2 грудня о 18:00Вебінар: Предмет «Захист України» у школі: теоретичні засади, цікаві ідеї, поради для дистанційного навчання

Година класного спілкування "Краса людини - її доброта"

Про матеріал
Година класного спілкування "Краса людини - її доброта" доречно провести до всесвітнього дня Доброти.
Перегляд файлу

ВИХОВНА ГОДИНА

C:\Users\пользователь\Pictures\Screenshot_2018-08-29-22-03-47.png 

 

Мета:

·   Ознайомити учнів із поняттями і законами доброти, честі, справедливості;

·   формувати у школярів найвищі людські цінності: ввічливість, милосердя, людську гідність, чуйність, любові і поваги до ближнього;

·  виховувати почуття людської гідності, бажання духовно вдосконалюватися;

·  розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальний інтерес.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Хід заняття:

І. Вступна частина

C:\Users\пользователь\Pictures\2 (1).jpg
А ну ж, на мене подивіться і 
Веселенько усміхніться.

  • Я прошу Вас хвилинку постояти. Хай першими сядуть уважність та щирість, другими – сердечність та чуйність, а згодом – доброта та милосердя. Ви завагалися? А чому? Я не випадково зупинила Вас. Кожен на хвилинку замислився над чистими джерелами своєї душі.
  • Подивіться один в одному в очі і посміхніться. Передайте частинку хорошого настрою один одному. Від ваших посмішок в нашому класі стає світліше й тепліше.

У гурті

Зустрілися ми знову.

Про доброту ми поведем розмову

Ми поведем розмову.

 

Розпочинається година доброти,

Тож прошу Вас серця свої відкрити,

Щоб зрозуміти і запам’ятати,

Лише з добра усе бере початок!

Мудрець сказав: «Краса врятує світ!»

Але уже на протязі століть

Панує істина проста:

«Наш світ рятує доброта».

ІІ. Оголошення теми й мети години класовода:
- Сьогодні ми з вами будемо говорити про доброту, з’ясуємо , яке її значення в житті людини. Для цього ми здійснимо подорож у незвичайне і казкове Місто Доброти. Нам доведеться виконати багато завдань, здолати перешкоди і поступово відкрити карту цього міста. Перше завдання: відчинити браму цього міста. Для цього проведемо вправу «Очікування»

ІІІ. Основна частина:

1. Вправа «Очікування»
- Діти, якими ви бажаєте бути на годині спілкування, щоб вона пройшла цікаво і змістовно? (Учні по черзі висловлюють свої очікування). 

Д - добрими, думаючими… 
О- оригінальними… 
Б- безвідмовними… 
Р- розумними, радісними… 
О-організованими, об’єктивними… 
Т- творчими, толерантними, тактовними… 
А- активними…

  • Діти, щоб люди вас поважали, приязно ставились до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтесь золотого правила вихованості: ставтесь до людей так як би ви хотіли, щоб люди ставились до вас.

  Все: із доброго чи злого,

  Починається з малого.

  Листя  виросте з листочка,

  З нитки витчеться сорочка,

  Хліб – з маленької зернини,

  Дощ із чистої краплини.

Брама міста відчинилась і ми опиняємося на Галявині Чуйності.

 2. Мозковий штурм

А зараз проведемо мозковий штурм

  • Чи можна прожити без доброти? Чому?
  • Навіщо людям доброта?
  • Самому робити добро чи чекати  поки попросять?
  • До кого можна бути добрим?
  • Кого в нашому класі можна назвати добрим?
  • На що схожа доброта? Мені здається, що на посмішку матері, а вам?
  • Зараз я вам розповім цікаву притчу.

3. Притча

Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшла­ся далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у доло­нях і подумав: «Запитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик уле­тить. Ось тоді усі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший: живий чи мертвий?». І мудрець, який й насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».

Запитання до учнів.

  • Як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так від­повів чоловікові?

(Що від самої людини залежить, житиме метелик, чи помре.)

  • Правильно, але в цих мудрих словах є ще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — добра чи зла. 

4. Довідкове бюро.

  • Далі ми потрапляємо на Вулицю Привітності.
  • Давайте зясуємо що таке доброта, про яку ми постійно говоримо. Звернемося до довідкового бюро.

Добро - корисна справа, вчинок.

Доброта - чутливість, стан душі людини, що спонукає творити добро.

Запам'ятайте:

На добро слід завжди відповідати добром.

Той, хто робить щось добре, не повинен чекати винагороди.

5. Вправа «Незакінчене речення»

  • Добра Людина – це …(бути ввічливим, допомагати слабким і хворим, поважати старших, не бути жадібним, прощати іншим їхні помилки, жаліти інших, а не себе, не заздрити, піклуватися про тварин)
  • Про добру людину нам розповість Максим.

             Добра людина

З чим можна порівняти нам добру людину?
З небом безмежним в погідную днину,
З сонцем, що сяє і всіх зігріває,
З ніжністю мами, що нас обнімає.

З ніжним теплом і усмішкою тата,
І з вітерцем, що злітає крилато.
З хлібом духмяним, що з печі виймають,
З веснами ще, як сади зацвітають,
З теплим світанням, що ллє промінцями.
З чуйністю, ласкою й казкою мами.

  • Ми опиняємося біля Фонтану Прихильності.

6. Вправа «П'ять добрих слів».

 - У вас у кожного на парті є силует вашої долоньки. У центрі написане Ваше ім'я. Поміняйтесь долоньками із сусідом і на кожному пальчику напишіть слово комплімент Вашому сусідові. Обміняйтесь , прочитайте. Я побачила багато посмішок на Ваших обличчях. Бачите, як приємно кожному з вас прочитати чи почуте про себе щось хороше.

  • Наступна наша зупинка Парк квітів доброти.

7.  Гра «Склади квітку доброти» - робота в групах.

Діти, перед вами лежать пелюсточки, з  яких вам потрібно зробити квіточку. Для того, щоб зробити квіточку, потрібно вибрати тільки ті пелюсточки, які характеризують добру людину. (На пелюстках написані такі слова: чуйність, егоїзм, щирість, лицемірство, грубість, терпіння, невихованість, жорстокість, ввічливість.)

Діти вибирають правильні пелюсточки і складають квіточки.

8. Гра «Віднови прислів’я»  

  • Добре слово, що ясний день – говорить народне прислів´я. Словом  можна висловити, що завгодно: про що думаєш, чого хочеш. Треба тільки вміти правильно ним користуватися щоб тебе зрозуміли і не образились. Слово – це справжнє чудо! Воно може  бути другом, а може бути ворогом. Ми виконуємо завдання від Мосту Народної Мудрості.

Наш народ склав дуже мудрі прислів´я про слово,  але вони розсипались спробуємо їх зібрати.

 Робота в групах.

  • Добре слово і залізні ворота відкриває.
  • Тепле  слово і в мороз зігріє.
  • Добре слово людині що дощ в посуху.
  • Слово – ключ яким відкривають серця.
  • Зле слово ранить, а добре – лікує.
  • Доброму всюди добре.
  • Життя дано на добрі справи.
  • Добро довго пам´ятається.
  • Хто людям добра бажає, той і собі має.
  • Перший крок до добра – не роби зла.

9. Слова ввічливості

  • Людина не може жити одна. Найбільше щастя і радість людини – це спілкування з іншими людьми. І в нашій чудові мові є «чарівні» слова, які допомагають будь – кому у спілкуванні, це слова ввічливості . Ми з вами зараз прикрасимо наше дерево чарівних слів плодами.

(Виступ учнів із вивішуванням чарівних яблучок, на яких написані слова ввічливості)

 До всіх сердець як до дверей

 Є ключики малі.

 І кожен легко підбере

 Якщо йому не лінь.

 Ти, друже, мусиш знати їх,

 Запам´ятать неважко –

 Маленькі ключики твої –

 «Спасибі» і «Будь ласка».

 Зеленіє навіть пень

 Як почує «Добрий день».

 

Коли згасає сонце у росі

й зоря лягає лагідно на плечі,

серед знайомих рідних голосів

ми чуємо привітне «Добрий вечір».

Щоб знову зустрітись в годину призначену

Щиро кажу я усім: «До побачення».

 

Будь ласка, спасибі і Будьте здорові-

Слова необхідні й корисні у мові.

Приємно їх чути і в школі, і  вдома,

Від мами, учителя й просто знайомих.

 Тож радьмо частіше їх, друзі, вживайте,

 Даруйте сміливіше радісний настрій.

  • Саме ці чарівні слова роблять людину ввічливою, привітною і доброзичливою. Сказавши їх – радієш іншому, бажаєш добра ближньому. Тож не забувайте їх щодня промовляти.

10. Золоті  правила доброти.

  Наступна наша зупинка – Палац Мудрості. Я запрошую професора та експертів міста. Вони ознайомлять нас із Золотими правилами міста Доброти.

Золоті  правила міста Доброти: експерти

1.Ставитися до інших так, як ви б хотіли, щоб ставилися до вас.

2.Поважати інших, особливо старших і слабших від себе.

3.Шануй батька й матір.

4.Любити і берегти природу, тварин.

5.Не проходити байдуже мимо людської біди.

6. Дотримуйтеся правил поведінки у суспільстві.

7. Дотримуйся свого слова.

 (Виступ експертів та професора)

C:\Users\пользователь\Pictures\img9 (10).jpg

Так – ні !

-А зараз я запропоную запитання, а ви чарівними хмарками дасте відповідь так чи ні.

• Допомагати по господарству.

• Не вмиватися.

• Берегти природу.

• Галасувати, коли хтось відпочиває.

• Добре вчитися.

• Не слухати батьків.

• Ділитися тим, що в тебе є з друзями.

• Ображати тварин.

• Любити батьків.

• Сваритися .

11. Поетичне слово неповторне.

— Молодці, ви гарно впоралися із завданням. Остання наша зупинка «Річка Поетична» . Ми поринемо з вами у чарівний світ поезії.

Читання віршів учнями

1 учень  

Коли ти будеш добрим,

Про тебе люди скажуть.

 Ніколи не забудуть про ввічливість твою.

У школі і удома усім давно відомо

Що добрих не народжують, а добрими стають.

2 учень

Не лінуйтесь робити добро

Лише зла не бажайте нікому

Бо воно, як велика гора

Стане вам на шляхові земному.

3 учень

 І старайтесь робити добро

День і ніч, і у кожну хвилину,

Щоб серденько, як сонце цвіло,

Це хорошою робить людину

4 учень. Правда в світі є дуже проста:

Сонце землю теплом зігріває.

А людину – її доброта

І любов у житті прикрашає.

Ти добро лиш твори повсюди,

Хай теплом твої повняться груди.

Ти посій і доглянь пшеницю,

Батьківську ти почисть криницю.

Ти не кинь у біді пташину,

Приголуб і навчи дитину.

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творить.

ІV. Заключне слово вчителя.

  • Існує свято доброти:13 листопада – міжнародний день доброти.
  • А 17 лютого – день спонтанного прояву доброти. Поспішайте, друзі, робити добро! Нехай ніколи не за­тьмарить вашу душу зла справа. Хай тепло ваших сердець зігріває усіх — і рідних, і друзів, і навіть незнайомих лю­дей. І тоді настане час, коли ви зможете сказати: «Я роблю важливу справу  приношу людям радість!».

Виступ учениці

Твори добро
Ти усміхнися небу,                              
усім, хто біля тебе: 
і братику й сестричці,
і сонечку й травичці.
Люби усіх довкола,
удома та у школі,
і ця любов із Неба
повернеться до тебе.
Прощай дрібні образи
і помирись одразу.
Хто вміє всім прощати,
сильнішим здатен стати.
Твори добро, дитино,
і у твоїй родині
воно знайде домівку
віднині і довіку.

C:\Users\пользователь\Pictures\19-svyato_dobroti.ppt_14.jpg

 

 

 

docx
Додано
13 листопада 2019
Переглядів
729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку