Година психолога "Пам'ять нас не підведе"

Про матеріал

Дане заняття розраховане на учнів середньої школи, воно інформацію про можливості пам'яті багатьох відомих людей, діагностичні вправи і методи розвитку пам'яті.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Година психолога

на тему:

 

«Память нас не підведе»

 

 

 

 

 

                                                                                                   Підготувала:

                                                                                                Практичний   психолог

                                                                                                    Гусак А. В.

 

 

 

 

 

 

 

Мета :  ознайомити учнів з поняттям пам'ять,  провести діагностику деяких властивостей пам'яті;розвивати вміння трену­вати й зміцнювати пам'ять;

виховувати в учнів iнтepec до індивідуальних особливостей психічних процесів.

 

Обладнання: мультимедійний проектор, аркуші паперу, тест для визначення зорової  пам’яті.

 

Хід заняття

- Сьогодні ми поговоримо про память.

Память  - це здатність запамятовувати , а потім відтворювати певну інформацію. І ще необхідно непотрібне забувати.

Нашій історії відомо багато відомих людей, які мали дуже чудову пам’ять.

           Історики стверджують, що Юлій Цезар i Олександр Македонський знали в обличчя i на ім'я вcix cвoїx вояків — до 30 тисяч ociб. Такі ж здібності мав i шведський цар Kip.

А Сенека був здатен повторити 2000 не зв'язаних між собою слів, почутих лише раз. Геніальний математик Леонард Ейлер вражав ycix надзвичайною пам'яттю на чис­ла. Biн пам'ятав, наприклад,  шість перших ступенів вcix чисел до ста.

  Академік Чаплигін мiг безпомилково назвати номер телефону, за яким телефонував 5 років тому i лише один раз. Композитор Д. Глазунов легко відновлював втрачені партитури музичних творів.

Відомо також, шо найвдаліший портрет американського президента Лінкольна намалював невідомий провінційний художник iз Нью-Джерсі. Biн бачив президента лише один раз. А після вбивства Лінкольна, охоплений гнівом та горем, по пам'яті намалював його портрет, який визнано найкращим.

Відомий також Едвард Гаон, який завчив напам'ять вci 2500 книг, що прочитав за все своє життя. Biн мiг згадати з них будь-який епізод i описати його дослівно.

       Історії відомі люди, які можуть однаково успішно запам'ятовувати абсолютно все. Деякі добре запам'ятовують обличчя, але гірше — дати, комусь легко даються вірш, числа. Існує специфічна пам'ять на колір, смак, емоції, звуки...

Знаменитий шахіст О. Альохін, наприклад, одного разу пpoвів сеанс одночасної гри на 32 шахових дошках.    Дивував сучасність i англійський худож­ник Дж. Рейнальдс, який писав портрети по пам'яті. Юний Моцарт після першого прослуховування дуже складного музичного твору в Сикстинській капелі записав його майже без помилок

А тепер давайте перевіримо вашу память.

 

Гра «Порахуй правильно»

Мета: розвиток логічної памяті

- Вам необхідно рахувати у зворотному порядку, починаючи з 100, віднімаючи при цьому від кожного наступного числа 3 (4,5,6…). Наприклад: 100-97-94-91-…

Гра  «Античас»

Мета: розвиток логічної памяті

 Кожному з учасників пропонується тема для невеликої розповіді (театр, магазин, прогулянка на природу). Отримавши тему, учасник повинен розкрити її, описуючи всі події в ній у зворотному порядку.

 

Гра  «Повтори навпаки»

Мета: розвиток логічної памяті

 - Я зачитаю  вам  1-3 складові слова , а ви  повторіть  їх, вимовляючи навпаки. Наприклад: сон – нос, бар – раб, село – олес і т.д.

 

Гра «Запамятай слова»

Мета: розвиток короткочасної  памяті

- Я вам зачитаю 10 слів протягом 20 с, i 40 с дам  на відтворення цих слів на папеpi (у довільному порядку). Наприклад: вода, ялина, книга, доба, двері зима, номер, бджола, хата, качка

Підраховується кільксть правильних відповідей.

 

Гра «Уяви слова»

Мета: розвиток процесів запамятовування.

 На екрані проектора висвічується  15 слів. Приклад слів: ШАФА.ХМАРИНКА,ГНІЗДО, КІНЬ. КАПЕЛЮХ, ЛЮК, ФУТБОЛІСТ, ЧАЙНИК, КРИЛА, ОЛІВЦІ, ЗГРАЯ, ПЛЯЖ, СНІГОВИК, ШОКОЛАД, ШКОЛА.

Протягом (30 сек.) ви маєте можливість розглянути ці слова і постаратись запам’ятати.(Слова закриваються, а діти пригадують і записують їх.). Норма хорошої пам’яті -7 (+,- 2) слів. 

 Порівняйте те, що у вас вийшло, зі списком. Якщо результат вас не задовільнив, не хвилюйтесь. Попробуйте прочитати виділені слова, а написане дрібним шрифтом уявити як мультфільм. Не намагайтесь нічого запам’ятовувати! Тільки уявіть!

Використання  методу  асоціацій

1.ШАФА – уявіть шафу, краще власну.

2.ХМАРИНКА – шафа розчинилась, і звідти випливла біла хмаринка.

3.ГНІЗДО – на хмаринці знаходиться велике лелече гніздо.

4.КІНЬ- у гнізді зручно влаштувався кінь, але чомусь червоний.

5.КАПЕЛЮХ – кінь приміряє капелюх, капелюх йому сподобався і він залишив його на голові.

6.ЛЮК – ви роздивилися капелюх і побачили, як у ньому відчиняється люк.

7.ФУТБОЛІСТ – із люка вистрибнув футболіст.

8.ЧАЙНИК – футболіст чомусь грає у футбол чайником.

9.КРИЛА – у чайника виросли крила, як у літака.

10.ОЛІВЦІ – чайник із крилами став поливати водою олівці.

11.ЗГРАЯ – олівці намокли;їм це не сподобалось, і вони зібралися в зграю. 12.ПЛЯЖ – зграя олівців прилетіла на пляж.

13.СНІГОВИК – на пляжі лежить сніговик.

14.ШОКОЛАД – сніговик ласує шоколадом.

15.ШКОЛА – із шоколадних плиток збудовано школу.

А зараз спробуйте відтворити 15 слів, уявляючи ту незвичайну історію. що їх супроводжувала. Навіть, якщо ви відтворили лише половину слів, але зберегли визначений порядок, то норма запам’ятовування перевищена вами у двічі.

 

 

Гра « Хто краще запам'ятав»

На якому малюнку чашка перед блюдцем? А на якому за блюдцем?

На якому малюнку яблуко за бананом? А на якому перед бананом?

 

 

Рухлива гра

Мета: розвиток рухової пам'яті, уваги 

 Картки з намальованими геометричними фігурами означають виконання певного руху, а саме:

       -  руки в сторони;

      -  руки вгору;

     -   руки вниз.

Я показуватиму вам  картки, а ви  виконуйте відповідні рухи (мож­ливо, під спокійну музику).

 

Гра «Запам'ятайте та повторіть»

Мета: розвиток зорової пам'яті

Ведучий  показує картку із цифрами (протягом 10 секунд), діти запам'ятовують цифри, потім картку потрібно прибрати. Діти називають цифри.

Варіанти:

  1. 7, 4, 6                 4)  2, 7, 5, 6, 7,
  2. 5, 1, 3, 7              5)  10, 1, 8, 9, 4,
  3. 6, 4, 1, 2, 4          6) 8, 6, 3, 7, 3, 5
  4.  3, 9, 2, 6, 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
3 березня 2018
Переглядів
842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку