ТЕМА: ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ ВЕЛИКОБЕРЕЗНЯНСЬКОГО РАЙОНУ ТА ЙОГО ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДНИХ УМОВ. ФОРМУВАННЯ ТЕРИТОРІЇ РАЙОНУ.
ПРАКТИЧНА РОБОТА: ПОЗНАЧЕННЯ НА КОНТУРНІЙ КАРТІ КРАЙНІХ ТОЧОК, АДМІНІСТРАТИВНИХ МЕЖ, ГЕОГРАФІЧНОГО ЦЕНТРУ РАЙОНУ.
Мета: формувати знання про фізико- та економіко- географічне положення району та формування його території, виявити і проаналізувати особливості географічного положення Великоберезнянського району, ознайомити з даними про площу, чисельність населення, крайні точки, географічний центр району; удосконалити роботу з картами, розвивати вміння робити висновки, порівнювати; виховувати патріотизм, почуття гордості за свою Батьківщину.
Обладнання: фізична карти району, атласи.
Тип уроку: комбінований.
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
показати на карті межі району, сусідні райони, області, країни;
визначити координати крайніх точок та географічного центра, району, поясний і місцевий час;
зробити висновки про вплив фізико-географічного положення на умови життя та господарське освоєння краю.
Основні питання теми
Регламент уроку
ТЕМА: ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ ВЕЛИКОБЕРЕЗНЯНСЬКОГО РАЙОНУ ТА ЙОГО ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПРИРОДНИХ УМОВ. ФОРМУВАННЯ ТЕРИТОРІЇ РАЙОНУ.
ПРАКТИЧНА РОБОТА: ПОЗНАЧЕННЯ НА КОНТУРНІЙ КАРТІ КРАЙНІХ ТОЧОК, АДМІНІСТРАТИВНИХ МЕЖ, ГЕОГРАФІЧНОГО ЦЕНТРУ РАЙОНУ.
Мета: формувати знання про фізико- та економіко- географічне положення району та формування його території, виявити і проаналізувати особливості географічного положення Великоберезнянського району, ознайомити з даними про площу, чисельність населення, крайні точки, географічний центр району; удосконалити роботу з картами, розвивати вміння робити висновки, порівнювати; виховувати патріотизм, почуття гордості за свою Батьківщину.
Обладнання: фізична карти району, атласи.
Тип уроку: комбінований.
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
Основні питання теми
Регламент уроку
ПЕРЕБІГ УРОКУ
ФАЗА АКТУАЛІЗАЦІЇ
І. ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП
Метод «Структурований огляд»
Одна Батьківщина і двох не буває.
Місця, де родилися завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
М. Бакай
Метод «Асоціативний кущ» (5 хв.)
Крок 1. На дошці або ватмані написати ключове поняття.
Крок 2. Подумати, які асоціації викликає це поняття.
Крок 3. Записати усі слова, які спадають на думку, не оцінюючи і не перефразовуючи їх. Прямими лініями позначити зв’язки між ними.
ІІ.ОСНОВНИЙ ЕТАП
Метод ЗХД (Знаю - Хочу знати - Дізнався) (8 хв.)
Географічне положення території Великоберезнянського району |
||
Знаю |
Хочу знати |
Дізнався |
|
|
|
1 крок. Учень протягом 4-5 хвилин записує все, що він вважає, що знає з теми, і що хоче знати.
ФАЗА ПОБУДОВИ ЗНАНЬ
Робота у групах-парах
Метод «Почережні питання»
Проводиться групова робота учнів: вони працюють із текстом, атласами, контурною картою за темою. Кожна група отримує завдання з переліку наведених запитань (з одного чи з декількох):
Заслухати короткі повідомлення груп. Висновки роблять учні.
Учитель. Повернемось до нашої таблиці. Зверніть увагу на колонку три «Про що дізналися?». На які запитання ми можемо відповісти? Об’єднайтеся у групи, визначте на які запитання ви можете відповісти групою.
Що знаємо? |
Про що хочемо дізнатися? |
Про що дізналися? |
|
|
|
ФАЗА КОНСОЛІДАЦІЯ
ІІІ. ЗАВЕРШАЛЬНИЙ ЕТАП
|
Білий капелюх
Об’єктивні факти: |
|
Жовтий капелюх
Позитив: |
|
Червоний капелюх
Емоції, почуття: Які відкриття я зробив(ла)? |
|
Чорний капелюх
Негатив: Критика? Небезпека? |
|
Блакитний капелюх
Процес, підсумок, висновок: Знання з яких предметів використовували? |
|
Зелений капелюх
Творчість: |
ІІ. Підведення підсумків уроку.
Учитель запрошує учнів заповнити аркуш самооцінки за допомогою смайликів
|
|
|
|
|
Я можу охарактеризувати фізико-географічне положення Великоберезнянського району на карті Закарпатської області |
|
|
|
|
Я можу охарактеризувати економіко-географічне положення району на карті Закарпатської області |
|
|
|
|
Я знаю етапи формування території району |
|
|
|
|
Я можу назвати позитивні і негативні наслідки розташування району |
|
|
|
|
Як природно-ресурсний потенціал залежить від розташування регіону. |
|
|
|
|
Як природно – ресурсний потенціал визначає рівень розвитку економіки регіону? |
|
|
|
|
ІІІ. Домашнє завдання
Написати стисле есе на тему вплив фізико-географічного розташування на природно ресурсний потенціал.