16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Методичний бюлетень "Проектна діяльність як важливий аспект компетентнісної освіти школярів з психофізичними вадами розвитку"

Про матеріал
Метод проектів - освітня технологія, націлена на придбання учнями нових знань у тісному зв'язку з реальною життєвою практикою, формування в них специфічних умінь і навичок за допомогою системної організації проблемно-орієнтованого навчального пошуку.
Перегляд файлу

Методичний бюлетень

2019. Березень                                                                                     Випуск № 3

«Проектна діяльність як важливий аспект компетентнісної освіти школярів з психофізичними вадами розвитку»

 

Новокиївська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат  І-ІІ ступенів

                                                       Херсонської обласної ради

 

C:\Users\user\Desktop\С телефона\67148205_348471732755189_1439804618237280256_n.jpg

 

Перед людиною до розуму три шляхи:

 шлях роздумів – це найблагородніший;

 шлях наслідування –це найлегший;

шлях власного досвіду –  найважчий шлях.

                              Конфуцій

   В українській педагогiчнiй практиці явище проекту з’явилося в останнє десятиліття у результаті діяльності міжнародних організацій, які розробляли й поширювали освiтнi проекти. Однак набутий за цей час вітчизняний досвід проектної форми  органiзацiї освітнього середовища не став предметом вивчення та узагальнення на науково-теоретичному рiвнi i не отримав поширення на практиці.   Саме тому тема впровадження  методу проектів в корекційно-педагогічний процес допоміжної школи-інтернату є актуальною, проблемною і цікавою, для сучасних педагогів-дефектологів, які намагаються зацікавити своїм предметом

 

 

 

гіпотеза, завдання, методи дослідження, уміння планувати проведення дослідження);

  •  організація зустрічі груп по обміну думками про хід роботи над проектом (при великих проектах).
  •  визначення критеріїв оцінки результатів роботи над проектом.

 

ПРОЕКТ – ЦЕ 6 “П”:

  • ПРОБЛЕМА;
  • ПРОЕКТУВАННЯ (ПЛАНУВАННЯ);
  • ПОШУК ІНФОРМАЦІЇ;
  • ПРОДУКТ;
  • ПРЕЗЕНТАЦІЯ;
  • ПОРТФОЛІО.

 

Алгоритм роботи над проектом

Етапи роботи

  • Вибір теми, визначення завдань типу проекту.
  • Визначення важливих проблем дослідження.
  • Розподіл за групами, обговорення можливих методів дослідження.
  • Самостійна робота над проектом.
  • Підготовка до представлення проекту.
  • Захист проекту.
  • Колективне обговорення.

 

Діяльність учнів

  • Вибір теми, визначення завдань типу проекту.
  • Обговорюють чи пропонують тему, мету і завдання проекту
  • Визначення важливих проблем дослідження.
  • Вживаються в ситуацію, висувають з подачі вчителя проблеми („Мозкова атака” з подальшим обговоренням) .
  • Розподіл за групами, обговорення можливих методів дослідження.
  • Формують склад груп, розподіляють ролі, здійснюють планування роботи, вибирають форму презентації, обґрунтовують критерії роботи

 

 

 

 

 

 учнів, виховувати в них активну життєву позицію,  формувати в них життєво важливі компетентності.

 

Проект — цільовий акт діяльності, в основі якого лежать інтереси   дитини.

 

Метод проектів - освітня технологія, націлена на придбання учнями нових знань у тісному зв'язку з реальною життєвою практикою, формування в них специфічних умінь і навичок за допомогою системної організації проблемно-орієнтованого навчального пошуку.

Мета методу проектів:

  • активізація пізнавальної діяльності;
  • формування навчальної компетентності, що відповідає основним принципам концепції безперервної самоосвіти;
  • формування специфічних умінь і навичок загальнонавчального й комунікативного характеру.

 

Спрямованість на досягнення цілей

Проекти спрямовані на одержання визначених результатів - на досягнення цілей. Саме ці цілі є рушійною силою проекту, й усі зусилля з його планування та реалізації розпочинаються для того, щоб ці цілі були досягнуті. Проект зазвичай припускає цілий комплекс взаємопов'язаних цілей. Той факт, що проекти

 

 

над проектом .

  • Самостійна робота над проектом .
  •     Активно й самостійно працюють над виконанням відповідно до ролей та плану роботи.
  • Підготовка до представлення проекту
  •     Оформлюють проекти, ведуть підготовку до захисту, беруть участь у колективному самоаналізі.
  • Захищають проект, демонструють розуміння проблеми, цілей та завдань, уміння планувати та здійснювати діяльність, аргументувати свої висновки.
  • Колективне обговорення
  • Беруть участь у колективному аналізі та оцінюванні результатів.

 

Діяльність учителя

  •    Вибір теми, визначення завдань типу проекту
  • Мотивує діяльність учнів, формує і пояснює мету і завдання
  •    Визначення важливих проблем дослідження
  • Продумує можливі варіанти проблем у межах визначеної тематики, підводить учнів до самостійного визначення проблем, спостерігає
  •    Розподіл за групами, обговорення можливих методів дослідження
  • Пропонує можливі варіанти складу груп і ролей. За необхідності допомагає в аналізі, пошуку інформації, виборі форм презентації.
  • Самостійна робота над проектом.
  • Ненав’язливо контролює діяльність, за необхідності консультує.
  •  Підготовка до представлення проекту .
  • Консультує на прохання, спостерігає.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

орієнтовані на досягнення мети, має величезний внутрішній зміст для управління ними. Насамперед передбачається, що важливою рисою управління проектами є точне визначення й формулювання цілей, починаючи з вищого рівня, а потім поступово опускаючись до найбільш деталізованих цілей та задач. Ураховуючи вищезазначене, проект можна розглядати як переслідування ретельно вибраних цілей.

 

Класифікація проектів:

  • індивідуальні або групові; 
  • монопредметні й міжпредметні;
  • короткострокові (міні-проекти), середньострокові й довгострокові;
  • інформаційні, дослідницькі, творчі, практико-орієнтовані.

 

Темою проекту може стати:

  • обєкт;
  •  дослідження;
  • проблема;
  • діло.

 

Умови успішного здійснення проектної технології:

  • умотивованість учителів на дану технологію;
  • умотивованість   учнів на участь у проекті;
  • навчання учнів умінням дослідницької діяльності;
  • розкриття суті дослідження як форми пізнання (проблема, мета,

 

 

  •    Захист проекту
  • Обґрунтовує отримані результати, підбиває підсумки роботи.
  • Колективне обговорення
  • Бере участь в обговоренні, підбиває підсумки.

 

Робота  над  проектом – це обмежена довжина в часі.

Проекти виконуються впродовж визначеного відрізка часу. У них є чітко виражені початок і кінець. Проект закінчується, коли досягнуті його основні цілі. Значна частина зусиль при роботі з проектом спрямована саме на забезпечення того, щоби проект був завершений у визначений час. Проект є однократною, нециклічною діяльністю. Проект як система діяльності існує рівно стільки часу, скільки потрібно для одержання кінцевого результату.

Типові  помилки  в  роботі  над  проектами:

  • тема роботи занадто загальна, претензійна, претендує на цілий науковий напрям;
  • тема роботи декларативна, що не відбиває змісту виконаної роботи;
  • на стенді багато картинок, але суть роботи можна зрозуміти тільки з усного опитування;
  • реферативний характер роботи, без залучення власних статистичних даних (результатів соціального опитування й ін.) або власних висновків на основі аналізу даних (у тому числі статистичних).

 

Т.А.Багінська

вчитель-дефектолог.             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
11 серпня
Переглядів
26
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку