Година психолога "Цінність мого життя"

Про матеріал
Година психолога для учнів підліткового віку. Метою заняття є актуалізація понять «життя», «життєві цілі», «цінність життя»; розвиток уміння визначати життєві цілі, сприяти усвідомленню учнями неповторності власного життя.
Перегляд файлу

Комунальна організація (установа, заклад)

«Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8

Шосткинської міської ради Сумської області»

 

 

 

 

 

Година психолога

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

практичний психолог

Самофал Наталія

Федорівна

 

 

 

 

 

Шостка – 2020

 

Мета: актуалізація понять «життя», «життєві цілі», «цінність життя» розвиток уміння визначати  життєві цілі, сприяти усвідомленню учнями неповторності власного життя.

Обладнання: журнали, газети, предмети канцелярії: клей-олівець, фломастери, олівці, ватмани, заготовлені «діаманти», нитка, скоч.

Тривалість: 45-50 хв.

Категорія учасників: учні підліткового віку .

 

 

Хід заняття

1.Вступ

Ведучий повідомляє про тему заняття, стисло розкриває її зміст.

 

 2.Вправа «Це здорово!»

Мета: розширити інформацію про учасників, підкреслити індивідуальність кожної дитини.

Хід вправи

Учасники групи сідають колом. Ведучий пропонує учаснику, що сидить справа, назвати своє ім’я і улюблене заняття (наприклад: «Я Наталія, люблю малювати» і т.д.)

У відповідь всі учасники хором вигукують: «Це здорово!» і водночас піднімають угору великий палець (жест схвалення).

 

3.Вправа «Асоціації»

Мета: виявити уявлення та асоціації учнів щодо сутності поняття «життя».

Хід вправи

Так само як і ми різні, різняться наші думки про життя. Ми часто чуємо різні вислови і думки про життя. Хтось його любить і цінує. Також можемо почути скарги, образи… Пропоную висловити власні погляди на життя в дещо незвичній формі.

Запишіть перші асоціації, образи, метафори, які прийдуть вам в голову, і таким чином продовжите розпочаті пропозиції:

 «Якщо життя - геометрична фігура, то це ...»

 «Якщо життя - їжа, то це ...»

 «Якщо життя - фрукт, то це ...»

 «Якщо життя - смаколик, то це ...»

 «Якщо життя - птах, то це ...»

 «Якщо життя - країна, то це ...»

 «Якщо життя - історичний період, то це ...»

 «Якщо життя - напій, то це ...»

 «Якщо життя - тварина, то це ...»

 «Якщо життя - колір, то це ...»

 «Якщо життя - музика, то це ...»

 «Якщо життя - настрій, то це ...»

 «Якщо життя - погода, то це ...»

  «Якщо життя - пора року, то це ...»

 «Якщо життя - річ, то це ...»

 «Якщо життя - сучасний ґаджет, то це ...»

 «Якщо життя - предмет, то це ...»

 «Якщо життя - має смак, то це ...»

 «Якщо життя - частина доби, то це ...»

 «Якщо життя - ..., то це ...»

Питання для обговорення:

Ваші враження від роботи?

Чи були повторення у ваших висловах? З чим це пов’язано?

 

4.Вправа «Руханка»

Мета: сприяти усвідомленню учнями значущості визначення власних життєвих цілей.

Хід вправи

Певним чином життя нагадує річку, по якій ми пливемо в човні. Можна нічого не робити, а просто плисти за течією, потрапляючи при цьому в різні ситуації, прибиваючись до різних берегів.  Один берег може бути Іноді це буде цілком безпечним, а іноді… Сьогодні ми поговоримо про те, що нам потрібно, аби наша життєва подорож стала цікавою та безпечною».

1-й етап. Психолог просить учнів встати, поставити ноги на ширині плечей, руки витягнути вперед паралельно до підлоги. Далі повернутися всім тілом назад і зафіксувати поглядом на стіні те місце, до якого вдалося повернутися. Після цього зайняти вихідне положення, закрити очі та уявити собі, що наступного разу вони зможуть повернути свій корпус значно більше. А тоді відкрити очі та спробувати виконати завдання.

2-й етап.  Далі психолог пропонує порівняти те місце в просторі, в якому учні опинилися зараз, з попередньою умовною відміткою.

Питання для обговорення:

Чи всім вдалося покращити свій результат?

З чим це може бути пов’язане?

 Чи можна стверджувати, що поставлена мета сприяє покращенню результату?

Чи є у вас приклади з життя?

Психолог сприяє усвідомленню учнями значущості визначення власних життєвих цілей.

 

5.Створення колажу

Мета: розвиток креативності і асоціативного мислення; сприяти розвитку вміння планувати власні життєві цілі.

Хід вправи

Перед вами старі журнали, вирізки з газет сповнені красивими сюжетними малюнками, висловами. Об’єднуємося у 3 групи за фразою «Мої життєві цілі». Проявіть себе, створіть колаж – «Мої життєві цілі». ФЦе можуть бути ідеї, ідеали, цілі, до яких ви прагнете, що цінуєте найбільше.

Презентація робіт

Питання для обговорення:

Висловіть свою думку, за що потрібно цінувати життя?

6.Вправа «Діамант»

Мета: сприяти усвідомленню учнями значущості і цікавості власного життя.

Хід вправи

Об’єднайтеся у групи. Пропоную вам діаманти, кожен має якусь ознаку, написану зверху. Витягніть  діамант, на гранях запишіть слова –асоціації, твердження, факти і т.д., все що виражає приклад чому життя у нашому віці щасливе, легке, прекрасне, солодке, трудове, чесне. Учням пропонується 10 діамантів. (або 10 груп, або 5 груп – і кожна група працює з 2 діамантами). По закінченню роботи – презентуються відповіді і створюється діамантова прикраса  (діаманти нанизуються на нитку, утворилося «Діамантове намисто». Прикрасу фіксуємо на дошці, навколо напису «цінність мого життя».

Питання для обговорення:

Чи всім сподобався результат нашої спільної роботи?

До чого вас надихає діамантова прикраса «цінність мого життя»?

 

 

На завершення нашу зустріч хочу завершити словами:

«Життя саме по собі - це чисте полотно; вона стає тим, що ви намалюєте на ньому. Ви можете намалювати страждання, ви можете намалювати блаженство. У цій свободі - ваше велич. Ви можете використовувати свободу так, що все ваше життя перетвориться на пекло, або так, що ваше життя сповниться краси, благословення, блаженства, чогось небесного. Все це залежить від вас - людина має повну свободу.  (Ошо).

 

7.Рефлексія

Про закінчити фразу «Мені найбільше сподобалося, запам’яталося…»


doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
20 березня 2020
Переглядів
1070
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку