Тренінгове заняття з молодшими школярами на тему "Розвиток слухової уваги"

Про матеріал

Дана розробка буде корисна для практичних психологів закладів загальної середньої освіти при підготовці до занять з молодшими школярами щодо розвитку слухової уваги

Перегляд файлу

Тренінгове заняття з молодшими школярами

Мета: розвиток слухової уваги.

Обладнання: уривки із казок, червоні семафорики, бланк з літерами.

Час: 40 хв.

1. Вправа «Подаруй ласку»

Мета: розвивати увагу та повагу у спілкуванні.

Час виконання: 2 хв.

Інструкція. Учасники по черзі, торкаючись до рук один одного, називають їхні імена і промовляють ласкаві слова.

2. Вправа «Хто у класі найуважніший»

Мета: сприяти розвитку уважності.

Час виконання: 5 хв.

Інструкція. Психолог читає уривок казки, але з помилками, називаючи не ті слова. Учні чують неправильне слово – підносять червоні семафорики. Психолог зупиняється. Учні виправляють помилку, психолог продовжує читати.

Йшов дід густим літом (лісом) і загубив рукавичку. Ось біжить миска (мишка), побачила рукавичку та й каже: «Тут буду шити (жити)!». Коли це шапка (жабка) плигає й питає: «А хто тут живе?». – Миска (мишка). А ти хто ? - Шапка (жабка). Пусти й мене шити (жити). – Іди.

Було в одного царя три тини (сини). Два розумні, а третій – дурень. Ось прийшли вони до батька твого (свого) та й просять, щоб він відпустив їх їздити по цвіту (світу), подивитися на інші барства (царства). Батько вислухав їх і каже: «Витирайте (вибирайте) собі коней з сабунів (табунів) яких завгодно і їдьте, куди хочете».

3. Вправа «Чотири стихії»

Мета: стимулювати увагу.

Час виконання: 4 хв.

Інструкція. Учні стоять у колі і рухаються довільно . Коли психолог промовляє слово «земля», всі опускають руки вниз; слово «вода» - витягають руки вперед; слово «повітря» - підносять руки догори; слово «вогонь» - плещуть у долоні.

Той хто помиляється, вибуває з гри.

4. Вправа «Пальці»

Мета: простежити роботу уваги, розвивати вміння зосереджуватися.

Час виконання: 10 хв.

Інструкція. Учні зручно сидять на стільцях, поклавши руки на коліна і переплівши пальці, крім великих. Великі пальці вільні.

На команду «Почали!» повільно обертають їх один навколо одного з постійною швидкістю та в одному напрямку, стежачи за тим, щоб пальці не торкалися один одного. Вся увага зосереджується на цьому русі. На команду «Стоп!» вправа припиняється. Тривалість вправи 5-10 хвилин. Хтось, виконуючи цю вправу, може заснути. Це свідчить про наявність високого рівня навіюваності.

5. Вправа «Роззяви»

Мета: розвивати активну увагу.

Час виконання: 4 хв.

Інструкція. Учні йдуть по колу, тримаючись за руки, за сигналом психолога зупиняються, роблять чотири сплески, повертаються кругом і продовжують рух. Напрямок змінюється після кожного сигналу. Той, хто неправильно виконав завдання, вибуває з гри.

6. Вправа «Хто швидше?»

Мета: виробити навички автоматизму уваги.

Час виконання: 10 хв.

Інструкція. Учням пропонується якнайшвидше і точніше викреслити в одній з колонок бланка букву «к». Успішність виконання завдання оцінюється за часом виконання і кількістю допущених помилок – пропущених букв. Чим менше пропусків, тим більша успішність. При цьому потрібно заохочувати і стимулювати інтерес.

Бланк з літерами

Н К Л І С Н Л С А К Е К Х Е В С К Х Д Р К М Б Е Г К З Р У Ц В Х Е І С Т Л В К Ш Ю Ю Г К П У В Г Л Д Т С Я К Ш В О Л Я Б Ж С Н А У Х С Р К Л М В З Г Л П О А О Ф О Х Ь М В К Л Н М Ч К Л Р Т К С В Х Е О В Л К Т Ч К Л Х Д Б В Н К А С В И З Д Г К В Л Т К В Т Е С Н А І С Е К Н У Х Н А С Н И В П Е І Т Х Д Б Ю Ж Ь Л Щ Г О Ш Л О Г Р И Н П М А Е К С В Ц Ф П К М І Н О Р Т Л З Ю Х Т К К Н М У Н Г Ш З Д Л Х О Б Р М П С К В Ф А У М С Н К Т К Л Д З Х Б Т К В У З Н А Л І Д І М Р А Н К В Д Ш Б Т С В Ф Х Б К І Л А К С Ш О В Х К О Л Б А Н О В С П Л О Й Ш Р А Л К О С Т Д І Б К П С В Б Г Л К Р П К І К О В Л Т М Н У Д Х Б С Р Л Г Д К У Ф С Т М Н Л Н О Л К В С Х Е М В А Ї М С К А Л Д Г Т Е В Д Е Х Д Б І Т Х Г К У К Л М Н К Е Л К С Н Л С А К Е К Х Е В С К Х Д Р К М Б К Г К З Р У Ц В Х Е І С Т Л В К Л Щ Ю Г К П У В Г Л Д Т С Я К Ш В И Л Я Б П О Р Н К А М Д Є Д Ш К Р О Т В У

7. Вправа «Дихай і думай красиво»

Мета: знижувати рівень емоційного напруження.

Час виконання: 5 хв.

Інструкція. Заплющіть очі, глибоко вдихніть. Подумки говоріть:

• «Я – лев» - видихни, вдихни;

• «Я - птах» - видихни, вдихни;

• «Я - камінь» - видихни, вдихни;

• «Я – квітка» - видихни, вдихни;

• «Я спокійний» - видихни.

Коли дуже хвилюєтеся, спробуйте красиво і спокійно дихати.

8. Загальне обговорення.

Час виконання: 4 хв.

- Що найбільше запам’яталося із сьогоднішнього заняття?

- Який був у вас настрій?

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку