Виховний захід « У світі професій»
Мета: розширити та поглибити знання дітей про сучасні професії, що відносяться до різних типів; удосконалювати вміння класифікувати професії; формувати життєві компетентності; виховувати шанобливе ставлення до людей праці.
І. Вступне слово вчителя. Повідомлення теми. Вірш А. Костецького «Головна професія»
-То, на вашу думку , для чого ви навчаєтесь?
Професій безліч є цікавих Але свою вгадати як? Щоб добре діло й добра слава Тебе прославили в віках.
Вибір професії – справа складна. Всім нам подобається щось робити більше, а щось менше, щось ми відмовляємось взагалі робити. Хтось любить ремонтувати техніку, комусь подобається спілкуватися з людьми, один в захваті від логіки алгоритмів, інший прагне зберегти образи навколишньої природи.
ІІ. Ознайомлення з типами професій.
Будь-яка професія, залежно від того, з чим має справу працівник, може бути віднесена до одного з 5 типів. Давайте пригадаємо їх. (На дошці – назви типів професій, що представлені у вигляді кульок)
1.«Людина – природа». Представникам цієї групи слід вибирати професію серед спеціальностей, які мають справу з рослинами і тваринами (екологи, агрономи, зоотехніки, ветеринарні лікарі).
2. «Людина – техніка». Цим дітям краще пов’язати свою професію з машинами та приладами (інженери, слюсарі, механіки, водії).
3. «Людина – людина». Тим, хто потрапив до цієї групи, бажано займатися роботою, пов’язаною зі спілкуванням ( вчителі, соціальні працівники, психологи, продавці, консультанти).
4. «Людина – знакова система». Найкраще у працівників цієї групи виходить працювати з цифрами (економісти, бухгалтери, фінансисти, статисти).
5. «Людина – художній образ». У цій групі – творчі люди (артисти, журналісти, письменники, художники).
Професія – це певний вид трудової діяльності, який потребує спеціальних теоретичних знань та практичних навичок.
ІІІ. Читання віршів про професії.
З понеділка по суботу ходить лікар на роботу. Якщо раптом захворію, може вийти і в неділю. Він мені призначить ліки, перевірить горло, ніс, Скаже їсти борщ і кашу, щоб одужав я й підріс!
Батько в мене – будівельник, Він новий будує дім. Коло виросту, то сяду В кран підйомний разом з ним.
З вантажем ідуть машини, із країни до країни. І вже декілька ночей не змикав шофер очей. Він доставить в строк вантаж, далекобійник спритний наш.
Корисні копалини мрію шукати, Для цього потрібно геологом стати. Я влітку вивчаю, коли я в селі, Властивості, склад і будову Землі.
Мрія кожного хлопчини – це зіркові височини. Космонавт у кораблі відлітає від Землі. Та , нажаль, і ще ми діти, на ракеті щоб летіти.
Службу державну митник несе, Зайвого злодій не провезе. Що у валізах, в вантажних вагонах Перевіряють люди в погонах.
На виклик пожежна машина летить, Сміливий пожежник в машині сидить. Його телефон «101» люди знають, І в разі пожежі завжди викликають.
Прийдуть до школи діти малі. Там їх зустрінуть учителі. Будуть навчати читати, писати І один одному допомагати.
Художник чудові картини малює, В музеї милуюсь пейзажами я, Там рідна природа, річки і долини, Лани золоті, Україна моя!
ІV. Робота у групах. Розподіл професій типами.
Журналіст, машиніст, слюсар, адвокат, лісник, хімік, художник, фермер, композитор і т. д.
( І гр. - «Людина-людина», ІІ гр.- «Людина-природа» і т. д. )
V. Гра «Перекличка»
( на партах слова, з яких потрібно скласти прислів ’я. Хто першим склав – зачитує, далі – інший і т. д. )
VІ. Виставка малюнків
VІІ. Гра «Асоціації»
Від команди виходить троє гравців. Вони отримують картку з певним словом (назва професії) . Кожен гравець повинен назвати ще якесь слово, яке асоціюється з цією професією, а команда має відгадати цю професію. Наприклад, перукар – ножиці, гребінець. Художник – пензлик, фарби.
V ІІІ. Розповіді про професії батьків.
-Найперші порадники у виборі професії – це найдорожчі і найрідніші люди – ваші батьки. Тож послухаємо розповіді про них.
1. Батьки мої працьовиті й старанні, Вони у мене дуже добрі і гарні. В тата славна професія – він продавець. Всі люди говорять, що він молодець . Кожного дня він раненько встає Іде на працю – і там продає Дуже важливий товар необхідний Корм для тваринок домашніх потрібний.
2. В офісі фірми – поважна людина Мама моя – менеджер фірми. З ранку до вечора все на роботі, Вся заклопотана, вся у турботі. Маму мою всі поважають За мудрою порадою до неї поспішають.
Разом - Я дуже люблю своїх маму і тата!
ІX.Відеогра «Відгадай професію»
X.Відгадування загадок
Твій одяг вийде, мов картинка, Все по тобі – рукав і спинка. Тож на примірці – так годиться - Стій рівно і не смій крутиться. (Кравець)
Він приходить у білім халаті - Добрими ліками пахне в кімнаті. (Лікар)
Першим стрічає він сонце у місті. Двір наш і вулиця – глянь, які чисті! (Двірник)
Одяг шиють нам кравці, У справі цій вони митці! Вбрання необхідне дорослим, малечі… А хто продає його, діти, до речі? (Продавець)
Від хвороб лікують лікарі, У школі нас навчають вчителі. Нащадкам картини художник залишить … А знаєте, друзі, хто музику пише? ( Композитор)
Сьогодні король він, а завтра – вояк, Хто він такий – не збагнути ніяк. На сцені він сумує і всміхається. Як же його робота називається? (Актор)
Випікає для малечі Різні дуже смачні речі: Печиво, торти і здобу. Як зовуть таку особу? (Кондитер)
Хто навчає футболістів, Фігуристів і штангістів, І від турнірів українських Веде до ігор Олімпійських? (Тренер)
XІ. Гра «Чарівна скринька»
У скриньці заховані різні предмети, які якимось чином пов’язані з різними професіями. Діти наосліп виймають і відгадують назву професії.
XІІ. Мініатюра «У вишневому садочку»
У вишневому садочку Діти грались в холодочку. Замок із піску робили І між іншим говорили. Олег сказав Катерині:
«Тато їздить на машині. Вантажі скрізь доставляє. Завжди він роботу має. Виросту – й буду, як тато. Справ у водія багато».
-«Ну а я буду актриса» , - Обізвалася Лариса. – «Різні ролі буду грати, Танцювати та співати У театрах і в кіно. Мрію я про це давно»
За хвилину мовив Льончик: «З мене буде класний льотчик. Мрію я пілотом стати, В небі високо літати. Вантажу підніму більше І доставлю значно швидше, Океан вмить подолаю, Всюди радо побуваю.»
Тут почули друзі Люду: «Мабуть, лікарем я буду. Хочу людям помагати , Від хвороб їх лікувати . Щоб здоров`я усі мали, Довго жили й працювали, Призначатиму уколи… Та спочатку йду до школи».
« А мій тато все збудує - Вголос Василько міркує . – Будівельник в мене він Побудує офіс, дім… Буде в батька помічник. Я до цього уже звик»
«Продавці потрібні всюди,- Каже Адріан до Люби:
« Меблі, техніку, машини.
Їжу, одяг, сувеніри,
Іграшки та інструменти…
Весь товар в асортименті
Ввічливо запропонують
Часу вони не марнують».
« Я піду вчителювати»
Юля почала казати:
« Вчитель теж потрібен дуже.
Він дітей навчає, друже!»
Мовить Юля до Руслана:
«Вчителька у мене мама. Я ще трішки підросту
В школу з мамою піду.
Тільки, ось біда,- не знаю
Який предмет вести маю?!»
Вихователька всміхнулась
І до діточок звернулась:
« Всіх професій – не назвати,
Про усі не розказати.
Кожна потрібна дуже,
Будь-яка почесна, друже.
Необхідно мати хист
Чи ти кухар, чи юрист.
Інженер чи будівельник,
Медик, штукатур, сантехнік.
Кулінар чи перукар,
Водолаз, касир, шахтар.
Слюсар, металург, кравець.
Агроном чи тракторист,
Фермер, менеджер, артист.
Гончар, клоун, програміст.
Фармацевт, економіст.
Хлібороб чи машиніст.
Режисер, митець, лісник.
Тесля, коваль, провідник.
Секретар, електрик, ткаля.
Рятівник, бухгалтер, маляр.
Геодезист. Кондитер, пекар.
Офіцер, бібліотекар.
Архітектор чи рільник.
Вівчар, муляр, продавець,
Чабан, льотчик , мисливець.
Міліціонер, двірник,
Спортсмен, пожежник, пасічник.
Листоноша, водій, друкар,
Педагог, поет, бондар…
Мабуть годі рахувати.
Неможливо всі назвати!
Ви швиденько виростайте
Й будь яку з них обирайте.
Краще, ту що вам цікава…
За роботу добру – слава .
Як старанними будете,
Користь скрізь ви принесете.
Шана всім трудівникам,
Що добробут творять нам».
ХІІІ. Підсумок. Слово вчителя.
Вибір професії – дуже важлива справа. Розподіл професій на погані й хороші, цікаві й нецікаві, легкі й важкі -= помилковий. Важливо те, як ставиться людина до своєї роботи. Але яку б професію ви не обрали, ким би не стали, пам`ятайте , головне - залишатися людиною у будь якій життєвій ситуації.
Якими б ти не йшов в житті шляхами,
Яку б ти стежку чи доріжку не обрав,
Завжди лишайся з чистими руками,
Й сумління щоб свого не плямував.
Роботу обрану виконуй чесно,
Працюй натхненно, творчо кожен день.
Адже усі професії почесні,
Коли ти трудишся для себе і людей!