"Подорож до форту Здоров'я"

Про матеріал
Даний матеріал дає можливість з’ясувати сутність поняття «здоров’я» та «здоровий спосіб життя»; поглибити знання, уміння і навички здорового способу життя підлітків з метою попередження небезпечної поведінки; розвивати вміння роботи в групах; виховувати толерантне ставлення один до одного.
Перегляд файлу

«Подорож до форту здоров’я»

(гра –подорож для учнів 5-7 класів)

Педагог-організатор  Шатавського НВК

Гладій Валентина Володимирівна

Мета: з’ясувати сутність поняття «здоров’я» та «здоровий спосіб життя»; поглибити знання, уміння і навички здорового способу  життя підлітків з метою попередження небезпечної поведінки; розвивати вміння роботи в групах; виховувати толерантне ставлення один до одного.

Обладнання: плакат, дерево, малюнки лікарських рослин, мікроби, віруси,інформаційні повідомлення.

                                           Х і д   з а х о д у       

Ведуча: Любі діти!

               Сьогодні ми помандруємо до форту Здоров’я. В дорозі ми маємо

               дістати  5 ключів. Жоден транспорт для цього не підходить, тому я       

               запрошую вас на «килим-літак» .

Ведучий: А ось і перше  завдання. Хто не злякається висоти, глибини і

                 швидкості, заспіває веселу пісню про свою мандрівку – отримає

                 перший ключ. (Учні виконують пісню  на мелодію твору Ірини      

                 Білик «Хай живе надія»).

Ведуча:   Яку дорогу обираєте ? (Третю, що веде на острів). Добре, вона

                 найкоротша. (Діти ступають на територію острова, де дуже брудно,

                 а серед острова спить Неохайко).

Ведучий: Ось і острів. Але як брудно. Прислухаємося, що робить його

                  господар? (Чути хропіння). Солодко спить. Підійдемо ближче,

                  хто  це такий?

Неохайко: Я, Хропунчик, Засинайко, Невмивайко, Неохайко.

                   З чистотою  не дружу, і на острові я сплю. Зрозуміло!

                   Хто посмів розбудити мене своїми піснями?

1 учень :   Та ти Неохайко не бурчи, краще допоможи нам розібратись з

                   другим завданням . (Плакат).

                                         Піди туди – не знати куди

                                          Зустрінь того - не знати кого

                                          Знайди те – не знати що

                                          І вірну відгадку дай.

2 учень:    Поміркуємо ми прийшли туди, не знаємо куди?

   Учні:      Прийшли.

3 учень :   Зустріли того, не знаємо кого?

   Учні:      Зустріли.

4 учень :   Неохайко, що є на твоєму острові, що тобі не відомо?

Неохайко: А, хитрі, наведіть лад на моєму острові, тоді покажу.

5 учень :    Добре, адже чистота – запорука здоров’я.

                   ( Всі прибирають на острові)

Неохайко: Ой, як чисто стало! Я свій острів не впізнаю. Ось вам книга

                   (дістає  з-під подушки). Поки я спав вона з’явилась на острові. В

 

книзі є  загадки, які потрібно відгадати, щоб одержати 2 ключ.

(загадує  загадки для учасників і глядачів).

                       1.Сережки я повісила

                          Тонесенькі такі

                          І радісно та весело

                          Готуюсь до весни.      (Береза)

                      2. При дорозі я росту

                          Гарно рани я лічу.      (Подорожник)

                      3. Вона цвіте в травневі дні

                          Між великим листом

                          Виснуть квіточки дрібні

                          Запашним намистом.        (Конвалія)

                      4. Йшов я лугом по стежинці

                          Бачив сонце на травинці

                          Не пекло воно мені,

                          Бо в нього білі промені     (Ромашка)

                      5. Рослина я дикоростуча,

                          На дотик дуже я пекуча.    (Кропива)

Неохайко:   Ех, вам добре живеться, а тут  якщо захворієш, навіть аптеки

                    поблизу нема.

6 учень:      Як нема?  Є! (Неохайко дивиться навколо себе ).

Неохайко:   Та точно вам кажу, що нема. Клянусь своїм брудним одягом.

1 учень:       Та твій острів і є зелена весняна аптека. (Учні розповідають про

                    цілющі властивості лікарських рослин).

                  1.Кульбаба – сік кульбаби використовують для покращення апе-

                      титу, корінь - при болях в шлунку, печінці, нирках, мед  кульба-

                      би при застуді.

                  2. Ромашка – добре знищує мікроби, при болях у животі, горлі.

                      Розчином ромашки добре обробляти рани, мити волосся.

                  3. Конвалія - для  заспокоєння, при болях в серці.

                  4. При захворюваннях органів дихання, грипі, знімає головні болі.

Неохайко: Ось ви сидите на цьому острові і нічого не знаєте. А там за місточ-

                   ком росте диво-дерево, на ньому і  шоколад, і цукерки, і мармелад 

                   Ось би туди дістатись я б усе це з’їв. (роздивляється в бінокль).

2 учень :   А ти йди з нами разом.

Ведуча :    Третій ключ знайти не важко

                   Він під містком

                   Пригадай прислів’я про здоров’я

                   І бери його бігом.

                  1. Найбільше багатство – здоров’я.

                  2. Здоров’я маємо – не дбаємо, а втрачаємо – ридаємо.

                  3. Веселий сміх – здоров’я.

                  4.Сонце, повітря і вода – наші найкращі друзі.

                  5. Спиться – здоровиться.

                  6. Хто день починає з зарядки – у того здоров’я в порядку.

Неохайко:  Друзі у мене є ключ, і я із задоволенням його вам віддам, якщо ви

                  розповісте мені, що це за наука – Основи безпеки життєдіяльності. 

                    (Учні розповідають, співаючи).

1 учень:    ОБЖ – наука дуже молода,

                 Серед інших нам відомих справді є вона нова.

2 учень:    Що вивчає ця наука запитає хтось із вас

                 Анатомію людини – точно, гарно, без прикрас.

3 учень:     Організм складний наш дуже

                  Серце, легені, нирки,

                  Шлунок, дихальні шляхи

                  Треба знати де вони.

4 учень:     Профілактику хвороби треба знати на зубок,

                  Що нам їсти в першу чергу,

                  А що шкодить для нирок.

5 учень:     Опік, травми, переломи

                  Не такі для нас страшні

                  Коли знаєш, як накласти

                  Нам пов’язки і бинти.       ( 4 ключ).

Неохайко:  Збили ви мене з думки своїми розповідями. Пішов я до диво –де-

                   рева. (ходить навколо) І це смачне, і те хочу з’їсти. Найперше

                   буду їсти шоколад, потім мармелад, а далі цукерки.

1 учень:     Почекай,  Неохайко, не поспішай усе їсти, що побачив, адже

                   переїдання  шкодить здоров’ю.

Неохайко: Он як! Тоді я з’їм тільки одну  цукерку.

                   (Під цікаві звуки до  зали в’їжджає на роликових ковзанах супер

                   Баба Яга з рюкзаком за плечима, на якому великими літерами

                   написано  «Отрута»).

2 учень:     А це що за диво?

Баба Яга:  Баба Яга.

3 учень:     Хіба ця особа схожа на Бабу Ягу?

   Всі:          Ні!

Баба Яга:  Це було дуже  давно, коли я літала на мітлі, а тепер я сучасна

                   героїня. Замість мітли у мене ролики з радіоуправлінням.

4 учень:    А що ж ти тут робиш?

Баба Яга:   Ви тут мандруєте, розважаєтесь, а я тут у дуже важливій справі.

                  (Висипає отруту в струмок).Та ви на мене увагу не звертайте. Я

                  зараз водички нап’юся і поїду далі. Бувайте здорові мої солоденькі.

5 учень:   Ой, хтось до нас іде. (Підходить пілот з 5 ключем).

Пілот:      Ну, мої рідні, за школою ще не скучили  Треба подумати чим

                 будете добиратися назад, адже ваш килим може рухатись лише в

                 одному напрямку – вперед.

1 учень:  А що ж нам тепер робити?

Пілот:     Не сумуйте, є вихід. Адже я пілот і управляю літаком, який може

                доставити вас до школи. Але щоб дізнатись назву літака і

                потрапити на нього, взявши 5 ключ, розгадаємо кросворд.

2 учень:   Дякуємо, пілоте, ми обов’язково полетимо, але спочатку треба

                  напитись водички, вмитись, адже струмочок біля нас. (Діти п’ють

                  воду і «перетворюються» на «Віруси» та «Мікроби» - одягають

                  маски).

                  Танець вірусів та мікробів.

3 учень:    Ой, лишенько! Неохайко, що будемо робити?Адже в струмку була

                  отруєна вода – це Баба Яга постаралась, і ми перетворились на

                  віруси та мікроби.

Неохайко: Треба бігти  до форту «Здоров’я», там  хазяйнує батечко Фура, він

                    старий і мудрий.

Іван :          Агов! Хто тут галасує, ніби щось горить? Усю рибу полякали.

4 учень:     Ой, а хто ви ?  А де батечко Фура?

Іван:          Ха-ха-ха! Не там шукаєте. Адже це вам не Франція, а Україна, не

                   форт Буаяр, а форт Здоров’я. А я – Іван, племінник батечки Фури.

                   Чим можу вам допомогти?

Неохайко: Іване, порятуй дітей! Вони випили отруєної води і перетворились

                   на  віруси та мікроби.

Іван:          Це просто. Ось духмяні трави, я їх знайшов на далекому болоті.

                   Треба глибоко вдихнути їх запах і усі мікроби та віруси зникнуть.

                   (Підходить до кожної дитини, вони вдихають аромат і знімають

                    маски).

Ведуча:     Ура! Ви знову дівчатка і хлопчики. А тепер відкрий секрет. Ми дy-

                    мали, що тут – грізна фортеця, а замість неї – простий український

                    будиночок.

Іван:           Гляньте на мою оселю. Це ж справжній форт Здоров’я. Тут чисте

                    повітря. Я тут працюю і відпочиваю, дружу зі спортом. А лікує

                    мене сама природа, тут багато цілющих трав. Приїздіть до мене,

                    не пошкодуєте.

Ведуча:      Ось і закінчилась ваша подорож до форту Здоров’я. Ви чесно

                    здобули 5 ключів, які залишаєте собі на згадку. Будьте здорові.

                    Пам’ятайте, що головне багатство для людини – здоров’я.                                                                                                 

                  

 

                     

                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
479
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку