Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева». Утвердження дружби та вірності у казці.

Про матеріал
Конспект уроку із зарубіжної літератури у 5 класі НУШ. Перший урок з вивчення казки Ганса Крістіана Андерсена "Снігова Королева".
Перегляд файлу

Урок у 5 класі

Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева». Утвердження дружби та вірності у казці.

Мета: стимулювати учнів до читання; допомогти учням побачити внутрішню красу людини на прикладі дівчинки Герди; розвивати мовлення, мислення, творчість; виховувати люблячу, добру, чуйну, сильну особистість, що не спиняється перед труднощами

 

Матеріали: підручник «Зарубіжна література. 5 клас» (Ніколенко О., Рудніцька Н., Мацевко-Бекерська Л.), лего, картонна коробка з кришкою, троянда

План уроку

  1. Мотивація до навчальної діяльності. Слово вчителя

Ми вже знаємо, що, окрім письменницької діяльності, Ганс Крістіан Андерсен також майстерно вирізав силуети із білого паперу, а створені із витинанок картини, альбоми він дарував друзям. Сьогодні на уроці познайомимось із казкою, у якій багато білого кольору.

На вчительському столі стоїть закрита коробка. У ній знаходиться предмет, що можна назвати символом дружби наших героїв – дівчинки Герди та хлопчика Кая. В кінці уроку ми відкриємо коробку та дізнаємось, що це за предмет. А, можливо, читаючи, ви здогадаєтесь самі, що там.

  1. Уважно слухаємо перше оповідання казки, зчитавши qr-код у підручнику (с.52)
  2. Мікрофон. Як ви думаєте, що могли спричинити скалочки розбитого дзеркала у світі серед людей?
  3. Читання другого оповідання казки «Хлопчик і дівчинка» в особах. (с.54-57). Читаючи, помітьте у тексті слова-варіанти того, що може бути у картонній коробці.
  4. Складання у зошиті сенкану «Дружба» (за прочитаним уривком).
  5. Хмара ідей. Чи є у вас, діти, думки, що може бути у коробці? Давайте запишемо їх у хмару ідей.
  6. Перед читанням третьої частини казки поставимо проблемне питання: «Чому стара жінка приховала троянди від Герди?». Відповідь знайдіть у тексті, читаючи мовчки (с. 57-59)
  7. Бліц-опитування з допомогою цеглинок Lego. Перевіряємо, чи уважно читали. (Варіанти відповіді подано на екрані. Учням необхідно підняти необхідну цеглинку жовтого, червоного або зеленого кольору)
  • Про що подумала Герда, коли човен відштовхнувся від берега?

 

 

                                                                              

  • Куди річка принесла дівчинку?

                                                                              

 

 

  • Чому Герда забула про Кая?

 

 

                                                                              

 

  • Що допомогло Герді згадати про свого названого брата?

                                                                              

 

 

  1. Слово вчителя. Чи здогадались ви, діти, що заховано у нашій коробці?
    Прийом «Займи позицію». Чи можемо ми назвати троянду символом дружби Герди і Кая? Чому?
  2.  Однохвилинне есе. Які риси характеру допоможуть Герді у пошуках Кая, на вашу думку?
  3.  Закінчи речення . Я вважаюю, що у дружбі головне - …
  4.  Домашнє завдання.

Дочитати казку: с.59-67 – прочитати, с. 67-70 (останній розділ) – прослухати, зчитавши qr-код у підручнику.

Скласти «Моральний кодекс Герди»

 

docx
Додано
24 березня 2023
Переглядів
1617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку