Година спілкування для учнів10х-11х класів "Життя прекрасне!"

Про матеріал
Матеріал розрахований для учнів 10х -11х класів. Мета якого підвищити рівень дбайливого ставлення до власного життя; визначити життєві цінності й планувати майбутнє.
Перегляд файлу

«Життя прекрасне!»

(Година спілкування з елементами тренінгу для учнів 10-11 класів)

 

Життя – це те, що люди більше всього бажають зберегти

 і менше всього оберігають.

Жан де Лабрюйер

Мета: підвищити мотивацію в учнів до усвідомленого й дбайливого ставлення до власного життя; визначити життєві цінності й планувати майбутнє.

Завдання: ознайомити учасників із значенням свідомого вибору в житті людини; сприяти усвідомленню важливості прийняття відповідальних рішень, унікальності людського життя.

Матеріали:   правила, сонечко, запитання для кожної групи на окремих листочка, стікери «скринька скрутних ситуацій», ватман,  дерево, листи формату А4 -9 шт., ножиці

Вступне слово. Доброго дня любі діти, шановні гості!   (зачитується епіграф французького письменника, автора афоризмів)

Тема нашої години спілкування «Життя прекрасне!»

 Життя...   Воно прекрасне. І творить його кожен сам здійснюючи  щодня свій вибір. Життя – це найвища цінність і треба дуже обережно і відповідально з ним поводитися.  У житті нам потрібно навчитися приймати правильні рішення, не руйнувати свою особистість. Якщо з дитинства ми чуємо: «Не можна…», то всі ці «Не можна» оберігали й захищали нас від небезпеки. З віком ми самі вибираємо, що можна, а що ні, що для нас корисне, цікаве, потрібне, а що шкодить.

  З кожним днем дорослішання ми приймаємо все більше самостійних рішень, установлюємо власні стандарти за які несемо відповідальність.

 Якщо хочете прожити своє життя повноцінно, не можна покладатися лише на щасливий випадок. Кожен повинен творити його сам.

  Щоб у нас вийшла цікава розмова, мені потрібна буде ваша допомога, ваша активність, щирість, відвертість.

Вправа «Знайомство»

Мета: підвищити рівень згуртованості в групі; налаштувати на роботу; створити комфортні умови для працездатності.

Завдання: підліткам пропонується   назвати своє ім'я  і проговорити що для них  є цінністю.

«Я… для мене цінністю є…..» Я, ........., для мене цінністю є родина.

Підсумок: У кожного з нас свої цінності й переконання, але  найбільша цінність у житті людини – це саме життя.

Життя – це правила, за якими ми живемо, яких дотримуємося. Тому я нагадаю правила, яких ми будемо дотримуватись на нашій зустрічі:

  • Говорити тут і зараз 
  • Добровільність і активність
  • Один говорить – всі слухають
  • Не критикувати, а допомагати
  • Бути позитивним

 Вправа «Коло асоціацій»

Мета: виявити рівень знань учасників групи, початкове ставлення до проблеми, створити підґрунтя ля подальшої роботи.

Завдання : Скажіть, які асоціації виникають у вас зі словом «життя»? Ви будете висловлювати свої думки, а я запишу це на променях нашого сонця. (Добро, любов, діти, …)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумок: Життя дуже багатогранне, це – яскравий світ, але для кожного він особистий та особливий.  Наше життя – у наших руках, і те, як ми його побудуємо, яким змістом його наповнимо, залежить лише від нас.

Вправа «Оратор»

Мета: спонукати підлітків йти по життю впевнено, підвести їх до того саме від них залежить їх життя.

Завдання: Об’єднайтеся в три команди за кольорами . Ви маєте 3 хв. Для того, щоб командами подумати й відповісти на такі запитанн

1  група - Чи може кожна людина жити так, як  вона хоче, і що для цього потрібно? Обґрунтуйте відповідь.(Людина може запланувати своє життя, визначивши мету існування, вибрати шлях реалізації мети.  Для того, щоб жити так, як хочеш, потрібно вміти долати перешкоди, труднощі. Мало одного тільки бажання хотіти, потрібна ще й праця, боротьба, щоб чогось досягти…)

2 група - Від кого буде залежати ваше життя? Обґрунтуйте відповідь. (Від нас самих,  від характеру, вольових зусиль. Кожна людина вирішує як їй жити, …)

3 група - Що складніше і важливіше – будувати життя чи пристосуватися до нього? Обґрунтуйте відповідь. (Звичайно, складніше і важливіше будувати життя, а пристосуватися – легше і простіше, але це нецікаво…)

Далі один представник від кожної команди презентує вироблену точку зору.

Підсумок: саме людина є будівником  свого життя. І як вона буде йти по цьому життю. 

Одні люди по життю йдуть упевнено й завжди  досягають мети, якою б складною вона не була, інші постійно обертаються назад, зазнають поразки у

 будь - якому життєвому випробуванні.

  •    Як ви думаєте чому так трапляється? Ніби то одна перешкода, але одна людина впорається з нею, а інша не зможе її подолати. (учні дають відповіді)

Справа в їхніх установках. Що це таке?

У широкому розумінні установки -  це стійка схильність людини до певної форми реагування. Це її внутрішня налаштованість.

Вправа «Скриня скрутних ситуацій підлітка»

Мета: показати підліткам що будь яку ситуацію можна сприймати по різному.

У житті кожної людини час від часу виникають складні ситуації. / Уявіть собі, що скрутна ситуація – це урок, який повинен чогось навчити/ .

Зараз за три хвилини пригадайте свої проблеми, які виникали в вашому житті,  (складні відносини з батьками, вчителями, друзями; проблеми в навчанні тощо), пропишіть їх, озвучте за бажанням, покладіть у «Скриньку скрутних ситуацій» і одним реченням  зробіть висновок: «Чого ж навчила вас конкретна ситуація?» 

Підсумок: деякі життєві ситуації можна сприймати як негативні, а можна спробувати побачити в них щось позитивне.

Успішність залежить від нашої здатності об’єктивно оцінювати себе. У кожного з нас є сильні сторони те, що ми цінуємо, приймаємо в собі, любимо, що нам дає відчуття внутрішньої свободи, упевненості у власних силах – наша точка опори.

Вправа «Точка опори»

Мета: показати підліткам що в житті кожного з нас  є на що спиратися.    В Архімеда є вислів: «Дайте мені точку опори і я переверну світ?» Цю фразу ми чуємо часто і , мабуть, теж хотіли б мати таку точку опори. Вона має бути в кожної людини, аби допомагати їй будувати своє життя, кар’єру, давати змогу бути щасливою вижити, вистояти, зберігаючи гідність у найскладніших ситуація.  

Подивиться на це дерево. Воно гарне, могутнє. А що допомагає йому бути таким? Коріння.  Бо коріння це і є точка опори.

Завдання: Кожній групі протягом 2хв. пропонується визначити свої точки опори в житті, озвучте їх. (Відповіді учнів)

Підсумок: Віра на краще, надія, любов, справа яку робить людина, мистецтво, люди: друг, мати, дитина, а ще й знайомі з ким доводиться зустрічатися.

І головне – Ви самі, ваше «Я», із усвідомленням власних сильних сторін, гідності.  Ваші рідні, які вам допоможуть.

Вправа «Життя – це…»

Мета: налаштувати учнів на позитивні моменти життя

  Життя – це два боки?  Це стежина з білими і чорними тонами. Завжди є позитивне і негативне.

Завдання: Учасникам об’єднаним в групи пропонується дати відповідь на питання: «Життя –це….»  

Для виконання  цього завдання кожна група отримує лист  формату А4 розділений навпіл вертикальною лінією. У правій колонці будемо записувати позитивні моменти життя, у лівій колонці – негативні. Кожна група повинна записати про життя позитивне і негативне. Потім представник кожної групи озвучує напрацювання, а іншим учасникам пропонується доповнити.

Життя  -  це

Розчарування

Невдачі

Помилки

Смуток

Непорозуміння

Депресії

Вороги

Стрес

Спілкування

Радість

Мрії

Успіх

Посмішка

Друзі

Родина

Позитив

 

 Після того, як учасники виконають завдання, та озвучать його, соціальний педагог пропонує  розрізати лист по вертикальній прямій. Праву частину залишити  збоку, для того щоб забути про негативні явища нашого життя, а ліву частину залишимо . Учням пропонується дати відповідь на питання:  «Чому може навчити нас негатив?»( озирнутися навколо себе, краще дізнатись про друзі; він навчає нас.,)

Підсумок:   Нехай  в кожного з вас в житті буде багато цих позитивних моментів, а кожний негатив, що буде з’являтися на вашому шляху,  сприймайте як те,  що робить вас  мудрішою  в подальшому житті.

Перегляд фрагменту фільму про Ніка Вуйчича  . Ник Вуйчич. Без рук, без ног-без суеты!  https://www.youtube.com/watch?v=ix5cNvtzW9s

Рефлексія....

Соціальний педагог пропонує учасника продовжити речення:

  •    На сьогоднішньому занятті я зрозумів (-ла)…………..
  •    Мені сподобалося……………………

Притча « Мудрість батьків»

  Приходить до батька молода дівчина і говорить: «Тату, я втомилася, у мене таке важке життя, так багато проблем. Я весь час пливу проти течії, у мене немає більше сил. Що мені робити?»

       Замість відповіді батько поставив на вогонь 3 однакові каструлі з водою. В одну кинув моркву, в іншу поклав яйце, а в третю насипав зерна кави. Через деякий час він вийняв із води моркву та яйце і налив чашку кави  з третьої каструлі .

      «Що змінилося?» - запитав він свою дочку. «Яйце і морква зварилися, а зерна кави розчинились у воді» - відповіла вона. «Ні, доню моя, це лише поверхневий погляд на речі. Подивися: тверда морква, побувавши в окропі, стала м’якою і піддатливою. Крихке і рідке яйце стало твердим. Зовні вони не змінилися, а змінили свою структуру під впливом однакових несприятливих обставин – окропу. Так і люди: сильні зовні можуть розклеїтись і стати слабкими там, де крихкі й ніжні лише тверднуть і зміцнюються…».

«А кава?» - запитала дочка. « О! Це найцікавіше! Зерна кави повністю розчинилися в новому ворожому середовищі і змінили його – перетворили окріп на прекрасний ароматний напій. Є особливі люди, які не змінюються в силу обставин. Вони змінюють самі обставини і перетворюють їх на щось нове й прекрасне, отримуючи користь і знання в такій ситуації.»

 Бажаю вам змінювати обставини і йти дорогою життя впевнено!

-          Ніколи  не  здавайтеся!

  •                 Усміхайтеся, це надасть  вам  упевненості!
  •                 Не  звертайте  уваги  на  дрібні непорозуміння!
  •                 Спокійно  ставтеся  до  успіху  та невдач!

 -         Позбавтеся  негативних  думок! Життя – це  бумеранг!

 -        Змініть  свій  внутрішній  стан:“ у мене  все  вийде !

Звучить пісня.  Даша Науменко-Цінуй життя (Авторська пісня)

Дякую всім учасникам за активність. Цінуйте життя і пам’ятайте :

ЖИТИ- ЦЕ ЧУДОВО!.

 

 

Список використаних джерел

  1. Ник Вуйчич. Без рук, без ног- без суеты!

https://www.youtube.com/watch?v=ix5cNvtzW9s

  1. https://zdorova-zhinka.pp.ua/korisne-dlya-zhinki-video/dasha-naumenko-cinuj-zhittya-avtorska-pisnya/  Даша Науменко- Цінуй життя (Авторська пісня).
  2.  Журнал “Шкільному психологу.Усе для роботи”№12(60), 2013, c.27-31.
  3.  Газета “Психолог” № 22-23 (358-359), 2009.
  4. Газета “Психоло”,№ 19-20 (523-524), 2013.

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
14 листопада 2021
Переглядів
825
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку