7 клас
Тема : Футуристичний дизайн – погляд в майбутнє. Розробка ескіз-проекту «Вулиця майбутнього», «Транспорт ХХХ століття».
Мета : Знаннєвий компонент:
– розширювати знання про дизайн;
- знайомитися з найважливішими досягненнями національної, європейської та світової культури;
Діяльнісний компонент:
- розширювати поняття про види дизайну;
-розкрити особливе ставлення до нового в мистецтві, поєднання факторів споглядання й пізнання, природного та рукотворного з врахуванням сучасних вимог;
-розвивати художньо-образне мислення, окомір, розвивати художні смаки, вміння сприймати та відчувати красу;
-виховувати почуття до прекрасного, любов до творчості, інтерес до вивчення світової культурної спадщини.
Для учнів - альбом, кольорові олівці, фарби.
Термінологічний словник: футуристичний дизайн
Хід уроку:
І. Організаційний момент(підготувати гуаш, пензлі, папір, альбом,палітру)
Сьогодні на уроці ми узагальнимо знання про дизайн та місто та виконаємо панно «Місто майбутнього».
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку
- Як часто ви ловили себе на думці, що мрієте про майбутнє, уявляєте що буде через десятиліття, чи навіть сто, тисячу років?
- Які приклади з історії ви знаєте, коли люди мріяли, розробляли техніку, яка випереджала час? (Леонардо да Вінчі), уявляли і описували майбутнє (Артур КонанДойл, Жуль Верн, Герберт Уеллс), архітектори-фантасти…
- Споруди Роберта Ошатса
Споруди Оскара Німейєра
Оскар Німейєр привніс в сучасну архітектуру пластику "вільного вигину", що перевернула уявлення сучасників про форму і функціональності, створив понад 400 споруд у 18 країнах світу. А ще великий архітектор, за його власними словами, все своє життя любив дивитися на хмари, "чекаючи одкровення в їх постійно мінливих формах".
III. Вивчення нового матеріалу
Будинок майбутнього… Місто майбутнього…Яким чином вони будуть розвиватися? Найчастіше про це думають архітектори. Технічна вигадка, своєрідність, містобудівне винахідництво архітекторів – футурологів ( «футурум» - майбутнє) буквально не знають меж фантазії. Єдине світове місто, міста – мости, перекинуті над протоками, що розділяють континенти й острови, міста – кратери, гори – лабіринти, підводні та плаваючі поселення та жилі штучні супутники Землі… - неможливо перелічити все різноманіття їх проектів.
94-річний футуролог з Флориди Жак Фреско пропонує людям всієї Землі відмовитися від грошей, урядів, бізнесменів і рекламних агентів, та стати мешканцем ідеального життя в ідеальних містах за його проектами.
Архітектор і промисловий дизайнер, виробничий інженер і винахідник, соціолог і футуролог - все в одній особі. І у всьому самоучка. Жак Фреско дивиться в наше спільне майбутнє і бачить там тільки гарне. В абсолютно ідилічному майбутньому Фреско немає бідних і немає багатих, усі рівні, живуть в одному світі без кордонів і ніщо не затьмарює їхнього існування. Якщо робота, то тільки та, що приносить радість, і на благо всього людства. Земна куля - спільний дім для всіх, затишний і куди більш комфортабельний, ніж зараз. Працювати в Нью-Йорку, а ввечері на швидкісному підземному експресі (6500 км / ч) повертатися до Києва. За квиток не платити ні копійки. Жити в хмарочосі посеред океану і не платити за оренду. А можна взагалі не працювати і хоч до старості вчитися у найкращих університетах світу.
Проект «Венера»
За даними статистики, 50% людей у світі - жителі міст. Можливо, ця цифра буде збільшуватися рік від року, а може бути ... міста почнуть зникати з лиця планети! Принаймні, такий варіант розвитку подій не виключає футуролог Данила Медведєв. То якими ж вони будуть - мегаполіси майбутнього? На цей рахунок у Данила прогнози, практично, фантастичні: «Найбільші міста планети будуть більше пов'язані один з одним, ніж з власними країнами. Глобальні мегаполіси (так званий клуб елітарних міст) будуть центрами інновацій, розваг, туризму і просто людського спілкування». Ці «столиці світу» будуть пропонувати не товари і навіть не послуги, а спосіб життя. Вони розділять між собою обов'язки: попрацювавши у фінансовій столиці, людина зможе підлікуватися в медичній, а на вихідні виїхати в театральну. Власні квартири в таких містах стануть пережитком минулого. Динамічні і мобільні професіонали будуть часто і легко переїжджати з місця на місце. Різниця - інший район або інший континент - для них зникне.
Ті ж, кого не влаштує неймовірний темп життя нових надміст, зможуть перебратися в невеликі поселення. У них збережеться звичний спосіб життя, але повністю зміниться технічне забезпечення. Будинки будуть оснащені сонячними і вітряними генераторами, а машини - їздити на біопаливі, зробленому зі сміття. У будинках буде панувати розумна техніка. Розвиток віртуальної реальності дозволить більшості людей працювати дистанційно.
Промисловість, навколо якої колись і виникли наші мегаполіси, більше не гратиме у житті міст ніякої ролі. Десь на Землі залишаться заводи і фабрики, але оскільки працювати там будуть тільки роботи, то мало хто буде навіть знати, де вони розташовані. Роботи заповнять і вулиці міст.
Пробки зникнуть: «По-перше, літаючі автомобілі вже на підході. Дослідні зразки існують, і, думаю, приблизно через десять років ми побачимо перші летомобілі. Також, за прогнозами Данила, вулиці будуть забудовані будинками-трансформерами: «Перетворення будівлі з університету в офіс, а з театру - в житло дозволить задовольняти швидкозростаючі і часто мінливі потреби жителів».
Розглянемо футуристичні малюнки сучасного художника Вадима Дремова
Один з таких проектів представив недавно болгарський архітектор Цветан Тошка (TsvetanToshkov). За його задумом у містах майбутнього повинні піднестися до неба величезні міста-квіти з великою кількістю сонячного світла і зеленню. "Я досить довго жив у великих містах і помітив тугу в серцях їх жителів: в лещатах кам'яних джунглів нам часом не вистачає бездонних синіх небес", - пояснює філософію проекту один з авторів Цветан Тошка. Городяни зможуть відволіктися від суєти мегаполісу, зайнятися роздумами і медитацією. Такі небесні квіти облагородять будь-яке брудне та галасливе місто.
IV. Самостійна практична діяльність учнів
Інструктаж поетапності виконання практичного завдання.
Перший етап: виконується графічний малюнок, проробляються всі дрібні деталі, враховуючи закони перспективи.
Другий етап: робота виконується в кольорі.
Виконання практичного завдання (вчитель у процесі самостійної практичної діяльності учнів здійснює індивідуальне консультування та стимулювання творчої ініціативи школярів).
V. Підсумок уроку
1. Загальна оцінка уроку.
2. Виставка закінчених творчих робіт учнів з подальшим аналізом кращих досягнень та допущених помилок.
Шановні здобувачі освіти, поглибити свої знання з даної теми ви можете за допомогою інтернет ресурсів за покликанням:
• https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D1%83%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8%D0%B7%D0%BC
• https://designtalk.club/dyzajn-gromadskogo-transportu-na-giroskopah/