"Фронтальні види робіт під час вивчення поеми Т. Шевченка "Гайдамаки" (для 9 класу)"

Про матеріал

Матеріал містить фронтальне опитування у вигляді таких завдань: літературний диктант, тест, гра "Так чи ні?". Такий вид роботи економить час уроку та підвищує масшабність оцінювання.

Перегляд файлу

Літературний диктант за поемою Т.Г. Шевченка «Гайдамаки»

 

  1. Словами «Ідіть, сини, погуляйте,

Пошукайте долі.

Сини мої невеликі,

Нерозумні діти,

Хто вас щиро без матері

Привітає в світі?

Т. Шевченко звертається до … (гайдамаків)

 

  1. Перерахуйте персонажі твору. (народ, ліричний герой (автор), Ярема, Оксана,  Максим Залізняк, Іван Гонта, гайдамаки, конфедерати; епізодичні: титар, діти Івана Гонти, ксьонз, кобзар Волох, підліток-гайдамака)

 

  1. Назвіть географічні назви, які знаходять місце у творі. (Черкаси, Чигирин, Сміла, Корсунь, Канів, Умань, Лисянка, Вільшана, Воронівка, Вербівка, Будище,  Медведівка, Лебедин,  Майданівка, Київ, Волинь, Полісся; річки: Дніпро, Рось,  Гнилий Тікич, Альта, Сена (22)

 

  1.  «Дайте ляха! Дайте жида!

Мало мені, мало!

Дайте ляха, дайте крові

Наточить з поганих!... – слова-репліка … (Яреми).

 

  1. У «Конфедератах» розповідається про … (ляхи вдерлися до жида Лейби  у корчму, чинять розбій).

 

  1. «Я сирота з Вільшаної …

Батька ляхи замучили…» - слова  (Оксани)

 

  1.  «Де ви, людоїди? Де ви поховались?

Зїли моїх діток, - тяжко мені жить!..

Крові мені, крові!

Шляхетської крові, бо хочеться пить,

Хочеться дивитись, як вона чорніє…  слова-репліка … (Гонти)

 

  1. Гонта вбив своїх синів за те, що … (їхня мати-католичка помогла єзуїтам перевести їх в католики).

 

  1. Художній засіб (троп), використаний у рядках: 

«Встала  й весна, чорну землю

Сонну розбудила,

Уквітчала її рястом,

Барвінком укрила…» (метафора)

 

  1. Художній засіб (троп), використаний у рядках: 

«Жінки навіть з рогачами

Пішли  в гайдамаки». (гіпербола)

 

  1.  Вставте слово…

«Погуляли гайдамаки,

Добре погуляли:

Трохи не … (рік) шляхетською

Кровю напували

Україну…

 

  1. Позасюжетний елемент, використаний у рядках: 

     «Шелестить пожовкле листя по діброві;

 Гуляють хмари, сонце спить». (пейзаж)

 

Тест за поемою Т.Г. Шевченка «Гайдамаки»

 

  1. Кому з видатних людей того часу Т. Шевченко присвятив «Гайдамаки»?

А) В. Жуковському;

Б) І. Сошенку;

В) В. Григоровичу

  1.  Інтродукція це:

А) ліричний вступ;

Б) історичний вступ;

В) ліричний епілог

  1.  Конфедерати – це:

А) тимчасові військово-політичні об’єднання польської шляхти й католицького духівництва;

Б) українське визвольне угрупування, яке діяло на Україні за часів Коліївщини;

В) представники «Вічного миру».

  1. Прізвище Яреми:

А) Галайда;

Б) Голий;

В) Біда.

  1. Релігійне православне свято, згадуване в поемі:

А) Маковія;

Б) Спаса;

В) Різдво.

  1. Знайомство з Яремою та його коханою дівчиною Оксаною показано у розділі:

А) «Свято в Чигирині»;

Б) «Галайда»;

В) «Бенкет у Лисянці»

  1.  Темою розділу «Червоний бенкет» є:

А) загальнонародний характер повтання; Ярема  з гайдамаками мандрує повстанською Україною; зустріч із підлітком з Керелівки.

Б) туга поета за гетьманським ладом в Україні; гайдамаки зібралися в Чигирині перед повстанням святити ножі.

В) розгортання повстання; Ярема дізнається про смерть титаря й полон Оксани, записується в гайдамаки, тужить за коханою.

  1. Галайда це:

А) бездомний бурлака;

Б) козак, що завжди викрикував «Га-ла-ла!»

В) побутова назва шляхти серед козаків.

  1. Розділ, у якому гайдамаки зустрічають хлопчака-підлітка з Керелівки:

А) «Гупалівщина»;

Б) «Лебедин»;

В) «Гонта в Умані»

  1.  Весілля Яреми й Оксани показано в розділі:

А) «Бенкет у Лисянці»;

Б) «Лебедин»;

В) «Свято в Чигирині»  

  1.  Яка з частин поеми починається словами:

 Все йде, все минає – і краю немає,

  куди ж воно ділось? Відкіля взялось?

 А) «Вступ» філософський;

Б) «Інтродукція»;

В) «Епілог»

  1.  «Гомоніла Україна,

Довго гомоніла,

Довго, довго кров степами

Текла-червоніла…» - це  рядки з розділу:

А) «Червоний бенкет»;

Б) «Титар»;

В) «Треті півні».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Літературна гра «Так чи ні?» за поемою Т.Г. Шевченка «Гайдамаки»

 

№ п/п

                                                    Запитання

Так

Ні

1

Жанр твору:  ліро-епічна історико-героїчна романтична поема-епопея.

+

 

2

Роки написання твору 1839-1841.

+

 

3

«Гайдамаки» - твір,  що належить до ранньої творчості

Т. Шевченка.

+

 

4

У «Гайдамаках» автор розказав те, що діялось на Україні в 1768 році.

+

 

5

Слово гайдамака в тюркських мовах  означає «тікай».

+

 

6

Поема містить 20 розділів. (12)

 

-

7

Темою поеми є зображення боротьби українського нарооду проти польської шляхти; правдиве відтворення злиденного, підневільного становища українців за часів кріпацтва…

+

 

8

Ідея поеми: заклик до знищення соціального й національного гноблення, до єднання словянських народів; заклик до боротьби за незалежність.

+

 

9

Кульмінація твору: розгром України, вбивство й поховання Гонтою власних дітей.

+

 

10

Другою кульмінацією поеми є врятування Яремою Оксани та їхнє одруження.

+

 

11

«Гайдамаки» - історичний роман у віршах.

+

 

12

Поему «Гайдамаки» автор присвятив В. Григоровичу.  

+

 

13

У творі наявні три сюжетні лінії. (дві)

 

-

14

Ярема – заможний селянин.

 

-

15

Початок загальнонародного повстання змальовано в розділі «Треті півні».

+

 

16

Образ гнобителів (конфедератів) автор  змальовує у розділі «Титар».

+

 

 

17

Волох – це давній чоловічий верхній одяг. (кобзар, який ходив за гайдамаками; його називали сліпим Волохом)

 

-

18

Титар загинув у нерівному бою із польською шляхтою. (його спалили ляхи)

 

-

19

Дукачика підліткові-гайдамаці дав Ярема. (Залізняк)

 

-

20

Оксану відвезли в Лебединський жіночий монастир.

+

 

21

Іван Гонта вбив своїх синів.

+

 

22

Учнів базиліанської школи гайдамаки забрали до Чигирина. («у криниці живих поховали»)

 

-

23

Поема «Гайдамаки» була інсценізована Лесем Курбасом.

+

 

24

Ілюстрували поему хужожники: І. Їжакевич, О. Сластіон, В. Касіян, К. Трутовський.

+

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 23
Оцінки та відгуки
  1. шевченко петр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. шевченко петр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. чупыс татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. блажко ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. хоружый александр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. сергей кутас
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. номерчук галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. галинская тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. петренко тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. оноприенко надежда
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. устяновская татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. арсентьева валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. жбанова анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. терещенко сергей
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. фастович лидия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. крайнюк наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. мірошник андрій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. дядюра галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. колесникова людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. щур наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Васильевич Василий
    зацікавив підбір завдань
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. кононенко людмила
    Оце так фронтальні види робіт!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Galinska Yanina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 20 відгуків
doc
Додано
3 березня 2018
Переглядів
4014
Оцінка розробки
5.0 (23 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку