Урок у 5 класі
Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева». Утвердження дружби та вірності у казці.
Мета: стимулювати учнів до читання; допомогти учням побачити внутрішню красу людини на прикладі дівчинки Герди; розвивати мовлення, мислення, творчість; виховувати люблячу, добру, чуйну, сильну особистість, що не спиняється перед труднощами
Матеріали: підручник «Зарубіжна література. 5 клас» (Ніколенко О., Рудніцька Н., Мацевко-Бекерська Л.), лего, картонна коробка з кришкою, троянда
План уроку
-
Мотивація до навчальної діяльності. Слово вчителя
Ми вже знаємо, що, окрім письменницької діяльності, Ганс Крістіан Андерсен також майстерно вирізав силуети із білого паперу, а створені із витинанок картини, альбоми він дарував друзям. Сьогодні на уроці познайомимось із казкою, у якій багато білого кольору.
На вчительському столі стоїть закрита коробка. У ній знаходиться предмет, що можна назвати символом дружби наших героїв – дівчинки Герди та хлопчика Кая. В кінці уроку ми відкриємо коробку та дізнаємось, що це за предмет. А, можливо, читаючи, ви здогадаєтесь самі, що там.
-
Уважно слухаємо перше оповідання казки, зчитавши qr-код у підручнику (с.52)
-
Мікрофон. Як ви думаєте, що могли спричинити скалочки розбитого дзеркала у світі серед людей?
-
Читання другого оповідання казки «Хлопчик і дівчинка» в особах. (с.54-57). Читаючи, помітьте у тексті слова-варіанти того, що може бути у картонній коробці.
-
Складання у зошиті сенкану «Дружба» (за прочитаним уривком).
-
Хмара ідей. Чи є у вас, діти, думки, що може бути у коробці? Давайте запишемо їх у хмару ідей.
-
Перед читанням третьої частини казки поставимо проблемне питання: «Чому стара жінка приховала троянди від Герди?». Відповідь знайдіть у тексті, читаючи мовчки (с. 57-59)
-
Бліц-опитування з допомогою цеглинок Lego. Перевіряємо, чи уважно читали. (Варіанти відповіді подано на екрані. Учням необхідно підняти необхідну цеглинку жовтого, червоного або зеленого кольору)
-
Про що подумала Герда, коли човен відштовхнувся від берега?
-
Куди річка принесла дівчинку?
-
Чому Герда забула про Кая?
-
Що допомогло Герді згадати про свого названого брата?
-
Слово вчителя. Чи здогадались ви, діти, що заховано у нашій коробці?
Прийом «Займи позицію». Чи можемо ми назвати троянду символом дружби Герди і Кая? Чому?
-
Однохвилинне есе. Які риси характеру допоможуть Герді у пошуках Кая, на вашу думку?
-
Закінчи речення . Я вважаюю, що у дружбі головне - …
-
Домашнє завдання.
Дочитати казку: с.59-67 – прочитати, с. 67-70 (останній розділ) – прослухати, зчитавши qr-код у підручнику.
Скласти «Моральний кодекс Герди»