Година спілкування Чарівниця осінь.

Про матеріал
Цей матеріал допоможе організувати освітню діяльність на групі подовженого дня.Метод рольової гри та паралельного мислення зацікавить вихованців працювати з використанням інноваційних технологій, отримувати нові знання та набувати вміння працювати в групах.
Перегляд файлу

Година спілкування  Чарівниця осінь.

Метод 6 мислячих капелюхів. ( метод рольової гри та паралельного мислення)

Мета: сприяти формуванню уявлення про ознаки осені у природі та осінніх місяців, вмінню описувати явища в природі; розвивати уяву, творче та критичне мислення, толерантність, фантазію, вміння спостерігати, зіставляти, складати розповіді, критично мислити; виховувати бажання пізнавати світ природи, бережливе ставлення.

Компетентності: інформаційна, пізнавальна, здоров’язбережувальна, соціальна.

Обладнання:кольорові шляпки, малюнки,телевізор, роздаткові картки.

                                                  Хід заняття

 

 Організація учнів до роботи. Коло друзів.

Я всміхаюсь сонечку « Здраствуй золоте!»

Я всміхаюсь квіточці: «Хай вона росте.»

Я всміхаюсь дощику» Лий, мов із відра!»

 Друзям посміхаюся! Зичу всім добра.

Яка зараз надворі пора року? Ми сьогодні зібралися, щоб пригадати що ми знаємо про чудову пору року, яка зараз за вікном нашої класної кімнати. А звати  її  діти – Чарівна осінь.

Сьогодні ми будемо працювати паралельно в 6 групах, творчо та критично мислити, перевіримо вміння працювати в групах.

Осінь натрусила різнокольорових осінніх листочків для кожної групи. Запишіть на них ваші очікування. Якщо вони збудуть в кінці заняття ви почепите їх на дерево очікувань яке на дошці.

Осінь настає. Ніби притомилось сонечко привітне,

У траві пожовклій молочай не квітне.

Облетіло літо листячком із клена,

Лиш ялинка в лісі сонячно – зелена.

Журавлі курличуть: « Летимо у вирій!»,

Пропливає осінь на хмаринці сірій.

У чарівному замку жив цар Рік, мав він 4 прекрасні донечки: перша донька – Білосніжка; друга – Блакитно – зелена і ніжна; третя - Весела, гаряча мов жар; четверта – багатий збирає врожай. Дуже любив своїх доньок цар і тому придбав  для   кожної з них чудове вбрання: Зимі подарував сукню білосніжну; Весна – була вся в яскравих квітах, синню небесною підперезана; Літу - подарував віночок з вплетених в нього ягід і колосків. Осінь була в жовтогарячій золотавій сукні

Послухаємо легенду.

За народним переказом – осінь старша донька Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала 4 порою року. Посилаючи  Осінь на Землю Сонце сказало їй: « Забирай усе моє багатство.  Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою і люди полюблять тебе.» І як ви бачите, вона виконує наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки фруктів і плодів у садах, чарує нас своїм осіннім золотом.

Робота в групах ( роздаткові картки).

 Скласти вірш:

Тихо осінь                                 аж горить

Ліс довкола                               стоїть

Ясен листя                                ходить гаєм

Дуб нахмурений                       осипає.

До нас завітала чарівниця Осінь  їй слово:

Я – золота красуня осінь – чарівниця.

По землі ступаю, золотом вся сяю

І жовте і червоне листя фарбую

І картини дивні, чарівні малюю.

Давайте обдаруємо нашу гостю компліментами.  За  що ми її любимо?Складемо  асоціативний кущ.

 Вчитель:Матінка – осінь полями їде. Трійко хлоп’ят за собою веде. Вересень, жовтень – старшенькі. А листопад ще малий.

1 – учень: Вересень каже: на полі, в гаю. Я подарунки усім роздаю. Повні грибів мої жмені.

Яблука маю в кишені.

2 – учень: Жовтень говорить: А, я подивись, В жовту одежу вдягаю сади,

З мряки заслони розстелю. Сонце  вкладаю у постіль.

3 – учень:  Я листопад: А я  з тихим плачем Землю поллю безкінечним дощем. Листя стрясу з деревини. Вистелю ним гори й долини.

Осінь починається з вересня. Сонячного світла стає менше. У вересні часто спостерігають теплу погоду. У соснових лісах земля вкривається суцільним килимом із рожевих квіток вересу. Саме від цього медоносного кущика вересень і отримав свою назву.

Жовтень – другий місяць осені. Сонце піднімається на небі ще нижче, стає холодніше. Небо часто вкривають  сірі  хмари, зранку  на калюжах з’являється тонка крига, а іній вкриває траву і дахи будинків. Жовтень називають золотою осінню.

Листопад -  третій місяць осені. Сонце піднімається на небі ще нижче, стає холодно. З дерев і кущів опадає листя. Йдуть затяжні дощі, дмуть холодні вітри, які зривають листочки з дерев. З’являються провісники зими: сніг, мороз, крига на водоймах. Відеофізкультхвилинка.  ( про осінь)

Робота в групах. Закінчити речення. Назвати народні прикмети:

  1. Чим тепліший і сухіший вересень, тим пізніше прийде…..( зима)
  2. З’явились опеньки – скінчилось …( літо)
  3. Восени випав сніг – буде рання…( весна)                                                                                              Вчитель:Осінь – це дивовижна пора змін і перетворень.  З її приходом природа змінює колір. Фея осінь розфарбовує дерева і кущі у відтінки жовтого і червоного кольорів, поглянеш навколо і милуєшся цією художницею.

Робота в групах. Вправа « Скласти і прочитати речення.»

ЯК, ЖОВТІЄ,ТО ЛИСТЯ,СМУТНІЄ, ПОЛЕ.(  як листя жовтіє, то поле смутніє)

ДОЩ, ОСІНЬ, І, ІДЕ,  ЗА, ВЕДЕ, СОБОЮ, (Осінь іде і за собою дощ веде)

Вправа: Прочитати  деформований текст.

На дошці записаний деформований текст.

Тенькві хісу понаїть а реньвесе хісу гоєнаду. ( Квітень усіх напоїть, а вересень нагодує)

Реньвесе – нивеліць киру в нішеки джаєвса. ( Вересень – лінивець, руки в кишені всаджає)

Пісня про осінь

Щоб роботу в групах розпочати слід вашим групам колір капелюшка обрати:

Білий капелюх: ( Інформація)

Складає асоціативний кущ до слова « Осінь»

     Червоний капелюх: (Почуття та інтуїція)

    Із групи слів складає оповідання про осінь.

    Жовтий капелюх: (Логічний позитив) та Чорний капелюх: (Критика)- завжди працює в парі.

 Називають і порівнюють ознаки осені.

Домашнє завдання ( діти малювали малюнки ознак  осені і демонструють їх при порівнянні Зелений капелюх: (Креативність)

Вправа « Передбачення» Якби було лише 3 пори року? Що було б?                                                      Синій  капелюх:( Висновки)

Вправа « Сенкан»

1Слово яке називає тему.

2Опис теми 2 слова. Прикметники.

3Виражає дію пов’язану  з темою.

4Фраза, що виражає ставлення до теми.

5Слова -  синонім, що виражає сутність теми.

 

А на завершення роботи  Вправа « Інтрига»

Поетична плутанка:

Осінь                                  пахнуть голосять                 осінь

медом                                осінь                                   роси

курличуть                       в небі

 журавлі    та                  вітри.

 

Підсумок заняття.

Якщо ваші очікування справдилися почепіть свій  осінній листочок на дерево очікувань.

Продовжити речення:

Сьогодні мені сподобалося..

Я запам’ятав..

Найбільше сподобалося..

Я порадила б….

Дозвольте зачитати вам слова Едварта де Боно, який казав:

Якщо наша справа в капелюсі

Якщо наше тіло в капелюсі

Якщо  навіть думки в капелюсі

Значить в капелюсі – вся суть!

Грайтеся у мислителів і ви обов’язково ними станете!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
9 серпня 2019
Переглядів
905
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку