Година спілкування “Компліменти”
Мета: сприяти реалізації соціально-комунікативного потенціалу особистості школяра; згрупувати учнів, створити дружній колектив.
Обладнання: музичні записи, розрізані навпіл листівки, поштова скринька (коробка), фломастери, кольоровий папір, ножиці.
ХІД ЗАХОДУ
I. Вступна бесіда
— Нам необхідно пригадати правила, за якими будемо працювати.
— Чому потрібно говорити добрі слова, компліменти одне одному?
— Чи варто навчатися думати й говорити про інших добре?
II. Гра-розминка «Компліменти»
— Ми оберемо символом компліменту - сердечко. Передаючи кожному учасникові сердечко, ви говорите йому комплімент.
Бесіда
— Чи приємно було вам чути на свою адресу компліменти?
— А чи хтось почувався незручно, коли йому говорили комплімент?
— А що важче: робити компліменти чи отримувати?
— Отже, чи варто навчатися робити компліменти?
Наприкінці бесіди робиться висновок: компліменти робити потрібно.
III. Вправа «Намисто гарних слів»
За половинками поштових листівок утворюються пари.
Учитель кожному учню дає заготовлені паперові кружечки.
Слово вихователя
— Перед вами лежать кольорові кружечки-намистинки. Ви повинні взяти намистинку і написати гарну рису вашого товариша. А для того щоб вам було легше це зробити, дивіться на дошку, де написані риси характеру, а, можливо, у нього є ще якісь інші гарні риси.
Тепер слід нанизувати намистинки на нитку, а згодом надягнути одне одному це намисто. Подивіться, скільки гарних рис ви побачили одне в одного.
Бесіда
— Що ви відчували?
— Чи складно було вам робити компліменти?
— А що було простішим і приємнішим: робити чи отримувати намисто?
— Чому саме такі риси ви відзначили одне в одного?
IV. Хвилинка відпочинку
Слово вихователя
— Я пропоную виконати вправу на уважність. Ви ходите парами по колу під музику і виконуєте мої команди: доторкнутися до лівого коліна, долоня до долоні та ін.
V. Вправа «поштова скринька»
Слово вихователя
— У нас є поштова скринька, куди ви складатимете свої листи (записки) з компліментами, які ви адресуєте комусь із учнів. Не забудьте написати ім’я одержувача. Потім за кількістю компліментів ми визначимо особливу людину дня. Порахуйте, скільки листів ви отримали.
Ми вітаємо переможця, який отримав найбільшу кількість компліментів і вручаємо йому бейджик. Ці листи ви забирайте і прочитаєте їх вдома наодинці.
VI. Оцінювання
Бесіда
— Чи очікували ви на таку кількість компліментів?
— Чи збігається думка однокласників із тим, що ви самі про себе думаєте?
— Чи необхідно говорити одне одному компліменти?
— Чому?
Слово вихователя
— Ви чули такий вислів: «Краса врятує світ»? Мені хотілося б сказати:
«Доброта врятує світ». Для того щоб у нас був гарний настрій, давайте побажаємо всім щастя. Візьміть одне одного за плечі. Знайте, що у вас є друзі, на яких можна покластись. Тож давайте скажемо всі разом: «Хай нам з вами пощастить!»
1