"Географічний світлофор", додатки до уроків географії у 6 класі (Вступ та Розділ 1)

Про матеріал

6 клас

Географічний світлофор

(за підручником Географія, 6кл., В.Ю.Пестушко, Г.Ш.Уварова)

Завдяки цьому прийому, учитель миттєво опитує всіх учнів, бачить, хто добре володіє інформацією, а хто ні. На цей прийом виділяю всього 4-5 хвилин на уроці, а по факту опитую всіх учнів.

У підготовлених реченнях: зелені – правдива інформація, червоні – речення з помилкою (нижче такого речення надано відповідь чорним кольором з виділенням зеленим кольором помилки у попередньому реченні). У складних питаннях та питаннях де потрібно виділити головне слово роблю наголос на це слово, щоб учням легше було орієнтуватися.

Сигнали світлофора зроблено з пластмасового набору літер.

Перегляд файлу

6 клас

Географічний світлофор

(за підручником Географія, 6кл., В.Ю.Пестушко, Г.Ш.Уварова)

У кожного з учнів по два сигнали світлофора – червоний та зелений. Вчитель читає речення. Учні швидко, не дивлячись один на одного, піднімають прапорці. Якщо учень згоден з тим, що прочитав учитель, тобто речення несе правдиву інформацію, учень піднімає зелений прапорець. Якщо учень не згоден з тим, що прочитав учитель, тобто речення несе неправдиву інформацію, він піднімає червоний прапорець. Після підняття прапорців, учитель викликає одного з учнів на відповідь (я завжди обираю того, хто помилився, щоб дати змогу ще раз подумати і  прийти до правильної відповіді. При цьому на правильну чи неправильну відповідь я не вказую, даю це зробити самим учням). Таким чином, учитель миттєво опитує всіх учнів, бачить, хто добре володіє інформацією, а хто ні. На цей прийом виділяю всього 4-5 хвилин на уроці, а по факту опитую всіх учнів.

У підготовлених реченнях: зелені – правдива інформація, червоні – речення з помилкою (нижче такого речення надано  відповідь чорним кольором з виділенням зеленим кольором помилки у попередньому реченні). У складних питаннях та питаннях де  потрібно виділити головне слово роблю наголос на це слово, щоб учням легше було орієнтуватися.

Сигнали світлофора зроблено з пластмасового набору літер.

Q:\Жиленковы\Данил школа\фото\смайл\DSC04558.JPG Q:\Жиленковы\Данил школа\фото\смайл\DSC04559.JPG

Q:\Жиленковы\Данил школа\фото\смайл\DSC04560.JPG

ВСТУП

  1. Географія – наука про Землю

Назва науки географія складається з двох грецьких слів:geo – Земля,  grapho – пишу

Основи географії як науки заклав римський учений Геракліт

(Основи географії як науки заклав давньогрецький учений Ератосфен)

Ератосфен створив три книги під однією назвою «Географія»

Протягом XV-XVII ст. географію називали «наукою диявола»

(Протягом XV-XVII ст. географію називали «королевою наук»)

Спочатку географія давала відповіді на прості питання: де розміщено той чи інший об’єкт і які його особливості

Сучасна географія вивчає об’єкти, явища і процеси, що відбуваються в географічній оболонці нашої планети

Сучасна географія – це комплекс наук про Землю, що об’єднує знання про розвиток людства

(Сучасна географія – це комплекс наук про Землю, що об’єднує знання про природу і людину)

Фізична географія вивчає фізичні процеси на Землі

(Фізична географія вивчає все природне – рельєф, погоду і клімат, річки та озера, ґрунти, поширення рослин і тварин по земній кулі)

Суспільна географія вивчає  взаємовідносини між різними верствами суспільства

(Суспільна географія вивчає  людство та його розміщення на Землі, особливості всіх географічних об’єктів, створених людьми)

Завдяки картографії було створено особливу виразну мову географії, що втілилася в географічних картах

  1. Географічні дослідження

Географічні дослідження – це дослідження просторово – часових змін, які відбуваються у природі та суспільстві

Наукові методи – це способи збирання інформації, що реалізуються за допомогою конкретних засобів

Методи дослідження відповідають на питання «Навіщо нам це потрібно?»

(Методи дослідження відповідають на питання «Як досягти результату?»)

Засоби дослідження відповідають на питання «Скільки часу потрібно на вивчення проблеми?»

(Засоби дослідження відповідають на питання «За допомогою чого можна досягти поставленої мети?»)

Методи географічних досліджень поділяють на поверхові та глибинні

(Методи географічних досліджень поділяють на традиційні та сучасні)

До традиційних методів відносяться: описовий, спостереження, порівняльний, картографічний

До сучасних методів відносяться: аеро та космічні методи (дистанційні)

Застосування дорогої апаратури для досліджень є основою формування географічних знань

(Спостереження та фіксація їхніх результатів є основою формування географічних знань)

 

Традиційні прилади для спостереження: супутник, ехолот, ракета

(Традиційні прилади для спостереження: компас, термометр, нівелір)

Сучасні прилади для спостереження: навігатор, радар, ехолот

Запорука успіху у вивченні географії – вміння добре володіти різними приладами та стисло описувати природні явища

(Запорука успіху у вивченні географії – вміння «читати» географічну карту)

Найпростіший прийом для дослідження взаємозв’язків між окремими явищами – це накладання карт

Створення карт – найсучасніший метод дослідження території

(Сканування місцевості – найсучасніший метод дослідження території)

Учені географи використовують тільки географічні методи для проведення досліджень

(Учені географи використовують методи й інших наук: математичні методи, історичні і тд)

 

РОЗДІЛ 1 РОЗВИТОК ГЕОГРАФІЧНИХ ЗНАНЬ ПРО ЗЕМЛЮ

  1. Географія у стародавні часи

Перші уявлення про світ ми знаходимо у вавілонян та індусів

Жителі Вавілона зображували світ у вигляді кулі

(Жителі Вавілона зображували світ у вигляді гори)

Мешканці Індії зображували Землю у вигляді слона

(Мешканці Індії зображували Землю у вигляді півкулі, що спирається на  слонів, а ті стоять на величезній черепасі)

Давніх єгиптян вважають відкривачами нових земель

Єгиптяни не вміли  орієнтуватися у просторі

(Єгиптяни вміли визначати напрямок північ – південь)

Єгиптяни першими плавали вздовж східних берегів Африки

Римляни відкрили для себе узбережжя Середземного моря тільки у другому столітті нашої ери

(Римляни відкрили для себе узбережжя Середземного моря уже до початку нашої ери)

Географічні уявлення древніх римлян складалися під час організованих навколосвітніх подорожей

(Географічні уявлення древніх римлян складалися під час воєнних походів)

Анаксімандр першим використав масштаб для зображення ділянок земної поверхні на площині

Гномон – це пристрій для вимірювання довжини

(Гномон – це сонячний годинник)

Анаксімандра вважають творцем першого компасу

(Анаксімандра вважають творцем першої географічної карти)

Гекатея Мілетського вважають засновником описового методу в географії

Платон зробив припущення про те, що Земля плоска

(Платон зробив припущення про кулястіть Землі)

Арістотель пояснив кулясту форму Землі і заклав основи наук, що вивчають географічні явища і процеси в оболонках Землі

Ератосфен обчислив коло Землі, виділив на земній кулі п’ять зон, обчислив довжину земного екватора.

Ератосфен склав графіки зміни температури за століття

(Ератосфен склав карту світу)

Клавдій Птолемей є творцем картографії

Птолемей є автором праці «Порадник з географії», яка не містила жодної карти

(Птолемей є автором праці «Порадник з географії», яка доповнена 27 картами)

 

  1. Відкриття нових земель

Наслідком плавань вікінгів стало відкриття і колонізація Ісландії, Гренландії та Америки задовго до Колумба.

Найвідоміший вікінг, який відкрив Гренландію – Ерік Рудий

Відкриття вікінгів у ті часи зробили значний внесок у розвиток географії

(Відкриття вікінгів у ті часи не привернули уваги вчених і не вплинули на розвиток географічних уявлень)

Відкривачами нових земель у Середньовіччя ставали мандруючі артисти

(Відкривачами нових земель у Середньовіччя ставали паломники, учасники хрестових походів та купці)

Марко Поло був один з перших європейців, які дісталися Східної Азії

Марко Поло називав вугілля «золотом вікінгів»

(Марко Поло називав вугілля «каміння, яке спалахує, мов деревина»)

У Східній Азії грошима слугували шматки сала

(У Східній Азії грошима слугували шматки солі з печаткою китайського імператора)

Перші глобуси і друковані карти з’явилися в епоху Середньовіччя

(Перші глобуси і друковані карти з’явилися в епоху Відродження)

Мрією мандрівників епохи Відродження була далека казково багата Індія

«Санта Марія», «Нінья» і «Пінта» - каравели з експедиції Колумба у пошуках Індії

Колумб відкрив шлях до Індії

(Колумб відкрив Багамські острови)

Подорож Колумба до берегів Америки започаткувала цілу епоху географічних відкриттів, яку пізніше назвали Великою

  1. Навколосвітні подорожі та відкриття південних материків

Фернан Магелан розпочав у 1519 році навколосвітню подорож

Магелан знайшов вихід в океан, який назвав Магелановим

(Магелан знайшов вихід в океан, який назвав Тихим, адже за три місяці на ньому не було жодного шторм)

Шлях Магелана через Тихий океан не приніс ніякої користі

(Шлях Магелана через Тихий океан став важливою морською дорогою)

Для знайомства з побутом інших народів та встановлення дружніх стосунків   було організовано три навколосвітні експедиції Джеймса Кука

(Для розширення торговельних зв’язків і для колонізації заморських територій було організовано три навколосвітні експедиції Джеймса Кука)

Друга експедиція Кука, де він відкрив низку островів у Тихому океані, була найбільш важлива

Іван Крузенштерн і Юрій Лисянський  - перші російські вчені, які вирушили у навколосвітню подорож

Крузенштерн склав «Карту підводного світу»

(Крузенштерн склав «Атлас Південного моря»)

Абель Тасман обстежив північне узбережжя Америки та наніс його на карту

(Абель Тасман обстежив північне узбережжя Австралії та наніс його на карту)

Антарктиду – шостий материк – було відкрито лише у 1820 році

  1. Освоєння полярних широт

Американський полярний мандрівник Роберт Пірі досяг Північного географічного полюса у 1909 році

Експедиція Пірі встановила, що в центральній частині Арктичного басейну немає озонового шара

(Експедиція Пірі встановила, що в центральній частині Арктичного басейну немає суходолу)

У 1937 році було організовано роботу першої наукової  станції на літаку під керівництвом Івана Папаніна

(У 1937 році було організовано роботу першої наукової дрейфуючої станції на крижині під керівництвом Івана Папаніна)

Нині кількість дрейфуючих станцій в Арктиці сягає вже 39

Нині води Центральної Арктики є міжнародними

Для подальшого освоєння Центральної Арктики потрібні тільки натхнення та бажання людини, здійснювати різні дослідження там можна у будь-який час

(Для подальшого освоєння Центральної Арктики потрібна згода багатьох країн)

Руаль Амундсен у 1911 році першим дістався Південного полюса

Роберт Скотт дістався Антарктиди одночасно з Амундсеном

(Роберт Скотт дістався Антарктиди на місяць пізніше Амундсена)

Вся експедиція Скотта загинула на зворотному шляху

На Антарктичному півострові, нажаль, немає жодної української дослідної станції

(На Антарктичному півострові є українська станція «Академік Вернадський»)

  1. Міжнародні дослідження Земля. Географічні дослідження в Україні на сучасному етапі

У 1957 році було започатковано науковий проект «Міжнародний геофізичний рік»

«Міжнародний геофізичний рік» було завершено за 9 місяців

(«Міжнародний геофізичний рік» розтягнувся аж на 18 місяців)

У 2007-2008 році було проведено «Міжнародний полярний рік»

В період міжнародного десятиріччя у 1965 – 1974 рр. детально вивчався озоновий шар планети

(В період міжнародного десятиріччя у 1965 – 1974 рр. детально вивчалися водні об’єкти планети)

Маріанська западина унікальне місце в Тихому океані 

Глибина найбільшої западини Землі залишається незмінною протягом багатьох років

(Глибина найбільшої западини Землі постійно змінюється)

Занурення людини на дно Маріанського жолоба здійснюється щороку з 1960р.

(Єдине занурення людини на дно Маріанського жолоба здійснили американці у 1960р.)

Особливе місце в становленні вітчизняної географії належить Степану Рудницькому

Степан Рудницький організував і очолив першу в Україні навколосвітню подорож

(Степан Рудницький організував і очолив Український науково-дослідницький інститут географії та картографії)

Степан Рудницький перший склав комплексну географічну характеристику України, створив першу фізичну карту території нашої країни, видав кілька великих праць про Україну

Внутрішній туризм  - це подорожі в межах країни

Міжнародний туризм – це подорож разом людей різних національностей

(Міжнародний туризм – подорожі за межі країни)

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єна Лариса Вячеславівна
    Цікаво))) Подальших успіхів
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 березня 2018
Переглядів
1617
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку