Година спілкування "Давайте дружити!"
Мета: розширювати і поглиблювати знання учнів про дружбу, товаришування; допомагати учням розуміти духовну цінність дружби; учити визначати якості, які цінуються у друзях; виховувати бажання бути справжнім другом.
Обладнання: запис на дошці девізу:"Давайте дружити",картки із словами "дружба", "друг", "колектив", анаграми, плакат "Правила дружби", різнокольорові стрічки, відеосупровід для руханки.
Хід заняття
І. Емоційне налаштування. "Коло єднання".
-Передайте посмішку та тепло своїх долонь друзям разом з побажаннями добра. Молодці, у нас утворилося дружнє коло.
ІІ. Оголошення теми і мети.
- Давайте разом прочитаємо девіз нашого уроку:" Давайте дружити!"
Отже, сьогодні ми поговоримо про дружбу та справжніх друзів. Є різні цінності в житті, але дорожча за золото, сильніша за бурі, міцніша за сталь -дружба.
ІІІ. Очікування.
- Що ви очікуєте від уроку? Запишіть свої очікування на кольорових долоньках та створіть із них віночок дружби на дошці.
ІV. Складання павутинки.
1. -Що таке дружба?
Правда, чесність
Доброта Симпатія
Спілкування ДРУЖБА Взаєморозуміння
Радість Повага
Взаємодопомога
2. Довідкове бюро повідомляє.
Дружба - це стосунки між людьми, які тримаються на прихильності, відданості, взаємодопомозі, довірі, товариській солідарності.
V. Слово вчителя.
-Діти, виберіть собі стрічку певного кольору і об'єднайтеся у групи.
-Звернемося сьогодні до вічної теми - теми дружби і любові, злагоди і миру поміж людьми. Бо завжди дуже добре жити там, де є доброта і любов, взаєморозуміння і повага, там, де лунають пісні і жарти, квітнуть щастя та радість. Потреба у дружбі, друзях виникла дуже давно. Наші пращури разом полювали на звіра, охороняли житло, берегли вогонь. І так само давно виникли прислів'я про дружбу.
1. Робота у групах.
-Розшифруйте анаграми, запишіть прислів'я і поясніть їх значення.
І група. без Люнади зівдру , як ріконня реводе без.
ІІ група. ба Друж скарб то кранайщий.
ІІІ група. кайшу гаДру, дешзнай а майтри.
ІV група . гоновір гадру Без - гату кавели.
- Які ви ще знаєте прислів'я та приказки про дружбу?
2. Вправа " Місток дружби" із використанням цеглинок LEGO.
- Кожна група побудує місток дружби і презентує його.
3. Вправа "Мікрофон".
"Другом можна назвати..."
4. Довідкове бюро повідомляє.
Друг - людина, якій довіряємо, яку поважаємо, заради якої можемо пожертвувати усім.
5. Музична руханка гурт "Коліжанки" пісня "Дружба" https://www.youtube.com/watch?v=EG9TPKID9Bs
6. Бесіда .
- Взаємоповага, чуйність, ввічливість - неодмінні ознаки дружного класу. Чи вважаєте ви наш клас дружним? У чому виявляється дружба? А чи є проблеми ? Як ми їх вирішуємо?
- Щоб бути дружним колективом, треба навчитися допомагати один одному, разом долати труднощі, підтримувати, говорити ввічливі слова.
7. Довідкове бюро повідомляє.
Колектив - це група людей, об'єднаних спільною діяльністю, спільними інтересами.
8. Робота у групах.
- Виберіть і підкресліть ті слова, які впливають на життя у колективі.
Повага
Чесність
Недовіра
Дружба
Щирість
Заздрість
Ворожнеча
Взаємодопомога
Зневага
Відданість
Кожна група прикріплює свій аркуш на дошці.
- Ви усі вибрали однакові слова. Отже, у такому колективі буде приємно навчатися, спілкуватися і жити.
VI. Правила дружби ( на дошці)
- Прочитаємо правила життя у колективі.
Дружба - це правда, доброта і чесність кожного.
Поважай тих, з ким дружиш.
Будь чесним, уважним.
Будь терплячим.
Не смійся над іншими.
Що вимагаєш від друга, насамперед , вимагай від себе.
Вмієш добре щось робити, то навчи іншого.
Успіху можна досягти тільки разом.
- Які правила ви хотіли б дописати?
VII. Підсумок. Рефлексія.
1. Вправа "Незакінчене речення"
- Тепер я знаю правила...
- Я хочу, щоб усі...
- Сьогодні я зрозумів ( зрозуміла)...
- Діти, давайте із кольорових стрічок, за допомогою яких ви об'єднувалися у групи, сплетемо веселку дружби. Хай на нашій землі завжди панують мир і злагода.