Галина Кирпа. «Мій тато став зіркою»

Про матеріал
Тема: Галина Кирпа. «Мій тато став зіркою». Участь письменниці у подіях, що стали основою оповідання, їх переосмислення в художньому творі. Зворушлива оповідь маленької дівчинки, тато якої загинув на Майдані. Особливості показу світу очима дитини. Мета: ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом Галини Кирпи; обговорити самостійно прочитаний твір «Мій тато став зіркою»; удосконалювати вміння учнів вичерпно відповідати на запитання за змістом прочитаного тексту; виховувати в учнів почуття поваги, пошани до різних видів мистецтва, зокрема до книги.
Перегляд файлу

Тема: Галина Кирпа. «Мій тато став зіркою». Участь письменниці у подіях, що стали основою оповідання, їх переосмислення в художньому творі. Зворушлива оповідь маленької дівчинки, тато якої загинув на Майдані. Особливості показу світу очима дитини.

Мета: ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом Галини Кирпи; обговорити самостійно прочитаний твір «Мій тато став зіркою»; удосконалювати вміння учнів вичерпно відповідати на запитання за змістом прочитаного тексту; виховувати в учнів почуття поваги, пошани до різних видів мистецтва, зокрема до книги.

Обладнання: відеофільм,підручник.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Форма роботи: колективна, індивідуальна, групова.

Методи і прийоми: бесіда, робота з цитатами, літературний диктант, читання мовчки.

Хід уроку

  1.                    Організація класу

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.

  1.                Формування мети й завдання уроку

Вчитель. Сьогодні на уроці ми з вами поглибимо свої знання про життя татворчість Галини Кирпи, проаналізуємо оповідання «Мій тато став зіркою». .

  1.            Актуалізація опорних знань, умінь, новичок

Перегляд відеофільму   за   посиланням (https://www.youtube.com/watch?v=75sEAfxhVVY)

Бесіда

Що ви знаєте про події, які зображено у відеофільмі?

Хто брав участь у подіях на Майдані?

чому люди вийшли на Майдан?

Символом чого став Майдан?

Що означає вислів «Небесна сотня»?

Від кого ви дізналися про Майдан

  1.              Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

Завдання 1. Коротке знайомство з автором

Народилася 1 січня 1950 року в селі Любарці Бориспільського р-ну на Київщині. 1966 року закінчила середню школу. Закінчила філологічний факультет Київського державного університету імені Т. Г. Шевченка (1976). З 1969 по 1978 рік працювала у видавництвах «Дніпро», «Мистецтво». Пізніше — літературним працівником газети «Молода гвардія», редактором відділу журналу «Барвінок». Загалом журналістській роботі віддала 12 років (1978—1990). 1984 року вийшла друком перша збірка поезій «День народження грому». Член СПУ з 1986 року. Твори Галини Кирпи перекладено албанською, англійською, білоруською, польською, російською та французькою мовами. Публікувалася в Польщі, Білорусі, Чехії, Словаччині, Канаді, США. Також письменниця робить значний внесок в літературу, перекладаючи твори іноземних авторів українською мовою; перекладає з білоруської, данської, німецької, норвезької та шведської мов.

Завдання 2. Обговорення змісту твору

  • Чому тато вчасно не повернувся додому?
  • Як мама поставилася до відсутності чоловіка?
  • Як ви вважаєте, чи є поважною причиною відсутність батька вдома?
  • Що думає донька про те, що батько вдома не ночує? Які емоції вона відчуває? Як описано зустріч дівчинки з батьком на Майдані?
  • Які спогади пов’язують дівчинку з татом?
  • Як дівчинка дізналася про те, що батька більше нема?
  • Що ви відчули, коли прочитали ці рядки?
  • Як дівчинка звикала жити без батька? Що їй допомагало?
  • Як ви розумієте вислів став зіркою?
  • Чим, на думку дівчинки, тато відрізнявся від Святого Миколая?
  • Хто такий Павлусь? Якою він бачить мету свого життя?
  • Пригадайте вечірню розмову дівчинки з Павлусем. чому їй здалося, що Павлусь став Павлом?
  • Чому закінчення оповідання пробуджує в нас сум? Яким ви бачите цей сум?

Завдання 3. Читання мовчки. Учні діляться на 3 групи, кожна з яких має окреме завданя.

Група №1:

  Прокоментуйте зміст речення «Тато умів найбуденніший день перетворити на свято.»

  Який малюнок створила дівчинка за допомогою подарованих пастельок?

Група №2:

  Розкажіть про зміни до портрету мами після трагедії.

  Про що мріє Павлусь із сестричкою?

Група №3:

  Про що мріють діти? Розкажіть про свої мрії.

  Поясніть значення вислову: «Ти ба, такий молодий, а вже зірка, — каже Павлусь».

Завдання 4. Літературна вікторина «Пізнай героя за описом»

  1.                    «Вона поводиться так, мовби не чує мене. Так наче вуха в неї заткнуті ватою. Загалом мама мені теж починала не подобатися. Вона враз  стала якась інакша. Майже нічого не говорить, усе підходить до мене і обіймає.» - мама
  2.                    «Саме цим він і відрізнявся від Святого Миколая. Бо Святий Миколай підкладав лише на свято…» - тато
  3.                    «Її сльози горохом падають мені на коси, і я відчуваю, наскільки вони гарячі. Хоч бери та грійся об них!» - мама
  4.                    Я пригадую …очі. Перед тим, як він став зіркою, у них було повно тривоги, і вони майже не усміхалися. – тато
  5.                    «Мій стіл стоїть просто біля вікна. З нього гарно видно небо. Я виймаю синю пастельку і малюю небо. Тоді — жовту, щоб намалювати сонце. Та потім передумую. Краще вже місяць, бо таке синє небо буває лише ночі. Тоді ще раз передумую і малюю обох — і сонце, й місяць. І нехай хто скаже, що такого у світі не буває!» - донька
  6.                    «Їй усього двадцять вісім.  …посивіла за одну-єдину ніч. І стала схожа на кульбабку, що відцвіла.» - мама
  1.                   Закріплення знань, умінь і навичок.

Літературний диктант

1.До якого свята дівчинка отримала подарунок під подушку? (день ангела)

2.Для чого героїня малювала тополі такі високі, що аж торкалися неба?(щоб стомлений тато міг відпочити ).

3.На кого стала схожа мама дівчинки після усіх подій? (на кульбабку, що одцвіла).

4.Куди збиралася їхати героїня з сестрою і мамою? (до бабусі татової мами).

5.З ким любила проводити час дівчинка, сидячи на веранді? (з двоюрідним братом Павлусем).

6.Про що любив розповідати Павлусь?(танки та бомбардувальники).

7.Що пообіцяв зробити Павлусь коли виросте? (відмінити танки і бомбардувальники).

8.Що дізнається героїня про Павлусевого тата? ( що він на війні).

9.Чому головній героїні стає страшно?(пригадує що по радіо казали про загиблих під Луганськом).

10.Скільки років було татові головної героїні? (28).

11.Що засмутило Павлуся?(що дівчинка не завжди може бачити тата).

  1.              Підведення підсумків уроку.

      Я вірю у те, що прийде переможний кінець цій нікому не потрібній війні. Тоді зустрінуться всі діти України зі своїми батьками. Я думаю: найперше, що ми зробимо, це станемо на коліна перед Богом, бо більше так не станемо ні перед ким.

      І задзвенять церковні дзвони, і прозвучать пісні, і розіллється дитячий сміх. Нам світитимуть яскраві зорі, а пам’ять про них не зітре  ні вітер, ні час.

  1.          Домашнє завдання

Написати невеликий лист герою оповідання.


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сусь Олена Петрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 квітня
Переглядів
4818
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку