Контрольна робота призначена для перевірки рівня засвоєння учнями матеріалу з геометрії 7 класу за підручником: Мерзляк А.Г., Полонський В.В., Якір М.С. Геометрія: підруч. для 7-го кл. загальноосвітніх навчальних закладів – Х.: Гімназія, 2015 згідно з чинною навчальною програмою, затвердженою наказом МОН молоді і спорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін, затверджених наказом МОН України від 07.06.2017 № 804).
Геометрія 7 клас
Річна контрольна робота № 5
Варіант 1
1°. Проведіть пряму d, позначте точку А, що належить прямій d і точку В, що прямій d не належить. Зробіть відповідні записи.
2°. Накресліть довільний відрізок ХК і коло з центром у точці К і радіусом КХ.
3°. У трикутнику АМК кут М – прямий. Як називається сторона АК? Як називаються сторони МА і МК?
4•. Один з кутів, що утворилися при перетині двох прямих, дорівнює 112°. Знайдіть решту кутів. Чому дорівнює кут між цими прямими?
5•. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 35 см, а бічна сторона дорівнює 14 см. Знайдіть основу трикутника.
6•. Дано: AD = CB, DAC = BCA (мал.1). Довести, що ADC = CBA.
7••. Один з кутів трикутника дорівнює 48°, а другий – на 12° більший за третій. Знайдіть невідомі кути трикутника.
8••. Побудуйте трикутник АВС, якщо АВ = 5 см, А = 45°, В = 60°.
9 *. Знайдіть гострі кути прямокутного трикутника, якщо зовнішні кути при вершинах цих кутів відносяться як 12:15.
Мал.1 Мал.2
Варіант 2
1°. Проведіть пряму х, позначте точку А, що належить прямій х і точку В, що прямій х не належить. Зробіть відповідні записи.
2°. Накресліть довільний відрізок РК і коло з центром у точці Р і радіусом РК.
3°. У трикутнику АСМ кут С – прямий. Як називається сторона АМ? Як називаються сторони СА і СМ?
4•. Один з кутів, що утворилися при перетині двох прямих, дорівнює 116°. Знайдіть решту кутів. Чому дорівнює кут між цими прямими?
5•. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 26 см, а бічна сторона дорівнює 8 см. Знайдіть основу трикутника.
6•. Дано: AB = DC, ABC = DCB (мал.1). Довести, що ABC = DCB.
7••. Один з кутів трикутника дорівнює 36°, а другий – на 16° більший за третій. Знайдіть невідомі кути трикутника.
8••. Побудуйте трикутник АВС, якщо АВ = 5 см, А = 40°, В = 60°.
9 *. Знайдіть гострі кути прямокутного трикутника, якщо зовнішні кути при вершинах цих кутів відносяться як 13:14.