Година спілкування «Для чого світу ти?»

Про матеріал

Що значить бути людиною? Що для цього треба робити, чого прагнути? Я думаю, кожен повинен намагатися відповісти на це питання хоча б для себе: це допомагає визначити свої життєві орієнтири, розібратися у своїх же власних поглядах на світ та на себе. У даній розробці години спілкування порушуються важливі питання: як допомогти кожному учневі знайти своє місце в житті, розвивати високі моральні якості, самовдосконалюватись; виховувати почуття поваги до себе й до інших, здатність поважати право людини на свою думку, спонукати їх застосовувати набуті знання в повсякденному житті.

Перегляд файлу

http://t70.trilu.ro/image/razadelumina/b0852e1c564506/thumb-1400x733.jpgКомунальний заклад

«Рубанівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів»

Великолепетиської районної ради

Херсонської області

 

ДЛЯ ЧОГО СВІТУ ТИ?

Година спілкування

 

 

 

Підготувала Польська Олена Анатоліївна,

учитель української мови та літератури

комунального закладу «Рубанівський опорний заклад

загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів»

Великолепетиської районної ради

Херсонської області

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Для чого світу ти?

Мета:

  • спонукати учнів замислитися над запитанням «Для чого людина живе?»;
  • формувати в них активну життєву позицію, бажання назавжди зберегти людську гідність, інтерес до свого внутрішнього світу, розвиток уявлень про свої здібності та можливості, сприяти самопізнанню та самоутвердженню;
  • виховувати в учнів бажання знайти в житті своє місце, бути корисними суспільству, доброзичливість, повагу до людей, великодушність, скромність;
  • навчати оволодівати мистецтвом спілкування та навичками взаємодопомоги, пробуджувати у дітей щирий інтерес до всього корисного, морального;
  • стимулювати прагнення до самовиховання.

Обладнання:  екран, презентація, афоризми про толерантність, чуйність, взаємоповагу, терпимість, людяність, небайдужість, доброзичливість та шанобливе ставлення до інших, плакати з прислів’ями та приказками про добро, ватман, на якому зображено сонце з посмішкою, роздатковий матеріал.

Епіграф:                                                       Я в світ прийшов не лише пити й їсти, а 

                                                     залишити після себе хай не глибокі, та стійкі              

                                                     сліди.

                                 В. Симоненко

 

Що значить бути людиною? Що для цього треба робити, чого прагнути? Я думаю, кожен повинен намагатися відповісти на це питання хоча б для себе: це допомагає визначити свої життєві орієнтири, розібратися у своїх же власних поглядах на світ та на себе. У даній розробці години спілкування порушуються важливі питання: як допомогти кожному учневі знайти своє місце в житті, розвивати високі моральні якості, самовдосконалюватись; виховувати почуття поваги до себе й до інших, здатність поважати право людини на свою думку, спонукати їх застосовувати набуті знання в повсякденному житті.

 

Хід заходу:

Вступне слово вчителя:

Один святий, ідучи містом, побачив дівчинку в лахмітті, вона просила милостиню.

«Господи, чому Ти таке допускаєш? Зроби щось, прошу Тебе», – звернувся до Бога святий.

А ввечері у телевізійних новинах він дивився в репортажі про те, як люди вбивають одне одного, бачив очі вмираючих дітей, їх виснажені голодом тіла.

І знову заволав до (Господа) Бога: «Господи, подивися скільки лиха! Зроби щось!»

Уночі святий почув голос Господа: «Я вже щось зробив, я створив тебе».

Крик новонародженої  дитини

  • Ви чуєте, народилась Людина. Таке близьке і зрозуміле всім слово. І разом з тим які різні відтінки ми вкладаємо в його значення…

Щойно народжене дитя – уже людина. І малюк, і підліток, і юнак – людина. Один, виправдовуючи свої помилки, промовляє: «Я ж тільки людина». Про іншого, захоплюючись силою чи розумом, умілістю, величчю чи благородством, говорять: «Ото людина».

Вірш В.Симоненка «Ти знаєш, що ти людина»

  • Давайте разом визначимо, що значить бути людиною.

 (Бути благородним. Горіти заради іншого так, як горить свічка. Бути надією для будь-якого подорожнього.  Допомагати іншим, турбуватися один про одного. Допомагати кожному в біді.  Своїми справами примножувати кількість щасливих людей на Землі. Не бути слабкодухим, безпринципним. Не бути байдужим. Мати в душі святині та істини, яким уклоняються справжні люди всього світу).

Подивіться на фото.

  • Кого ви на ньому бачите?
  • Про що вона задумалась? (відповіді учнів)
  • Спробуємо з’ясувати  для чого ми живемо на землі? Що зробити для того, щоб життя наше було прекрасним? «Що таке щастя ? Від чого воно залежить? Чи потрібно воно людині в житті? Чи можливе життя без щастя?

Впевнена, кожен з вас не раз і не двічі задавав собі такі запитання. Тому мені здається, що тема сьогоднішньої виховної години актуальна, як, можливо, ніяка інша. І щоб у нас вийшла цікава розмова, мені потрібна буде ваша допомога, ваша активність, щирість, відвертість.

Вправа «Коло асоціацій»

-  Скажіть, які асоціації виникають у вас зі словом «життя»? (Добро, любов, діти, родина, здоров’я, щастя, гроші, друзі і т.д.)

Вправа «Трикутник життя»

А тепер давайте з усіх цих асоціацій виберемо найголовніші три слова і складемо трикутник життя.

-         Що для кожного з нас найцінніше в житті?

(Малюється трикутник життя, вибираються основні поняття

Здоров’я – Родина – Робота)

-    Що може зашкодити вашому життю? (Алкоголь, тютюнопаління, наркотики, неправильний спосіб життя, …)

-   Від кого буде залежати наше життя? (Від нас самих, кожна людина вирішує як їй жити…)

- Як треба ставитися до життя?

Життя – це книжка, яку кожен пише сам. Зроблене в житті залишається назавжди. Писати треба так, щоб потім не захотілося викреслювати якісь сторінки. Життя кожного – це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить… Від кого?

Вважається, що людина не даремно проживе життя, якщо посадить дерево, побудує будинок, виростить дитину. Для того людина приходить в світ. Але не менш важливо залишити про себе добру пам'ять. Пам’ятайте: «Добра справа два століття живе».

Відео про матір Терезу.

За таким принципом жила мати Тереза – католицька черниця, засновниця доброчинних місій, лауреат Нобелівської премії миру за 1979рік. Впродовж понад сорока років допомагала злиденним, хворим і сиротам у місті Колката в Індії. Зростаючи під керівництвом матері Терези, доброчинні місії розповсюдили свою діяльність на інші країни. На порозі 70-х років мати Тереза здобула міжнародну відомість і визнання як заступниця злиденних і безпомічних.

Гра «Збери слово»

 - У вас на партах є розсипані пазли. Складіть з них слова і вирази, тоді й дізнаєтесь, для чого живе людина на Землі.

 - Які слова і вирази у вас утворилися?

 1. Здоров’я

 2. Мир на Землі

 3. Дружна сім’я

 4. Вірні друзі

 5. Любов

 6. Улюблена справа

 7. Мрії

- Тож для чого живе людина на Землі? (Називають 7 цінностей)

Ось ці основні цінності, якими ви маєте запастися, вирушаючи в життєву дорогу й готуючись до великого іспиту. Якщо ви візьмете цей багаж із собою у життя, то перемога буде за вами.

Але необхідно розуміти: (відкривається заздалегідь написаний плакат)

Для чого живу?   

Чого хочу?

Що я для цього роблю?

Як іншим поруч зі мною?                                                                                                 

З чого почати?

Що буде потім?

Думати про інших.

Кожна людина повинна знайти своє призначення в житті, бо це джерело до щастя, засвітити у своєму серці світло великої любові і доброти, бо саме це є головним завданням і покликанням людини на землі.

- Часто кажуть, що у кожної людини є дві дороги. Перша — вузька, безводна, засіяна колючками, повна небезпек… Тільки наприкінці вона стає рівною, з родючими садками. Друга дорога — поросла квітами, сповнена насолод, а наприкінці стає кам’янистою, небезпечною.

- Яка вам більше подобається? Яку ви обрали б для себе?

Вам подобається перша. Це добре.

  • Але чому вона така важка?

Ніщо в житті не дається без зусиль, важкої праці. Людина, яка з дитинства навчилася долати перешкоди, допомагати іншим, не піддаватися спокусам, перемагати власну лінь, може стати справжньою Людиною, домогтися в житті того, чого вона хоче. Є такі чудові слова:

Витри піт солоний із чола,

І трудись, забувши про утому,

Бо людина ціниться по тому,

Що вона зробила, що змогла.

Ми часто нарікаємо на дорогу, якою йдемо, на людей, які оточують нас. Ми забуваємо, що все починати потрібно Із себе. Адже кожна Людина — це маленький світ, це велика Таємниця. Це — Непрочитана книга. Це — загадка.

(Лунає музика.)

Ти — сам загадка. Відгадай себе,

І все, мабуть, тоді на місце стане.

Червоне, біле, ніжно-голубе

Відкриється за шторою туману.

В твоїх очах світає небокрай,

А дум плоди, мов яблука на вітах…

Насамперед себе ти розгадай,

Коли ти хочеш інших зрозуміти.

І щоб ніколи не відчути у зрілі роки, що життя пройшло марно, потрібно самому собі дати відповідь: у чому сенс мого життя, що я хочу досягти, щоб бути щасливим, яким я повинен бути.

  • А що таке щастя?

Щастя – це почуття або стан найвищого, повного задоволення життям; вияв радості від спілкування з рідними, близькими; сприятливий збіг обставин; талант, успіх удача.  (Тлумачний словник української мови)

Щастя – благополуччя, земна благодать, бажання жити без горя, смутку, тривоги, спокій і задоволення, усе бажане, усе те, що заспокоює і задовольняє людину, за переконаннями, смаками і звичками її (Словник Даля)

 В.Сухомлинський, видатний педагог, мислитель, писав так: «Найпрекрасніші і в той же час найщасливіші ті люди, хто прожив своє життя, піклуючись про щастя інших».

- А можемо ми бути щасливими насамоті?

- Кожен уявляє своє щастя по-різному.

Для одних - це почесті, хвала, 

для інших щастя - у багатстві,

бідність для таких людей - біда.

Хворим щастя бачиться в здоров'ї.

Кожен, хто згубив його, жалкує.

Мати за одужанням дитини

власного життя не пошкодує.

 В'язень мріє про жадану волю.

Одинокого гнітить біль самоти.

Важко, мабуть, на усій планеті

повністю щасливого знайти.

Під загальний заголовок «щастя»

безліч можна віднести речей.

І, можливо, стільки його видів,

Скільки на Землі живе людей.

  • А ви знаєте, що є сім кольорів щастя? Ви можете заперечити мені. Та я впевнена: у щастя є сім кольорів, як у веселки, саме так! Щастя – кольорове, воно – веселе, дивовижне, радісне, прекрасне, захоплююче, піднесене! Воно робить людину світлою, наділяє її силою, впевненістю у собі.

Перший колір щастя — це життя, яке подарували вам ваші батьки.

- Скажіть, як зробити батьків щасливими? (Бути хорошими учнями, дбати про своє здоров'я і здоров'я батьків, поводитись так, щоб батьки за нас раділитощо.)

Другий колір щастя – це жити у прекрасній країні, ім’я якій – Україна.

Наша країна на сучасному етапі переживає складні часи. Що може допомогти українцям?

(Звичайно, уміння розуміти один одного, допомагати один одному, співпереживати, вміти співпрацювати, чути і розуміти один одного).

Третій колір щастя – Краса, Світло, Добро.

Краса – це радість, задоволення. Це те, що милує око.

А де краса. Там поруч світло і добро. Краса і добро єдині.

Добро в людини завжди красиве і потрібне для життя.

Четвертий колір щастя — це люблячі вірні друзі.

Добре, коли у людини є надійний друг. Він завжди прийде на допомогу, підтримає у важку хвилину. Людина, яка має друзів – щаслива людина.

Почуття дружби, любові  приходить ще зі шкільної стежини. Погляньте, які чарівні в нас дівчатка, а хлопчики – справжні лицарі.   Тому я бажаю вам дружити, любити сьогодні, завтра і завжди!

П’ятий колір щастя– це знання, які є для нас скарбом, які необхідні людині у житті.

Шостий колір щастя – це природа. Який прекрасний навколишній світ. Кожен з нас не уявляє свого життя без чарівного світу природи. Учіться любити цю красиву землю, відплатіть їй своєю добротою, увагою, чемним поводженням, і ви зрозумієте, про що співає земля.

А ось він і сьомий колір щастя — це наші мрії!

Це все, про що ми мріємо, на що сподіваємось, про що постійно думаємо і так бажаємо, щоб воно збулося. І раптом — мрія стає реальністю, вона здійснюється — оце щастя!

Можливо, щастя має більше кольорів. Хто знає? Та я знаю лише те, що воно — різнокольорове, барвисте, світле. І хай у кожного щастя буде веселкове, чисте, бо людина приходить у світ для добра і щастя.

Медики говорять, що стан щастя, радості продовжує життя. Підніміть руку, хто з вас хотів би бути завжди щасливим. А хто хотів би дарувати щастя іншим? (Діти піднімають руку.)

Слово до гостей

  • Ви щаслива людина?
  • У чому сенс вашого життя?
  • Чого ви досягли у житті?
  • Чи збулися ваші мрії?
  • Спробуйте пригадати найщасливіший момент чи день у своєму житті. З ким (чим) він пов'язаний, чому він є для вас найщасливішим?

Як чудово, що у вас є такі моменти в житті. І хотілося б, щоб їх було більше, але іноді життя нам ставить підніжку, і треба вміти гідно впоратися з неприємностями. Щасливими треба вміти бути. А найбільше щастя для людини – це робити щасливими інших.

Відео О.Ступка «Крила»

  • Кожна людина формує себе як особистість з раннього дитинства. А що ж таке особистість? (Це те , що відрізняє одну людину від іншої)
  • Із яких же якостей споруджують особистості, як ви вважаєте? КОЛАЖ

 (Доброта, любов, дружба, розуміння, милосердя, толерантність, повага, чесність, справедливість,  дисциплінованість, принциповість, мужність, ініціативність, наполегливість, працелюбність,  акуратність , щирість, відкритість, відвертість, чуйність, доброзичливість , довірливість, ввічливість, мудрість, порядність, цікавість, гідність,  відкритість,  старанність, лідерство, вдячність, , скромність, організованість тактовність, вимогливість, відповідальність, дотримання слова, щедрість, відданість, колективізм, розсудливість,  товариськість, гордість, організованість, захопленість, ощадливість, енергійність, послідовність)

  • Усі названі вами якості допомагають нам комфортно жити серед людей, знаходити вихід із будь-яких життєвих ситуацій, вирішувати конфлікти. Наші вчинки характеризують нас самих.

Цінність людини – в її унікальності. 

Але, на жаль, немає людини, ідеальної у всьому. Пропоную створити ваш «портрет» методом орігамі.

( Діти з паперу роблять чоловічка, у центрі вписують своє ім’я, біля серця – яких людей хочуть мати поруч, на правій руці – риси характеру, яких хочуть набути, на лівій – риси, яких хочуть позбутися).

І я певна, що в кожному з вас є щось цінне, особливе, унікальне, цікаве й дивне. Тільки важко в собі це побачити.

    Напередодні ми з вами зробили «Дерево мрій» - Я через 10 років.

Аналізуючи роботи, я дізналася, що в кожного з вас є улюблені заняття, захоплення, мрії. Про це ми зараз і поговоримо.                                                                                                               

Розповіді учнів про захоплення

Учитель: Звичайно, про захоплення ми можемо говорити ще і ще. Слухаючи ваші щирі розповіді, бачимо, що в кожного з вас є те, чим можна пишатися, те для чого варто жити на землі.

  Ваші мрії прекрасні! Я бажаю вам, щоб усі вони здійснилися. А здійснити свою мрію зможе успішна людина.

- Які риси характеру притаманні, на вашу думку, успішній людині? Давайте разом визначимо їх.

( Духовність, спілкування, взаєморозуміння, любов , доброта, шляхетність, людяність, чесність, щирість….)

Чи знаєте ви, що особистість кожного з нас характеризується п’ятьма складовими:

  • Фізичний аспект- це наше тіло:шкіра і все,що під нею, а також наші фізичні характеристики і дії,наприклад, сила м’язів, витривалість, гнучкість.
  • Емоційний аспект - це наші почуття: гнів,любов,сум.
  • Соціальний аспект – це наша взаємодія з іншими людьми. Здатність співчувати, поважати, відстоювати свою точку зору.
  • Розумовий аспект - це наше мислення,здатність розуміти, розмірковувати, і
  • розв’язувати проблеми,творчість і кмітливість.
  • Духовний аспект – це уявлення про віру, про сенс життя, моральні цінності людини.

Телебачення постійно транслює низькопробні примітивні фільми, в яких, окрім насильства, нічого й не показано. Розрахунок простий: із свідомості глядача поступово вимиваються загальнолюдські цінності – такі як співчуття, доброта, людяність, щирість.

- Яким життєвим цінностям ви віддаєте перевагу?

( Намальована мушля, яку треба наповнити перлинами. «Перлина» - якість, яку учні вважають найцікавішою).

Гра «Чарівна крамниця»

Уявіть, що є крамниця незвичайних речей:

Якості: доброзичливість, безвідмовність, тактовність, миролюбність, ввічливість, чесність, великодушність, дратівливість, агресивність, гостинність, делікатність, добросердечність, життєрадісність, легковажність, лицемірство, користолюбство, недбалість,  ініціативність, дотепність, чуйність, скромність, байдужість, балакучість, справедливість, коректність|, непідкупність, патріотизм,| грубість, нетактовність, нестриманість, прискіпливість|причепливий|, заздрісність, єхидність, жадність, злопам'ятність, настирливість, образливість.)

Ви можете придбати одну чи декілька речей, яких у вас не вистачає. Наприклад, ви просите у продавця „терпіння”. Продавець з’ясовує, скільки потрібно „терпіння ”, навіщо воно йому, у яких випадках він хоче бути терплячим. Як плату продавець просить у покупця щось на заміну, наприклад, ви можете розплатитися „почуттям гумору ”, якого у вас надлишок.

  • Чи легко було зрозуміти, які якості вам притаманні, а які ні?
  • Легше було купувати якість, якої немає чи віддавати, якої багато? Чому?

Висновок: людина повинна зрозуміти свою життєву мету, намітити шляхи її досягнення і йти до неї, поважаючи оточуючих, не залишаючи за собою руїни.

Випереджаюче завдання

Створення проектів бачення цінності людини.

Перша група: дайте відповідь на запитання: Які риси ви цінуєте у своїх друзях, однокласниках? Складіть проект «Образ сучасника».

Друга група дасть відповідь на запитання: Які риси я хотів би пронести крізь усе життя? Чого нового хотів би набути?.

1. Приймати себе і навколишніх такими, якими вони є. Поважати усіх.

2. У всіх і всьому шукати лише гарне.

3. Вірно дружити.

4. Розвивати почуття «добра».

5. Думати не тільки про себе, але й про інших.

6. Нести відповідальність за всіх і все.

  • Пропоную написати листа до себе в майбутньому.                                         

Учитель:  Слово "людяність" утворено від слова "людина". Оскільки ми люди, ми повинні бути людяними.

  • Що ж таке людяність, на вашу думку?

(Людяність – увага до людини, повага до людської особистості; добре ставлення до всього живого.)

Віддавати серце, а не вимагати цього від інших – це теж людяність.

Назавжди залишайтеся доброчесними людьми. Завжди шукайте шлях до Істини.

  • А що таке Істина? (Відповіді учнів)

Те, заради чого живе людина, знання про те, як творити добро і долати зло. Правда перевірена досвідом. Символом Істини у нас буде вогонь. Вогонь здатний розтопити кригу. Вогонь може освітити шлях. Вогонь може зігріти і вселити надію світлим і чистим людям. Але водночас він ніколи не зігріє тих, хто має в серці (відкрити дошку з надписами): пихатість, примхливість, скупість, лінь, гнівливість, зажерливість, заздрість тощо.

  • А тепер подумайте, чого Боги все-таки сховали істину в серці людини? (Відповіді учнів)

Витисніть із серця самолюбство, а впустіть доброту і самовіддачу. Витисніть злобу, а впустіть любов, витисніть образу, а впустіть терпеливість, витисніть самозакоханість, а впустіть прощення і милосердя.

І якщо очистите своє серце, то воно буде сіяти і давати вам енергію жити і працювати на благо нашого народу і на славу Україні.

Кожен із нас – це маленький Всесвіт, це якась Істина. Ми можемо знайти Істину, якщо зазирнемо в себе, вивчимо себе, пізнаємо себе…

  •      Як ми можемо пізнати себе? (Самооцінка; порівняння:  з іншими людьми, з братами, сестрами (Зауваження: порівняння з іншими                                                                                                                                                    повинно бути розумним доречним, щоб не принизити людської гідності). Оцінка тебе іншими людьми, батьками і родичами, однокласниками, знайомими, друзями, сусідами, вчителями).      
  • Звичайно, є таке поняття, як доля. Часто можна почути «від долі не втечеш», «долі не обманеш». Але хтось з мудрих сказав: «Наше життя – неначе дерево: його стовбур – то наша доля, але крону формуємо ми самі, свідомо чи не свідомо, але кожна гілочка цього дерева – це наше рішення, прийняте в тій чи іншій ситуації».

Дуже часто ми чуємо, а іноді й говоримо:

- Я так втомилася від усього, у мене постійні труднощі на роботі і в особистому житті, вже просто немає сил ... Як справлятися з усім цим?

- Давайте я вам покажу. У мене є декілька речей (морква, яйце і кава). Які вони?

(морква - тверда, яйце, якщо розбити витече, кава – просто зерна). Уявімо, що ми опустили кожен інгредієнт в окріп на декілька хвилин.

- Що стало з ними?

(Ну морква і яйце зварилися, а кава розчинилася).

- Правильно, але якщо ми подивимося глибше, то виявиться, що морква, яка була твердою, після окропу стала м'якою і податливою. Яйце, яке раніше було крихким і рідким, стало твердим. Зовні вони залишилися такими ж, але внутрішньо змінилися під впливом однакового ворожого середовища - окропу. Те ж відбувається і з людьми: сильні зовні люди можуть розклеїтися і стати слабаками там, де крихкі і ніжні лише затвердіють і зміцніють ...

- А як же кава?

- О, кава - це найцікавіше. Вона повністю розчинилася в агресивному середовищі і змінила його - перетворивши окріп в чудовий ароматний напій. Є люди, яких не можуть змінити обставини, - вони самі змінюють їх і перетворюють на щось нове, отримуючи для себе користь і знання з обставин. Ким стати у важкій ситуації - вибір кожного.

Висновок: не дозволяйте обставинам змінити своє життя, тільки від вас залежить ваш вибір. Людина може жити так, як хоче, тобто запланувати своє життя, поставити мету, вибрати шлях для її реалізації. Усе залежить від її характеру, сили волі. Необхідно вміти переборювати труднощі, мало одного бажання. Необхідна праця, сила волі, щоб досягти чого – небудь. Але потрібно пам`ятати, щоти живеш серед інших людей, поважати їх право на життя.
-         Що важче: будувати життя чи пристосуватися до нього?
Висновок: Простіше пристосовуватися, але чи цікавіше, і чи краще це для тебе…

Пропоную   виробити правила,  яких  будемо дотримуватись у життів. (Учні доповнюють пари слів у колонку «Більше»

Правила життя

Менше

Більше

говорити

слухати

планувати

робити

непокоїтися

сподіватися

сумніватися

вірити

байдикувати

працювати

хмуритися

посміхатися

підозрювати

довіряти

невдоволення

вдячності

ненависті

любові

неввічливості

взаєморозуміння

 

1.     Адекватно приймати дійсність.

2.     Приймати себе і навколишніх такими, як вони є. Поважати усіх.

3.     В усіх і всьому шукати лише гарне.

4.     Вірно дружити, вибирати гідних друзів.

5.     Розвивати почуття «добра»  і  «зла».

6.     Думати не тільки про себе, але й про те, як іншим поруч з тобою.

7.     Вести здоровий спосіб життя і фізичний, і духовний.

8.     Турбуватися про навколишній світ (природу).

9.     Нести відповідальність за всіх і все.

 

 

Учитель: Ви знаєте, що людина в світ приходить ще й для любові. Мабуть, немає людини, яка б не прагнула, щоб її любили рідні, кохані, друзі. Бо коли ми відчуваємо любов до себе, то розуміємо, що нас цінують, ми потрібні іншим. І в цю хвилину обов’язково треба думати про те, що й тобі потрібні рідні, друзі. Відтак життя набуває сенсу. Випереджаюче завдання

  Створити модель любові ( родина, близькі друзі, люди.., природа, тварини, улюблена справа, Батьківщина..)

Висновок: По-справжньому людина розкривається тоді, коли любить. Саме кохання може зробити її прекрасною, піднести над іншими людьми.

 

Підведення підсумків

Учитель: Якщо ви спостережливі, то могли помітити, що кожен із вас говорив по-різному, а це доводить, що всі ви різні та кожен є індивідуальністю, що у кожного є свої бажання, свої прагнення, життєві плани...
-         Що з почутого сьогодні вам запам’яталося?
-         Що ви взяли для себе із сьогоднішнього заходу?
-         Так для чого ж світу я?

Ми прийшли в цей світ для того, щоб виховувати собі позитивні риси, вчитися на помилках, дбати про здоров’я, добре поводитися з людьми, правильно і гарно говорити, долати труднощі…

  Необхідно вміти переборювати труднощі. Пам’ятати, що мало одного бажання, необхідна праця, боротьба сили волі, щоб досягти чого-небудь.

Кожна людина живе на Землі тільки одне життя, тому варто замислитися над тим, як його прожити. Кожен з вас єдиний і неповторний. Тому слід подумати про те, яка згадка залишиться після вас, що корисного ви зробили і зробите, щоб люди не забули вас?

Запам'ятай, дитино, з юних літ

На все життя, щоб знала, як прожити:

Людина для добра приходить в світ

Й покликана завжди добро творити.

Йди з добротою — це собі затям,

Із ласкою, прихильністю, привітно.

Й не розлучайся з добрим почуттям.

Хай доброта в душі суцвіттям квітне.

Учитель: У мене для вас сюрприз. Відгадайте, що лежить у мене в долоні. Це є в кожного.

                  Це те без чого людина обійтись не може.

                  Це нічого не коштує, але дає нам так багато.

                  Вона збагачує тих, кому ми її даруємо, не збіднюючи нас.

                  Вона відбирає у нас лише одну мить, але додає нам 100 років життя.

                  Вона приносить щастя в дім, породжує людську дружбу.

                                                                                       Це – У С М І Ш К А.

  Дійсно, це усмішка. Душа мерзне і кам’яніє без неї. Посміхайтесь, приносьте щастя, радість іншим.

   Кожен із вас у майбутньому створить свою родину. Сподіваюсь, вони будуть щасливими, але й сьогодні ви можете кожен день дарувати своїм близьким щастя.

Пропоную вам повернутися один до одного обличчям і сказати: «Дякую за те, що ти був увесь цей урок поруч», і потисніть один одному руки.

 

На закінчення класної години я дарую вам пам'ятку, в якій прописані кроки до успіху. Дякую.

 

Пісня О.Білозір

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література

1. Веселий струмочок. Хрестоматія для позакласного читання. 2 клас .

Ранок – Н Т. 2006. - с. 46

2. Дивограй. Виховні заходи. Сценарії. Ранок – Н Т. 2007. -   с.123

3. Кирпа Г. М. Андрійкова книжка. - Київ « Освіта» 1996. -  с.104

4. Красоткіна Н. Виховні заходи. 1 – 4 класи.-  Тернопіль :Мандрівець, 2006. - с. 126 – 127

5. Буцька І.В. Всі різні-всі рівні / І.В.Буцька // Позакласний час. – 2011.- №10. – с. 23-24

6. Данилевська О.Етика: підручник для 6-го кл. загальноосвітніх навчальних закладів/О.Данилевська, О.Пометун.–К.: Генеза, 2006. – 192 с.

7. Карпенко Т.В. Ціннісні орієнтації у вихованні / Т.В.Карпенко // Позакласний час. – 2011.- №10. – с. 50-60

8. www.tolerance.sumy.ua

9. Ванчицький, А. Відверта розмова про щастя: [виховна година] / А. Ванчицький // Виховнi години для сучасних дiтей. - К., 2008. - С. 60 - 65.

10. http://iteach.org.ua/vyhovna/77-godina-spilkuvannya-shhastya.html - Година спілкування   «Щастя». Виховний захід з використанням сервісів Веб 2.0.             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

 

Лист до себе в майбутньому

У майбутньому я,  звичайно, буду  ______________людиною.

Я буду працювати _____________________________________________________

На роботі я буду намагатися працювати так, щоб людям зі  мною було ______  

_____.  А для цього важливо пам 'ятати про те, що__________________ 

У мене буде сім 'я. Я хочу, щоб взаємини між усіма _______________________       

У своїй поведінці з ними я буду ___________________________________________ Особливу увагу, турботу я буду приділяти _________________________________ ______________________________________________________,  тому що

У мене будуть друзі, з якими я________________________________

Але головне, до чого я буду прагнути у майбутньому,— це___________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пам'ятка

Щодня дізнавайтеся|упізнавайте| нове, робіть|чиніть| що-небудь те, що ніколи раніше не робили|чинили|.

Прагніть надмірно не демонструвати свою значущість. Внутрішня упевненість в собі не потребує "гучних" зовнішніх проявів|виявів|.

Якщо вам щось незрозуміло, не бійтеся поставити питання співрозмовнику|співрозмовникові|. Краще одного разу показатися|здатися| дурнем, чим виявляти свою необізнаність  раз по раз.

Вічна незадоволеність|невдоволення| всім і вся будь-якого перетворить на  похмурого |субуркотуна. Більше оптимізму.

Порівнюйте |лише| себе тільки з|із| самим собою.

І головне потрібно діяти рішуче, пам'ятаючи про мету|ціль|, що стоїть попереду|спереду|.

|хлопці|

Будьте впевнені в собі, живіть так, "щоб самому поважати себе, тоді й у інших ви будете користуватися повагою".

Успіх - це поєднання багатьох доданків і головним є прагнення самої людини зробити успішним своє життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Елена\Desktop\Новая папка\DSCN0210.JPG

 

 

C:\Users\Елена\Desktop\Новая папка\DSCN0222.JPG

C:\Users\Елена\Desktop\Новая папка\DSCN0212.JPGC:\Users\Елена\Desktop\Новая папка\DSCN0217.JPG

 

Завантаження...
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку