Розробки для години психолога в школі. Мета: створення атмосфери психологічного комфорту, розкутості, впевненості; підвищення психологічної компетентності вчителів з питань розвитку ефективних навичок комунікації з учнями; зацікавлення спільної діяльністю.
Розкіш спілкування
Мета: створення атмосфери психологічного комфорту, розкутості, впевненості; підвищення психологічної компетентності вчителів з питань розвитку ефективних навичок комунікації з учнями; зацікавлення спільної діяльністю.
Хід заняття
Вступне слово психолога
Доброго дня дорогі друзі! Вітаю нас у нашій групі. Я рада бачити Вас. Сьогодні на нашій зустрічі присутні адміністрація школи вчителі, класні керівники та представники учнівського парламенту.
Нехай промені сонця допоможуть нас створити сприятливу атмосферу для нашої зустрічі. Я думаю, що ви вже знаєте один одного і навіть встигли поспілкуватися. Адже спілкування пронизує все наше життя, саме у спілкуванні ми застосовуємо свої комунікативні вміння, які дозволяють нам взаємодіяти з людьми. Погодьтеся: не всі ми вміємо спілкуватися. Тож повчимося разом. Тому тема нашого тренінгу «Розкіш спілкування».
Вправа «Поліна-піці-Прага»
Мета: створення атмосфери єдності, позитивного настрою, розвиток уміння висловлювати свої емоції.
Психолог. Ми зустрічаємося з вами щодня, але в такому складі і такому колі друзів вперше. Познайомитись нам допоможе вправа «Поліна-піці-Прага». Вам потрібно назвати своє ім’я улюблену страву і місто, але вони мають починатися на букву вашого ім’я. Наприклад: «Катерина – картопля – Київ».
Правила роботи на заняття
Мета: сприяти створенню доброзичливої, комфортної атмосфери для конструктивної роботи, визначатися с правилами під час заняття.
Психолог звертається до групи із запитанням: «Для чого існують правила?»
Принцип роботи групи під час заняття
Правила існують для того, щоб створювати атмосферу довіри, поваги та співпраці.
Вправа «Чарівний мікрофон»
Мета: вчити спілкуватися один з одним, висловлювати свою думку.
Сьогодні я принесла «чарівний мікрофон». Він допоможе нам. Зараз той, у кого опиниться в руках мікрофон, свою думку: як ви розумієте слово «спілкування». (Вчителі і учні по черзі передають мікрофон і висловлюють свої думки на задану тему).
Інформаційне повідомлення
Спілкування – це головна умова для розвитку і життя людини.
Спілкування в життя людини вкрай важливе. Не завжди ми можемо знайти вихід із складних ситуацій. Ми живемо в дуже складний час. Всім хочеться тепла, розуміння и дуже часто не вистачає часу на спілкування. Росте стіна нерозуміння, недовіри, виникають конфлікти.
Вправа «Асоціації»
Мета: пошук позитивного сенсу в несподіваних речах, розширення можливостей встановлення контакту в різних ситуаціях спілкування.
Всі ми родом з дитинства. Що більше в душі залишилося від дитини, то краще людина буде розуміти малечу, довше житиме, тому що діти – це радість, сміх, гра. Пропоную вам поринути у світ дитинства, покращити настрій, наповнити себе позитивними емоціями – пограємо у гру «Асоціація з іграшкою»
Психолог по колу пропонує учням і вчителям дістати на дотик іграшку з кошика й подумати, що спільного з іграшкою, чим вона схожа на нього.
Далі триває обговорення в колі.
Усі ми знаємо вислів «Щастя – це коли тебе розуміють». Усе наше життя минає у спілкуванні. Від того, як ми вміємо спілкуватися, висловлювати свої прохання та почуття, залежить дуже багато. Спілкування - це взаємодія двох або більше людей, що встановлюється в процесі обміну інформацією між ними.
Вправа «Промовте текст»
Промовте текст «Падав сніг на поріг. Кіт зліпив собі пиріг»
Значення голосу дуже важливе у спілкуванні. Є поняття «чарм» - м’який заспокійливий голос, «імператив» - жорсткий, власний тон. Голосом можна вплинути на людей, як музикою, піснею.
Спілкування – це комунікативна взаємодія людей. У процесі спілкування між учасниками комунікації відбувається обмін різною інформацією.
Гра «Геометричні фігури»
Мета: навчити навичок командної роботи, покращити взаємостосунки між вчителями і учнями, формування розуміння про можливі комунікативні труднощі, необхідності оволодіння технікою ефективного спілкування.
Учасники стають колом, у руки беруть мотузку, закривають очі. За командою ведучого вони повинні скласти геометричну фігуру (коло, квадрат, овал, трикутник, зірку, ромб).
Спілкування – це обмін інформації за допомогою мови жестів. Зараз ми з вами багато говорили про спілкування. Усі ці прийоми належать до вербального спілкування. Але величезну роль відіграє невербальне спілкування.
Невербальне спілкування – це використання міміки, жестів, погляду. Це всі сигнали, символи, манери, тембр. Найважливіша невербальна складова процесу спілкування – уміння слухати. Коли людина уважно слухає іншу людину, в ній усе – очі, поза, вираз обличчя – звернені до співрозмовника, це допомагає сформулювати свої думки, розкритися, бути максимально щирим. Неуважність, байдужість може призвести до протилежного результату.
Вправа «Театр»
Мета: розвиток виразності рухів, комунікативних навичок.
Учасники розподіляються на 2 групи, які одержують завдання: одна група з допомогою міміки й жестів повинна зобразити ситуацію з життя:
Підсумок