Методичний бюлетень
2019. Березень Випуск № 3
«Проектна діяльність як важливий аспект компетентнісної освіти школярів з психофізичними вадами розвитку»
Новокиївська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів
Херсонської обласної ради
Перед людиною до розуму три шляхи: шлях роздумів – це найблагородніший; шлях наслідування –це найлегший; шлях власного досвіду – найважчий шлях. Конфуцій В українській педагогiчнiй практиці явище проекту з’явилося в останнє десятиліття у результаті діяльності міжнародних організацій, які розробляли й поширювали освiтнi проекти. Однак набутий за цей час вітчизняний досвід проектної форми органiзацiї освітнього середовища не став предметом вивчення та узагальнення на науково-теоретичному рiвнi i не отримав поширення на практиці. Саме тому тема впровадження методу проектів в корекційно-педагогічний процес допоміжної школи-інтернату є актуальною, проблемною і цікавою, для сучасних педагогів-дефектологів, які намагаються зацікавити своїм предметом
гіпотеза, завдання, методи дослідження, уміння планувати проведення дослідження);
ПРОЕКТ – ЦЕ 6 “П”:
Алгоритм роботи над проектом Етапи роботи
Діяльність учнів
|
учнів, виховувати в них активну життєву позицію, формувати в них життєво важливі компетентності.
Проект — цільовий акт діяльності, в основі якого лежать інтереси дитини.
Метод проектів - освітня технологія, націлена на придбання учнями нових знань у тісному зв'язку з реальною життєвою практикою, формування в них специфічних умінь і навичок за допомогою системної організації проблемно-орієнтованого навчального пошуку. Мета методу проектів:
Спрямованість на досягнення цілей Проекти спрямовані на одержання визначених результатів - на досягнення цілей. Саме ці цілі є рушійною силою проекту, й усі зусилля з його планування та реалізації розпочинаються для того, щоб ці цілі були досягнуті. Проект зазвичай припускає цілий комплекс взаємопов'язаних цілей. Той факт, що проекти
над проектом .
Діяльність учителя
|
орієнтовані на досягнення мети, має величезний внутрішній зміст для управління ними. Насамперед передбачається, що важливою рисою управління проектами є точне визначення й формулювання цілей, починаючи з вищого рівня, а потім поступово опускаючись до найбільш деталізованих цілей та задач. Ураховуючи вищезазначене, проект можна розглядати як переслідування ретельно вибраних цілей.
Класифікація проектів:
Темою проекту може стати:
Умови успішного здійснення проектної технології:
Робота над проектом – це обмежена довжина в часі. Проекти виконуються впродовж визначеного відрізка часу. У них є чітко виражені початок і кінець. Проект закінчується, коли досягнуті його основні цілі. Значна частина зусиль при роботі з проектом спрямована саме на забезпечення того, щоби проект був завершений у визначений час. Проект є однократною, нециклічною діяльністю. Проект як система діяльності існує рівно стільки часу, скільки потрібно для одержання кінцевого результату. Типові помилки в роботі над проектами:
Т.А.Багінська вчитель-дефектолог.
|