Година пізнання і відкриттів з використанням елементів тренінгу.

Про матеріал
«Крим – це Україна. Боротьба триває ...» - це спроба пояснити учням важливість формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини в контексті осмислення змін ціннісних орієнтацій, від минулого до теперішнього.Аже історію творять пересічні люди, емоції.
Перегляд файлу

Тема: «Крим – це Україна. Боротьба триває ...»

Мета: формування ціннісного ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави та нації. Сприяти усвідомленню учнями місця патріотизму в ієрархії смисложиттєвих орієнтирів особистості,осмислення змін ціннісних орієнтацій, від минулого до теперішнього, активізація самосвідомості.

Обладнання: проектор, ноутбук , відеофрагменти, аудіо записи,матеріали для елементів тренінгу.

Тип уроку: Година пізнання і відкриттів з використанням елементів тренінгу.

Епіграф уроку

«Мене вчили і я вчив, що не хлібом єдиним живе людина, що сенс життя в творенні добра людям, у піднесенні матеріального та культурного рівня народу, у пошуках істини, у боротьбі за справедливість, національну гордість та людську гідність, у громадській відповідальності за все, що твориться за мого життя»

         (Олекса Тихий, дисидент,

 «Думки про рідний донецький край»,    1972 р.).

 

Хід уроку

Голос за кадром.

Уві сні бачив знову знайомий пейзаж

Прибережні скелі і море...

І дуже дивний напис "Крим наш,"

Що написану на огорожі.

Ваш - чий, пани? За які справи?

Крим мій і того, хто виріс там.

Того Крим, кого там мати народила…

          Не ваш! Ніколи! Не зараз. Не учора.

Крим кримський, ви чуєте, люди!?...

Любіть його, цінуйте його

Ті гори, моря і рівнини!

Але пам'ятаєте, пам'ятаєте це завжди:

           Крим - це частина України.

Слово вчителя історії. 26 лютого 2014 року увійшов в історію України як День кримськотатарського спротиву російській окупації. У цей день, 26 лютого 2014 року, рівно 5 років тому, у Сімферополі відбувся масовий мітинг кримських татар на підтримку територіальної цілісності України та проти проведення позачергової сесії Верховної Ради Криму. Участь у мітингу взяли близько 12 тисяч людей. А починалося все так …

Ведучий 1.

2014 рік:  під стінами Верховної Ради Криму відбулися багатотисячні мітинги.

Актуальність проведення виховних заходів до Дня початку кримського спротиву в школах України обґрунтована процесами, якими охоплена наша держава.

Крим став прецедентом сучасної світової історії. У післявоєнній Європі це, напевно, єдиний випадок, коли в мирний час одна держава окупувала і анексувала частину території іншої незалежної держави, тим самим порушивши всі існуючі міжнародні та міжурядові угоди.

Попри факт окупації, єдиним законним статусом Кримського півострова в очах міжнародного співтовариства є статус Автономії Республіки Крим та м. Севастополя у складі України. Всупереч цьому Росія встановила свій контроль над територією, що призвело до систематичних масштабних порушень фундаментальних прав людини. Такі дії російської влади стали загрозою міжнародній безпеці.

Ведуча 2.

Передісторія конфлікту. 16 березня на тлі кризи в Автономної республіці Крим відбувся незаконний референдум про статус Криму. За даними організаторів, у ньому взяли участь більше 82% (за іншими даними — 30% чи 32,4%) виборців, більше 96 відсотків висловилося за возз’єднання з Росією. 17 березня, враховуючи «волевиявлення народів Криму» на загальнокримському референдумі, В. Путін підписав указ про визнання як Республіку Крим суверенною та незалежною державою, де місто Севастополь має особливий статус. Увечері цього ж дня стало відомо про звернення В. Путіна, яке було призначено на 18 березня.

 «Ґрунтуючись на результатах референдуму, спираючись на волю народу, вношу в Федеральні збори проект закону про вступ до складу Росії Криму і Севастополя», – підсумував В. Путін.

 

      26 лютого 2014 року під стінами Верховної Ради Автономної Республіки Крим відбулися багатотисячні мітинги. Понад 14 тисяч кримчан виступили за єдину державу, за свою Батьківщину – за Україну. А в цей час, підступно, без оголошення, Російська Федерація вже розпочала вторгнення на територію Криму. Розпочалася російська агресія, яка мала вигляд нової форми війни – «гібридної». «Зелені чоловічки», при підтримці місцевих колаборантів, розпочали окупацію півострову.

Від початку окупації російські пропагандисти переконували весь світ, що все відбувалося мирно та за «повною підтримкою кримчан». Проте факти засвідчують зворотне – Крим не прийняв окупантів, громадяни України встали на захист своєї землі, хоча сили й були нерівними.

Про події лютого – березня 2014 року в Криму, про героїчний спротив агресії російських окупантів ми сьогодні і поговоримо.

 

Ведучий 1.

Найбільш активно виступала молодь – учні та студенти, які народились та виросли в Україні.

Робота з відеофрагметом  «Нахімовці співають гімн «України»

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=GnSPjcdnwtw

Як справжні офіцери, хоча й майбутні, курсанти залишили окуповану територію разом зі своїм ліцеєм. Військово-морський ліцей переїхав до Одеси майже у повному складі. Переїхали не тільки військові, а й цивільні викладачі, залишивши все своє майно в Криму. Переїхало 122 ліцеїсти. 1 вересня Військово-морський ліцей розпочав новий навчальний рік в Одесі. Ті ліцеїсти, які самовіддано співали гімн на плацу в Севастополі, вже стали курсантами українських військових вишів, а декілька курсантів поїхали навчатися до Великобританії.. А офіцерсько-викладацький склад, промінявши свої квартири в Криму на кімнати в одеських гуртожитках, продовжує готувати вже нові покоління патріотів.

У 2015 році троє курсантів, продовжили навчання у королівському коледжі в Британії.

Перегляд відео фрагменту «Ялтинські школярі на останньому дзвонику співають гімн «України»

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=dlCvaDB2_WQ

Окупація Криму Російською Федерацію була кривавою. Не зважаючи на заяви російських пропагандистів «про мирний процес», події були жахливими – гинули люди, громадян України в Криму викрадали, кидали до в’язниць, знущалися над ними. Але болючою ця тема залишається для  дітей, яким прийшлося покинути рідну землю.

Перегляд відео  « Я дуже хочу до Криму» - сповідь кримськотатарських дітей.

«Крим - це Україна»

Тетяна Даниленко - ведуча  "5 каналу"

«Крим у будь якому випадку повернеться, бо Крим - це наша земля і ми не зможемо жити далі з втраченим, відшматованим Кримом. Протягом цього часу ми повинні бути не просто сильними, ми повинні не просто вірити, протягом цього часу ми маємо бути впевненими. На нашому боці не просто закон, його дух і буква, на нашому боці справедливість».

До  цієї акції приєдналися також неї приєдналися відомі українські журналісти, телеведучі, музиканти, художники, прості люди.

 на Євробаченні  2016 року нашу країну представляла  уроженка Криму – Джамала з піснею «1944»

Перегляд відеокліпуДжамали

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=y2zvguMKbMo

Елементи тренінгу. Вправа  «Життєві цінності»

Час проведення - 25 хв.

Хід проведення:

Тренер зазначає, що у своєму житті кожна людина керується системою засвоєних ціннісних орієнтирів, серед яких можуть бути: життя, комфорт, мир,матеріальністатки,розвиток,здоров’я,свобода,любов,патріотизм,активність,рівноправність,талант,родина,мудрість,сила,спілкування,культура щастя,гідність,совість,стабільність,довіра,справедливість,духовність ,мистецтво,правда,статус,безпека,релігія,альтруїзм,освіта,творчість,незалежність, шлюб,успіх,кохання,дружба,відданість,допомога, спілкування,культура щастя,гідність,совість,стабільність,довіра,справедливість,духовність ,мистецтво.

Для наочності  цього переліку тренер  на екрані інтерактивної дошки подає  назвами окремих цінностей, спонукаючи  учасників здійснити рефлексію своїх життєвих орієнтирів, апелюючи до висловлювання О. Тихого.

 Учасники об’єднані у 2 групи, відстань між якими повинна бути не менше 1,5−2 м; у кожній груп і обирають того, хто розпочинатиме. Далі тренер 

дає завдання.

Завдання 1

Уявіть,що ви екіпаж морських  кораблів «Мрія» та  «Надія,які  відправляються у кругосвітню подорож. Вам потрібно на усіх членів екіпажу  взяти із собою 8 життєвих цінностей із переліку.

Час на міркування – 5 хвилин.

Завдання 2

 Під час подорожі ви потрапили у неприємну ситуацію. На екіпаж ,поблизу берегів  Сомалі,нападають пірати і потрібно морякам  терміново шукати вихід. Якими цінностями Ви  готові заплатити ,щоб врятуватися? (4 життєвих цінностей).

Час на міркування – 5 хвилин.

Завдання 3

Перебуваючи у морі 3 місяці,ваш екіпаж  побачив обриси острова,але на карті він не позначений. На березі острова вашу команду зустрічають місцеві жителі – аборигени з якими вам потрібно познайомитися . А,як відомо ,у гості приходять із подарунками або пригощенням.

Завдання ,які цінності ви подаруєте мешканцям острова,а які залишите собі?(подарувати потрібно 2цінності  та залишити собі 2цінності  на всіх)

Час на міркування – 5 хвилин.

  Роль тренера полягає у спостереженні за тим, щоб висловлювання починалися саме з «фіксованої» фрази, в активізації роботи в  групах, якщо учасники переключилися на обговорення сторонніх тем.

Підсумок та узагальнення  думок  учасників дискусії. Час – 5 хвилин.

Ми переживаємо за майбутнє нашої держави. Віримо,що війна закінчиться і настане мир. Бо сила життя набагато сильніша за силу смерті. Сьогоднішні події в Україні доводять усьому світові, що ми свідомі й відповідальні, здатні відстоювати свій вибір, прагнучи свободи, набули впевненості в собі й гордості за свій народ – ми гідні бути в родині європейських країн.

 

    Слава Україні!

    Героям Слава!

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку