Географічний батл "Цікава географія"

Про матеріал
Позакласний захід "Географічний батл " доцільно використовувати під час проведення тижня географії . Завдання батлу розвивають творчу уяву дітей , розширюють коло знань про материки і океани , формують вміння практично застосовувати знання . При виконанні одного із завдань передбачено зв'язок із зарубіжною літературою, а саме твором Ж.Верна "20тисяч льє під водою". Діти із задоволенням беруть участь у такому географічному змаганні.
Перегляд файлу

1

 

Свиридова Ольга Іванівна - вчитель географії Чулаківського закладу повної загальної середньої освіти

                         Голопристанського району Херсонської області

 

ГЕОГРАФІЧНИЙ БАТЛ

 для учнів 7 класів

 

Мета:  а) розвивати творчі здібності, уяву, кмітливість учнів;

   б) залучати до роботи з додатковою літературою;

   в) формувати якості мобільного учня, здатного  працювати в команді, захищати власну позицію;

            г) формувати зацікавленість до вивчення географії

Захід можна проводити під час проведення тижня географії в школі.

 

ПРЕДСТАВЛЕННЯ КОМАНД

 

Перший конкурс батла -  Змагання з Жюль Верном

 У пелюстках великої ромашки міститься аркуш із запитанням і невеликим уривком із роману Ж.Верна “20 тисяч льє під водою”.

1. Про яке море говориться в уривку? Хто першим відкрив це море?

“Коли кораблі відважного дослідника ввійшли в море, то бурі пасма плаваючих водоростей настільки утруднювали рух суден, що плавання в цих водах затягнулося на цілих три тижні”

(Мова йде про найбільше за площею (7 млн. км2) у світі море Атлантичного океану - Саргасове. Море отримало назву від поширених в ньому саргасових  водоростей (саргасум – з іспанської виноград). Вперше було відкрито під час першої подорожі Х.Колумба у 1492 р.).

 

2. В якому океані знаходиться судно капітана Немо “Наутілус”. Назва якого острова на сучасних картах змінена?

“Вдень 29 січня острів Цейлон зник за обрієм. “Наутілус” рухався зі швидкістю 20 миль за годину в лабіринті проток між Мальдівськими і Ланкадівськими островами ?”

 (“Наутілус” знаходився в Індійському океані, його північній частині. На сучасних картах о. Цейлон називається  о. Шрі-Ланка).

 

3. В яких широтах Світового океану потрапив в полон стихії “Наутілус”?

“Гуркіт бушуючи хвиль, завивання вітру, розкати грому створювали незвичайну какофонію.  Вітер переносився з однієї точки обрію на іншу. Виривавшись зі сходу, обійшовши північ, захід, південь, знову повертався на схід… ”

(“Наутілус” потрапив в полону урагану (циклону), в якому повітря рухається з великою швидкістю по велетенській спіралі. Судно перебувало в південній півкулі, південніше сорокових широт, які отримали назву  “ревучих”. В цих широтах західні вітри, які породжують течію Західних вітрів набувають надзвичайної сили, бо не мають перешкоди своєму руху).

 

4. Чи згодні ви з тим, про що говориться в уривку?

“Наутілус” занурювався все глибше і глибше. Через годину ми були на глибині тринадцяти тисяч метрів над рівнем моря, а близькість морського дна ще не давала про себе знати”.

(В уривку явне перебільшення. Найбільша глибина Світового океану – 11022 метрів в Маріанському жолобі. Виміряна ця глибина була у 1957 р.науковою  експедицією на судні “Вітязь”).

5. Про які океанічні течії говориться в уривку? В якому океані вони діють?

“Від берегів Флоріди течія рухається до Шпіцбергена. Близько 440 пн.ш. вона розгалужується на дві гілки: одна з яких спрямована до Норвегії, а інша до Азорських островів”.

(Мова йде про найбільшу теплу течію У Світовому океані – Гольфстрім, яка прямує від берегів Північної Америки до Європи, де має  назву Північно - Атлантична).

 

6. Як називається на сучасних картах Сандвічеві острови? Де вони розміщені?

“Двадцять шостого листопада “Наутілус” перетнув тропік Рака під 1720 західної довготи. Ми минули Сандвічеві острови, де 14 лютого 1779 р. загинув капітан Кук ”

(Сандвічеві острови називаються зараз Гавайські, вони розміщені в північних тропічних широтах Тихого океану. Під час третьої подорожі  Джеймс Кук зупинився на Гавайських островах, на яких він загинув , потрапивши в полон до островітян, які виявилися каннібалами).

 

Другий конкурс батла  Поспішай побачити

 (Використано мультимедійну презентацію). Перед гравцями демонструються невеликі уривки із науково-популярного фільму “Музика природи” (“Рідерз Дайджест”).

 Команда повинна пояснити яке природне явище або ж природний об’єкт вони бачать, в чому його особливість?

а) Бархани (пустеля Сахара);

б) водоспад;

в) Гейзери Йєлоустонського національного парку;

г) Великий Бар’єрний риф;

д)  Льодова пустеля Антарктиди;

є)  Кам’яні останці.

 

Третій конкурс батла - “Ода вітру ”.

 Кожна команда отримує картку із назвами вітрів. Завдання полягає в тому, щоб використовуючи пропоновані слова скласти поетичні рядки.

Самум;     Торнадо;    

Тайфун;     Ураган;

Чинук;     Бора;

Мусон;     Хамсин;

Фен;      Памперос.

Бриз;

 А отриманий результат  творчої роботи може бути наступним :

 

Над океанами безмежними,

І континентами безкрайніми,

Від Арктики до Антарктиди,

Панує величезна армія вітрів.

Жах викликає грізний тайфун,

“Дихання смерті в пустелі самум”.

Шторми спричиняє ураганів армада,

В Північній Америці діє торнадо,

Спускається з гір гарячий чинук

І злизує сніг, мов морозиво, з губ.

А в Азії влітку вологий мусон,

Водою наповняться Ганг і Меконг.

Торкнеться обличчя освіжаючий бриз,

Він ніжний й примхливий,

Як дамський каприз.

Памперос – холодний нестримний потік.

І лихо тому, хто від нього не втік.

Над Чорним морем несеться бора,

А нам попрощатися з вітром пора.

 

 

 

Четвертий  конкурс  батла -“Впізнай мелодію ”.

 Учням пропонується мелодія, вони повинні назвати її і вказати країну, з якої вона походить.

  • танго – Аргентина;
  • гопак – Україна;
  • ламбада – Бразилія;
  • фламенко – Іспанія.

 

 

П’ятий конкурс батла - “Конкурс капітанів”.

 1).На підносі виносять чорний чай, зелений чай, каву, чай каркаде.

Визначте, який із пропонованих напоїв вживала команда Тура Хейєрдала, щоб вгамувати с спрагу і відновити сили під час подорожі через Атлантичний океан на човні “Ра”.

Відповідь: Команда вживала чай із суданської рози  - каркаде.

  2). Помічники виносять окуляри, шорти , куртку, парасольку. Капітани отримують картки.

  1. Картка

     Кейптаун

     Січень

  1. Картка

Рига

Липень

 

 

 

 

Уявіть, що виграли подорож в місто, назва якого вказана на картці. В подорож ви відправитесь  саме того місяця, назва якого вказана. Які предмети будуть вам необхідні?

 

Відповідь: Так як Кейптаун розміщений у субтропічному поясі південної півкулі, то січень – середина літа, а влітку в цьому поясі панують сухі і жаркі тропічні повітряні маси. Отже мені необхідні шорти, майка, сонцезахисні окуляри.

 

 Рига розташована на узбережжі Балтійського моря, в помірному поясі, в області морського клімату характерне прохолодне вологе літо, отже мені необхідна куртка, парасолька.

 

3. Назвіть держави, прапори яких ви бачите на екрані проектора:

  • Канада;
  • Японія;
  • Австралія;
  • Велика Британія;
  • Еквадор.

Сьомий конкурс батла - “Склади карту”.

 Кожна команда отримує по 12 карток (Наприклад – 1 команда картки західної півкулі, 2 команда – східної півкулі).

 Команди повинні скласти із карток карту півкулі.

 

Восьмий конкурс -“Тваринний вернісаж”.

 Від кожної команди приймає участь по три гравця, яким одягають “портрет” тварини. Робиться це таким чином, щоб учасники не бачили, що намальовано. Їм надається можливість задати три запитання. Щоб впізнати  пропонований портрет тварини.

 

 

 

 

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ.

 

                                     Нагородження  переможців.

doc
До підручника
Географія 7 клас (Топузов О.М., Надтока О.Ф., Назаренко Т.Г., Вішнікіна Л.П., Шуканова А.А., Самойленко В.М.)
Додано
7 липня 2021
Переглядів
1032
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку