Географічна карта. Умовні знаки на карті.

Про матеріал
Розробка інтегрованого уроку з природознавства для 4 класу. Зінтегровані предмети: природознавство, математика, трудове навчання. на даному уроці учні знайомляться з географічною картою, умовними позначками. створюють "Паспорт мандрівника", який можуть використовувати в подальшому на уроках природознавства та математики.
Перегляд файлу

 

План конспект інтегрованого уроку з природознавства 4 клас «Географічна карта. Умовні знаки на карті».

Тема.Географічна карта. Умовні знаки на карті.

Мета.Удосконалювати вміння учнів користуватися масштабом і географічною картою в повсякденному житті. Продовжувати формувати обчислювальні навички під час математичних перетворень. Орієнтувати учнів на самостійне вирішення проблеми, логічну побудову власної думки. Навчити розглядати тему з різних поглядів і висувати власну ініціативу. Сприяти розвитку мислення та вмінню вести дискусію. Спонукати дітей до пошуку додаткової інформації і збагачувати їхній світогляд. Розвивати комунікативність, сприяти підвищенню пізнавального інтересу до вивчення предмета. Виховувати любов та повагу до своєї батьківщини.

Зінтегровані предмети: природознавство, математика, трудове навчання.

Обладнання: підручник, зошит , глобус, компаси, географічні карти, презентація, ножиці, клей, папір, кольорові олівці, фломастери.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Привітання.

Від серця до серця

Лунають вітання.

Прийміть найщиріші

Мої побажання:

Щоб всі були старанні,

Щоб всі були завзяті,

Веселі і щасливі,

Здорові й багаті.

ІІ.Фенологічні спостереження.

Яка пора року? Назвіть місяць. Сьогоднішню дату.

На вулиці тепло чи мороз? Чи є сьогодні вітер? Опади? Яка температура повітря? Давайте це відмітимо  в зошитах і календарі спостережень.

Яка температура повітря у класі?

Так як у класі погода сприятлива, то посміхніться один одному, подаруйте усмішку гарного настрою своїм однокласникам. А ще я хочу передати через потискання руки успіх, а ви поділетесь один з одним.

ІІІ.Повідомлення теми , мети  та завдань уроку.

Отже з гарним настроєм та успіхом ваших рукостискань, який знадобиться на уроці, починаємо працювати.

Сьогодні ми вирушаємо у віртуальні мандри на  чарівній повітряній кулі. Чому чарівній? Бо ми облетимо всю земну кулю за урок. І кожен з вас сьогодні відчує себе у ролі капітана. Що потрібно мати кожному капітану?(Компас). За допомогою компасів ми поділимось на групи. Отже починаймо…

ІV.Актуалізація та коригування отриманих знань.

  1.          Зупинка гра «Розумники та розумниці»
  1.          Чим відрізняється звичайний малюнок від плану місцевості?
  2.          Як зображують предмети на плані?
  3.          Що таке план місцевості?
  4.          Що таке масштаб?
  5.          Назвіть основні сторони горизонту? Проміжні сторони горизонту?
  6.          За допомогою чого можна визначити сторони горизонту?
  1.          Лист від дослідників місцевості.

У кожної групи є фрагменти листа. Спробуйте його прочитати і скласти послання, що надійшло до вашого класу. Де використовують такі умовні знаки?

3.Гра «Доведи свою думку».

- Як називається наша планета?

- Який вигляд вона має?

- Чи можна усю планету зобразити на плані місцевості?

Планета на якій ми мешкаємо дуже велика. Вона має багато таємниць і невідомих для людства куточків, які кличуть до себе. Все хочемо побачити і скрізь побувати.

V. Вивчення нового матеріалу.

Як справжні капітани знаходять дорогу? Можливо, вони користуються планом місцевості? Як називається? (Карта).

Так капітанам без карти не обійтись. І нам потрібно дуже гарно вивчити нову тему, а саме ознайомитись з поняттям «карта», різними її видами, умовними знаками.

Чи можна нам перенести зображення планети на папір?. Ось вам таке завдання – спробуйте самостійно перенести форму кулі на лист.

У вас такі малюнки. А тепер зверніть увагу на карту півкуль. Дві півкулі: західна і східна. Україна розташована на східній півкулі. Перед вами географічна карта – зменшене зображення земної поверхні де географічні обєкти: моря, річки, озера, гори.

  1.          Хвилинка –цікавинка.

Перші карти зявились раніше, ніж виникла писемність. Вже тоді люди вміли зображати розташування прибережних островів, заток, щоб пояснити людини, незнайомій з місцевістю, як знайти дорогу. Ці карти створювали на бересті, кістках і навіть піску.

Для того, щоб подорожувати, вам потрібно навчитись читати карту. Читати, означає, не тільки читати надписи, але й розуміти особливу форму карти її позначки. Давайте звернемось до атласу с.2-3.

Яким кольором позначають суходіл? (Низовини – зеленим, підвищення – жовтим, гори – коричневим). А водойми? На географічній карті проведено умовні лінії – меридіани й паралелі. Великі міста позначають кружечками.

  1.          Робота в зошиті с.20.

Завдання 1.

Запишіть визначення поняття «географічна карта».

Завдання 2.

Зафарбуйте кружечки відповідним кольором.

Завдання 3.

Запишіть назви даних умовних знаків.

  1.          Робота з контурними картами півкуль.
  •              Синім олівцем обведіть паралелі, а червоним меридіани.

VI. Фізкультхвилинка.

VII. Узагальнення і систематизація отриманих знань.

1. Робота з контурною картою України.

  Зараз ми попрацюємо у парах. Відкрийте атласи на сторінці 8-9.

2.Правила роботи зкартою.

  1.          Стояти справа(зліва).
  2.          Море, озеро, гори обводимо указкою по береговій лінії та межі гір.
  3.          Річку починаємо показувати із витоку і закінчують там, куди вона впадає.
  4.          Місцезнаходження об’єктів показуємо указкою.
  •              Де розташовані низовини? Яким кольором позначені? Що на карті позначено темно-коричневим? Яким кольором позначено підвищення? Що позначено кружечками? Обведіть кордон України.
  1.          Математичні завдання.

Завдання 1.

– Давайте прокладемо маршрут руху від Рівного до Києва. Виміряйте відстань за допомогою лінійки. Який масштаб? Зробіть перетворення.

50*6=300 км =300000 м

Завдання 2.

  •              Спробуймо порівняти на скільки метрів вища гора Джомолунгма від гори Говерли.

  8850 м – 2061 м = на 6799м

  •              Всі знайдені дані заносимо на аркуші паперу, що є на партах.
  1.          Гра « П’ять речень».
  •              Сформулюйте в пяти реченнях засвоєнні на уроці знання.

VIII. Виготовлення паспорту мандрівника.

  •              Для подальшої роботи вам знадобляться ножиці, клей, папір та ваша уява. Ми створимо «Паспорт мандрівника».

1.План дій.

2. Правила роботи з ножицями.

3.Правила роботи з клеєм.

(Учні самостійно обговорюють всі пункти виконання).

ІХ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

  1.          «Хмаринка запитань».

-Чи можна зобразити землю на карті?

-Перелічіть умовні позначки.

- Де можна використати отримані знання?

- Як розраховувати відстань між населиними пунктами?

- Яке значення мають географічні карти?

- Доведіть, що вміння орієнтуватись на карті приносить користь.

     2. Вправа « Мікрофон».

- Що було нове для кожного з вас?

- Що найбільше запамяталось?

- Які слова для вас були новими?

- Про що з цієї теми вам хочеться дізнатись більше?

Х. Домашнє завдання.

Підручник (с.38-40).

Спланувати свою віртуальну подорож у «Паспорті мандрівника» і вирахувати відстань до населеного пункту куди подорожуєте.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Ткачук Ольга
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
752
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку