«Подорож до форту здоров’я»
(гра –подорож для учнів 5-7 класів)
Педагог-організатор Шатавського НВК
Гладій Валентина Володимирівна
Мета: з’ясувати сутність поняття «здоров’я» та «здоровий спосіб життя»; поглибити знання, уміння і навички здорового способу життя підлітків з метою попередження небезпечної поведінки; розвивати вміння роботи в групах; виховувати толерантне ставлення один до одного.
Обладнання: плакат, дерево, малюнки лікарських рослин, мікроби, віруси,інформаційні повідомлення.
Х і д з а х о д у
Ведуча: Любі діти!
Сьогодні ми помандруємо до форту Здоров’я. В дорозі ми маємо
дістати 5 ключів. Жоден транспорт для цього не підходить, тому я
запрошую вас на «килим-літак» .
Ведучий: А ось і перше завдання. Хто не злякається висоти, глибини і
швидкості, заспіває веселу пісню про свою мандрівку – отримає
перший ключ. (Учні виконують пісню на мелодію твору Ірини
Білик «Хай живе надія»).
Ведуча: Яку дорогу обираєте ? (Третю, що веде на острів). Добре, вона
найкоротша. (Діти ступають на територію острова, де дуже брудно,
а серед острова спить Неохайко).
Ведучий: Ось і острів. Але як брудно. Прислухаємося, що робить його
господар? (Чути хропіння). Солодко спить. Підійдемо ближче,
хто це такий?
Неохайко: Я, Хропунчик, Засинайко, Невмивайко, Неохайко.
З чистотою не дружу, і на острові я сплю. Зрозуміло!
Хто посмів розбудити мене своїми піснями?
1 учень : Та ти Неохайко не бурчи, краще допоможи нам розібратись з
другим завданням . (Плакат).
Піди туди – не знати куди
Зустрінь того - не знати кого
Знайди те – не знати що
І вірну відгадку дай.
2 учень: Поміркуємо ми прийшли туди, не знаємо куди?
Учні: Прийшли.
3 учень : Зустріли того, не знаємо кого?
Учні: Зустріли.
4 учень : Неохайко, що є на твоєму острові, що тобі не відомо?
Неохайко: А, хитрі, наведіть лад на моєму острові, тоді покажу.
5 учень : Добре, адже чистота – запорука здоров’я.
( Всі прибирають на острові)
Неохайко: Ой, як чисто стало! Я свій острів не впізнаю. Ось вам книга
(дістає з-під подушки). Поки я спав вона з’явилась на острові. В
книзі є загадки, які потрібно відгадати, щоб одержати 2 ключ.
(загадує загадки для учасників і глядачів).
1.Сережки я повісила
Тонесенькі такі
І радісно та весело
Готуюсь до весни. (Береза)
2. При дорозі я росту
Гарно рани я лічу. (Подорожник)
3. Вона цвіте в травневі дні
Між великим листом
Виснуть квіточки дрібні
Запашним намистом. (Конвалія)
4. Йшов я лугом по стежинці
Бачив сонце на травинці
Не пекло воно мені,
Бо в нього білі промені (Ромашка)
5. Рослина я дикоростуча,
На дотик дуже я пекуча. (Кропива)
Неохайко: Ех, вам добре живеться, а тут якщо захворієш, навіть аптеки
поблизу нема.
6 учень: Як нема? Є! (Неохайко дивиться навколо себе ).
Неохайко: Та точно вам кажу, що нема. Клянусь своїм брудним одягом.
1 учень: Та твій острів і є зелена весняна аптека. (Учні розповідають про
цілющі властивості лікарських рослин).
1.Кульбаба – сік кульбаби використовують для покращення апе-
титу, корінь - при болях в шлунку, печінці, нирках, мед кульба-
би при застуді.
2. Ромашка – добре знищує мікроби, при болях у животі, горлі.
Розчином ромашки добре обробляти рани, мити волосся.
3. Конвалія - для заспокоєння, при болях в серці.
4. При захворюваннях органів дихання, грипі, знімає головні болі.
Неохайко: Ось ви сидите на цьому острові і нічого не знаєте. А там за місточ-
ком росте диво-дерево, на ньому і шоколад, і цукерки, і мармелад
Ось би туди дістатись я б усе це з’їв. (роздивляється в бінокль).
2 учень : А ти йди з нами разом.
Ведуча : Третій ключ знайти не важко
Він під містком
Пригадай прислів’я про здоров’я
І бери його бігом.
1. Найбільше багатство – здоров’я.
2. Здоров’я маємо – не дбаємо, а втрачаємо – ридаємо.
3. Веселий сміх – здоров’я.
4.Сонце, повітря і вода – наші найкращі друзі.
5. Спиться – здоровиться.
6. Хто день починає з зарядки – у того здоров’я в порядку.
Неохайко: Друзі у мене є ключ, і я із задоволенням його вам віддам, якщо ви
розповісте мені, що це за наука – Основи безпеки життєдіяльності.
(Учні розповідають, співаючи).
1 учень: ОБЖ – наука дуже молода,
Серед інших нам відомих справді є вона нова.
2 учень: Що вивчає ця наука запитає хтось із вас
Анатомію людини – точно, гарно, без прикрас.
3 учень: Організм складний наш дуже
Серце, легені, нирки,
Шлунок, дихальні шляхи
Треба знати де вони.
4 учень: Профілактику хвороби треба знати на зубок,
Що нам їсти в першу чергу,
А що шкодить для нирок.
5 учень: Опік, травми, переломи
Не такі для нас страшні
Коли знаєш, як накласти
Нам пов’язки і бинти. ( 4 ключ).
Неохайко: Збили ви мене з думки своїми розповідями. Пішов я до диво –де-
рева. (ходить навколо) І це смачне, і те хочу з’їсти. Найперше
буду їсти шоколад, потім мармелад, а далі цукерки.
1 учень: Почекай, Неохайко, не поспішай усе їсти, що побачив, адже
переїдання шкодить здоров’ю.
Неохайко: Он як! Тоді я з’їм тільки одну цукерку.
(Під цікаві звуки до зали в’їжджає на роликових ковзанах супер
Баба Яга з рюкзаком за плечима, на якому великими літерами
написано «Отрута»).
2 учень: А це що за диво?
Баба Яга: Баба Яга.
3 учень: Хіба ця особа схожа на Бабу Ягу?
Всі: Ні!
Баба Яга: Це було дуже давно, коли я літала на мітлі, а тепер я сучасна
героїня. Замість мітли у мене ролики з радіоуправлінням.
4 учень: А що ж ти тут робиш?
Баба Яга: Ви тут мандруєте, розважаєтесь, а я тут у дуже важливій справі.
(Висипає отруту в струмок).Та ви на мене увагу не звертайте. Я
зараз водички нап’юся і поїду далі. Бувайте здорові мої солоденькі.
5 учень: Ой, хтось до нас іде. (Підходить пілот з 5 ключем).
Пілот: Ну, мої рідні, за школою ще не скучили Треба подумати чим
будете добиратися назад, адже ваш килим може рухатись лише в
одному напрямку – вперед.
1 учень: А що ж нам тепер робити?
Пілот: Не сумуйте, є вихід. Адже я пілот і управляю літаком, який може
доставити вас до школи. Але щоб дізнатись назву літака і
потрапити на нього, взявши 5 ключ, розгадаємо кросворд.
2 учень: Дякуємо, пілоте, ми обов’язково полетимо, але спочатку треба
напитись водички, вмитись, адже струмочок біля нас. (Діти п’ють
воду і «перетворюються» на «Віруси» та «Мікроби» - одягають
маски).
Танець вірусів та мікробів.
3 учень: Ой, лишенько! Неохайко, що будемо робити?Адже в струмку була
отруєна вода – це Баба Яга постаралась, і ми перетворились на
віруси та мікроби.
Неохайко: Треба бігти до форту «Здоров’я», там хазяйнує батечко Фура, він
старий і мудрий.
Іван : Агов! Хто тут галасує, ніби щось горить? Усю рибу полякали.
4 учень: Ой, а хто ви ? А де батечко Фура?
Іван: Ха-ха-ха! Не там шукаєте. Адже це вам не Франція, а Україна, не
форт Буаяр, а форт Здоров’я. А я – Іван, племінник батечки Фури.
Чим можу вам допомогти?
Неохайко: Іване, порятуй дітей! Вони випили отруєної води і перетворились
на віруси та мікроби.
Іван: Це просто. Ось духмяні трави, я їх знайшов на далекому болоті.
Треба глибоко вдихнути їх запах і усі мікроби та віруси зникнуть.
(Підходить до кожної дитини, вони вдихають аромат і знімають
маски).
Ведуча: Ура! Ви знову дівчатка і хлопчики. А тепер відкрий секрет. Ми дy-
мали, що тут – грізна фортеця, а замість неї – простий український
будиночок.
Іван: Гляньте на мою оселю. Це ж справжній форт Здоров’я. Тут чисте
повітря. Я тут працюю і відпочиваю, дружу зі спортом. А лікує
мене сама природа, тут багато цілющих трав. Приїздіть до мене,
не пошкодуєте.
Ведуча: Ось і закінчилась ваша подорож до форту Здоров’я. Ви чесно
здобули 5 ключів, які залишаєте собі на згадку. Будьте здорові.
Пам’ятайте, що головне багатство для людини – здоров’я.