Глобальні загрози,які породжені діяльністю людини і їх вплив на здоров''я.

Про матеріал
Для узагальнення і систематизації знань учнів про основні глобальні проблеми людства, встановлення причин їх виникнення та загострення на сучасному етапі.Виховання ціннісно - екологічної поведінки, навчати оцінювати ризики для здоров'я людини.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я. Виконала Зрожевська Олена Миколаївна,вчитель Великоновосілківської гімназії з ЗОШ І-ІІІ ступенів

Номер слайду 2

Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів про основні глобальні загрози людства. Встановити причини їх виникнення та загострення на сучасному етапі . Поглибити навички й уміння самостійно працювати з додатковими джерелами знань, вести дискусії. Пошук інформації щодо екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади . Аналіз отриманої інформації. Обговорення цієї інформації з дорослими, які займаються екологічними проблемами. Виховувати ціннісно-екологічну поведінку, розвивати екологічно доцільне мислення, вчити оцінювати ризики для здоров’я людини на індивідуальному та суспільному рівнях. Обладнання: підручник, презентація, комп’ютер, мультимедійна дошка, мережа Internet.231

Номер слайду 3

Який спільний заголовок може бути в усіх фотоматеріалів?

Номер слайду 4

Поняття "глобальні проблеми" походить від латинського globus (terrae) – земля, земна куля. Отже, це проблеми, що охоплюють всю планету. В сучасній літературі: Глобальні проблеми - це сукупність життєво важливих проблем людства, від розв’язання яких залежить подальше існування людства, можливість соціоекономічного і культурного прогресу. Глобальні проблеми людства — це проблеми, що стосуються всього людства, взаємин між країнами світового співтовариства, відносин між суспільством і природою, питань спільного розв'язання проблеми ресурсозабезпеченості.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Демографічна проблема — сукупність соціально-демографічних проблем сучасності, що зачіпають інтереси всього людства. Найважливіші проблеми народонаселення, які загрожують украй негативними наслідками: стрімке зростання населення, або демографічний вибух, у країнах, що розвиваються, протягом хвилини населення Землі збільшується на 172 людини.загроза депопуляції, або демографічна криза, в економічно розвинених країнах.

Номер слайду 7

Екологічна проблема. Екологічна проблема — це зміна природного середовища в результаті антропогенних дій, що веде до порушення структури і функціонування природних систем (ландшафтів) і призводить до негативних соціальних, економічних та інших наслідків. Екологічна проблема — глобальна проблема людства, що виникла з початком індустріальної діяльності людства й особливо загострилася в другій половині XX ст. Також поглибленню екологічної проблеми сприяли ядерні випробування, проведені в трьох середовищах географічної оболонки Землі (повітря, вода, земля). Екологічна проблема багатогранна, оскільки вона виявляється практично в усіх галузях діяльності людини.

Номер слайду 8

Геополітична проблема, небезпека ядерної війни, збереження миру на планетіЦе проблема №1. За підрахунками вчених, за всю історію людства у світі було 14,5 тисяч війн, у яких загинуло 3,5 млрд. осіб. Нова світова війна неминуче буде ядерною, і наслідки її будуть жахливі - загроза існування Землі. На даний час накопичення різних видів зброї: ядерної, хімічної, бактеріологічної, водневої становить загрозу не тільки для людства а й для планети взагалі.

Номер слайду 9

Озонові діри

Номер слайду 10

Енергетична проблема. Енергетична проблема - відображає завдання надійного забезпечення людства паливом. Обмеженість ресурсів і їх вичерпаність ставить людство перед необхідністю жорсткої економії енергії, використання нових енергозберігаючих технологій. В ХХІ ст. неминучій значний зріст світового використання енергії, в першу чергу в країнах, що розвиваються.

Номер слайду 11

Техногенні катастрофи«Техногенні катастрофи» — спричинені виробничою діяльністю великомасштабні аварії, які призводять до важких наслідків для людини, тваринного й рослинного світу, змінюючи умови середовища існування. Техногенні катастрофи з'явилися відразу після того, як людина стала винаходити нові технології.

Номер слайду 12

Основні види техногенних катастроф. Екологічні катастрофи;Авіакатастрофи;Вибухи;Ядерні аварії. Залізничні катастрофи;Катастрофи на воді;

Номер слайду 13

Забруднення світового океану

Номер слайду 14

Парниковий ефект і глобальні зміни клімату

Номер слайду 15

Кислотні дощі

Номер слайду 16

Ліквідація небезпечних хвороб Багато сучасних хвороб (серцево-судинні, легеневі, ракові) є наслідком погіршення екологічної ситуації, малорухомого способу життя, частих психологічних стресів. Замість вже подоланих, виникають нові епідемії – СНІДу, “пташиного грипу”, “свинячого грипу”. Шляхи вирішення проблем охорони здоров’я: забезпечення повноцінного харчування, покращення екологічних умов проживання, перехід до здорового способу життя і, звичайно, подальший розвиток медицини.

Номер слайду 17

«Міфи і факти про безпеку людини»Безпека не є потребою людини. Безпека є життєвою цінністю для людини. Особиста безпека не пов’язана з національною безпекою. Особиста безпека взаємопов’язана з глобальною безпекою. До сфери національної безпеки належить економічна безпека. До сфери національної безпеки не належить інформаційна безпека.

Номер слайду 18

Безпека не є потребою людини. (Міф)Безпека є життєвою цінністю для людини. (Факт)Особиста безпека не пов’язана з національною безпекою. (Міф)Особиста безпека взаємопов’язана з глобальною безпекою. (Факт)До сфери національної безпеки належить економічна безпека. (Факт)До сфери національної безпеки не належить інформаційна безпека. (Міф)

Номер слайду 19

Продовольча загроза. Земля спроможна прогодувати нинішнє і перспективне населення. За даними ООН, кількість людей , які голодують , постійно зростає : 1970 р. – 460 млн осіб, 1990 р. – 550 млн. а в 2000 р. – 650 млн, у 2017 р . – 815 млн.

Номер слайду 20

Освоєння світового океану. Проблеми Світового океану спричинено забрудненням морів та океанів стічними водами міст і промислових підприємств, змиванням добрив та отрутохімікатів із сільськогосподарських угідь, аваріями, що трапляються під час перевезення нафти і нафтопродуктів танкерами, інтенсивним видобуванням нафти та іншої промислової діяльності в районах шельфу океану. Сміттєва пляма, приблизна оцінка до 1,5 млн км², на півночі Тихого океану - одна з найвищих концентрацій сміття в Світовому океані.

Номер слайду 21

Освоєння космосу

Номер слайду 22

Працюйте з текстом підручника! Глобальні проблеми людства – це комплекс ….. і ситуацій, що стосуються …… інтересів усіх ….. світу і вимагають для свого розв’язання …..зусиль світової громадськості. Загроза – це природне чи ….. явище, коли можлива поява …. або процесів, здатних уражати …. , завдавати матеріальних ….., руйнувати довкілля.

Номер слайду 23

Вірний варіант. Глобальні проблеми людства – це комплекс …..(проблем) і ситуацій, що стосуються ……(життєвих) інтересів усіх ….. (народів) світу і вимагають для свого розв’язання …..(колективних) зусиль світової громадськості. Загроза – це природне чи ….. (техногенне) явище, коли можлива поява …. (явищ) або процесів, здатних уражати …. (людей), завдавати матеріальних ….. (збитків), руйнувати довкілля.

Номер слайду 24

Запитання для повторення й обговорення. Про які глобальні загрози, породжені діяльністю людини, ви знаєте?Чому для запобігання глобальним загрозам потрібне міжнародне співробітництво?Доведіть, що глобальні загрози є взаємозв'язаними та охоплюють усі сфери життя людей.

Номер слайду 25

Сучасні технології переробки побутових відходів. Сьогодні Швеція переробляє 99% всіх відходів. Ця країна стала настільки добре поводитися з відходами, що змушена імпортувати 700 тис. тонн сміття з сусідніх країн, щоб отримувати з неї енергію для своїх потреб. Як же їм це вдалося?Сьогодні в Швеції поняття «сміття» практично відсутній. Так чи інакше 99 відсотків усіх побутових відходів переробляється. Ця країна пережила справжню революцію за останні десятиліття, з огляду на що в 1975 році тут перероблялося тільки 38% побутових відходів.

Номер слайду 26

«Без здоров'я і мудрість незавидна, і мистецтво бліде, і сила в’яне, і багатство без користі, і слово безсиле»Герофіл  (бл. 300 р. до н.е.)давньогрецький  лікар один з основоположників. Олександрійської медичноїшколи

Номер слайду 27

Проблема збереження і зміцнення здоров'я населення й особливо дітей залишається однією з найбільш актуальних для держави. Про це свідчать закони та постанови уряду. У Конституції України, «Основах законодавства України про охорону здоров'я», програмі «Діти України» наголошується на необхідності збереження та зміцнення здоров'я молоді. За останні роки кількість захворювань серед молоді збільшилася на 30%. Сьогодні кожний третій першокласник має різноманітні відхилення у стані здоров’я:у 20% - 40% - спостерігається порушення постави;У 50%- 60% - схильність до частих захворювань. Понад 50% школярів мають незадовільну фізичну підготовленість. Така ситуація обумовлена важким соціально – економічним станом українців, збільшенням кількості соціально – небезпечних сімей, кризою духовних цінностей, зниженням рівня моральних цінностей населення. У Концепції фізичного виховання в системі освіти України відзначається різке погіршення стану здоров'я і фізичної підготовки молоді. 90 % учнів мають хронічні захворювання і фізичні відхилення в розвитку. З усією гостротою перед державою постає проблема боротьби за збереження здоров'я нації.

Номер слайду 28

Сьогодні в школі гостро стоїть проблема збереження здоров'я учнів, і тому в традиційній системі освіти виділяють здоров'язбережувальні технології, які належать до групи педагогічних, що посилюють соціально – виховну функцію освітньої установи. Здоров'язбережувальні технології - це технології, що не викликають у суб'єктів освіти специфічних захворювань: неврозів, дидактогенії, вигоряння особистості вчителя. Ці технології є природо відповідними, інтерактивними, такими, що мають потенціал оздоровлення.

Номер слайду 29

Екологічні небезпеки Великої Новосілкинаявність незаконних стихійних сміттєзвалищ;забруднення р. Кашлагач та р. Шайтанка; забруднення повітря вихлопними газами авто; забруднення земель мінеральними добривами;розорювання берегів річок;несанкціоноване вирубування дерев, лісосмуг;не працюють очисні споруди.

Номер слайду 30

Розробка системи заходів, які треба здійснити для оцінки екологічних небезпек своєї місцевостіПерехід автомобілів з бензину на більш екологічно чисте паливо. Зменшити вирубку дерев, насаджувати молоді дерева . Прибрати сміттєзвалища, перейти на сучасні засоби переробки відходів. Береги водойми. Розорені угіддя обробляти сучасною технікою.

Номер слайду 31

Прибирання улюблених зон відпочинку великоновосілківців

Номер слайду 32

Природу найлегше підкорити, підкоряючись їй. Френсіс Бекон, англійський політик, філософ.

Номер слайду 33

Чисте довкілля – чисте сумління

Номер слайду 34

Висновок. Глобальні проблеми людства є наслідком протистояння з одного боку природи, а з іншого - людської практики і культури. За своїм характером глобальні проблеми є інтернаціональними, їхнє розв'язання залежить від скоординованих зусиль усіх країн. У наш час єдино правильним шляхом розвитку людської цивілізації, якщо остання хоче зберегти себе – є сталий розвиток. Він передбачає задоволення потреб сучасності, але не ставить під загрозу здатність майбутніх поколінь задовольняти свої потреби.

Номер слайду 35

Інформаційні джерела. Мадзігон В. М., Тарара А. М. та ін. Технології: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту, академічний рівень). –К.: Педагогічна думка, 2011 Талгіна О. В., Основи здоров’я: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів – Харків, видавництво «Ранок», 2016 р. Географія: підручн. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл: профільний рівень / Л. Б. Паламарчук, Т. Г. Гільберг, А. І. Довгань, 2011 Всесвітня історія: довідник / О. В. Воронянський, Н. Л. Міщенко, 2009 Екологічні проблеми, охорона природи. Інформаційно-аналітичний центр Державної системи моніторингу довкілля Міністерства екології та природних ресурсів України: http://www.ecobank.org.ua/Regional. Systems/Pages/Kirovograd-oglyady.aspx Ґрунти України. Ґрунтовий покрив України http://ukr-tur.narod.ru/fisgeo/fisukr/gruntyukr/gruntukr.htm/%D0%A2%D0%B8%D0%BF%D0%B8 Екологічні проблеми ґрунтів в Україні http://www.eco-live.com.ua/content/ekolog%D1%96chn%D1%96-problemi-grunt%D1%96v-v-ukra%D1%97n%D1%96/ Основи загальної екології http://www.eco-live.com.ua/book/osnovi-zagalnoi-ekologii Підручник. Економічна та соціальна географія світу. Автор Т. Бершадська http://geoknigi.com/book_view.php?id=152 Розділ “Екологія” на сайті Партії Зелених: http://www.greenparty.ua/news/ecology/Розділ «Фотоальбоми» у спільноті «Родина Новосілка» https://vk.com/albums-31295313. Розділ «Фотоальбоми» на сторінці Паршина Андрія https://ok.ru/profile/516434530167

Номер слайду 36

Дякую за увагу

pptx
До підручника
Географія 9 клас (Масляк П.О., Капіруліна С.Л.)
Додано
24 жовтня 2023
Переглядів
1663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку