Папка містить методичну розробку уроку та презентацію до неї, можливе використання психологами у свіїй діяльності, та просто вчителями не тільки ПТНЗ, як допомога у виховному заході "Причини виникнення конфліктів, та шляхи їх виходу".
ТЕМА УРОКУ: Емоції та спілкування.
Причини виникнення та природа конфліктності.
Шляхи ліквідації конфліктів.
Мета:
ознайомити з поняттям "конфлікт" і "конфліктна ситуація ", зі способами попередження конфліктів;
сприяти формуванню позитивного ставлення до людей, бажання оволодіти навичками спілкування і соціальної взаємодії;
спонукати до співпраці і взаєморозуміння;
навчити раціонально і послідовно діяти в конфліктних ситуаціях; позитивно впливати на опонентів; краще контролювати власні дії.
Форма проведення: спілкування з елементами тренінгу.
Хід тренінгу.
Епіграф уроку:
Конфлікти — це норма життя. Якщо у вашому житті немає конфліктів, перевірте, чи є у вас пульс. Ч. Ліксон
Всі зжали кулачки, і вам потрібно у товариша з права розкрити кулак.
Як ви зазвичай поводитеся в конфліктній ситуації?
Погрожую або б'юся.
Намагаюся прийняти точку зору супротивника, зважаю на неї як на свою.
Шукаю компроміси.
Припускаю, що не правий, навіть якщо не можу повірити в це остаточно.
Уникаю противника.
Бажаю, у що б то не стало добитися своїх цілей.
Намагаюся з'ясувати, з чим я згоден, а з чим - категорично ні.
Іду на компроміс.
Здаюся.
Міняю тему.
Наполегливо повторюю одну думку, поки не доб'юся свого.
Намагаюся знайти джерело конфлікту, зрозуміти з чого все почалося.
Трішки поступлюся і підштовхну тим самим до поступок іншу сторону.
Пропоную мир.
Намагаюся звернути все на жарт.
Вчитель. Отже сьогодні ми розглянемо, причини виникнення конфліктів, шляхи їх ліквідації. І дізнаємось чи справді у вашому житті виникають конфліктні ситуації, і якщо виникають то який стиль виходу із ситуації ви застосовуєте.
Слайд – 5, 6
Учні по черзі розповідають, як у них виникають конфліктні ситуації.
Та дають відповіді на тести. Тест Томаса «Звірюшки»
Розгляд слайдів.
Підсумок уроку. Чому на початку уроку вам не вдалося розкрити кулак? Які емоції ви при цьому відчули? Що потрібно було зробити щоб товариш з права відкрив кулак? (Відповідь: Треба було його просто попросити зробити це).
Обговорення епіграфу до уроку. Чи погоджуєтеся ви з епіграфом.
Під час розмови вчитель запалює свічку. (якщо ж у вас стався конфлікт, то прийшовши до дому запаліть свічку, полум’я має здатність відволікати від негативних думок, і наші думки поринають у прекрасне)