Година екологічної мудрості присвячена енергозбереженню, актуальній темі сьогодення. У сценарії застосовані цікаві інноваційні форми роботи: інтерактивний плакат, буктрейлер, виставка - інсталяція та інші.
Білозерська загальноосвітня
школа І-ІІІ ступенів №18
Добропільської міської ради
Донецької області
«Енергозбереження – шлях до процвітання держави»
Година екологічної мудрості
Підготувала:
Філіппенко О.Б.
провідний бібліотекар
2017
Мета: привернути увагу учнів до проблем використання енергії, охорони навколишнього середовища, розвивати пізнавальний інтерес, допитливість, формувати комунікативну та інформаційну компетентності учнів, сприяти формуванню активної громадянської позиції у збереженні енергоресурсів.
Завдання:
Очікувані результати:
Обладнання: мультимедійний апарат, рейтинг – презентація «ТОП -5 незвичайних джерел енергії», буктрейлер на книгу І.Костирі «Казка про сонячних братів», вислови: «Берегти енергію – це круто!», «Споживай енергію розумно», «Бережи енергію – збережи Україну», інтерактивний плакат «Форми енергії», інтерактивна гра «Так чи ні», виставка – інсталяція «Твій улюблений журнал «Колосок».
Вікова категорія: учні 6класу.
1-й ведучий. Добрий день, дорогі діти, шановні колеги. Запрошуємо вас на годину народної мудрості.
(учениця на фоні музики читає свою казку «Як заєць навчив ведмедя економити»)
Прослухавши казку ви зрозуміли, що година народної мудрості присвячена енергозбереженню. Енергія – невіддільна частина життєдіяльності людини, без неї неможливе нормальне життя. З її використанням опалюються будинки, рухаються автомобілі, обробляється земля, енергія забезпечує роботу техніки. Уявіть собі, що не стало енергії! Зупиняться фабрики і заводи, трамваї і тролейбуси, електропотяги. Не випечуть хліб пекарі, зачиняться магазини, кафе, квартири залишаться без води, бо зупиняться насоси, не працюватимуть електропобутові прилади. Все поглине темрява, і життя ніби зупиниться.
2-й ведучий. Ви згодні, що й уявити собі подібне дуже важко. Адже ми звикли, коли, прокидаючись вранці починаємо користуватися нашими побутовими приладами. Давайте згадаємо їх. Пропоную вам відгадати загадки.
Є у нас в квартирі робот,
Має він великий хобот .
Любить робот чистоту
І гуде, як лайнер «Ту-у-у» (Пилосос)
В нашій кухні кілька літ
Він воркоче, наче кіт,
І ховає справжню зиму
За надійними дверима. (Холодильник).
Гладить все, чого торкається,
а торкнеш – кусається. (Праска)
Оце так будинок — одне вікно:
щодня у вікні кіно. (Телевізор)
Всю білизну позбирає
І старанно покупає.
Буде знову вся чистенька,
Незабруднена, гарненька. (Пральна машина)
Кілобайти, гігабайти,
Папки, файли, блоги, сайти...
Знань чимало різних має,
Цілий світ про нього знає. (Комп’ютер)
Розморожувати вміє,
Що потрібно – розігріє.
Піцу зробить за хвилину,
Нагодує всю родину.(Мікрохвильова піч)
1-й ведучий. Ми можемо довго продовжувати ряд, де використовується енергія. Гадаю, що це буде об’ємний перелік. Так, сучасне людство потребує багато енергії. Люди стали надзвичайно залежними від енергоресурсів і тепер уже не можуть уявити життя без них. Існують різні джерела енергії. Давайте познайомимося з ними. Пропоную вам переглянути парад джерел енергії.(Виходять учні і представляють джерела: сонце, вугілля, газ, воду, вітер,нафту)
Сонце . Послухайте, друзі,
Хай чує весь світ –
Енергія сонця
Шле вам привіт.
Вугілля. Я – вугілля і я – диво,
Дерево, що скам’яніло.
Золотом чорним назвали мене,
Людям дарую вогонь і тепло.
Вода. Люди! Я вам потрібна,
Мій стан – рідка, легка,
як подих, і тверда,
Чуда краплинка срібна,
Хто не впізнав мене?
Знайомтесь, я – вода!
Природний газ. По трубах, із глибин землі,
Приходжу в дім до вас
Безбарвне топливо,
Легкий ваш друг – природний газ.
Нафта. Я-нафта, масляниста рідина,
З різким запахом сировина,
Темно - бурий колір маю,
Під землею залягаю.
Вітер. Я – вітер буйний, непощадний,
Силу маю я велику.
Я – джерело енергії одвіку.
2-й ведучий. Ви познайомилися з деякими джерелами енергії, але первинним джерелом усієї енергії у світі є сонячна енергія, завдяки якій можливе життя на планеті. Забезпечити потреби людства у електроенергії можна було б лише за рахунок Сонця. Сонячна енергія має багато переваг: вона загальнодоступна і практично невичерпна. Однак енергетичні потреби людства щороку зростають. За прогнозами Світової Енергетичної Ради впродовж наступних 25 років у світі буде введено в дію більше енергетичних об’єктів, ніж впродовж усього минулого століття.
Готуючись до зустрічі з вами, я зацікавилася, в яких творах художньої літератури розповідається про сонце. І знайшла у Івана Костирі книгу, яка називається «Казка про сонячних братів». Мені дуже хочеться, щоб ви прочитали цю книгу. Вона допоможе вам пізнати світ. Рекламу казки я вирішила зробити у формі буктрейлера. (Демонструється буктрейлер) https://filippienko.blogspot.com/p/blog-page_18.html
1-й ведучий. Сьогодні до нас в гості завітав Вольтик. Він приїхав з міста Енергодар. Вольтик – незвичайний герой, бо багато читає і тому багато знає. Особливо він любить читати природничий журнал «Колосок», з якого узнав цікаві факти, що стосуються енергозбереження. Тож, йому слово.
Вольтик. Добрий день, дорогі діти та шановні дорослі! Я вас познайомлю з цікавими фактами з області енергетики:
2-й ведучий. Природничий журнал «Колосок» любить читати не тільки Вольтик, а й учні нашої школи. Я приготувала для вас виставку – інсталяцію «Твій улюблений журнал «Колосок».(Ведучий знайомить присутніх із журналом «Колосок»)
Щоб довести вам, що без енергії дійсно неможливо обійтися, ми приготували інтерактивний плакат, на якому на прикладі улюбленого вами бутерброда, розглянемо форми енергії.(Демонструється інтерактивний плакат)
1-й ведучий. Сучасне людство потребує багато енергії, але її виробництво завдає серйозного негативного впливу на довкілля. У результаті згорання твердого та рідкого палива виділяються кислотні гази, пил, сажа та інші забруднювальні речовини. Кожна труба, що димить, викидає у повітря десятки тонн шкідливих речовин.
2-й ведучий. Наслідки використання ресурсів позначаються і на здоров’ї людей. Кожен з нас знає про наслідки аварії 1986року на Чорнобильській атомній електростанції, а також, що сталася 2011року на станції «Фукусіма-1» у Японії.
1-й ведучий. Нові відкриття і досягнення людства призводять до збільшення витрат енергії. Наприклад плазмовий телевізор витрачає майже в два з половиною рази більше електроенергії, ніж попередні моделі.
Оскільки джерела енергії вичерпуються( запасів природного газу вистачить людству на 220років, а вугілля та нафти – лише на 60), великі надії у світі покладаються на так звані альтернативні джерела енергії, перевага яких полягає в їх відновлюванні і в тому, що це екологічно чисті джерела енергії. 2-й ведучий. Вчені шукають нові джерела енергії, а ми повинні навчитися дбайливо ставитися до неї. Давайте спробуємо використовувати її розумно та ефективно. А що нам порекомендує Вольтик для заощадження енергії?
Вольтик.
1-й ведучий. У березні, о 20:30, люди по всьому світу вимикають світло на 1годину – Годину Землі. Це було започатковано в Австралії, в місті Сіднеї в 2007 році, коли 2 мільйона домівок та організацій вимкнули світло на 1 годину. Вже через рік до цієї події долучилися 100 мільйонів людей. Такі всесвітньо відомі пам’ятки, як Золоті Ворота в Сан – Франциско, Колізей в Римі стали темними. Кожен з вас може зробити свій внесок. Долучайтесь до Години Землі, вимикайте світло на 1годину.
2-й ведучий. Шановні п’ятикласники ви сьогодні узнали багато цікавого та корисного. Пропоную вам інтерактивну гру «Так чи ні».
1-й ведучий. Отже, питання розумного використання і збереження енергії стають для людства надзвичайно важливими. Ви також можете долучитися до цієї важливої справи. Якщо хочете зберегти природні ресурси й заощадити гроші, починайте діяти вже сьогодні!
2-й ведучий. Наша школа приймає участь в проекті «Енергоефективні школи: нова генерація». Сьогодні у нас в гостях куратор цього проекту
Гопко О.В. Надаємо їй слово. (Виступ Гопко О.В.)
1-й ведучий. Година екологічної мудрості підійшла до свого завершення. Сподіваємося, що ви, діти, узнали багато нової та цікавої інформації. Але головне, щоб ви змогли застосовувати отримані знання в своєму житті. Поділіться,будь ласка, своїми враженнями. Пропонуємо вам вправу «Незакінчене речення». В чарівній торбинці, знаходяться перші частини речення, вам треба додати другу частину.(В торбинці лежать листочки з такими словами: «Я дізналася, що……», «Я зрозумів, що….», «Мене здивувало, що…», «Мені сподобалося, що…»)
Читець. Зібрались усі ви тут не спроста:
Енергозбереження – наша мета.
Запам’ятайте назавжди, люди:
Невичерпних ресурсів на Землі не буде
Багато залежить від нашого вміння!
Що ми залишимо новим поколінням?
Хочемо їм зберегти тепла,
Щоб наша Земля яскраво розквітла,
Щоб у віконце у нашій оселі
Веселка дивилась весела-весела!
2-й ведучий. Тож, будьте мудрими! Бережіть електроенергію!
Література.
1.Костиря, І.С. Казка про сонячних братів [Текст] / Іван Костиря – Донецьк: Донбас, 2012.- 144с.
2. Мінджов, К. Зелений пакет для дітей [Текст] / К.Мінджов – К: К.І.С.,2011 – 170с.
3. Пометун, О.І. Моя щаслива планета: уроки для стійкого розвитку[Текст] / О.І.Пометун, О.В.Онопрієнко, А.Д.Цимбалару – К: Освіта,2011.- 144с.