Виховний захід:
Географічна вікторина –
у 6-Б класі
Вчитель географії:
Грищенко Т. С.
2010 р.
Мета: поглиблювати знання учнів з предмету, спираючись на базові поняття;
розвивати творчі здібності учнів, сприяти розвитку асоціативного мислення;
виховувати інтерес до поглибленого вивчення географії.
Обладнання: атласи, фізична карта півкуль, фішки-бали, ілюстративний матеріал.
Форма заходу: вікторина.
Вступне слово вчителя: емоційно-психологічне налаштування учнів та пояснення
правил гри.
ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ:
- брати активну участь в конкурсах;
ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
За кожну правильну відповідь учень отримує фішку-бал.
Проведення конкурсів
І. «Географічні асоціації»
1. Перша навколосвітня подорож. (Магеллан.)
2. Модель Землі. (Глобус)
3. «Льодовий мішок» Північної Америки . (Гудзонова затока)
4. Найглибше озеро. (Байкал)
5. «Море без берегів». (Саргасове)
6. Брила льоду, що сповзла у воду. (Айсберг)
7. Одиниця вимірювання солоності. (Проміле)
8. Прилад-орієнтир. (Компас)
9. Рукотворні-річки. (Канали)
10. «Ремінь Землі». (Екватор)
11. Найвищий водоспад. (Анхель)
12. Острів-країна гейзерів. (Ісландія)
13. Тверда вода. (Лід)
14. Мороз. (Температура нижче 0°С)
15. Найнижчий рівень води в річці. (Межень)
16. «Центр» Землі. (Ядро)
17. Вологість повітря. Людський волос. (Гігрометр)
ІІ. Тест-альтернатива – це своєрідна вікторина, яка складається з тверджень, із якими треба погодитись або спростувати, запропонувавши правильний варіант.
1. Христофор Колумб був переконаний, що відкрив морський шлях до Індії (так).
2. Найширшу у світі протоку, що відокремлює Південну Америку від Антарктиди відкрив Фернан Магеллан (Френсіс Дрейк).
3. Якщо рухатися вздовж екватора, то буде змінюватися тільки широта (довгота).
4. Літосфера – тверда оболонка Землі (так).
5. Уздовж берегів Антарктиди формується потужна тепла течія Західних Вітрів (холодна).
6. Озоновий шар захищає від сильних опадів (ультрафіолету).
ІІІ. «Кольорова зупинка»
«Кольорові моря людям серце хвилюють. У картинах піснях і у віршах живуть. Не лише наше тіло, а й душу лікують, бо первинну красу глибини бережуть.»
Назвіть кольорові моря світу і покажіть їх на карті (Червоне, Чорне, Біле, Жовте).
ІV. «Літературознавці»
Які гідрологічні об’єкти вказує Т.Г.Шевченко у своєму «Заповіті» ? (Р.Дніпро,синє море, т.б. Чорне море).
V. «Впізнай мене»
1. Сильніша за Сонце, слабкіша за вітер, ніг не має, а йде, очей не має, а плаче. (Хмара).
2. Без рук, без ніг, а ворота відчиняє. (Вітер).
3. Коли нема – мене чекають, коли прийду – усі тікають. (Дощ).
VІ. «Ерудит»
1. Хто знає, що таке «репер» ?(Спеціальні знаки, які вказують абсолютну висоту місцевості)
2. Хто знає, що таке «курвіметр» ?(Прилад для вимірювання довжини звивистих об’єктів на карті) .
Додаткове завдання
VІІ. «Гумористична вікторина»
1. Яка річка тече від «А» до «Я» ? (Амудар’я)
2. Який материк тягнеться від букви від «А» до «Я» ?(Австралія)
3. Чому білі ведмеді ніколи не зустрічаються із пінгвінами, хоча мешкають у полярних широтах ? (Ведмеді – в Арктиці, а пінгвіни – в Антарктиці).
Підведення підсумків.
Оцінювання.