Година спілкування" Дорожня абетка"

Про матеріал
Мета: згадати та закріпити з дітьми правила дорожнього руху, проаналізувати причини і наслідки ДТП; визначити шляхи їх усунення; виховувати в учнів почуття відповідальності за свої дії
Перегляд файлу

 

Мета:  згадати та закріпити з дітьми  правила дорожнього руху,  проаналізувати причини і наслідки ДТП; визначити шляхи їх усунення; виховувати в учнів почуття відповідальності за свої дії

                                                         Хід заходу

Вихователь:  Доброго дня, юні знавці дорожнього руху! Ми раді вітати вас на нашій  годині спілкування .З кожним роком все жвавіше становиться на вулицях міста: рухаються машини, мотоцикли, автобуси. Одні машини везуть продукти та одяг до магазинів, інші – розвозять хліб, будівельні матеріали. Та для того, щоб автомобілі швидше постачали вантаж до місця призначення, необхідно створювати умови, за яких вони могли б без будь-яких перешкод рухатися містом. Діти, щоб зберегти своє здоров’я та життя, ми повинні чітко дотримуватися встановлених правил дорожнього руху. Впевнена, що ви з ними добре знайомі, адже вони зовсім нескладні.Сьогодні ми не тільки пригадаємо правила дорожнього руху, а й доведемо, що дотримуємо правил поведінки на вулицях міста. І тому  наша сьогодні година спілкування буде називатися –«  Дорожня азбука.» ( запис на дошці).

Вихователь:  Діти, що нагадує вам цей малюнок? Так, правильно – це світлофор. Світлофори застосовуються для регулювання руху у певних напрямках. А чи знаєте ви, що означає певний сигнал світлофора? Добре, дякую, ви молодці. Ви багато знаєте з молодших класів.    

 -Що означають зелений, жовтий, червоний сигнали світлофора?

 (Один учень зачитує)

Зелений сигнал спеціального пішохідного світлофора дозволяє перехід пішоходам проїжджої частини. Зелений миготливий сигнал тривалістю 3-4 секунди попереджає пішоходів, що час дії зеленого світла закінчується, і пішохід повинен зупинитися.

 Жовтий сигнал попереджує про зміну сигналів світлофора. Пішоходам при жовтому сигналі світлофора забороняється переходити проїжджу частину.Червоний сигнал – забороняється рух пішоходів     

 

 

 

C:\Users\Максим\Desktop\ad4050f2-1439-4d82-bcfc-8b457c8f84ad.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Закон вулиць і доріг дуже добрий: він охороняє від біди, береже життя, але він дуже вимогливий до тих, хто його не виконує. Тому тільки тим, хто постійно дотримується правил дорожнього руху, він дозволяє сміливо переходити вулицю. До речі, діти, а ви знаєте, що таке вулиця? (Картинка вулиці на екрані)

  • Вулиця – частина міста або села, обмежена двома рядами будинків. По вулиці їздять автомобілі та ходять люди.
  • Частини вулиці – вулиця поділяється на дві основні частини: проїжджу частину та тротуар.
  • Тротуар – це пішохідна доріжка з боків вулиці. По тротуару люди ходять пішки.

Тротуари – це доріжки,

Ми по них ідемо пішки.

Всі, хто тротуаром ходять,

Звуться просто – пішоходи.

Вихователь: : Діти, для того, щоб з вами на дорозі не сталося лиха, ви повинні знати правила поведінки пішоходів. Але спочатку давайте з’ясуємо, хто такий пішохід.

  • Пішохід – це людина, яка йде пішки. А місця, де пішоходи можуть перейти через дорогу, називаються пішохідними переходами.

Знають діти всі напевно,

Перехід бува підземний.

Під землею люди йдуть,

І безпечна їхня путь.

На горі біжать машини,

Проїжджають без упину.

А внизу йде пішохід –

Дуже гарний перехід.

Він стрічає всіх привітно,

Навіть вдень горить тут світло.

Бачиш міст через дорогу?

Це надземний перехід.

Треба йти лише по ньому,

Знає кожен пішохід.

  • А хто такий пасажир? Пасажир – це людина, яка їде у транспорті.
  • А як ви вважаєте, для пасажирів є правила?

Давайте переглянемо мультфільм «Пристебни ремені»!

Перегляд мультфільму «Пристебни ремені».

Вихователь: : Як потрібно виходити з автомобіля? (Через праві двері на тротуар)

  • А хто такий водій? Водій – це людина, яка керує транспортом, але, на жаль, серед них іноді зустрічаються некультурні водії, які не завжди дотримуються правил дорожнього руху.

Вихователь: А як ви думаєте, де найнебезпечніше переходити дорогу: на перехресті, на зупинці чи на відкритій ділянці дороги? (Найбільша кількість ДТП за статистикою трапляється на зупинках, адже транспорт, який стоїть, хвилину назад ми про це говорили, зменшує оглядовість. Тому, коли ви стоїте на зупинці і хочете перейти дорогу, то саме краще перейти її в місці, спеціально призначеному для цього( на пішохідному переході), а якщо немає поблизу пішохідного переходу, то краще дочекатися коли транспорт поїде.)

Подивитись треба спочатку зліва, дійти до середини дороги, подивитись направо, добре впевнитись в тому, що справа не рухається ніякий транспорт і тільки в тому випадку перейти дорогу.. Хочу ще раз наголосити на тому, що небезпечно обходити транспорт, який стоїть на дорозі з переду. Краще дочекатись коли він поїде, або перейти дорогу в безпечному місці. Адже статистика свідчить, що дитячий дорожньо-транспортний травматизм зі смертельними наслідками в багатьох країнах перевищує смертність від дитячих хвороб, причому жертвами стають школярі і діти дошкільного віку. А ви, діти, повинні пам’ятати про те, що життя людини – це найвища цінність, воно дається тільки один раз, і його не можна ні купити, ні поміняти. Життя потрібно берегти.

ДТП – це дорожньо-транспортна пригода – це подія, пов язана з рухом транспорту, у результаті якої завдано матеріальних збитків, загинули або дістали поранення люди. А для того, щоб ДТП не сталося треба добре знати як поводити себе на дорозі, де і в яких місцях переходити дорогу, як поводити себе у громадському транспорті та на зупинках громадського транспорту.

Згідно зі статистикою в ДТП гине більше людей, ніж на війнах. Кількість жертв ДТП щорічно перевищує 1 200 000 людей.

Які причини ДТП ви можете назвати?

Учень: Найчастіше причинами дорожньо-транспортних пригод є порушення водіями і пішоходами правил руху, недостатня кваліфікація і помилки во¬діїв, технічна несправність рухомого складу і погані дорожні умови. Часто дорожньо-транспортні пригоди виникають внаслідок наявності одночасно багатьох причин, тому знати їх, вміти виділяти головну причину, що сприяв пригоді, дужо важливо.

Вихователь: Доповніть, будь-ласка відповідь.

Учень: Часто водії перевищують швидкість руху, виїжджають на осьову лінію, неправильно обганяють, необережно проїжджають мимо транспорту на зу¬пинках, недодержують черговості проїзду норегульованпх перехресть, осліп¬люють світлом фар зустрічний транспорт, по виконують вимог дорожніх знаків та покажчиків.

Недостатня кваліфікація і помилки водія призводять до застосування неправильних прийомів керування автомобілем, що в свою чергу викликає занос, перевертання, втрату керування або поломки механізмів.

Несправність гальм, рульового керування, приладів системи освітлення і сигналізації також спричиняють дорожньо-трапспортпі пригоди. На їх кіль¬кість впливають і погані дорожні умови, наприклад слизька дорога, недо¬статня освітленість вулиць з настанням темноти, обмежена видимість, неза¬довільний стан покриття.

Вихователь: Систематичний аналіз причин дорожніх пригод дає можливість своєчасно проводити заходи, спрямовані на попередження пригод і покращання умов руху.

Дорожньо-транспортні події класифікують за видами і за ступенями тяжкості наслідків. Розрізняють 9 видів ДТП:

 зіткнення — подія, при якій рухомі транспортні засоби зіткнулися:

o між собою;

o з рухомим складом залізниць;

o з транспортним засобом, що раптово зупинився (наприклад, у разі несправності, перед заборонним сигналом світлофора, несподівано виниклою перешкодою і т.д.).

Зіткнення можуть бути стрічними, попутними і бічними.

 перекидання — подія, при якій рухомий транспортний засіб перекинувся.

Перекидання відбувається унаслідок дії несприятливих погодних умов, технічної несправності, неправильного розміщення або кріплення вантажу, через застосування неправильних прийомів керування.

 наїзд на перешкоду — подія, при якій рухомий транспортний засіб наїхав або ударився об нерухомий предмет.

 наїзд на пішохода — подія, при якій:

o рухомий транспортний засіб наїхав на людину;

o або людина натрапила на рухомий транспортний засіб;

o або людина постраждала від вантажу (або частин транспортного засобу), що перевозиться транспортним засобом, виступаючого за габарити транспортного засобу.

Учень: До наїздів на пішохода зараховуються випадки наїзду на людей, що катаються на лижах, санках, ковзанах, самокатах, що переміщаються в інвалідних колясках без двигуна, на дітей, що катаються на триколісних велосипедах.

 наїзд на велосипедиста — подія, при якій рухомий транспортний засіб наїхав на велосипедиста або він сам натрапив на рухомий транспортний засіб.

 наїзд на тварину — подія, при якій рухомий транспортний засіб наїхав на птахів, диких або домашніх тварин, або самі ці тварини і птахи ударилися об рухомий транспортний засіб, внаслідок чого постраждали люди або причинено матеріальний збиток.

 наїзд на гужовий транспорт — подія, при якій рухомий транспортний засіб наїхав на упряжених тварин або гужові вози, або самі ці упряжнені тварини або гужові вози ударилися об рухомий транспортний засіб.

 наїзд на транспортний засіб, що стоїть — подія, при якій один рухомий транспортний засіб наїхав на інший транспортний засіб або на причіп, що стоїть.

 інші події:

o падіння вантажу, що перевозиться, або відкинутого колесом предмету на людину, тварину або інший транспортний засіб;

o наїзди на перешкоду (вантаж, що впав, колесо, що відвалилося, і ін.), що раптово з'явилася;

o наїзди на осіб, що не є учасниками дорожнього руху;

o падіння пасажирів з рухомого транспортного засобу або усередині нього унаслідок різкого гальмування, прискорення або зміни напряму руху;

o інші.

Учениця: Залежно від ступеня тяжкості наслідків ДТП діляться на ті, що призвели:

 матеріальний збиток;

 легкі тілесні ушкодження;

 тілесні ушкодження середнього ступеня тяжкості і тяжкі;

 смерть потерпілого;

 особливо тяжкі наслідки (загинуло 4 і більш або поранено 15 і більш людей).

Вихователь: А зараз пропоную вам пограти в гру «Дорожні знаки» (Скласти пазл та назвати знак)

В них важлива конче справа,

Повсякчас на варті, справа

Вздовж доріг вони стоять,

Строго вказують, велять.

То вони забороняють,

То про щось попереджають,

Пішоходів інформують,

Рухом водіїв керують.

Якби раптом їх не стало,

Скільки б лиха нас спіткало!

Та при будь-які погоді

Нам вони стають в нагоді,

Тому, хто пішки йде,

всім підкаже, що і як,

Добрий друг – дорожній знак.

Вихователь:: Ми сьогодні з вами дізнались багато нової та корисної інформації. Діти, давайте всі разом складемо віршик, в якому ідеться про правила дорожнього руху. Іще раз звернемо увагу на те, як повинні поводитися пішоходи на дорозі.

Щоб на дорогах жертвою не стати

Потрібно правила ….. (вивчати)

Тож знати треба сину й доні,

Що рух у нас ….. (правосторонній)

І пам’ятайте в чому справа:

Всім рухатися треба ….. (справа)

Де по дорозі мчать машини,

То це – …. (проїжджа є частина)

А де прогулюються пари,

Де люди йдуть – це …. (тротуари)

Дорогу не перебігайте,

А краще трішки… (зачекайте)

Щоб не було нікому шкоди

Завжди ідіть на … (переходи)

І теж хвилинку зачекайте

І не біжіть, … (не поспішайте)

Та щоб у світі добре жити

Вам треба з правилами … (дружити)

І їх виконувати завжди,

Тоді не трапиться … (біди)

Вихователь: Ви сьогодні дізнались багато нового,

Про правила безпечної поведінки на вулицях і дорогах.

Тож знову в ігри грайте

І весело відпочивайте.

Але правила ніколи ви не забувайте.

Вихователь: : Бажаю, щоб ви всі були здорові, веселі та щасливі. Щоб з вами та вашими рідними ніколи не трапилось біди на дорозі. Щоб ви завжди були слухняними пішоходами, а коли подорослішаєте – культурними водіями.

 

 

C:\Users\Максим\Desktop\86b8e234-ed92-4ed1-a168-3d43b00f8162.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
16 січня 2020
Переглядів
1423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку