Географічне положення. Берегова лінія.

Про матеріал
Даний матеріал допоможе вчителю на уроці. Це своєрідний план конспект вступного уроку по вивченню материка Африка. Він розглядає географічне положення та дослідження континенту. До уроку входить виконнання практичної роботи, користування планом характеристики, використанням відео матеріалів та виконанням цікавих завдань.
Перегляд файлу

Тема: Географічне положення. Берегова лінія.

 

Мета :  навчитись характеризувати географічне положення материка в певній послідовності за типовим планом; сформувати уявлення про географічне положення Африки. Розвивати навички самостійної роботи з картою, підручником, додатковою літературою. Виховувати зацікавленість до географічної науки, повагу до мандрівників та дослідників.

Очікувані результати:  учні  характеризують особливості фізико-географічне положення Африки та особливості берегової лінії її; визначають координати крайніх тачок та протяжність материка з півночі на південь і з заходу на схід; працюють з додатковими джерелами інформації,  вивчаючи історію дослідження та відкриття материка , в тому числі і  вклад українських вчених у дослідженні Африки; працюють з контурними картами та  картами атласу і підручником.

Обладнання:  атлас, підручник, Фізична карта світу, додатковий матеріал.

Хід уроку:

1. Організаційний момент.

2.Мотивація навчальної та  пізнавальної діяльності.

Відгадайте загадку:

  •          Який з материків називають «улюбленицею Сонця» ?

                          Саме так , Африку!

(Перегляд відеофільму про краєвиди Африки)

 

    Сьогодні на уроці ми починаємо вивчати цей материк нашої планети. Ми лише стартуємо, адже наша мандрівка триватиме кілька уроків . Разом з вами ми будемо пізнавати Африку у всій її красі , а для цього нам потрібно ознайомитись з планом характеристики материка. (Робота з таблицею на дошці).

 

  •          Спробуйте припустити, чому саме з Африки ми починаємо?
  •          Прийом «Що я знаю про цей материк?»

 

3.Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок учнів.

- Діти, а якою ви уявляєте собі Африку?

- Які вам відомі вже дослідники брали участь у дослідженні цієї частини світу?

- Пригадайте , як визначають географічні координати?

- Як за допомогою фізичної карти визначають відстані?

- Які важливі природні чинники залежать від географічної широти?

- Які особливості освітлення й нагрівання поверхні території,  що розміщена між тропіками?

Візитівка Африки: клубок ідей.(випереджувальне завдання учня)

4. Вивчення нового матеріалу.

               План:

А) Географічне положення:

  • Що означає визначити фізико-географічне положення материка.
  • У чому особливості фізико-географічного положення Африки.
  • Практична робота: Визначення географічних координат крайніх точок, протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід.

 

Б) Дослідження та освоєння материка

В)Як українці відкривали Африку (випереджувальне завдання учня).

 

5. Закріплення вивченого матеріалу.

                        Завдання:

- Складіть перші три цифри площі Африки (30,3)

- Додайте кількість материків на Землі. (6)

- Відніміть кількість океанів, що омивають Африку. (2)

- Поділіть на кількість морів, що омивають материк. (2)

- Додайте місце, що займає африканський материк за площею.(2)

Відповідь. Якщо ви зробили все правильно – вийде клас, у якому ви навчаєтесь.

((3+3)+6-2):2+2=7

 

6. Підсумок уроку. Рефлексія.

Оцініть свою роботу на уроці , давши відповідь на запитання:

- Що нового ви дізналися?

- Які завдання найбільше сподобалися?

- Що залишилось не зрозумілим і слід більше приділити уваги?

7. Домашнє завдання.

- Опрацювати параграф 20.

- Клуб мандрівника ( с.79)

 

 

 

 

 

 

            

docx
Додано
31 жовтня
Переглядів
312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку