Зарубіжна література 5 клас (НУШ)
Календарно- тематичне планування
на 2022-2023 н.р.
За модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О. М., Ісаєва О. О., Клименко Ж. В., Мацевко-Бекерська Л. В. та ін.)
та підручником Ніколенко О. М. «Зарубіжна література: підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Ольга Ніколенко. - Київ: Видавничий центр «Академiя», 2022. - 269 с.
51 год., 1,5 год. на тиждень
№ |
Зміст програмного матеріалу |
Кіл-сть год. |
Дата |
Примітки |
|
Тема №1. Роль книги в третьому тисячолітті |
|
|
|
1 |
Роль книги та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книги. (ТЛ) Зарубіжна література |
1 |
|
|
|
Тема №2. Скарбниця народних казок |
|
|
|
2 |
Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність. (ТЛ) Фольклор, народна казка, сюжет, мандрівні сюжети. |
1 |
|
|
3 |
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. |
1 |
|
|
4 |
Японські народні казки «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці. |
1 |
|
|
5 |
Японські народні казки «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Національний колорит японських казок. |
1 |
|
|
6 |
Китайські народні казки «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Китайські національні символи. |
1 |
|
|
7 |
Арабська народна казка «Синдбад Мореплавець» (перша подорож). Утвердження духовної стійкості людини в образі Синдбада-Мореплавця. Природний світ крізь призму фольклору |
1 |
|
|
8 |
Арабська народна казка «Синдбад Мореплавець» (перша подорож). Ідеї дружби, поваги до представників різних країн і народів, любові до батьківщини. |
1 |
|
|
9 |
РМ №1 (усно). Створення фанфіку на тему « Ідеї дружби, поваги до представників різних країн і народів, любові до батьківщини». |
1 |
|
РМ №1 усно |
10 |
Брати Якоб (1785-1863) і Вільгельм (1786-1859) Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця» |
1 |
|
|
11 |
Діагностична контрольна робота №1. Вступ. Скарбниця народних казок (літературний диктант). |
1 |
|
Контр.робота №1 |
|
Тема №3. Літературні казки світу |
|
|
|
12 |
Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. (ТЛ) Літературна казка, подібності й відмінності літературної казки від народної. Тема та ідея художнього твору, оригінал і переклад. Поглиблення поняття: сюжет. |
1 |
|
|
13 |
Ганс Крістіан Андерсен (1805–1875). «Снігова королева». «Снігова королева». Боротьба добра і зла в казці. Утвердження дружби та вірності. |
1 |
|
|
14 |
Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева». Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Чарівний світ твору. |
1 |
|
|
15 |
ПЧ № 1. Андерсен Г.К. «Непохитний олов’яний солдатик» |
1 |
|
ПЧ №1 |
16 |
Оскар Уайльд (1854–1900). «Хлопчик-Зірка». Символічний зміст назви твору. Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. |
1 |
|
|
17 |
Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. Шлях Хлопчика Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові та милосердя |
1 |
|
|
18 |
Оскар Уайльд «Хлопчик-Зірка» Фальшиві та справжні цінності. Краса зовнішня та внутрішня. Синтез фольклорних і літературних елементів у творі. |
1 |
|
|
19 |
Роальд Дал (1916–1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки |
1 |
|
|
20 |
Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя. |
1 |
|
|
21 |
Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повісті-казці. Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі. |
1 |
|
|
22 |
Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору. |
1 |
|
|
23 |
Розвиток мовлення №2 (письмово). Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика». Мої поради героям казки. |
1 |
|
РМ №2 письмово |
24 |
Діагностична контрольна робота №2. Літературні казки світу(тестові завдання) |
1 |
|
Контр робота №2 |
|
Тема №4. Слухаємо голоси природи |
|
|
|
25 |
Зарубіжні поети про природу. Дж. Кітс (1795-1821) «Про коника та цвіркуна». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля (ТЛ) Вірш, пейзаж |
1 |
|
|
26 |
Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі (ТЛ) Оповідання |
1 |
|
|
27 |
Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис. |
1 |
|
|
28 |
Редьярд Кіплінг «Мауглі». Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ.
|
1 |
|
|
29 |
ПЧ №2. Кіплінг Р. Дж. «Рікі-Тікі-Таві» |
1 |
|
ПЧ №2 |
30 |
Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. |
1 |
|
|
31 |
Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках. Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин. |
1 |
|
|
32 |
Діагностична контрольна робота №3. Слухаємо голоси природи (тестові завдання). |
1 |
|
Контр робота №3 |
33 |
Підсумковий урок у кінці семестру.
|
1 |
|
|
|
Тема №5. СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ |
|
|
|
34 |
Ернст Теодор Амадей Гофман «Лускунчик і Мишачий король». Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів. Битва добра і зла |
1 |
|
|
35 |
Ернст Теодор Амадей Гофман «Лускунчик і Мишачий король». Символічний образ Різдва, різдвяної ялинки. Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини |
1 |
|
|
36 |
ПЧ №3. Лагерлеф С. «Дивовижна подорож Нільса Хольгерсона з дикими гусаками Швецією» |
1 |
|
ПЧ №3 |
37 |
Елеанор Портер (1868–1920). «Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя). Щирість, мужність і оптимізм Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей. Творча фантазія головної героїні (ТЛ) Персонаж, герой/героїня літературного твору. Поглиблення понять: тема та ідея художнього твору, сюжет. |
1 |
|
|
38 |
Творча фантазія головної героїні |
1 |
|
|
39 |
Розвиток мовлення №3 (усно). Презентація улюбленого прочитаного твору (лепбук, буктрейлер, інсенізація тощо)
|
1 |
|
РМ №3 усно |
40 |
Діагностична контрольна робота №4. Сила творчої уяви. Контрольне есе. «Значення мрії в житті людини». «Чим мене приваблює образ Поліанни». |
1 |
|
Контр робота №4 |
|
Тема №6. У вирі захопливих подій
|
|
|
|
41 |
Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Світ дитинства в романі. Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів. (ТЛ) Повість. Поглиблення понять: персонаж, |
1 |
|
|
42 |
Марк Твен «Пригоди Тома Соєра» Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими. |
1 |
|
|
43 |
Марк Твен «Пригоди Тома». Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим. |
1 |
|
|
44 |
РМ (письмово) № 4. Створення коміксів про героїв твору |
1 |
|
РМ №4 письмово |
45 |
Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору. Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей (ТЛ) Повість. Поглиблення понять: персонаж, герой/героїня літературного твору. |
1 |
|
|
46 |
Туве Янсон «Комета прилітає». Реальне і фантастичне у творі. Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості |
1 |
|
|
47 |
Діагностична контрольна робота №5. У вирі захопливих пригод (тестові завдання). |
1 |
|
Контр робота №5 |
48 |
ПЧ №4. Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див».
|
1 |
|
ПЧ №4 |
49 |
Підсумки Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. Улюблені літературні герої |
1 |
|
|
50 |
Ознаки окремих жанрів (народна казка, літературна казка, оповідання, повість, вірш та ін.). Українські перекладачі творів зарубіжних письменників. |
1 |
|
|
51 |
Враження про сучасні медіатексти за прочитаними творами. |
1 |
|
|