Година мистецтв "Зимова мозаїка"

Про матеріал

Під час проведення години мистецтв "Зимова мозаїка" навчаю учнів співвідносити літературні та живописні образи з музичними, розвиваю навики активного сприймання музичного та живописного твору, виховую прагнення цікавитись мистецтвом.

Перегляд файлу

Година мистецтв

Тема заняття: Зимова мозаїка

Мета заняття: вчити учнів співвідносити літературні та живописні образи з        музичними, самим      створювати

  зимові образи, розвивати навики активного сприймання музичного  та живописного твору,

  виховувати інтерес, любов до мистецтва, учити цінувати та      бачити красу природи.

Обладнання: ілюстрації, презентації, аудіо запис твору Роберта Шумана «Дід Мороз», уривки з мультфільму.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Учитель

Сядьте, діти, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько,

Голову вище підніміть,

Свої плечі розведіть.

Мені, діти, усміхніться

Веселіше подивіться!

А зараз прочитаємо слова, які стануть девізом заняття:

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь,

І про кмітливість не забудь.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Інтерактивна вправа «Очікування» (Наше заняття – година мистецтв.

-Чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?)

  1. Складання асоціативного куща «Мистецтво» (Поезія, музика, живопис і т. д.)
  2. Робота над загадкою

Чудо-сани прилетіли,

Скакуни в тих санях білі.

 Їде у санях цариця,

Білокоса, білолиця.

Рукавом махає –

Сріблом все вкриває. (Зима)

  • Так, це прийшла чудова пора року – зима. Зима буває просто казковою, чарівною, веселою. (перегляд ілюстрацій). Які ви знаєте слова, що характеризують зиму, притаманні тільки цій порі року?

ІІІ. Повідомлення теми і мети заняття

Як добре, що ви знаєте багато гарних слів. Сьогодні ми з таких зимових образів складемо зимову мозаїку, використавши вірші, музику та картини видатних художників.

ІV. Читання учнями віршів про зиму

V. Розповідь вчителя з використанням ІКТ

  • Отже, поети розкривають зимові образи у віршах за допомогою слів (слайд із зображенням слів).  А що використовують композитори, щоб яскраво передати зимові образи. Вірно, музичні знаки (слайд з музичними знаками). Музичний твір необхідно не тільки слухати, а й уявляти. Згадаємо, як потрібно слухати музику: сидіти тихо, уважно слухати та уявляти картини)
  • Німецький композитор Роберт Шуман (слайд  портретом Роберта Шумана) написав для дітей багато музичних творів. Уже з дитинства він складав невеличкі п′єси-картинки для своїх друзів . Сьогодні ми познайомимся з одним із таких творів «Дід Мороз». Яка несподіванка! До нас прилетіли три незвичайні сніжинки: дві сердиті та одна добра, спокійна. Це тому, що дана музична п′єса складається з трьох частин. Музика в першій та третій частині змальовує картину неспокійної природи. Здається, що Дід Мороз лютує, сердиться, здіймає хуртовину, усе навколо заносить снігом. А друга частина має інший настрій: спокійний, добрий, нібито запрошує нас на прогулянку до зимового лісу, покататися на лижах, санчатах. Прослухайте п′єсу Р. Шумана «Дід Мороз». Пізніше побачимо, чи збігаються ваші уявлення з тим, що розповідає музика.

VІ. Слухання музики. Коротке обговорення почутого

  • А зараз ми подивимось, як бачать цю п’єсу художники-мультиплікатори. (Перегляд відеоролика)

VІІ. Продовження розповіді вчителя

  • А чим користуються художники, щоб намалювати зимовий образ в на картині? Вірно, фарби, пензлі, кольорові олівці. (слайд із зображенням фарб, пензлів).

Без слів не можна вірша написати,

Без нот не можна музики заграти.

А у художника своя є мова –

Це мова фарб, це гама кольорова!

  •  А зараз ми потрапимо у зимову галерею, тобто в уявну велику кімнату, де відбувається виставка картин видатних художників. (Слайди із зображенням репродукцій картин Віктора Васнецова «Снігуронька», Кондратевича, Шишкіна «Зима»). Чим користувалися художники, щоб передати зимові образи?
  • А зараз ви самі будете створювати зимові образи. Які саме, вам підкаже «Зимня пісенька» Леоніда Глібова. (Читання вірша). Чи здогадалися? Вірно, ми будемо малювати сніговика. Яким він буде, залежить від вашої фантазії. Попробуємо за допомогою пантоміми зобразити злого сніговика, доброго, веселого. Хто такий сніговик? Звичайно, кожен із нас зліпив у своєму житті хоч одну снігову бабу з морквиною замість носа. Але чому вона кругла? Чому складається з трьох куль? Ніхто  не може цього пояснити. Спочатку сніговиків ліпили біля будинків, щоб відганяти злі сили. Потім сніговики «подобрішали», стали друзями дітей, улюбленими героями мультфільмів.

VІІІ. Перегляд уривку з мультфільму.

ІХ. Демонстрація зразка, встановлення послідовності виконання малюнку.

Х. Практична робота учнів.(учні створюють зимові образи під музичний супровід твору П. І. Чайковського «Пори року. Січень»

Для того, щоб уміти малювати,

Потрібно дуже старанно навчатись.

Але важливі ще такі моменти,

Як матеріали й інструменти.

І щоб робота кожної дитини

Поважно називалася – «картина»!

ХІ. Підсумок, виставка робіт, нагородження найкращих.

От картина, та картина!

Що малюнок – новизна.

Хто її подарував?

Всі: Це я сам намалював!

Насправді, 28 лютого у всьому світі відзначають ще одне свято – День сніговика. В цей день потрібно зліпити, якщо є сніг, снігову бабу. Бажано, біля кожного будинку і всією сім′єю. І головне – неодмінно загадати бажання. Адже по одній із легенд, сніговики  - це ангели, бо сніг – це небесний дар. І люди вірили, що коли сніговик розтане, підніметься на небо, тоді їхні бажання збудуться.

А сьогодні наша зустріч з мистецтвом закінчується. Чи виправдала вона ваші сподівання? До нових зустрічей!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 лютого 2018
Переглядів
1227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку