До розіграшу
залишилось:
15 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Година психолога "Розкіш спілкування"

Про матеріал

Мета: створення атмосфери психологічного комфорту, розкутості, впевненості; підвищення психологічної компетентності вчителів з питань розвитку ефективних навичок комунікації з учнями; зацікавлення спільної діяльністю.

Перегляд файлу

Розкіш спілкування

Мета: створення атмосфери психологічного комфорту, розкутості, впевненості; підвищення психологічної компетентності вчителів з питань розвитку ефективних навичок комунікації з учнями; зацікавлення спільної діяльністю.

 

 

Хід заняття

Вступне слово психолога

Доброго дня дорогі друзі! Вітаю нас у нашій групі. Я рада бачити Вас. Сьогодні на нашій зустрічі присутні адміністрація школи вчителі, класні керівники та представники учнівського парламенту.

Нехай промені сонця допоможуть нас створити сприятливу атмосферу для нашої зустрічі. Я думаю, що ви вже знаєте один одного і навіть встигли поспілкуватися. Адже спілкування пронизує все наше життя, саме у спілкуванні ми застосовуємо свої комунікативні вміння, які дозволяють нам взаємодіяти з людьми. Погодьтеся: не всі ми вміємо спілкуватися. Тож повчимося разом. Тому тема нашого тренінгу «Розкіш спілкування».

 

Вправа «Поліна-піці-Прага»

Мета: створення атмосфери єдності, позитивного настрою, розвиток уміння висловлювати свої емоції.

Психолог. Ми зустрічаємося з вами  щодня, але в такому складі і такому колі друзів вперше. Познайомитись нам допоможе вправа «Поліна-піці-Прага». Вам потрібно назвати своє ім’я улюблену страву і місто, але вони мають починатися на букву вашого ім’я. Наприклад: «Катерина – картопля – Київ».

 

Правила роботи на заняття

Мета: сприяти створенню доброзичливої, комфортної атмосфери для конструктивної роботи, визначатися с правилами під час заняття.

Психолог звертається до групи із запитанням: «Для чого існують правила?»

 

Принцип роботи групи під час заняття

  1. З повагою ставитися один до одного.
  2. Не перебивати.
  3. Не критикувати.
  4. Більше думок і суджень.
  5. Зберігаємо почуття гумору і позитивне ставлення.
  6. Активна участь.
  7. Добровільне й партнерське спілкування.
  8. Підтримувати один одного.

 

Правила існують для того, щоб створювати атмосферу довіри, поваги та співпраці.

 

Вправа «Чарівний мікрофон»

Мета: вчити спілкуватися один з одним, висловлювати свою думку.

Сьогодні я принесла «чарівний мікрофон». Він допоможе нам. Зараз той, у кого опиниться в руках мікрофон, свою думку: як ви розумієте слово «спілкування». (Вчителі і учні по черзі передають мікрофон і висловлюють свої думки на задану тему).

Інформаційне повідомлення

Спілкування – це головна умова для розвитку і життя людини.

Спілкування в життя людини вкрай важливе. Не завжди ми можемо знайти вихід із складних ситуацій. Ми живемо в дуже складний час. Всім хочеться тепла, розуміння и дуже часто не вистачає часу на спілкування. Росте стіна нерозуміння, недовіри, виникають конфлікти.

Вправа «Асоціації»

Мета: пошук позитивного сенсу в несподіваних речах, розширення можливостей встановлення контакту в різних ситуаціях спілкування.

Всі ми родом з дитинства. Що більше в душі залишилося від дитини, то краще людина буде розуміти малечу, довше житиме, тому що діти – це радість, сміх, гра. Пропоную вам поринути у світ дитинства, покращити настрій, наповнити себе позитивними емоціями – пограємо у гру «Асоціація з іграшкою»

Психолог по колу пропонує учням і вчителям дістати на дотик іграшку з кошика й подумати, що спільного з іграшкою, чим вона схожа на нього.

Далі триває обговорення в колі.

Усі ми знаємо вислів «Щастя – це коли тебе розуміють».  Усе наше життя минає у спілкуванні. Від того, як ми вміємо спілкуватися, висловлювати свої прохання та почуття, залежить дуже багато. Спілкування - це взаємодія двох або більше людей, що встановлюється в процесі обміну інформацією між ними.

Вправа «Промовте текст»

Промовте текст «Падав сніг на поріг. Кіт зліпив собі пиріг»

  • пошепки;
  • хвилеподібно;
  • наче ви дуже змерзли;
  • наче у вас в роті гаряча картопля;
  • як маленька дівчинка;
  • зі швидкістю черепахи;
  • як начальник;
  • як робот;
  • із злістю;
  • весело;
  •  як добрий вчитель;
  • як учень який не готов до уроку.

Значення голосу дуже важливе у спілкуванні. Є поняття «чарм» - м’який заспокійливий голос, «імператив» - жорсткий, власний тон. Голосом можна вплинути на людей, як музикою, піснею.

Спілкування – це комунікативна взаємодія людей. У процесі спілкування між учасниками комунікації відбувається обмін різною інформацією.

Гра «Геометричні фігури»

Мета: навчити навичок командної роботи, покращити взаємостосунки між вчителями і учнями, формування розуміння про можливі комунікативні труднощі, необхідності оволодіння технікою ефективного спілкування.

 

Учасники стають колом, у руки беруть мотузку, закривають очі. За командою ведучого вони повинні скласти геометричну фігуру (коло, квадрат, овал, трикутник, зірку, ромб).

Спілкування – це обмін інформації за допомогою мови жестів. Зараз ми з вами багато говорили про спілкування. Усі ці прийоми належать до вербального спілкування. Але величезну роль відіграє невербальне спілкування.

Невербальне спілкування – це використання міміки, жестів, погляду. Це всі сигнали, символи, манери, тембр. Найважливіша невербальна складова процесу спілкування – уміння слухати. Коли людина уважно слухає іншу людину, в ній усе – очі, поза, вираз обличчя – звернені до співрозмовника, це допомагає сформулювати свої думки, розкритися, бути максимально щирим. Неуважність, байдужість може призвести до протилежного результату.

Вправа «Театр»

Мета: розвиток виразності рухів, комунікативних навичок.

Учасники розподіляються на 2 групи, які одержують завдання: одна група з допомогою міміки й жестів повинна зобразити ситуацію з життя:

  • учитель, незадоволений відповіддю учня;
  • дитина, в якої забрали улюблену іграшку;
  • батько, який відкрив щоденник сина/

Підсумок

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ківалова Ілона Максимівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
7 лютого
Переглядів
322
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку