Година спілкування для учнів 5-6 класів " Здоров’я – скарб, бережи його"

Про матеріал

Цей захід дає можливість виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров'я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров'я

Перегляд файлу

Коробоненко Тетяна Володимирівна, учитель Білозерського ЗПЗСО ім.Б.Хмельницького №2

                                 Здоров’я – скарб, бережи його
(Година спілкування 5-6 клас,  можна розділити  на 2 заняття)
Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом. 
Обладнання: роздаткові матеріали-ілюстрації із зображенням людей, які дотримуються здорового способу життя, фломастери, олівці, картки «ТАК» (з написом зеленого кольору), карки «НІ» (з написом червоного кольору), запис В.Висоцького «Утренняя зарядка», презентація «Здоровий спосіб життя», мультфільми «Будьте здорові», «Ёжик и здоровье»
 Перебіг уроку
І. Організація учнів до уроку.
Усі сідайте тихо, діти!
Домовляймось – не шуміти,
Працювати час настав.
Тож і ми марно часу не гаємо,
Про здоров’я урок починаємо!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Бесіда.

На дошці написані букви
-Діти, складіть із літер Д З О Р В’ О Я слово. (Здоров’я).
- Що таке здоров’я?
- Чи можете ви сказати про себе: «Я здоровий»?
- Продовжимо бесіду вправою «Мікрофон». Свої відповіді починайте зі слів: «Я здоровий, тому що …».
 2. Декламування віршів дітьми.
Хто здоровий, – той сміється, 
Все йому в житті вдається. 
Він долає всі вершини, 
Це ж чудово для людини! 
 

Хто здоровий, той не плаче, 
Жде його в житті удача.
Він уміє працювати, 
Вчитись і відпочивати.
 

Хто здоровий – не сумує,
Над загадками мудрує, 
Він сміливо в світ іде 
Й за собою всіх веде! 
 

Бо здоров’я – це прекрасно,
Здорово, чудово, ясно!
І доступні для людини 
Всі дороги і стежини! 
 

Зрозуміло, всім відомо, 
Як приємно буть здоровим, 
Тільки треба знати, 
Як здоровим стати.

- Що треба робити, щоб бути здоровим?
- Чому необхідно берегти здоров’я?

                             Перегляд м/ф «Ёжик и здоровье»
ІII. Повідомлення теми та завдання заходу

  • Сьогодні ми розглянемо здоров’я  як стан людини, коли в неї відсутнє будь-яке нездужання, коли вона має гарний настрій, задоволена своїм життям.
  • Поговоримо також про те, як потрібно зміцнювати здоров’я та оберігати його. 


 IV. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.
- Що допоможе вам зростати здоровими? 
Конкурс «Хто більше?»

- На першій парті кожного ряду лежить чистий аркуш паперу. Ви по черзі пишіть на ньому слова, що стосуються здоров’я. Наприклад: режим, загартовування, зарядка, спорт. 

- Передавайте аркуш на наступну парту після того як учні, що сидять за однією партою, запишуть кожен по слову. Перемагає ряд, який закінчить завдання найшвидше і запише найбільшу кількість слів, що відповідатимуть темі, але слова не повинні повторюватися..
                          Учні виконують завдання.
- Давайте прочитаємо слова, які ви записали на аркуші, і визначимо ряд-переможець. Із цих слів, що стосуються здоров’я, складемо «асоціативний кущ».
http://lib.exdat.com/tw_files2/urls_4/231/d-230079/230079_html_720809d.png
 

  1.     Розповідь з елементами бесіди
    - Народна мудрість каже: «Без здоров’я немає щастя. І найбільше в світі багатство – це здоров’я». 
    - Як ви розумієте цю мудрість? (Відповіді дітей).

    - Правда, здоров’я – всьому голова. Коли людина здорова, то вона дужа, весела, красива, сильна, витривала, смілива, тому що вона себе прекрасно почуває і може наполегливо працювати, навчатись, може робити те, що їй до душі, займатись улюбленою справою. А коли щось болить, то сили немає, радості також, бо всі думки про одне – позбутись болю. Отже, бажаю всім доброго здоров’я! Будете здорові – будете щасливі й радісні.
    - А як же берегти своє здоров’я? 
    (Думки дітей  - це означає вести здоровий і активний спосіб життя: робити зарядку, ходити в походи, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, любити і дотримуватись чистоти, тому що чистота – запорука здоров’я.
    - Треба добре знати і завжди дотримуватись правил поведінки, які ви всі вивчали на уроках з основ здоров’я, щоб уникнути неприємностей і нещасних випадків. Ми любимо життя за те, що можемо насолоджуватися красою природи, радіти зустрічам із друзями, щодня дізнаватися про щось нове у світі, який нас оточує. Ваше життя тільки-но починається, і воно сповнене надіями та планами.

    - А як ви думаєте, що потрібно для того, щоб ці плани здійснилися? Розшифруйте запис, який написаний на дошці ,прочитавши кожне зі слів ззаду наперед: 
     ИТСЕВ ЙИВОРОДЗ БІСОПС ЯТТИЖ
    (ВЕСТИ ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ)
    - Давайте з’ясуємо, що ж таке здоровий спосіб життя?
    Для розкриття поняття «здоровий спосіб життя», вчитель може використати відеоматеріал (мультфільм , додаток 1) або  презентацію «Здоровий спосіб життя». (додаток 2)
    3. Фізкультхвилинка. Можна використати пісню В.Висоцького «Утренняя зарядка»   і виконувати рухи.

V. Закріплення та осмислення нового матеріалу.

1.Конкурс «Склади прислів’я». У кожного на парті розрізане прислів’я на стільки частин, скільки слів у реченні. Завдання: правильно скласти, прочитати  й  пояснити  його зміст.

Веселий сміх - це здоров'я  (розрізане на чотири частини). 

Доки здоров'я служить, то людина не тужить   (розрізане на 7 частин). 

                                                               Додаток 4.


2. Конкурс - вправа «Не все так просто».
Мета: мобілізація уваги, мотивація до подолання труднощів, тренування координації рухів.
Правою рукою намалюйте у повітрі хрест. Це дуже просто. Лівою рукою намалюйте коло. Це також у всіх вийшло. А тепер спробуйте зробити це одночасно: правою рукою малювати хрест, а лівою – коло. У кого це вийде, повідомляє переможним вигуком.

 3. Конкурс - вправа «Комахи»
Мета: підняти настрій, спрямувати енергію в позитивне русло.
Вихідне положення: стати так, щоб можна було вільно розвести руки.
Опустити руки і почати тихенько дзижчати: «З-з-з», подібно до комах.
Імітація руками рух комариних крил. Злегка підняти руки і робити ними колові рухи. Поступово піднімати руки вище та збільшувати радіус обертання, інтенсивність і висоту звуку. Піднімати руки доти, аж поки вони зімкнуться над головою.
Усе повторити у зворотному порядку, опускаючи руки і стишуючи голос.

4. Ігрова вправа «Так чи НІ».

Збереженню здоров’я сприяють ... 
(Діти сигналізують картками «ТАК» чи «НІ»).
1) байдужість; 2) взаєморозуміння у сім’ї;
3) добра праця; 4) активний відпочинок;
5) ранкова зарядка; 6) ледачість;
7) паління; 8) чистота тіла;
9) раціональне харчування; 10) шкідливі звички;
11) неврівноваженість; 12) тривалий перегляд телевізору.
5.  Вправа «Закінчи речення» (практична робота на картках).

Виконайте завдання на картках, на основі ваших знань, об’єднавшись у дві групи: 
1 група
 Закінчи речення.
Для здоров’я корисно багато … 
- гуляти на …;
- уживати корисну…;
- бути …;
- відмовитися від ….
2 група
 Закінчи речення.
Здоровий спосіб життя – це дотримання …; 
- правильне ...; 
- щоденні заняття … і …, 
- рухливими …; 
- активна…; 
- відсутність шкідливих …;
- у спілкуванні з оточуючими….
Учитель робить висновок, а учні продовжують думку
Допомагають зміцнити здоров’я … ігри, наприклад: ….

Слід уникати … звичок, які руйнують здоров’я, наприклад: ….

Щоб зберегти здоров’я, необхідно доглядати за собою, а саме: ….
 

  1. Психогімнастика (під звук «Плескіт хвиль» додаток 3).

Учитель. 

- Сідайте вільно, розслабтеся, подумки повторюйте за мною речення.
- Я лежу на теплому березі річки.
- Тихо плескають хвилі.
- Світить сонечко.
- Я спокійний(а).
- Я лежу на спині й дивлюсь на блакитне небо.
- Там пливуть хмаринки.
- Мені легко дихається.
- Я ніби перебуваю у стані невагомості.
- Моє тіло відпочиває у приємних променях сонця.

7. Обговорення ситуацій.
- Які поради ви б дали дітям у таких ситуаціях?
1) Миколка дуже любить дивитися телепередачі. Він витрачає на це чотири години на день. 
2) Наталка прийшла на день народження до своєї подруги. Вона так зраділа солодощам, що з’їла їх набагато більше, ніж потребує її організм.

 VI. Підсумки уроку
- Як ви думаєте, що означає вести здоровий спосіб життя?
- А наостанок, що ви побажаєте своєму сусіду по парті ? (відповіді дітей) 
- А я бажаю всім доброго здоров’я! Будете здорові – будете щасливі й радісні.І на згадку про наш урок дарую вам здоров’я у вигляді сердечка, де написаний афоризм про здоров’я. Прочитайте його і пам’ятайте, що найцінніше -це здоров’я.

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

1. Воронцова Т.В. Основи здоров’я. 6 клас: Посібник для вчителя . / Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко. – К. : Алатон, 2008. 
2. ж. «Позакласний час». №1. 2007//Не будьте собі ворогом. .

3.  ж. «Позакласний час». №10. 2007// Ми за здоровий спосіб…

4. Прислів’я та приказки. – Х.: ТОВ «Елвик»,2012.- 88 с.

5. http://www.smeshariki-tv.ru/

 

docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
1127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку