Година спілкування для 8-9 класів.
Тема: Ранні статеві стосунки - потреба чи невігластво
Цілі: з'ясувати особливості статевого дозрівання у підлітковому віці; розвивати критичне мислення; здійснювати моральне, статеве виховання; переконати учнів в недопустимості ранніх статевих стосунків.
Обладнання: плакати, саморобні поробки, статистичні данні про наслідки абортів, комп'ютерна презентація.
Тип уроку: засвоєння нових знань, набуття і формування нових вмінь і навичок.
Методи: пояснювально–ілюстративні, проблемні, частково–пошукові, практичні, самостійні, інтерактивні.
Між предметні зв’язки: біологія, основи здоров’я, історія.
Форма уроку: дискусія «Займи позицію»
Методи та прийоми: мозковий штурм «Що таке здоров'я?», робота в групах, розминка, складання сенканів.
Структура уроку
I. Організаційний етап. Перевірка готовності до уроку .Вправа «Чи гарний у вас настрій ?» ( використання Мentimeter (інтерактивна платформа).
II. Мотивація навчальної діяльності.
Жартівлива легенда «Як була створена жінка». Після того, як до Бога звернувся чоловік і заявив про свою нудьгу, Бог замислився, з чого зробити жінку, якщо весь людський матеріал пішов на чоловіка. Бог, не бажаючи відмовити в проханні чоловіку, після короткого роздуму став створювати жінку з таких матеріалів: кілька яскравих променів сонця, всі чарівні фарби зорі, задумливий смуток місяця, красу лебедя, грайливість кошеняти, граціозність газелі, ласкаве тепло хутра, притягуючу силу магніту і змішав все разом, а потім додав туди: холодне мерехтіння зірок, в'їдливість мухи, впертість осла, зажерливість акули, ревнивість тигриці, сміливість пантери, кровожерливість п'явки, отруйність змії, дурман опіуму, безпощадність стихії. Все це змішав, оформив фігуру і вдихнув в неї життя. Як наслідок вийшла жінка. Цю жінку Бог передав чоловікові і при цьому промовив: «Бери її такою, якою вона вийшла, і не намагайся переробити, блаженствуй з нею все життя і терпи муки від неї до самої смерті».
Легенда -- це жарт, але є тут і доля істини. Жінка ? це вічний біль і вічна втіха. Вона може перетворити життя і на рай і на пекло. Від її любові та нелюбові залежить дуже багато. «Всі протилежності сходяться в серці жінки» ? сказав Вольтер. Це так, але завжди у різні часи жінки несли в собі вогонь ніжності, чистоти, цнотливості ? кращі жіночі якості для всіх часів і народів. Що таке жіночність? Як ви розумієте?
«Найкращими і найрозумнішими народжуються тільки бажані діти» Платон
Юні друзі! Ви переживаєте незвичайну пору в своєму житті: поступово з хлопчиків, дівчаток потім підлітків ви перетворюєтеся в юнаків і дівчат. Ви спостерігаєте, як змінюється зовнішність, емоціональні реакції, пробуджується інтерес до проблеми статевих стосунків. Ви чекаєте від нас, дорослих, довірливої розмови на теми, які не повинні бути таємничими, а тим більш закритими завісою фальші. Я запрошую вас до такої довірливої розмови.
У кожного учня на парті зафіксовано фрагмент самоклеючого паперу. Його за командою необхідно приклеїти до шкали на одиниці визначивши своє ставлення до ранніх статевих стосунків. Після цього шкала аналізується і всім учням пропонується обговорити проблему.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Мозковий штурм «Що таке здоров’я?»
Здоров'я за гроші не купиш.
Здоровим будеш - усе здобудеш.
Здоров'я - перше багатство.
Було б здоров'я, а все інше - наживемо
Здоров'я маємо - не дбаємо, а втрачаємо - плачемо.
Розминка : Відгадування загадки
Хто вранці ходить на чотирьох, удень - на двох, а ввечері на трьох?
( відгадка - дитина повзає навкарачки, доросла людина ходить на двох ногах, а старенькі люди - з палицею - на «трьох» ногах).
Народження, старіння, смерть - усе це етапи онтогенезу, етапи життя людини.
Народна мудрість каже:
«Любовь - єсть самая сильная страсть, потому что она атакует сразу голову, серце и тело». Вольтер
Чому підлітки вважають статеві стосунки потребою? А інші невіглаством? З'ясувати особливості статевого дозрівання у підлітковому віці? Обговоренню цих питань і буде присвячений наш урок.
III. Узагальнення і систематизація знань
Кожен учень на аркуші або на зошиті робить два стовпчики:
Що я знав з даної проблеми? |
Про що нове дізнався? |
(заповнюється на початку уроку) |
(заповнюється наприкінці дискусії) |
Розминка — гімнастика
Учні поділяються на дві групи ( згідно позиції на шкалі).
«За» «Проти»
Чи не змінив хто-небудь своєї думки?( деякі учні змінили свої думки і перейшли до команди «Проти»). Чи ніхто не хоче ще щось додати на завершення?
IV. Підсумки дискусії.
Таким чином можна підвести підсумки дискусії:
Не варто поспішати вступати у статевий зв'язок.
У підлітковому віці формується людина як особистість і для гормонального розвитку їй необхідний запас сил. Необхідно стримувати себе від статевих стосунків.
Енергію краще використовувати на навчання, заняття спортом, збагачення інтелектуального багажу.
Заповнення другого стовпчика таблиці « Мозковий штурм»: про що нове
дізнався.
Чи змінилося ваше ставлення до ранніх статевих стосунків у підлітковому віці?
Якщо так, то перемістіть смужку на шкалі паперу. Аргументуйте.
Складіть хмарку слів за допомогою « Wordart » за темою.
Статеві стосунки людей - найінтимніша сфера людських взаємин. Рано чи пізно перед кожним із вас постане питання : з ким одружитися, щоб народити дітей і прожити разом до самої старості.
Пам'ятайте, що доля шлюбу залежатиме від вашої поведінки ( особливо чоловіка, його делікатності). Лише кохання, взаємна повага, вміння відчувати думки й бажання найближчої вам людини складуть міцну основу для вашої родини. В потомстві люди втілюють в реальність своє безсмертя :
... Ты будеш жить на свете десять раз,
Десятикратно в детях повторяться,
И вправе будеш в свой последний час
Торжествовать над смертью покоренной... В. Шекспир
Рефлексія. Вправа « Картка оцінювання уроку »
( використання Мentimeter (інтерактивна платформа).
V. Домашнє завдання. Відобразити свої погляди на проблему у листі до підлітків.
ДОДАТКИ
«ЗАПЛІДНЕННЯ»
Сперматозоїд
Зигота
Яйцеклітина
«СЕНКАНИ»
Яйцеклітина - кругла, велика
Живить, запліднюється, ділиться.
Це жіноче начало.
Яйце.
Сперматозоїд - рухливий, маленький.
Пливе, проникає, запліднює.
Входить до складу сперми.
Пуголовок
Зигота - запліднена, багата
Ділиться, перетворюється, розвивається.
Це майбутній зародок.
Куряче яйце.