живляться взимку?

 Осілі птахи взимку перебираються ближче до осель людей,щоб знайти їжу.

Насінням берези, клена люблять поласувати щиглики й коноплянки. Біля людських осель шукають їжу горобці,  сороки, галки і синиці. Раді вони і крихтам хліба, насінню бур’янів,  , зерну, плодам калини й горобини. Як тільки горобець знайде їжу, він неодмінно своїм «ців… ців… ців» запрошує інших горобців. Сидячи на деревах, кущах стрекочуть сороки, шукаючи, чим поживитись.

 

Смачним насінням шишок ласує дятел. Він влаштовує справжню «дятлову кузню», вставляє у розколину в дереві соснову шишку й видовбує з неї насіння.

 

  6. Які птахи прилітають до нас з півночі.

Описание: C:\Users\Iam\Desktop\картинки\картинки_files\омі.jpgЗ холодних країв прилітають до нас зимувати червоногруді снігурі, чубаті омелюхи, чечітки.

Описание: C:\Users\Iam\Desktop\картинки\картинки_files\сні.jpgОписание: C:\Users\Iam\Desktop\картинки\картинки_files\чеч.jpg 

 

 

 

6. Прочитайте текст у підручнику (ст. 74, 75) і дайте відповіді на питання.

 - Що полюбляють їсти ці птахи взимку і як їх можна упізнати ?

 

7. Допомога птахам взимку.

Птахів підгодовують насінням соняшника, гарбуза, дині, бур’янів, бузку, клена, ясена. Ще можна недоїдки білого хліба, які залишаються після сніданку чи обіду, вечері, подрібнити, висушити і ними підгодовувати птахів. Не можна птахам давати підсмажене насіння і крихти чорного хліба.

 

8. Прочитайте текст у підручнику «Допоможи птахам». (ст.76)

Змайструйте разом з дорослими годівничку для птахів. Спостерігайте, які птахи прилітатимуть до неї. Спостереження запиши.

 

9. Народні прикмети про птахів.

1. «Якщо горобці пурхають під стріху чи дах з пір’їнкою чи соломинкою у дзьобі – незабаром ударять морози.»

2. «Якщо ворони і галки взимку в’ються в повітрі, буде сніг, якщо сідають на землю – відлига, на верхівки дерев – мороз.»

3. « Снігурі прилетіли у грудні – зима буде сувора.»

 

10. Гра «Що зайве?»

      Галка, ластівка, дятел, синиця.

      Снігур, чечітка, лебідь, омелюх.

      Зозуля, горобець, синиця, сорока.

 

11. Рольова гра «Звернення зимуючих птахів до людей»

 

12. Опрацюй завдання в зошиті з друкованою основою.

docx
Додано
19 грудня 2018
Переглядів
246
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку