Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури 5 клас

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО – ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ із ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 5 клас (НУШ) на 2022-2023 навчальний рік (1,5 години на тиждень) складено відповідно до модельної навчальної програми “Зарубіжна література. 5-6 класи для ЗЗСО (« ШКОЛА РАДОСТІ», автори : Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко- Бекарська Л.В. та інші) ( Наказ МОН України № 795 від 12.07.2021. р) та підручника: Ольга Ніколенко Лідія, Мацевко-Бекерська, Наталія Рудніцька. Зарубіжна література 5 клас. Підручник для закладів загальної середньої освіти. Київ, Видавничий центр: «Академiя», - 2022.
Перегляд файлу

                                          Зарубіжна література 5 клас (НУШ)

                         Календарно- тематичне планування

                                        на 2022-2023 н.р.

        За модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти («ШКОЛА РАДОСТІ», автори Ніколенко О. М., Ісаєва О. О., Клименко Ж. В., Мацевко-Бекерська Л. В. та ін.)

та підручником Ніколенко О. М. «Зарубіжна література: підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Ольга Ніколенко. - Київ: Видавничий центр «Академiя», 2022. - 269 с.

                                                 51 год., 1,5 год. на тиждень

 

 №

      

     Зміст програмного матеріалу

 

 Кіл-сть      год.

  

   Дата

    

    Примітки

 

Тема №1. Роль книги в третьому тисячолітті

 

 

 

1

Роль книги та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книги.

(ТЛ) Зарубіжна література

1

 

 

 

Тема №2. Скарбниця народних    казок

 

 

 

2

Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність.

(ТЛ) Фольклор, народна казка, сюжет, мандрівні сюжети.

1

 

 

3

Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей.

1

 

 

4

Японські народні казки «Момотаро, або Хлопчик-Персик».

Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці.

1

 

 

5

Японські народні казки «Момотаро, або Хлопчик-Персик».

Національний колорит японських казок.

1

 

 

6

Китайські народні казки «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Китайські національні символи.

1

 

 

7

Арабська народна казка «Синдбад Мореплавець» (перша подорож). Утвердження духовної стійкості людини в образі Синдбада-Мореплавця. Природний світ крізь призму фольклору

1

 

 

8

Арабська народна казка «Синдбад Мореплавець» (перша подорож). Ідеї дружби, поваги до представників різних країн і народів, любові до батьківщини.

1

 

 

9

РМ №1 (усно). Створення фанфіку на тему « Ідеї дружби, поваги до представників різних країн і народів, любові до батьківщини».

1

 

РМ №1 усно

10

Брати Якоб (1785-1863) і Вільгельм (1786-1859) Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця»

1

 

 

11

Діагностична контрольна робота №1. Вступ. Скарбниця народних казок (літературний диктант).

1

 

Контр.робота №1

 

Тема №3.   Літературні казки світу

 

 

 

12

Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки.

(ТЛ) Літературна казка, подібності й відмінності літературної казки від народної. Тема та ідея художнього твору, оригінал і переклад. Поглиблення поняття: сюжет.

1

 

 

13

Ганс Крістіан Андерсен (1805–1875). «Снігова королева». «Снігова королева». Боротьба добра і зла в казці. Утвердження дружби та вірності.

1

 

 

14

Ганс Крістіан Андерсен  «Снігова королева».

Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Чарівний світ твору.

1

 

 

15

ПЧ № 1. Андерсен Г.К. «Непохитний олов’яний солдатик»

1

 

ПЧ №1

16

Оскар Уайльд (1854–1900). «Хлопчик-Зірка». Символічний зміст назви твору.   Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. 

1

 

 

17

Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. Шлях Хлопчика Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові та милосердя

1

 

 

18

Оскар Уайльд  «Хлопчик-Зірка» Фальшиві та справжні цінності. Краса зовнішня та внутрішня.

Синтез фольклорних і літературних елементів у творі.

1

 

 

19

Роальд  Дал (1916–1990). «Чарлі і шоколадна фабрика».  Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки

1

 

 

20

Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя.

1

 

 

21

Роальд  Дал «Чарлі і шоколадна фабрика».     Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повісті-казці. Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі.

1

 

 

22

Роальд  Дал «Чарлі і шоколадна фабрика».   Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору.

1

 

 

23

Розвиток мовлення №2 (письмово). Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика».

Мої поради героям казки.

1

 

РМ №2 письмово

24

Діагностична контрольна робота №2. Літературні казки світу(тестові завдання)

1

 

Контр робота №2

 

Тема №4. Слухаємо голоси природи

 

 

 

25

Зарубіжні поети про природу.  Дж. Кітс (1795-1821) «Про коника та цвіркуна».  Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й  людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля

(ТЛ) Вірш, пейзаж

1

 

 

26

Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі».  Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі

(ТЛ) Оповідання

1

 

 

27

Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.

1

 

 

28

Редьярд Кіплінг  «Мауглі».    Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ.

 

1

 

 

29

ПЧ №2. Кіплінг Р. Дж. «Рікі-Тікі-Таві»

1

 

ПЧ №2

30

Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи.

1

 

 

31

Ернест Сетон-Томпсон  «Лобо».  Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках. Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин.

1

 

 

32

Діагностична контрольна робота №3. Слухаємо голоси природи (тестові завдання).

1

 

Контр робота №3

33

Підсумковий урок у кінці семестру.

 

1

 

 

 

Тема №5. СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ

 

 

 

34

Ернст Теодор Амадей Гофман «Лускунчик і Мишачий король». Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів. Битва добра і зла

1

 

 

35

Ернст Теодор Амадей Гофман «Лускунчик і Мишачий король».  Символічний образ Різдва, різдвяної ялинки. Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини

1

 

 

36

ПЧ №3. Лагерлеф С. «Дивовижна подорож Нільса Хольгерсона з дикими гусаками Швецією»

1

 

ПЧ №3

37

Елеанор Портер (1868–1920). «Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя). Щирість, мужність і оптимізм Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей. Творча фантазія головної героїні

(ТЛ) Персонаж, герой/героїня літературного твору. Поглиблення понять: тема та ідея художнього твору, сюжет.

1

 

 

38

 Творча фантазія головної героїні

1

 

 

39

Розвиток мовлення №3 (усно). Презентація улюбленого прочитаного твору (лепбук, буктрейлер, інсенізація тощо)

 

1

 

РМ №3 усно

40

Діагностична контрольна робота №4. Сила творчої уяви. Контрольне есе.

«Значення мрії в житті людини».

«Чим мене приваблює образ Поліанни».

1

 

Контр робота №4

 

 

Тема №6. У вирі захопливих подій

 

 

 

 

41

Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя). Світ дитинства в романі. Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів.

 (ТЛ) Повість. Поглиблення понять: персонаж,

1

 

 

42

Марк Твен «Пригоди Тома Соєра» Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими.

1

 

 

43

Марк Твен «Пригоди Тома». Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим.

1

 

 

44

РМ (письмово) № 4. Створення коміксів про героїв твору  

1

 

РМ №4 письмово

45

Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору.  Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей

(ТЛ) Повість. Поглиблення понять: персонаж, герой/героїня літературного твору.

1

 

 

46

Туве Янсон «Комета прилітає».

Реальне і фантастичне у творі. Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості

1

 

 

47

Діагностична контрольна робота №5. У вирі захопливих пригод (тестові завдання).

1

 

Контр робота №5

48

ПЧ №4. Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див».

 

1

 

ПЧ №4

49

Підсумки

Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. Улюблені літературні герої

1

 

 

50

Ознаки окремих жанрів (народна казка, літературна казка, оповідання, повість, вірш та ін.). Українські перекладачі творів зарубіжних письменників.

1

 

 

51

Враження про сучасні медіатексти за прочитаними творами.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    

docx
Додано
24 березня 2023
Переглядів
6844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку