Тема: Географічне положення. Берегова лінія.
Мета : навчитись характеризувати географічне положення материка в певній послідовності за типовим планом; сформувати уявлення про географічне положення Африки. Розвивати навички самостійної роботи з картою, підручником, додатковою літературою. Виховувати зацікавленість до географічної науки, повагу до мандрівників та дослідників.
Очікувані результати: учні характеризують особливості фізико-географічне положення Африки та особливості берегової лінії її; визначають координати крайніх тачок та протяжність материка з півночі на південь і з заходу на схід; працюють з додатковими джерелами інформації, вивчаючи історію дослідження та відкриття материка , в тому числі і вклад українських вчених у дослідженні Африки; працюють з контурними картами та картами атласу і підручником.
Обладнання: атлас, підручник, Фізична карта світу, додатковий матеріал.
Хід уроку:
1. Організаційний момент.
2.Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.
Відгадайте загадку:
Саме так , Африку!
(Перегляд відеофільму про краєвиди Африки)
Сьогодні на уроці ми починаємо вивчати цей материк нашої планети. Ми лише стартуємо, адже наша мандрівка триватиме кілька уроків . Разом з вами ми будемо пізнавати Африку у всій її красі , а для цього нам потрібно ознайомитись з планом характеристики материка. (Робота з таблицею на дошці).
3.Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок учнів.
- Діти, а якою ви уявляєте собі Африку?
- Які вам відомі вже дослідники брали участь у дослідженні цієї частини світу?
- Пригадайте , як визначають географічні координати?
- Як за допомогою фізичної карти визначають відстані?
- Які важливі природні чинники залежать від географічної широти?
- Які особливості освітлення й нагрівання поверхні території, що розміщена між тропіками?
Візитівка Африки: клубок ідей.(випереджувальне завдання учня)
4. Вивчення нового матеріалу.
План:
А) Географічне положення:
Б) Дослідження та освоєння материка
В)Як українці відкривали Африку (випереджувальне завдання учня).
5. Закріплення вивченого матеріалу.
Завдання:
- Складіть перші три цифри площі Африки (30,3)
- Додайте кількість материків на Землі. (6)
- Відніміть кількість океанів, що омивають Африку. (2)
- Поділіть на кількість морів, що омивають материк. (2)
- Додайте місце, що займає африканський материк за площею.(2)
Відповідь. Якщо ви зробили все правильно – вийде клас, у якому ви навчаєтесь.
((3+3)+6-2):2+2=7
6. Підсумок уроку. Рефлексія.
Оцініть свою роботу на уроці , давши відповідь на запитання:
- Що нового ви дізналися?
- Які завдання найбільше сподобалися?
- Що залишилось не зрозумілим і слід більше приділити уваги?
7. Домашнє завдання.
- Опрацювати параграф 20.
- Клуб мандрівника ( с.79)