Година спілкування "А дружити треба вміти..." для 1 класу"

Про матеріал

формувати поняття « справжня дружба », вчити правильно вибиратидрузів; скласти правила товаришування, вчити цінувати дружбу та друзів; виховувати доброзичливість, почуття вдячності,щирість, толерантність, бажання прийти на допомогу;розвивати мовлення учнів, збагачувати словниковий запас.

Перегляд файлу

Тема. «А дружити треба вміти…»                                                                           

 Мета:  формувати поняття « справжня дружба », вчити правильно вибирати  друзів; скласти правила товаришування, вчити цінувати дружбу та друзів; виховувати доброзичливість, почуття вдячності,  щирість, толерантність, бажання прийти на допомогу;розвивати мовлення учнів, збагачувати словниковий запас.                                                                                                         Обладнання: ребус,малюнок із зображенням кота Леопольда, ілюстрація до казки «Лисичка та Журавель», звукозапис пісні «Справжній друг», тлумачний словник Ожигова ,мультимедійна презентація.

          Хід заняття

І.Організаційна частина

   - Діти, сьогодні  на годині спілкування  ми з вами будемо говорити про дуже серйозні  речі, будемо обговорювати  питання,  які,  інколи,  турбують  і    дорослих.      

ІІ. Оголошення теми заняття                                                                                                                          1. Розгадування ребуса  (дружба)                                                                                   2.Читання унями теми на екрані  (Слайд №1)                                                       3.Очікування                                                                                                                                            -Що ви чекаєте від нашої з вами зустрічі?-Які питання, на вашу думку, ми будемо з вами розглядати?                                                                                             4.Тлумачення слова «дружба»(таблиця)                                                                           «Дружба –це близькі відносини, які будуються на взаємній довірі, спільності інтересів, прихильності один до одного»                                                              5. Бесіда                                                                                                                                                    -А як називають людей, які пов`язані дружбою?(товариші, приятелі,друзі)          -Яке слово, на вашу думку, найкраще передає це почуття?(друзі)                       --Діти, а скільки може бути друзів у людини?                                                                                -А у вас є друзі? Серед однокласників ви вже знайшли їх?                                                                                                 - Чи можете їх назвати справжніми? Чому?                                                                                                6. Декламування дітьми  віршів про дружбу                                                                            -Так, дійсно, справжній друг порадіє  разом з вами, якщо у вас радість, а якщо ж у вас горе, він першим підтримає вас, запропонує свою безкорисну допомогу. Але в житті все буває

 

      Буває  все:

Все буває:

   і сніг,

   і дощ,

   і вітер.                                                                                                                                                           Буває злива навіть тоді,                                                                                                                              як сонце світить. 

Буває, втратять колір

всі квіти у саду... 

Лиш не бува ніколи,

щоб друг

тебе

забув.

   А як забуде раптом

тебе твій друг — то що ж: 

ніякий він не справжній, 

а просто так

— ніщо!..
                      (Анатолій Костецький)

 

-Яким словом назвав поет цього  «друга »?(ніщо) Чому?                                     -Але ж і  ви , щоб не втратити друзів, повинні знати правила дружби.Зараз послухайте вірші, а потім скажете, які правила товаришування прозвучали в них  .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

           Про дружбу

   В житті усім потрібна дружба:                                                                                                                    І для розваг, і для журби, й для служби.                                                                                                      Із другом легше в світі жити,                                                                                    Але й дружити треба вміти.                                                                                                   Слід другові допомагати,                                                                                                             В пригоді завжди захищати,                                                                                                            Слід жарти друга розуміти,                                                                                                                            Й самому жартувати вміти.                                                                                             Коли ж якесь нерозуміння,                                                                                                      Потрібно виявить терпіння.                                                                                                                         При сварці – швидше помиритись ,                                                                                                       Не варто з друзями сваритись.
                              (Вікторія Остапчук)
         Справжня дружба
 Людина  може  жити  й  не  тужити,         Коли  умітиме  по  справжньому  дружити.                                                              Бо  друг  в  житті   це  вам  не  просто  так,                    А  це,  напевно,  що  від  Бога  знак.                                  

Товариша  не  можна  ображати,                                      Його  потрібно  вміти  поважати.                                                                                 Не кидайте ви друга у біді-                                              Він  допоможе  й  вам  колись  тоді                          

Умійте  й  порадіти  ви  за  друга,             І  ви  забудете  відтак,  що  таке  сум  і  туга                         Робіть  добро  й  великі  і  малі,                                            І  будуть  друзями  всі  люди  на землі.
    -Які ж правила товаришування  ви почули у віршах?                                            *  не ображати товариша                                                                                                                   *  поважати  його                                                                                                                        *  не кидати в біді                                                                                                                  *  радіти за друга,допомагати, захищати                                                                                     *  розуміти жарти                                                                                                                                  *  швидко миритись

-А зараз увага на екран.  Давайте ми прочитаємо,  які ж риси  повинні мати друзі, щоб дружба їх була ще міцнішою? (Слайд №2)                                                                 (Учні « ланцюжком» читають: щедрість, чесність, сміливість,доброта, правдивість, чуйність, стриманість, уважність) .                                                          –Прочитайте на стовбурі «дерева дружби »  ще одне правило, яким ми добавимо наш попередній перелік, і яке є найголовнішим серед них. Так – це золоте правило спілкування.                                                                                                             -Ну, а якщо трапилось так, що ви посварились з другом?                                                                                           Що робити?(помиритись).А що допоможе нам це швидко зробити?(мирилки).А які мирилки ви знаєте?

• Через тин вишня похилилася,     

А дружка з дружкою посварилася.

- Тобі яблучко, мені грушечка,

Не сварімося, помирімося,

Моя подружечко, обнімімося!

Чарівна пробачалочка

Винен я, пробач мені.

І не лай, і не свари.

Обіцянок своїх не забуду:

Ображати тебе я не буду!

• Мир миром,

Пироги з сиром,

Вареники в маслі,

Ми - дружечки красні!

Поцілуймося!

Чарівна мирилочка

Досить лаятись і злитись!

Ну, давай скоріш миритись!

Геть, образа відійди,

Жде нас дружба назавжди!

7.Декламування мирилок учнями

8.Вивчення мирилки напам`ять( за вибором учнів)

9.Робота в групах.( Обговорення ситуацій   )                                                                                                                                                  І група. Дружили дві подружки – Оксанка і Іринка. Якось Іринка роздивлялась книжку, яку їй подарували на свято. Оксанка підійшла і вихопила з рук Іринки книгу, щоб і собі подивитись                                                                                                       -Чи правильно Оксанка вчинила? Що зробили б ви?                                                                                                                          ІІ група. Сергійко був дуже веселим і кмітливим хлопчиком. Одного разу він побачив, як його товариш, однокласник Мишко, під час перерви впав у шкільному коридорі. Сергійко голосно розсміявся і сказав «Ну що, вдало приземлився?» А Мишко чомусь уважно подивився на товариша і, не сказавши ні слова, пішов геть.                                                                                                                              -Чому Мишко пішов геть? Як хлопцям помиритися?                                                                                                    ІІІ група. Олег і Сашко – друзі. Хлопці все роблять разом. Коли Олег захворів, Сашко теж захворів, щоб довести, що він – справжній друг. Коли Сашко пішов замість школи в кіно, то Олег також тоді був разом з ним. А коли вони принесли в клас кішку і вчитель запитав хто це зробив, Олег сказав, що Сашко, а Сашко – що це зробив Олег.                                                                                                                     -Чи були вони справжніми друзями? Доведіть свою думку.                                                                                            IV група. Оленка і Маринка подружились іще в першому класі. Всі в класі знали, що вони «подруги – не розлий вода». Та в четвертому класі Маринка почала дружити ще з однією однокласницею, Світланкою. Оленка почала ображатись на Маринку за те, що вона їй приділяє менше уваги.                           -Чи права Оленка? Що б ви вчинили на місці Маринки?                                   10.Гра «Вибери правильне твердження»( Слайди 5-9)                                                                      11.Розповідь учнями прислів’їв про дружбу                                                                 -Так, звичайно, дружба допомагає у багатьох ситуаціях. Народ завжди цінував цю чесноту в людських стосунках. Тому не дивно, що про дружбу  та друзів є багато прислів’їв та приказок. Ось послухайте, що наші предки писали про дружбу: «Берись дружно – не буде сутужно»,  «Дружба міцніша від кам’яних стін», «Людина без друзів, що дерево без коріння».                      12.Гра «Рожеві окуляри»                                                                                               -Хоча ми з вами ще тільки в першому класі, але поняття «фразеологізм» нам уже знайоме. Які фразеологізми ви знаєте?(учні наводять приклади і пояснюють їх зміст).Сьогодні ми спробуємо пояснити ще один, а саме: «дивитись через рожеві окуляри»( учні з`ясовують його зміст). Ми будемо дивитись  на свого сусіда по парті і будемо бачити в ньому тільки хороше(окуляри передаються учнями від однієї парти до іншої)                                                                               ІІІ.Рефлексія                                                                                                                               -Чи справдились ваші очікування від нашої розмови?                                             -Чи легко жити без друзів? Чому?                                                                          -     -Які правила товаришування запам’ятали?                                                                  -Чи можна вирішувати суперечки кулаками? А як?                                           Гра«Назви протилежну рису характеру»                                                                          -З ким не будете дружити?                                                                                (Добрий  -   … ,  чесний -  …, сміливий - …, щедрий  - …, і ін..)     ІY.Підсумок                                                                                                                          -Чи впізнали ви героя мультфільму?(кіт Леопольд).Ми завершимо нашу сьогоднішню зустріч його словами : «Малята! Давайте жити дружно!»( Під звучання пісні «Справжній друг» вчитель роздає пам`ятки «Будьмо друзями!»)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ющук Сергей
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 березня 2018
Переглядів
3676
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку