План конспект інтегрованого уроку з природознавства 4 клас «Географічна карта. Умовні знаки на карті».
Тема.Географічна карта. Умовні знаки на карті.
Мета.Удосконалювати вміння учнів користуватися масштабом і географічною картою в повсякденному житті. Продовжувати формувати обчислювальні навички під час математичних перетворень. Орієнтувати учнів на самостійне вирішення проблеми, логічну побудову власної думки. Навчити розглядати тему з різних поглядів і висувати власну ініціативу. Сприяти розвитку мислення та вмінню вести дискусію. Спонукати дітей до пошуку додаткової інформації і збагачувати їхній світогляд. Розвивати комунікативність, сприяти підвищенню пізнавального інтересу до вивчення предмета. Виховувати любов та повагу до своєї батьківщини.
Зінтегровані предмети: природознавство, математика, трудове навчання.
Обладнання: підручник, зошит , глобус, компаси, географічні карти, презентація, ножиці, клей, папір, кольорові олівці, фломастери.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Привітання.
Від серця до серця
Лунають вітання.
Прийміть найщиріші
Мої побажання:
Щоб всі були старанні,
Щоб всі були завзяті,
Веселі і щасливі,
Здорові й багаті.
ІІ.Фенологічні спостереження.
Яка пора року? Назвіть місяць. Сьогоднішню дату.
На вулиці тепло чи мороз? Чи є сьогодні вітер? Опади? Яка температура повітря? Давайте це відмітимо в зошитах і календарі спостережень.
Яка температура повітря у класі?
Так як у класі погода сприятлива, то посміхніться один одному, подаруйте усмішку гарного настрою своїм однокласникам. А ще я хочу передати через потискання руки успіх, а ви поділетесь один з одним.
ІІІ.Повідомлення теми , мети та завдань уроку.
Отже з гарним настроєм та успіхом ваших рукостискань, який знадобиться на уроці, починаємо працювати.
Сьогодні ми вирушаємо у віртуальні мандри на чарівній повітряній кулі. Чому чарівній? Бо ми облетимо всю земну кулю за урок. І кожен з вас сьогодні відчує себе у ролі капітана. Що потрібно мати кожному капітану?(Компас). За допомогою компасів ми поділимось на групи. Отже починаймо…
ІV.Актуалізація та коригування отриманих знань.
У кожної групи є фрагменти листа. Спробуйте його прочитати і скласти послання, що надійшло до вашого класу. Де використовують такі умовні знаки?
3.Гра «Доведи свою думку».
- Як називається наша планета?
- Який вигляд вона має?
- Чи можна усю планету зобразити на плані місцевості?
Планета на якій ми мешкаємо дуже велика. Вона має багато таємниць і невідомих для людства куточків, які кличуть до себе. Все хочемо побачити і скрізь побувати.
V. Вивчення нового матеріалу.
Як справжні капітани знаходять дорогу? Можливо, вони користуються планом місцевості? Як називається? (Карта).
Так капітанам без карти не обійтись. І нам потрібно дуже гарно вивчити нову тему, а саме ознайомитись з поняттям «карта», різними її видами, умовними знаками.
Чи можна нам перенести зображення планети на папір?. Ось вам таке завдання – спробуйте самостійно перенести форму кулі на лист.
У вас такі малюнки. А тепер зверніть увагу на карту півкуль. Дві півкулі: західна і східна. Україна розташована на східній півкулі. Перед вами географічна карта – зменшене зображення земної поверхні де географічні об’єкти: моря, річки, озера, гори.
Перші карти з’явились раніше, ніж виникла писемність. Вже тоді люди вміли зображати розташування прибережних островів, заток, щоб пояснити людини, незнайомій з місцевістю, як знайти дорогу. Ці карти створювали на бересті, кістках і навіть піску.
Для того, щоб подорожувати, вам потрібно навчитись читати карту. Читати, означає, не тільки читати надписи, але й розуміти особливу форму карти її позначки. Давайте звернемось до атласу с.2-3.
Яким кольором позначають суходіл? (Низовини – зеленим, підвищення – жовтим, гори – коричневим). А водойми? На географічній карті проведено умовні лінії – меридіани й паралелі. Великі міста позначають кружечками.
Завдання 1.
Запишіть визначення поняття «географічна карта».
Завдання 2.
Зафарбуйте кружечки відповідним кольором.
Завдання 3.
Запишіть назви даних умовних знаків.
VI. Фізкультхвилинка.
VII. Узагальнення і систематизація отриманих знань.
1. Робота з контурною картою України.
Зараз ми попрацюємо у парах. Відкрийте атласи на сторінці 8-9.
2.Правила роботи зкартою.
Завдання 1.
– Давайте прокладемо маршрут руху від Рівного до Києва. Виміряйте відстань за допомогою лінійки. Який масштаб? Зробіть перетворення.
50*6=300 км =300000 м
Завдання 2.
8850 м – 2061 м = на 6799м
VIII. Виготовлення паспорту мандрівника.
1.План дій.
2. Правила роботи з ножицями.
3.Правила роботи з клеєм.
(Учні самостійно обговорюють всі пункти виконання).
ІХ. Підбиття підсумків. Рефлексія.
-Чи можна зобразити землю на карті?
-Перелічіть умовні позначки.
- Де можна використати отримані знання?
- Як розраховувати відстань між населиними пунктами?
- Яке значення мають географічні карти?
- Доведіть, що вміння орієнтуватись на карті приносить користь.
2. Вправа « Мікрофон».
- Що було нове для кожного з вас?
- Що найбільше запам’яталось?
- Які слова для вас були новими?
- Про що з цієї теми вам хочеться дізнатись більше?
Х. Домашнє завдання.
Підручник (с.38-40).
Спланувати свою віртуальну подорож у «Паспорті мандрівника» і вирахувати відстань до населеного пункту куди подорожуєте.