Інтегровані засоби навчання учнів початкових класів на уроках образотворчого мистецтва в контексті природничо-математичних дисциплін

Про матеріал

Методичні рекомендаціі для вчителів початкових класів "Інтегровані засоби навчання учнів початкових класів

на уроках образотворчого мистецтва в контексті природничо-математичних дисциплін".

Перегляд файлу

 

Інтегровані засоби навчання учнів початкових класів

на уроках образотворчого мистецтва

в контексті природничо-математичних дисциплін

Головне завдання є формування умінь сприймати красу та цінність всього, що навколо тебе, отримувати насолоду від моделювання реального, створення активного пізнавального середовища, яке б сприяло виробленню почуття задоволення від виконання навчальних завдань.

 Головна мета теми «Ми» (жива природа) - розвивати естетичне сприймання людського тіла.

Навчальні завдання: навчити розрізняти людські тіла за формою і розміром; дослідити способи руху різних частин тіла і хореографічно відтворити ці рухи; розвивати сприймання фізичних характеристик людського обличчя і фігури через спостереження, опис і малювання.

Особливу увагу слід звернути на розвиток сенсорного сприйняття, формування вмінь починати відмінне й подібне у зовнішності. Вивчення теми рекомендується здійснювати у три етапи.

На першому етапі «Вивчення власного тіла» можуть реалізовуватись такі види діяльності:

  • Обведення тіла реальної величини на рулонах паперу;
  • Домальовування деталей зовнішності й одягу;
  • Найточніше відтворення кольорової палітри;
  • Розгляд та обговорення «автопортретів».

На другому етапі «Вивчення рухів тіла» рекомендується виконувати такі навчальні завдання:

  • Дослідити і дати пантонімічну та хореографічну інтерпретацію різних рухів;
  • Перегляд та обговорення картин і скульптур, що зображують рух людини;
  • Ліплення з тіста, глини або пластиліну фігур у динаміці їх руху;
  • Малювання картин, що відображають рух людей ( стрибки, біг, спортивні ігри).

Третій етап «Вивчення обличчя» характеризується такими видами діяльності:

  • Вивчення обличчя за допомогою пальців рук, дзеркала;
  • Словесний опис різних частин обличчя з використання термінів(форма, розмір, лінія, колір);
  • Малювання автопортретів олівцем;
  • Розфарбування автопортретів;
  • Вивчення пропорцій людського обличчя у процесі виготовлення масок;
  • Малювання дружніх шаржів;
  • Створення портретів фантастичних істот.

Мета навчальної теми «Моя сім’я» - виховувати естетичне сприймання людської неповторності.

Навчальні завдання: вчити сприймати динаміку власного фізичного і психічного розвитку шляхом пригадування та малювання подій з власного життя; формувати вміння розрізняти у членів сім’ї подібні та відмінні ознаки(форма, колір, розмір) залежно від віку людей, їх статі; формування вміння придумувати історії за малюнками; розглядати образотворче мистецтво як джерело натхнення та інформації.

Для першого етапу «Фотоальбом» характерні такі види діяльності:

  • Слухання та обговорення історій у ході перегляду фотоальбомів;
  • Малювання фотокарток для виготовлення фотоальбому, починачи із зображення себе немовлям;
  • Розповіді про власні фотоальбоми.

Для другого етапу «Сімейний альбом» властиві такі види діяльності:

  • Розповідь за фотокартками про членів сім’ї, анкетування робиться на описі їх зовнішності, одягу, звичок , професії;
  • Драматизація образів членів сім’ї;
  • Малювання сімейних портретів.

Оригінальні методики інтеграції мистецтва з математикою розробляються методистами, вчителями. Є чудовий посібник для вчителів автора З Дієнеза «Математика через почуття, ігри, танці, образотворче мистецтво. Наприклад, вивчення від джерел створення, лінії притаманні властивості: неперервність, безкінечністьрізних видів ліній відбувається в процесі їх зображення за допомогою людського тіла(танець), голосу(мелодійні лінії співу, музичних фрагментів), образотворчих засобів 9малбвання), креслярських приладів (геометрія), дисплею(комп’ютер). Розкриваються взаємозвְ’язки, усвідомлюється те, що, незалежно.

І заключний етап – виконання творчих композицій – спонукає до оригінальної комбінаторики різних видів ліній на площині і у просторі. Тут відбувається адаптація досвіду, набутого в одній галузі знань, до іншої.

Розглянемо технологічні види занять у ході яких математичні завдання інтегруються з образотворчими.

Під час вивчення теми «Форма» пропонуються такі види діяльності:

  • Розпочинати кожен урок з перегляду та обговорення робіт художників авангардної школи, концентруючи увагу на різних формах;
  • Намалювати і підписати геометричні фігури;
  • Намалювати об’єкти з навколишнього середовища, які містять вказані геометричні форми;
  • Вирізати з журналів природні форми і виготовити з них колаж;
  • Намалювати певну геометричну форму і, поступово, видозмінюючи її, отримати природну форму;
  • Зобразити природну форму і поступово трансформувати її у геометричну;
  • Намалювавши коло на площині та, виліпивши кулю з пластиліну, порівняти ці дві форми.

 В процесі вивчення тем «Многокутники», «Симетрія» рекомендується реалізація таких методичних прийомів:

  1. Техніка художнього штампу: учні вирізають різні види многокутників і використовують їх для штампування, за допомогою штампування виконуються художні композиції.
  2. Дизайн чудернацьких тварин: застосовуючи різні види дизайну з геометричних форм отримують зображення реальних і фантастичних тварин.
  3. Дизайн за допомогою осьової симетрії: на одній з визначених частин паперу штампується зображення, яке відбивається на протилежну сторону шляхом перегину аркуша вздовж осі симетрії.
  4. Ілюстрації: за допомогою симетричного дизайну виконуються ілюстрації до дібраних учнями казок, оповідань.

Принцип чуттєво-емоційного впливу під час вивчення математичного матеріалу зберігається в ході викладання математики для учнів початкових класів. Реалізація концепції виховання мистецтвом у ході викладання природничо-математичних дисциплін передбачає формування у педагога вмінь дотримуватися певного балансу між чуттєво-емоційним сприйманням і абстрактним мисленням. Все це гармонізує пізнавальну діяльність і сприяє ефективному засвоєнню школярами навчального матеріалу.

 

docx
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
718
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку