Інтегрований виховний захід( турнір) з геогафії, історії та інформатики «Україно! Доки жити буду – доти відкриватиму тебе!» розрахований на середнього учня 8 класу . Різноманітні завдання підібрані таким чином. що є можливість оцінити не лише знання учнів з цих предметів, а й вміння користуватися допоміжним матеріалом, З інформатики діти зможуть показати свої знання не лише у вивчених під час уроків програмах, а й обрати для них зручну програму для презентації отриманих результатів, що дає змогу оцінити й позаурочну роботу учня . Розробка спільна з вчителем географії
СЦЕНАРІЙ ТУРНІРУ
Ведучий 1: Доброго дня, вельмишановне товариство!
Ведучий 2: Доброго дня, шановні друзі!
Ведучий 1: Сьогодні ми раді вітати вас у цьому гостинному залі. Хтось з великих казав: „Якщо в календарі нічого немає, а на душі негаразди, то потрібно придумати маленьке свято і відзначити його”.
Ведучий 2: І ось сьогодні ми зібралися святкувати. Захід у нас незвичайний. Ми вперше спробуємо поєднати знання , уміння і навички з кількох предметів одночасно. А також познайомимось з кмітливими, веселими і розумними географами, істориками та інформатиками нашої школи, які зроблять свій внесок у справу зміцнення і розширення знань про свою державу.
Ведучий 1: Отож, наш турнір має назву «Україно! Доки жити буду – доти відкриватиму тебе». У змаганнях братимуть участь дві команди восьмикласників, які уже нетерпляче чекають виходу – отож зустрічаймо їх.
Ведучий 2: А поки вони зручно вмощуються і готуються до плідної праці я вам розкажу легенду про Україну ( легенда)
Ведучий 1: Наші команди під час виконання завдань зустрічатимуться з різноманітними труднощами та намагатимуться їх подолати . А слідкувати за тим наскільки справно вони виконують завдання, проявляючи свою винахідливість і кмітливість буде наше шановне журі
Ведучий 2: Отож Сьогоднішній конкурс оцінюватиме журі до складу якого ввійшли:...
Привітаймо наше журі оплесками.
Ведучий 1: Журі представлене, учасники готові? Ми з повним правом можемо розпочати перший конкурс.
Ведучий 2: А почнемо ми звісно зі знайомства. Умови конкурсу прості. Кожна команда повинна цікаво представити себе протягом 5 хвилин. Максимальна кількість балів за цей конкурс -5
Ведучий 1: Перш ніж розпочати, я запрошую капітанів команд на жеребкування, за яким визначиться порядок виступів. Ми починаємо перший конкурс «Представлення команд».
Ведучий 2: Молодці, ви чудово справились з першим конкурсом . та рано розслаблятись – попереду 2 конкурс – « розминка»
Ведучий 1: кожній команді зачитуються запитання, На які потрібно дати відповідь протягом 30 секунд. Відповідь оголошується капітаном. Кожна правильна відповідь принесе 1 бал у скарбничку команди. Якщо ж команда не знає відповіді – то капітан каже –« далі»
Ведучий 2: отож просимо тиші – розпочинаємо розминку для 1 команди( запитання)
Ведучий 1: давайте поглянемо, як справиться з цим завданням і друга команда (запитання)
Далі сценарієм для старшокласників звучить сучасна рухлива музика, в зал входить Баба Яга (переодягнений старшокласник).
БАБА Яга: Так, це я! Невже ви думали обійтися без Баби Яги? Так, так, я розумію, що мене ніхто не любить.
ВЕДУЧИЙ2: ну, і за що вас, шановна, любити-то? За те, що всі свята завжди псувала?
ВЕДУЧА 1 : Або за те, що все дитинство вами лякали: «Не малюй очі, на Бабу Ягу схожа будеш!»
Діти з команди : Так, ви, шановна бабуля, далекі від ідеалу доброї бабусі, і зовні, і інтелектуально!
БАБА Яга: Ах, так? Теж мені, інтелектуали намалювалися, дітки-інтернеткі, та що ви без вашої Вікіпедії знаєте? А без Яндекс карти зможете обійтися? А я ось, неграмотна молодичка, всі 1000 років на ступі без навігатора літаю, і багато
розповісти можу!
ВЕДУЧА 2: Що ж ви таке знаєте, чого не знають учні в школі?
БАБА Яга: Досвід у мене ,діти –досвід, та ж я усіх князів пережила –та ж я на Жовті Води з Хмельницьким ходила -, та ж я з Орликом конституцію писала ..-а ви, що ви знаєте? Мабуть князів Кивської Русі і не розставите попорядку
Ведучий 1 : А давайте бабусю провіримо
Ведучий 2 : Влаштуємо конкурс капітанів «Історичне лото». Учасники отримують завдання, в яких є перелік князів Київської Русі. Капітанам потрібно розташувати їх в хронологічній послідовності, а потім сформулювати визначення ключового слова. На це завдання дається 5 хвилин і оцінюється воно 5 балами.
Ведучий 1: а ми в той час поспілкуємося ще з нашою гостею-не щодня зустрінеш свідка багатьох подій тисячоліття. Бабуню –ну а що ж тепер робите? Замість ступи придбали машину?
БАБА Яга: а де там – вирішила освоїти нову сучасну професію , щоб заробити на машину . Полетіла -м в Київ до міністрів -спитати , де ж треба встроїтись , щоб нічого не робити і гроші нормальні платили . Ступу лишила на окраїні столиці – а сама в метро до центру – чую жінки говорять між собою –« знову вчителям зарплату підіймають –і так нічого в тій школі не роблять лише каву пють –на уроках діти в неті сидять –а ті займаються своми справами. От я і подумала –це те що мені треба –зарплата є велика, в теплі сидітиму-ревматизм свій грітиму , а робити нічого не треба- буду я вчителем інформатики.
Ведучий 2: і що бабуню –знайшли роботу за фахом?
БАБА Яга: а як же –знайшла – в районі де моє болото їх ой як бракує – показала куплену в переході корочку і мене прийняли. Та вистачило мене на 1 урок
Ведучий 1: а то чому ж?
БАБА Яга: Ось зайшли усі до класу,
Інформатика у нас.
Галасує та стрибає
мій невихований клас.
П’є Миколка зараз «Колу»
І на клаву щедро ллє.
А Іванко у розетці
Щось там гвоздиком довбе.
Не сидить і Ян без діла –
Викрутку свою узяв
І системний блок швиденько
На частинки розібрав.
Флешку з вірусами хутко
Його корєш підключив
І програми всі у компі
За хвилину замочив.
Поламали всю техніку –і що ж тепер? Нема на чому уроки проводити. Вирішила я що заберу свою кровну зароблену –хоч права куплю –а виявилось - навіть на бокове дзеркало не вистачить. І де ж та співана зарплата? Та я піснями і байками в електричці більше заробляю!
Ведучий 1: це тому бабуню –що вчителем не станеш з купленою корочкою- тут потрібні не лише знання а й покликання та любов до дітей. Та й на уроці працювати потрібно –а не кави розпивати і в неті шастати –самі ж переконались.а тепер давайте перевіримо чи наші учні справились з вашим завданням.
БАБА Яга: оо-бачу ви не лише на історії не спите_-а й на інформатиці не шастаєте в неті –невже вчитель каву не п,є на уроці?(відповідь учнів)
БАБА Яга: Піду но я до вашого директора –спитаю –чи немає для мене вакансії- може Істориком –я ж стільки бачила. Я ж з Хмельницьким в Жовтих водах, я ж з Пилипом Орликом конституцію…
Ведучий2: Ідіть –ідіть уже бабуню… А ми попросимо журі оцінити попередній конкурс і продовжимо змагання дальше – а то відволікла нас 1000-літня гостя.
Ведучий1:Наступний наш конкурс називається –« ріки та озера Украни», одній з команд потрібно буде назвати 5 найбільших річок Украни та їх протяжність в межах Украни , а іншій -5 найбільших озер , та їх глибину . Результати конкурсу потрібно представити журі у вигляді діаграми. На це завдання вам дається 7 хвилин і оцінюється воно 10 балами -5 балів – за знання з географіїї і 5 – з інформатики.
Ведучий2: А поки команди працюють – я вам розкажу легенду про ріки Дніпро та Десну( легенда)
Ведучий1: Що ж – наші команди вже готові показати нам свої результати –просимо учасника 1 команди. А тепер учасник другої команди.
Ведучий2: просимо журі виставити бали. А наступний наш конкурс називається « 7 чудес Украни» Вам потрібно почергово встановити відповідність між зображеннями і назвами чудес України. Кожна привильна відповідь оцінюється 1 балом.
Ведучий2: Наступний наш конкурс називається « Патріотичний кросворд»- вам потрібно розгадати і вписати у кросворд правильні відповіді . Я зачитую питання. Капітани команд підіймають руку, якщо учасники знають правильну відповідь. Відповідає та команда,що першою піднесла руку. У разі неправильної відповіді можливість відповісти надається іншій команді.
Появляється баба яга
Ведучий1: Що бабуню –взяли вас на роботу?
Баба-Яга: та ні – не взяли , та й взагалі. Хіба це робота – вчити дітей,яким вчитись не потрібно
Ведучий1:–а чому ж не потрібно?
Баба-Яга: Та бо сенсу у всіх тих науках нема –і так потім все можна списати чи купити-і екзамени. І інститут, і саму роботу.
Ведучий2: Та ні бабуню –не все, хоч якими хитрими можуть бути учні – та це рано чи пізно вилазить боком-давайте подивимось.(сценка про екзамени)
Ведучий1:Бачите. Як буває!
Ведучий2:Ну що ж – наш турнір підходить до кінця – залишилося останнє завдання – його назва « Води суходолу України.» Вам потрібно заповнити пусті клітинки на імпровізованій схемі. Команди по черзі називають терміни, які потрібно вписати у порожні клітинки і по 1 прикладу кожного терміну
Ведучий1: Отримані результати вам потрібно подати у вигляді організаційної діаграми або карти знань . Програму. у якій ви презентуватимете свої результати обираєте самостійно, на виконання завдання дається 5 хв і оцінюється 5 балами.
Ведучий2: просимо команди показати свої результати . почнемо з тієї команди що завершила завдання першою - прошу.
Ведучий 1: Поки наше журі підбиває підсумки турніру- пригадаємо на порозі якого свята ми стоїмо . Новий рік ось уже стукає всім нам в двері, в сторіночки соціальних мереж, на біл-бордах і вітринах вулиць. Дійсно, це свято з давніх часів вважається найочікуванішим, найулюбленішим, його з нетерпінням і надією на чудо чекають всі - наївні і завжди юні дорослі, не по-дитячому серйозні малюки, адже є можливість всім разом загадати заповітне бажання і вірити, що воно неодмінно здійсниться в наступному році!
Ведучий 2: що Новий 2018 неодмінно принесе з собою душевне тепло і гармонію в кожну сім'ю.
Ведучий 1: Здоров'я - як найбільший скарб. Удачу - щоб щастило весь рік у всьому.
Ведучий 2: Любов - щоб серце наповнилося ніжністю і милосердям.: Ведучий 1: Величезний згорток подарунків і новорічних побажань!
Ведучий 2: А найголовніше–мир і спокій у нашу країну.
Ведучий 1: Щоб ніхто не зазіхав на наші землі, ніхто не ділив нас ані за територіальною, ані за етнічною чи мовною ознаками – бо ми єдині, були , є і будемо!
Ведучий 2
Ведучий1:–А тепер слово Журі. Дякуємо за увагу!
Легенда про Україну
Було це дуже давно . коли бог створив народи і кожному народу наділив землю . наші ж предки звернулись до бога пізніше. Але землі їм уже не дісталось. От вони прийшли до бого вдруге. А він в цей час молився і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилі бог повернувся, сказавши , що вони чемні і хороші, Дізнавшись чого прийшли до нього, запропонував бог м чорну землю
- Ні –відповіли наші предки,- там уже живуть інші народи.
- Ну тоді я вам дам землю ту. Що залишив для раю, там є і річки . й озера, ліси. Пустелі. Але пам’ятайте. Якщо будете її берегти. То вона буде ваша. А ні – то ворога.
Пішли наші предки на ту землю . оселились і живуть донині. А свій край назвали Україною.
Легенда про Дніпро і Десну
Жив у стародавні часи могутній богатир Лиман, і було в нього двоє дітей — дочка Десна та син Дніпро. Десна була старшою, а Дніпро молодшим. От виросли діти, настав час Лиману передавати їм свої володіння. Каже батько:
— Діти мої любі, приходьте завтра до мене за благословенням. Хто першим прийде, тому й спадок мій залишу.
Полягали Десна та Дніпро спати. Та не спиться Дніпрові, сон не йде до нього. Хоче син першим батькове благословення взяти. І ранком, як тільки зоря зійшла, Дніпро прийшов до Лимана.
— Благословіть, тату!
— Добре, сину,— каже Лиман,— Та чому ж не прийшла Десна, адже вона старша за тебе і більше прав має на мій спадок?
— Вона ще спить, батьку,— відповів Дніпро.
Благословив Лиман сина, і той пішов батьківську землю міряти, господарювати на ній.
Проспала Десна вранішню зорю. Прокинулась — а молодшого брата вже немає. Прибігла до батька:
— Благословіть, тату!
Лиман благословив дочку, а потім каже:
— Дніпро першим від мене благословення взяв, але якщо випередиш його і першою землю мою зміряєш — пануватимеш на ній по праву.
Побігла Десна за братом, а попереду себе сокола пустила, щоб він дорогу їй показував. Але як не намагалась, усе одно випередити Дніпра не змогла. Раптом побачила Десна братів слід: «Якщо не випереджу його, то разом із ним отримаю батьківську спадщину».
Ступила Десна у слід Дніпра — і вмить обидва стали ріками, потекли разом. Це батько вирішив примирити дітей своїх.
Проте Дніпро з тих пір усе одно вважається головною річкою Вкраїни. Як розрізнити, де вода сестри, а де брата? Просто — в Десні вода світліша, а в Дніпрі темнувата.
Розминка ( ведучий 2)
Розминка ( ведучий 1)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Володимир Великий |
Ц |
Олег |
И |
Ольга |
Н |
Володимир Мономах |
О |
Дір |
Я |
Святослав |
И |
Ярослав Мудрий |
Т |
Аскольд |
З |
Ігор |
Ч |
Святослав Ярославович |
В |
Володимир Великий |
Я |
Олег |
И |
Ольга |
Т |
Володимир Мономах |
Т |
Дір |
Х |
Святослав |
И |
Ярослав Мудрий |
Н |
Аскольд |
Р |
Ігор |
С |
Святослав Ярославович |
С |
Мстислав Володимирович |
В |
Роман Мстиславович |
О |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Патріотичний кросворд
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Дендрологічний парк « Софіївка» |
|
Острів Хортиця |
|
|
Хотинська фортеця |
|
|
Києво-Печерська лавра |
|
|
Херсонес Таврійський |
|
|
Камянець-Подільська фортеця |
|
|
Софія Київська |