Генріх Гейне - німецький поет - романтик. Зарубіжна література 9 клас(з досвіду Шафранової А. В., вчителя ліцею № 144 ім. Г. Ващенка м. Києва)
Номер слайду 2
Пригадаємо вивчене3 чим у вас асоціюється слово « романтизм » ? (Асоціація із Середніми віками, коли в літературі був популярним жанр рицарського роману.) Що ви знаєте про романтизм як напрям мистецтва? (Романтизм — напрям у літературі та мистецтві першої чверті XIX ст., для якого є характерним зображення ідеальних героїв і високих почуттів.) 3. У чому полягає суть романтизму? (У зображенні незвичайної людини в незвичайних обставинах)
Номер слайду 3
Пригадаємо вивчене. Що є витоками, першоосновою творів романтиків? (Усна народ на творчість, легенди,розповіді. Романтики намагались ство рювати свою національну культуру, їх цікавила історія рідної країни.) Укажіть найвизначніші досягнення романтиків у літерату (Створення нових жанрів: роману, поеми та ліричної поезії) 6. Назвіть найвідоміших письменників, імена яких пов'язані з романтизмом. (В. Скотт, Ж. Санд, В. Гю го, Е. Гофман,Ф. Купер, Е. По, Дж. Байрон, Г. Гейне, А. Міцкевич, П. Шеллі, Ш. Петефі)
Номер слайду 4
Складаємо сенкан
Номер слайду 5
Складаємо сенкан1) Гейне, Палкий, неспокійний, Навчався, подорожував, творив, Працював до останньої хвилини, Поет. 2) Поезія Гейне, Романтична, щира, Чарує, зворушує, вражає, Поєднання сну із реальністю, Музика.
Номер слайду 6
Коли розлучаються двоє…Центральна тема вірша — тема розлуки, прощання. Відчуття втрати завжди приходить пізніше, особливо, якщо йдеться про нерозділене кохання. Поет любить і страждає через те, що кохана дівчина не відповідає йому взаємністю.
Номер слайду 7
Не знаю, що стало зо мною… Вірш написаний на зразок народних пісень. Ключовим у творі є образ, традиційний для німецького фольклору,— образ Лорелей, дівчини-сирени з Рейну, що чарувала рибалок своїм співом. Це давня народна легенда про загиблу нещасну красуню, яка випливає на узбережжя і заворожує всіх, хто пропливає Рейном. Зачаровані красою русалки, човнярі втрачають пильність і гинуть. Саме Гейне зробив цей сюжет дуже популярним, і його вірш став народною піснею.
Номер слайду 8
Самотній кедр на стромині Саме цей вірш можна вважати зразком романтичної поезії. Через образи природи автор передає свої почуття. Ніколи не зустрітися кедру і пальмі, ніколи не бути поету зі своєю коханою. Здавалось би, ми читаємо про звичайні події з життя людини. Але звичайне любовне розчарування переростає в трагедію Самотності людини в бездуховному міщанському оточенні. Перед нами постають образи-символи самотності.
Номер слайду 9
Закінчити речення Романтична лірика— це переважно лірика настрою. Романтики вміло і тонко створювали картини природи. Але головним у цих картинах був не опис пейзажу… Людина і світ — ось що передусім хвилювало романтиків.
Номер слайду 10
Стратегія «Одне слово» Стратегія «Одне слово» використовується для узагальнення опрацьованого матеріалу. Пропонується початок речення, учні по черзі додають до нього по одному слову, яке на їхню думку найбільш точно відповідає змісту речення. Закінчити речення «Ліричний герой Гейне ...».
Номер слайду 11
Як ви розумієте вислови Гейне? «Доброта завжди переможе красу». «Чим більше я пізнаю людей, тим більше мені подобаються собаки». «Наше літо — тільки пофарбована в зелений колір зима». «Усі здорові люди люблять життя».
Номер слайду 12
Підсумки уроку Образ героя, переживання, думки і почуття якого відображені в літературному творі, це — ... (ліричний герой). «).