Живлення і режим річок. Робота річок ("Географічний світлофор", додаток до уроку географії у 6 класі)

Про матеріал

6 клас

Географічний світлофор

(за підручником Географія, 6кл., В.Ю.Пестушко, Г.Ш.Уварова)

Завдяки цьому прийому, учитель миттєво опитує всіх учнів, бачить, хто добре володіє інформацією, а хто ні. На цей прийом виділяю всього 4-5 хвилин на уроці, а по факту опитую всіх учнів.

У підготовлених реченнях: зелені – правдива інформація, червоні – речення з помилкою (нижче такого речення надано відповідь чорним кольором з виділенням зеленим кольором помилки у попередньому реченні). У складних питаннях та питаннях де потрібно виділити головне слово роблю наголос на це слово, щоб учням легше було орієнтуватися.

Сигнали світлофора зроблено з пластмасового набору літер.

Перегляд файлу

6 клас

Географічний світлофор

(за підручником Географія, 6кл., В.Ю.Пестушко, Г.Ш.Уварова)

У кожного з учнів по два сигнали світлофора – червоний та зелений. Вчитель читає речення. Учні швидко, не дивлячись один на одного, піднімають прапорці. Якщо учень згоден з тим, що прочитав учитель, тобто речення несе правдиву інформацію, учень піднімає зелений прапорець. Якщо учень не згоден з тим, що прочитав учитель, тобто речення несе неправдиву інформацію, він піднімає червоний прапорець. Після підняття прапорців, учитель викликає одного з учнів на відповідь (я завжди обираю того, хто помилився, щоб дати змогу ще раз подумати і  прийти до правильної відповіді. При цьому на правильну чи неправильну відповідь я не вказую, даю це зробити самим учням). Таким чином, учитель миттєво опитує всіх учнів, бачить, хто добре володіє інформацією, а хто ні. На цей прийом виділяю всього 4-5 хвилин на уроці, а по факту опитую всіх учнів.

У підготовлених реченнях: зелені – правдива інформація, червоні – речення з помилкою (нижче такого речення надано  відповідь чорним кольором з виділенням зеленим кольором помилки у попередньому реченні). У складних питаннях та питаннях де  потрібно виділити головне слово роблю наголос на це слово, щоб учням легше було орієнтуватися.

Сигнали світлофора зроблено з пластмасового набору літер.

Q:\Жиленковы\Данил школа\фото\смайл\DSC04558.JPG Q:\Жиленковы\Данил школа\фото\смайл\DSC04559.JPG

Q:\Жиленковы\Данил школа\фото\смайл\DSC04560.JPG

 

49. Живлення і режим річок. Робота річок

Джерелами живлення річок можуть бути дощові, талі снігові, льодовикові та підземні води

Більшість річок світу мають один вид живлення

(Більшість річок світу мають мішане живлення)

Переважає живлення підземними водами

(Переважає живлення дощовими водами)

Дніпро та Волга живляться сніговими водами, а також дощовими та підземними водами

Річки, які беруть початок високо в горах, живляться талими льодовиковими водами

У посушливих районах річки живляться переважно дощовими водами

(У посушливих районах річки живляться переважно підземними водами)

Режим річок – це регулярні зміни їхніх рівнів і кількості води

Повінь  - це короткочасний швидкий розлив річкових вод

(Повінь  - це щорічний відносно тривалий розлив річкових вод)

Паводок – це утворення нового притока під час дощів

(Паводок – це короткочасне раптове підняття води в річках)

Робота річок – це руйнування, перенесення та накопичення гірських порід

Руйнування називають меандрою

(Руйнування називають ерозією)

Чим повільніша течія річки, тим сильніша ерозія

(Чим швидша течія річки, тим сильніша ерозія)

Рівнинні річки часто утворюють закрути, які ще називають меандри

Закрути постійно збільшуються, відбувається прорив

Після прориву частина колишнього русла залишається збоку та утворює новий притік

(Після прориву частина колишнього русла залишається збоку, замулюється і утворює старичне озеро)

Найбільше піску і мулу відкладається у витоку річки

(Найбільше піску і мулу відкладається в гирлі річки)

В гирлі утворюється дельта - низовина

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 березня 2018
Переглядів
1135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку