Г.Гейне. "Задзвени із глибини..."

Про матеріал
Урок розроблено за технологією зустрічних зусиль. Заняття проходить у формі подорожі.
Перегляд файлу

Тема: «В чужій сторонці не так світить і сонце»

           Генріх Гейне. «Задзвени із глибини»

Мета: - познайомити учнів із творчістю Г.Гейне;

  • розвивати навички виразного читання; пошуково-дослідницької діяльності; аналізу поетичного твору; мислення;
  • виховувати любов до природи та рідного краю

Обладнання: мультимедійна презентація, картки з докладним перекладом вірша, аудіо запис весняного струмка, П.Чайковський «Весна», пагінці - очікування та квіти – здійснення очікувань, потяг

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форма проведення: урок-подорож

 

Хід уроку

І. Розминка


1. Вчитель читає поезію Л.Глібова

Месяц ясный, месяц чудный,
Для чего ты светишь мне?
Я не там, где сердцу легко,
Я в далекой стороне.

Были ночи, было время,
Я любил тебя встречать,
Напролет всю ночь бывало
Я любил с тобой мечтать.

Не свети ж, закройся тучкой,
Мне не весело с тобой:
Я гляжу, а грудь томится
Безответною тоской.

 

 

 


  • Який настрій виник у вас після прослуховування цього вірша? Чому?

2. Створення ситуації успіху

Вітаю вас, діти! Я рада зустрічі з вами і сподіваюсь, що наш урок подарує  незабутні враження від спілкування з вами, дасть можливість проявити вам  свою творчість. А головне – отримати задоволення від нашої співпраці. Але знайте, що без вашої допомоги мені ніяк не обійтися!

3. Прийом «Відстрочена відгадка»


Шагает красавица,
Легко земли касается,
Идёт на поле, на реку,
И по снежку, и по цветку.

 

Люблю цю землю (рідну) і чудову.

Жили ми тут, як вміли, як могли.

 В дитячу пору, пору світанкову.

Хіба ми тут щасливі не були?


ІІ. Контрольно-підготовчий етап

Сьогодні урок незвичайний: нас чекає мандрівка на потязі, але чи швидкісний він буде – усе залежить від вас, а саме від вашої винахідливості, ваших знань та, звичайно, швидкості. Отже, перша зупинка – «Повторяйка»

  1. Прийом «Світлофор» (діти картками-сигналами показують правильність відповіді: червона – не правильно, зелена – правильно)
  • Вірш – це твір, у якому зображено вигадані та фантастичні події (ні)
  • Автор – це творець художнього твору (так)
  • Брати Грімм – німецькі казкарі (так)
  • Пейзаж – це зображення кімнати (ні)
  • Джон Кітс – німецький поет (ні)
  • У віршах передаються почуття і переживання героя (так)
  • Усі вірші не мають рими (ні)

ІІІ. Створення ситуації «виклику»

З першою зупинкою ви впоралися швидко, тому ми вирушаємо далі. І наступна станція «Наші цілі»

1. Вчитель оголошує тему та мету уроку та пропонує дітям визначити мету для себе: чого вони очікують від уроку ( на стеблинках пишуть свої очікування та прикріплюють на дошку) Прийом «Мета та цілі»

ІУ. «Співтворчість»

Вирушаємо далі. Наступна зупинка яка? Німеччина, а саме – Дюссельдорф. Що це за місто? Це місто відомого німецького поета Генріха Гейне. Хто він?

  1. Робота з портретом.
  • Що, діти, ви можете сказати про цю людину?
  1. Розповідь учня про Гейне (випереджуюче завдання)
  2. Доповнення вчителя.

Наступна наша зупинка – «Людина і природа». Ви запитаєте чому, а тому, що це улюблена пора року Генріха Гейне. Які асоціації у вас виникають, коли ви згадуєте весну.

  1. Складання асоціативного куща.

А зараз ми послухаємо вірш Гейне «Задзвени із глибини» (учитель читає поезію).

- Опишіть картину, яка постала у вашій уяві.

5. А щоб пожвавити наш урок проведемо динамічну паузу (читається вірш і відтворюються рухи)

Поїхали далі. Наступна зупинка – «Пошукова»

А чи знаєте ви, що вперше українці прочитали поезії Гейне у 1892 році, а перекладачами були Леся Українка, І.Франка. Звідси випливає ваше завдання.

  1. Дітям дається дослівний переклад вірша, який потрібно порівняти із перекладом Л.Первомайського
  2. Представлення робіт. Виразне читання поезій
  3. Теорія літератури (опрацювання понять епітет та метафора).

- Давайте спробуємо віднайти епітети та метафори у вірші Гейне. (колективна робота)

Епітети: мила пісенько, сад зелений;

Метафори: тиха печаль, пісенька…знайди той дім

Що поет мав на увазі, коли просив знайти дім, що це за дім (рідний край, де живуть рідні, близькі, кохані люди)

  1. Робота з підручником стор.135  ( учень читає текст)
  • у поезії присутні два художні світи – реальний і чуттєвий. Що є у вірші реальним (прихід весни), а що чуттєвим ( внутрішній світ героя: почуття, сум).

Погляньте, сьогодні  символом нашого уроку була троянда. У вірші теж ми побачили образ троянди. Як ви вважаєте, що мав на увазі Гейне, коли просив весняну пісеньку передати їй привіт?

Ось і завершується наша мандрівка. Залишилася лише одна станція «Наш дім»

У. Рефлексія.

1. Прийом «Відстрочена відгадка» Що ж то є? (читання загадок) Як вони пов’язані з нашим уроком?

2. А зараз на ваших квіточках запишіть, що ви запам’ятали, що дізналися, що сподобалося на нашому уроці, чи здійснилися ваші очікування. Прийом «Незакінчене речення»

3. Оцінювання.

4. Домашнє завдання: вивчити вірш Гейне «Задзвени із глибини»

                                      Намалювати ілюстрацію до поезії

                                      Скласти сенкан на одну із тем «Дім» «Весна» «Гейне»

 

 

Дослівний переклад віршу

Генріха Гейне «Задзвени із глибини»

 

Тихо в моїй голові чути

Прекрасний дзвін

весняної пісні,

Що лине у далечінь.

 

Тягнися до будинку,

Де квіти проростають,

І якщо побачиш троянду,

                                      То передай мої вітання

doc
Додано
15 жовтня 2022
Переглядів
722
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку