Клас Дата __________________
Тема: Географічне положення Євразії. Поділ Євразії на дві частини світу
Мета: сформувати поняття про фізико-географічне положення Євразії, її розміри, особливості берегової лінії; вдосконалювати навички самостійно характеризувати фізико-географічне положення географічного об’єкта за допомогою карт атласу, підручника, додаткових джерел інформації; розвивати вміння самостійно і логічно робити висновки, мислення та творчу уяву; вміння працювати з географічною картою, контурною картою, аналітичне мислення, робити висновки; виховувати інтерес до географічних знань, любов до природи, самостійність, толерантність.
Обладнання: презентація, «дерево знань», зелені і жовті листочки, робочі аркуші, завдання для проєкту
Тип уроку: формування нових знань, умінь, навичок,
І.Організаційний момент
- Доброго ранку! Вітаю на уроці географії! А тепер один до одного повернулись, посміхнулись. Взяли свою посмішку у руки і подарували своєму однокласнику чи однокласниці.
Спробуйте дати відповіді на питання, але вони повинні бути лише дієсловами:
- Я прийшов на урок для того щоб …/вчитися/.
- Я на уроці готовий… /працювати, відповідати, старатися/.
- Мої однокласники мене …/поважають/.
- А тепер відповіді лише прикметники:
- Яким був попередній урок? /Цікавим…/
- Якою була перерва?/Веселою…/
- З яким настроєм ви прийшли на урок?/Гарним. Веселим../
- Яка зараз повинна бути атмосфера на уроці?/Робоча, приємна, /
- Отже, створюємо робочу атмосферу і усім бажаю успішної роботи на уроці.
ІІ.Актуалізація опорних знань
1.Географічний диктант «Північна Америка»
Відповіді: 1. Ерік Рудий. 2. 3 . 3.Лавразія. 4.Центральні. 5.Кордильєри
11. Деналі 12. Карибське
Взаємоперевірка диктанту
2 .Прийом «Цікаві слова»
Гримляча вода- Ніагарський водоспад
Велика річка - Міссісіппі
Гренландія – зелена країна
Прерія – зона лісостепу і степу
Гризлі – ведмідь
Розпечені гори – п-ів Каліфорнія
Країна робітників – п-ів Лабрадор
Я вас не розумію – п-ів Юкатан
Країна квітів – п-ів Флорида
Розпечена сковорідка – Мексиканська затока
Мішок з льодом – Гудзонова затока
3 .Прийом «Вгадай!»
Французькі простори, гори Уралу,
Ріки Сибіру, фінські скали.
Розвивай свою фантазію,
Сьогодні ми вичаємо .... (Євразію)
IІІ. Повідомлення теми і мети уроку
На сьогоднішньому уроці ми з вами більш детально познайомимося з материком Євразія, адже для нас він є як відомим, так і невідомим.
На слайді (дошці) план вивчення материка.
На партах в учнів лежать листочки двох кольорів- зеленого та жовтого. На зелених вони записують все, що відомо про материк. Приклеюють до дерева, що висить на фліпчарті.
3. Прийом «Розминка»
- Продовжте речення : «Фізико-географічне положення материка – це ...»
V.Вивчення нового матеріалу
1.Прийом «Картографічний»
2.Прийом «Мозковий штурм»
- Ви стверджуєте, що материк Євразія – найбільший за площею і посідає перше місце серед інших материків. Спробуємо довести або спростувати це твердження.
Учитель тезисно записує на дошці вислови учнів.
Учні наводять докази:
3.Фізкультхвилинка «Рівнини – гори»
Учні присідають , коли назва рівнини, встають, коли назва гір, стрибають, коли назва пустелі.
Амазонська, Анди, Сахара, Центральні, Кордильєри, Наміб, Ла- Платська, Калахарі, Котопахі.
4.Прийом «Картографічний»
5. Міні – проєкт
Клас ділиться на дві (три) групи. Кожна група отримує завдання:
1.Аркуш паперу з контурами Євразії. Створюють міні – проєкт «На що схожий материк»
2. Аркуш паперу зі словом ЄВРАЗІЯ - розшифровують (Додаток 4).
Вивішують на дошці свої проєкти і захищають їх.
6. Прийом «Рекорди Євразії»
Найвища точка - Джомолунгма, Еверест 8850
Найнижча точка - -402 м (Мертве море)
Найвологіше місце – Черапунджи 10854
Найсухіше - м. Хаіль Аравійський п-в
Найжаркіше - +53 º Іранське нагір'я
Найкрасивіше – о. Байкал і наше село
Найхолодніша – о. Ойм'якон -72º
1.Прийом «Кубик Блума»
2. Прийом «Дерево знань»
На жовтих листочках учні записують все, що дізналися нового на уроці про Євразію. Приклеюють до дерева, що висить на фліпчарті.
VІ. Домашнє завдання
Додаток 1
5 |
S – Перетинається _______ ___________________ ___________________ Розташований у ___ півкулях Омивається ___ океанами Межує з материками ____ _____________________ через ________________ _____________________ _____________________ Складається з _____ частин світу __________ та _______ |
Познач на контурній карті Умовні позначення - мис Челюскін, -мис Піай, - мис Рока, -мис Дежньова - Суецький канал - Берингова протока - Гібралтарська протока - протока Ла –Манш - Скандинавський п-ів …..- п-ів Ямал -п-ів Таймир - Чукотський п-ів п-ів -п-ів Корея - п-ів Індостан ……- Аравійський п-ів -п-ів Мала Азія - Балканський п-ів -Апеннінський п-ів …..- Піринейський п-ів - Червоне море - Чорне море - Біле море - Жовте море |
Додаток 3