Година спілкування для учнів 1 класу
Тема. Транспорт.
Мета : допомогти дослідити різні види транспорту, зокрема ті, що функціонують у своїй місцевості, класифікувати транспорт за видами ;
вчити дітей дотримуватися правил поведінки у громадському транспорті;
поглиблювати знання учнів про правила дорожнього руху та поведінку в транспорті;
сприяти розвитку мислення, мовлення , навичок безпечної поведінки на дорозі;
виховувати повагу до людей, увагу, ввічливість, бажання наслідувати зразки культурної поведінки.
Хід заняття
І Організаційний момент
Ось сигнал подав дзвінок,
Починаємо урок.
1.Є великий, є малий,
З вантажами, легковий.
По дорогах поспішає,
У собі людей катає.( автомобіль )
2. Що за чудо – довгий дім,
Пасажири є у нім.
Все взуття його з резини,
А харчується бензином.( автобус)
3. По місту дві змії повзуть
І на собі хатки везуть.
У тих хатках людей багато.
Ти знаєш, як ці хатки звати?( трамвай)
4. Замість рейок дві дротини
Визначають рух машини,
Щоби взуті в гуму ноги
Не збивалися з дороги.( тролейбус)
5. Руль, колеса і педалі
В дальній путь мене помчали.( велосипед)
6. В синім небі путь моя,
Швидше всіх літаю я.
Маю крила, хоч не птах.
Люди звуть мене …(літак)
7. Пасажирський чи товарний
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перонах (потяг)
8.Через море – океан,
В сильний шторм чи ураган
Впевнено вперед прямує,
А на ньому люд мандрує.(корабель)
- Діти, про що ми відгадували загадки?
- Так, а як можна одним словом все це назвати?( Транспорт)
ІІ Основна частина
2.1 Розповідь вчителя
- Сьогодні ми поговоримо про транспорт, його види та повторимо правила безпечної поведінки на дорогах.
Транспортна класифікація
Весь транспорт класифікується за :
- способу відокремлюють такі види:
наземний - рух відбувається виключно по землі або рейках (автобус, тролейбус, поїзд);
водний - пересувається по морю або річці (теплохід, катер, баржа);
авіаційний - літає по повітрю (літак, вертоліт).
- за призначенням виділяють такі види транспорту:
пасажирський - перевозить людей у потрібне місце (автобус, річковий трамвай, літак);
гужовий - для перевезення різних вантажів (віз, баржа);
спеціальний - використовується в певній діяльності, оснащений професійним обладнанням (пожежна машина, швидка допомога, поліцейський автомобіль);
сільськогосподарський - застосовуваний у підготовці та збирання врожаю (трактор, комбайн).
Характеристика наземного транспорту
Наземний транспорт здійснює рух по землі за допомогою коліс, рейок. Може бути пасажирським, вантажним або спеціалізованим.
Автобус - перевозить пасажирів, доставляє їх в потрібну точку міста, має строгий маршрут і спеціальні місця для зупинок, де проводиться посадка і висадка людей.
Ту ж функцію виконують тролейбус і трамвай, що відрізняються від автобуса тим, що працюють не на бензині, а на електриці, крім того, трамвай ходить по рейках.
Поїзд - залізничний транспорт, що здійснює рух по рейках, може бути як пасажирських, так і вантажних, здійснює перевезення між містами і селами.
Пожежна машина - використовується для гасіння вогню, оснащена спеціальним обладнанням, має звуковий сигнал, застережливий для інших водіїв про її наближення.
Швидка допомога - призначена для перевезення хворих людей, має все необхідне обладнання, що дозволяє доставити пацієнта в лікарні. Як і пожежна машина, має спеціальну мигалку і звуковий сигнал, що сповіщає про те, що швидку допомогу необхідно пропустити.
Поліцейський автомобіль - використовується для патрулювання доріг, піймання злочинців.
Вантажна машина призначена для перевезення різних вантажів: харчових, будівельних, побутових та багатьох інших.
Транспорт буває і підземним, наприклад, метро доставляє пасажирів до місця призначення, як автобус чи трамвай.
2.2 Фізкультхвилинка
Відео https://youtu.be/Tv0ViTcYmm0
2.3 Гра «Мікрофон»
- Ідучи до школи, який транспорт ви зустрічаєте?
- Хто з вас до школи доїжджає за допомогою транспорту і якого? (Від-повіді учнів)
- Чим небезпечний для нас транспорт?
- Чого ми повинні дотримуватися , щоб зберегти своє життя? ( Правил дорожнього руху)
- Давайте пригадаємо, як потрібно переходити дорогу, якщо є світлофор, якщо його немає. ( Пригадуємо вивчені правила дорожнього руху)
2.4 Розгадування слів.
Знайдіть слова, назви нашого транспорту у таблиці.
К |
Т |
Р |
А |
М |
В |
А |
Й |
С |
О |
М |
Н |
А |
В |
Т |
О |
Б |
У |
С |
Ш |
Т |
Р |
О |
Л |
Е |
Й |
Б |
У |
С |
В |
У |
Ч |
Б |
Т |
А |
К |
С |
І |
Н |
Е |
Відповідь
К |
Т |
Р |
А |
М |
В |
А |
Й |
С |
О |
М |
Н |
А |
В |
Т |
О |
Б |
У |
С |
Ш |
Т |
Р |
О |
Л |
Е |
Й |
Б |
У |
С |
В |
У |
Ч |
Б |
Т |
А |
К |
С |
І |
Н |
Е |
- Якого транспорту немає у нашому місті?
- Хто користується послугами транспорту? ( Люди)
- Як називають людей, які користуються транспортом? ( Пасажири)
- Які правила для пасажирів ви знаєте? ( Вислуховуємо відповіді учнів)
2.5 Робота з цеглинками "Lego".
- Діти, перед вами лежать дві цеглинки різних кольорів. Якщо я скажу правильне правило поводження у транспорті, ви показуєте жовту цеглинку, а якщо хибне – то червону цеглинку.
- А тепер давайте разом повторимо правила поводження пасажирів у громадському транспорті.
2.6 Творча вправа
- Підпиши малюнки транспорту.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ Заключна частина
- Що цікавого було для вас сьогодні?
- Що дізналися нового?
- Про що ще хочете дізнатися?