Головна мета класного керіника - формування колектива. Для того щоб учні краще і більше дізналися один про одного можна провести на початку року години знайомства у 5 та 10 класах. Інтерактивні прийоми допомагають учням вільно спілкуватися, підтримують інтерес, вчать їх взаємодіяти.
Година спілкування для учнів 5 класу на тему: „ Давайте познайомимося! ”
Мета: розвивати у учнів уміння спілкуватися, знайомитися з новими людьми; виховувати доброзичливість; вміння товаришувати і дбайливо ставитися один до одного. Формулювати поняття «дружба», практикувати навички взаємодії та взаємодопомоги при вирішенні різних справ.
Сприяти розвитку навичок роботи в групі та колективі, умінню звернутися за допомогою і довіряти один одному.
Обладнання: білі аркуші паперу А-4, кольорові олівці, малюнки (зима, весна, літо, осінь, знаки зодіаку), фрагмент нашого міста, папірці з клейкою стрічкою.
Оформлення дошки. Малюнок чотирьох сходинок, на яких написано: ім’я; родина; дата народження; адреса.
Учитель. Ми з вами сьогодні пройдемо чотири сходинки, які, я сподіваюсь, допоможуть вам більше дізнатися один про одного. Нам з вами спілкуватися, товаришувати та жити разом однією дружньою шкільною сім’єю. Тож давайте познайомимося!
Перша сходинка: «Моє ім’я»
В нашому класі різноманіття імен. Об’єднатися у групи за іменами. Давайте нагадаємо, що означає ваше ім’я, можливо хтось знає чому або на честь кого вас так назвали батьки. Обміркуйте свою відповідь. Можете придумати якесь значення самі, пов’язавши його із якоюсь рисою свого характеру.
(Кожна група презентує свою відповідь.)
Учитель. Історичні корені.
У кожного імені є свій соціальний образ і характер. Дізнаючись історію людства і своєї країни, читаючи романи і підручники, людина мимоволі звертає увагу на тезок. Якими вони були? Що зробили? Чим запам'яталися вони нащадкам? Людина зустрічає в них ті риси, які властиві або бажані йому самому, і тим самим як би отримує підтримку з минулого: "Так, ти можеш бути таким!" (Наприклад, сміливим, великим, мудрим, винахідливим, справедливим.)
Учитель. Значення
Кожне ім'я щось означає. Якісь із них втратили безпосередній зв'язок з початковим змістом. Наприклад, Олексій - це "захисник", а Петро - "камінь", про таке значення навряд чи хто здогадаєтеся. Деякі імена, навпаки, мають зміст, який всі розуміють - Віра, Вікторія, Надія.
(Кожна група презентує свою відповідь. Учитель доповнює відповіді дітей)
Друга сходинка: «Моя родина»
(Учні займають свої місця.)
Учитель. У кожної людини є сім’я. Це той куточок світу, де вас завжди чекають, підтримають і люблять.
Кожний отримує лист паперу. Намалюйте або просто напишіть склад своєї родини. А на зворотній стороні запишіть у дві колонки свої риси характеру. У першу - гарні, на ваш погляд, а у другу - риси характеру, які вам не подобаються і яких потрібно позбутися.
Третя сходинка: «Мій день народження»
Учитель. Об’єднайтеся у чотири групи за порою року свого дня народження. Кожна група отримує аркуш паперу і виконує наступне завдання:
Тепер кожна група розбийтеся за знаками зодіаку. Я хочу запропонувати вам гороскоп на цей рік.
Четверта сходинка: «Моя адреса»
Учитель. Буває дуже не зручно, коли терміново щось потрібно комусь повідомити, а ви не знаєте де проживають ваші однокласники, не знаєте телефони. То ж зараз всі разом створимо план проживання учнів нашого класу. Кожен знайде своє місце проживання на карті нашого міста і прикріпить папірець, на якому потрібно записати свою адресу і телефон.
А після уроку ви візьмете телефони своїх однокласників та будете спілкуватися.