Під час проведення години мистецтв "Зимова мозаїка" навчаю учнів співвідносити літературні та живописні образи з музичними, розвиваю навики активного сприймання музичного та живописного твору, виховую прагнення цікавитись мистецтвом.
Година мистецтв
Тема заняття: Зимова мозаїка
Мета заняття: вчити учнів співвідносити літературні та живописні образи з музичними, самим створювати
зимові образи, розвивати навики активного сприймання музичного та живописного твору,
виховувати інтерес, любов до мистецтва, учити цінувати та бачити красу природи.
Обладнання: ілюстрації, презентації, аудіо запис твору Роберта Шумана «Дід Мороз», уривки з мультфільму.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Учитель
Сядьте, діти, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько,
Голову вище підніміть,
Свої плечі розведіть.
Мені, діти, усміхніться
Веселіше подивіться!
А зараз прочитаємо слова, які стануть девізом заняття:
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь,
І про кмітливість не забудь.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
-Чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?)
Чудо-сани прилетіли,
Скакуни в тих санях білі.
Їде у санях цариця,
Білокоса, білолиця.
Рукавом махає –
Сріблом все вкриває. (Зима)
ІІІ. Повідомлення теми і мети заняття
Як добре, що ви знаєте багато гарних слів. Сьогодні ми з таких зимових образів складемо зимову мозаїку, використавши вірші, музику та картини видатних художників.
ІV. Читання учнями віршів про зиму
V. Розповідь вчителя з використанням ІКТ
VІ. Слухання музики. Коротке обговорення почутого
VІІ. Продовження розповіді вчителя
Без слів не можна вірша написати,
Без нот не можна музики заграти.
А у художника своя є мова –
Це мова фарб, це гама кольорова!
VІІІ. Перегляд уривку з мультфільму.
ІХ. Демонстрація зразка, встановлення послідовності виконання малюнку.
Х. Практична робота учнів.(учні створюють зимові образи під музичний супровід твору П. І. Чайковського «Пори року. Січень»
Для того, щоб уміти малювати,
Потрібно дуже старанно навчатись.
Але важливі ще такі моменти,
Як матеріали й інструменти.
І щоб робота кожної дитини
Поважно називалася – «картина»!
ХІ. Підсумок, виставка робіт, нагородження найкращих.
От картина, та картина!
Що малюнок – новизна.
Хто її подарував?
Всі: Це я сам намалював!
Насправді, 28 лютого у всьому світі відзначають ще одне свято – День сніговика. В цей день потрібно зліпити, якщо є сніг, снігову бабу. Бажано, біля кожного будинку і всією сім′єю. І головне – неодмінно загадати бажання. Адже по одній із легенд, сніговики - це ангели, бо сніг – це небесний дар. І люди вірили, що коли сніговик розтане, підніметься на небо, тоді їхні бажання збудуться.
А сьогодні наша зустріч з мистецтвом закінчується. Чи виправдала вона ваші сподівання? До нових зустрічей!