Тема години спілкування « Добротою себе виміряй»
Мета: допомогти учням з’ясувати сутність понять «добро», «доброта», як принципів людського буття; формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого; розвивати творчу уяву, почуття доброти, чуйності, милосердя, гуманності, спонукати творити добро, бути милосердним; виховувати кращі людські якості.
Обладнання: квіти різних кольорів, аплікації із назвами чеснот, відео, скринька.
Хід години
І. Організаційний момент
1. Привітання до вчителів, гостей заходу.
Руку другу простягни
Посмішку усім пішли,
Добрий ранок, добрий день!
Нашу зустріч розпочнем!
2.Створення позитивного настрою вправа «смайлик»
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Щоб ви зрозуміли про кого сьогодні буде йти мова, ми зараз виконаємо таку вправу .
Вам потрібно зазирнути у цю скриньку. У ній ви побачите того, про кого ми будемо говорити на сьогоднішньому занятті. Але не розповідайте про те,кого ви там побачили до тих пір, аж поки всі учні не зазирнуть на дно скриньки.(Звучить музика. Діти по черзі заглядають у скриньку, на дні якої – дзеркальце). - То кого ви побачили у чарівній скриньці? - Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе – людину. Тому поговоримо ми сьогодні про людей. - Кожен із вас – особистість, і саме такої людини, як ви, немає на землі і не може бути. Кожна людина є єдиною і унікальною. Кожна людина приходить у світ і вже від першої хвилини свого буття знаходиться між людьми, де є багато правил, законів, а також заборон. Тож наше з вами завдання сьогодні подумати, поговорити, з’ясувати те: - якими нам потрібно бути, живучи між людьми;- для чого людина приходить у цей світ; - який слід вона повинна лишити? - чи варто дотримуватися людських правил, законів, чи, можливо, краще жити без них;
Давайте прослухаємо пісеньку «На доброті існує світ».
ІІІ. Робота над темою уроку.
Добро – це безкорислива допомога, за яку людина не чекає винагороди.
ДОБРОТА
СОВІСТЬ
ЧЕСНІСТЬ
СМІЛИВІСТЬ
Вчитель.
Тільки людина здатна мислити, співчувати, мріяти. Адже тільки людина починається з добра до інших людей і до всього оточуючого. У житті людина робить різні справи: добрі і не зовсім, погані і просто жахливі. Зазвичай вона бажає іншим добра. Та інколи забуває про всім зрозумілу пересторогу: чини добро – остерігайся зла.
2. Перегляд відеоролика « Будемо добро творити, щоб щасливо в світі жити»
3. Робота над притчею
Одного разу мудрець зібрав своїх учнів і показав їм звичайний аркуш паперу, де намалював маленьку чорну крапку.
Він запитав їх:
- Що ви бачите?
Всі хором відповіли, що чорну крапку.
- Е ні... - сказав мудрець, - А хіба ви не бачите цей білий аркуш паперу - він такий величезний, більший, ніж ця чорна крапка?..
Ось так і в житті - ми бачимо в людях спершу щось погане, хоча хорошого набагато більше. І лише одиниці бачать одразу «білий аркуш паперу»...
Висновок: Давайте краще будемо бачити хороше.
Вчитель
На доброті існує світ, І добротою пахне хліб.
І мирне небо в школу йти
— Це також вияв доброти.
І до дітей любов свята
— Це чистота і доброта.
Твори добро, Ти усміхнися небу, усім, хто біля тебе:
і братику й сестричці, і сонечку й травичці.
4. Гра « Так, ні.»
Умови гри. Якщо людина повинна робите те, про що я казатиму ви говорите так, а якщо ні, то говорите ні.
- Бабусі хлопчик допоміг.
Він, діти, добрий хлопчик? (так)
- Тепер усі скажіть мені:
У сварці жити добре? (ні)
- А як немає забіяк,
Тоді усім прекрасно?(так)
- А як серця у всіх ясні,
То вам погано, діти? (ні)
- Співає хлопчик гарно як,
А вам подобається? (так)
- А як обличчя всіх пісні,
Похмурі, злі? Вам добре? (ні)
- Реве і трощить все чудак,
Це теж погано, діти? (так)
- Тоді і ще скажіть мені:
Як діти б’ються добре? (ні)
- Звичайно, краще в мирі жити
І з усіма дітьми дружити,
Щоб всі веселими були,
У мирі й злагоді жили!
5.Вправа «Сплети павутинку»
Учасники стають в коло.
– А зараз пригадайте, хто з нас усіх яке добро вам зробив. Ви будете передавати клубочок з нитками тому , хто зробив вам добро, тримаючи нитку в руках, тим самим плести павутинку доброти.
6. Фізкультхвилинка «Ти щасливий»
7.Робота над прислів’ями.
(Діти пояснюють зміст прислів’їв про добро і зло).
Вчитель
-У кожного із нас є своє розуміння добра і доброти. Але всі ці висловлювання, думки об’єднує одна думка:
що добро слід починати із себе. Бо добро починається з мене і тебе ( вказує на себе та будь-кого з дітей). Тобто воно починається з кожного.
Вчитель
-А тепер, діти, давайте пофантазуємо. Якби добро можна було зобразити у кольорі, яким фарбам ви віддали б перевагу?
Відповідь дітей :
- жовтий
- рожевий
- золотий
- салатовий
- можна змішати найсвітліші кольори.
Вчитель
-Ви вибрали найяскравіші, найсвітліші кольори. І це вірно, тому що добро це яскраві і світлі ваші вчинки.
Із давніх-давен відомо, що бути добрим корисно. Добрі люди довше живуть і добре себе почувають. 9. Виготовлення колажу. Робота у групах.
Давайте зробимо так, щоб сонце на цій землі засяяло яскраво-яскраво. Не випадково, народна мудрість говорить: доброта, що сонце. А добрі люди, як промені цього сонця добротою своєї зігрівають нашу Землю. Доброта дуже потрібна і вам самим, і близьким вам людям, вашим друзям, і просто тим, хто вас оточують.
Перша команда зобразить нам на цьому аркуші сонце. Зараз я роздам слова. Вашій команді потрібно вибрати з цих слів тільки ті, які відносяться до добрих людей і наклеїти їх на сонці замість промінчиків.
Розв'язний, акуратний, доброзичливий, ввічливий, грубий, нечемний, вміє прощати образи, чуйний, чуйний, допомагає в біді, часто свариться, запальний,скромний, товариський, ласкавий, веселий, щасливий, нахабний, уважний, жадібний, крикливий
Сонце дає життя на Землі, значить, на Добрій землі повинні квітнути сади, співати птахи, тому що природа теж радіє доброті.
Друга команда приклеїть до дерева коріння, на них напише свої добрі слова, адже дерево виросте сильним тільки тоді, коли у нього будуть добрі (міцні) коріння.
Третя команда напише створимо квіткову галявину. На партах у вас є квіти різних кольорів, кожен колір відповідає певній рисі характеру. Оберіть найважливішу, на ваш погляд, рису характеру і прикріпіть до квіткових стебел.
(На квітках записано: червона квітка — доброта, жовта — совість, синя — сміливість, рожева — чесність. На «галявині» з’являються переважно червоні квіти ).
Четверта команда напише на плодах добрі вчинки
Подивіться на картину, яка у нас з вами вийшла. Мені здається, що тут когось не вистачає. Звичайно ж, нас! Наших добрих сердець!
Продовження життя на картині, на нашій Землі залежить від нас, від того які вчинки будемо здійснювати (підпишіть свої «серця», приклейте на картину і висловіть свої відгуки про наш урок:
IV. Підсумок уроку
Учитель:
Ось і підійшла до завершення наша подорож. Підводячи підсумок нашого заняття, я хотіла б сказати: доброю людиною не народжуються, а стають. Від вас вимагається вміння самим стежити за собою, розуміти, як необхідно поводитися в різних ситуаціях. Не ображайся на дорослих, якщо ті роблять зауваження. Адже добре слово людині, що дощ у посуху.
Продовження перегляд відео « На доброті існує світ». Живіть так, щоб людям було добре поряд із вами, щоб ваша душа співала лише добром. І вправа « Сердечко доброти»