Виховний захід у формі конкурсної програми на кращого знавця історії України. Ігрова форма заняття сприяє вихованню зацікавленості до вивчення історії, а конкурсна програма - згуртованості класного колективу. Матеріал можна використати для проведення класних годин спілкування та позакласних заходів з історії.
1
Тема:
Мета: Пригадати найголовніші історичні події, що відбулися за час існування України; виховувати любов і повагу до Батьківщини.
Вчитель: Якщо задуматись над темою нашого уроку, то на перший погляд здається, що нам уже все відоме, за 25 років існування нашої держави цю тему, можливо, в дещо іншому трактуванні, неодноразово обговорювали. Але це так тільки здається, адже історію держави з майже тисячолітнім існуванням не можна достеменно обговорити за якихось 25 років. У далекому 1187 році вперше у письмових джерелах з’являється назва „Україна”, і тільки через 9 століть, 24 серпня 1991 року на карті з’явилась самостійна і незалежна держава під назвою Україна. А вже в цьому році український народ відсвяткував її 25-ту річницю.
Існує незліченна кількість легенд і переказів про історію створення нашої держави. Ось прослухайте одну з них.
Учень: Вирішив якось Господь наділити усіх дітей світу землями. Усіх наділив, усім відплатив по заслугах. І вже хотів Господь йти відпочивати від праць, як раптом назустріч йому піднявся юнак – високий, широкоплечий, гарний, але дуже змучений. Руки заковані в ланцюги, ноги поранені, зотліла сорочка ледь тримається на плечах.
Зітхнув юнак тяжко і вже зібрався іти, але Господь підняв десницю і зупинив його:
Так дісталася в спадщину українцям ця благословенна земля – Україна!
Учитель: А зараз ми проведемо гру-конкурс, яка спонукає нас перегорнути сторінки минулого і сучасного України.
Ведучий 1: Конкурс-гра складатиметься з 5 турів.
Ведучий2: У грі братимуть участь 2 команди. Та команда, яка набере найбільшу кількість балів протягом 6 турів, буде вважатись переможницею нашого конкурсу. Оцінювати конкурс буде журі у складі __________________________________________________________________
Ведучий 1: Перший тур „Історична вікторина”. Під час проведення вікторини обидві команди продемонструють свої знання і обізнаність з історії України. За кожну правильну відповідь зараховується 1 бал.
Ведучий 2: Запитання для першої команди:
Ведучий 1: Запитання для другої команди:
Ведучий 2: У народі говорилось: „Дім без рушників, як сім’я без дітей”. Рушники – обереги дому, вони супроводжували людину від народження до смерті. На рушниках люди записували свою долю.
Ведучий 1: Зараз кожна команда має змогу створити свій рушник.
(учасники команд малюють рушники)
(по закінченню конкурсу малюнка)Ведучий 2: Хай символ рушника завжди буде з вами. Хай на ваших життєвих дорогах-рушниках будуть тільки світлі, радісні кольори і не буде чорних – журби і печалі.
Ведучий 1: Здавна славиться Україна своєю красою: родючими землями, чудовою природою, а найбільше її багатство – добрі люди. Також Україна багата своїми літературними пам’ятками.
Ведучий 2: На території України в різні роки жили і творили всесвітньо відомі письменники. А ось наскільки ви знаєте їхню творчість допоможе виявити літературна вікторина.
Ведучий 1: Командам роздаються картки з переліком прізвищ видатних українських письменників. Учасникам вікторини треба уважно послухати запитання і вказати, про якого митця йде мова або чиї це слова.
Удавсь на всеє зле проворний, завзятіший од всіх бурлак. (І. Котляревський „Енеїда”)
Тож тепера весна золота.
Чи то так у жалю, в голосінні
Проминуть молодії літа? („Contra spem spero” Л. Українка)
3. Думи мої, думи мої -
Лихо мені з вами
Нащо стали на папері
Сумними рядами? („Думи мої” Т. Г. Шевченко)
Всяка імєєт свій ум голова,
Всякому рот дере ложка суха,
Всякий, хто єсть, той не був без гріха. (Г. Сковорода)
Ведучий 2: Четвертий тур – „Конкурс капітанів”.
Завдання 1: Капітанам пропонується з букв зібрати слово і дати йому визначення. Оцінюється конкурс таким чином: за швидкість – 1 бал; за правильність – 1 бал. (суверенітет; референдум – прийняття законів, шляхом всенародного голосування)
Ведучий 1: П’ятий тур – „Конкурс українського обряду”. Прослухавши уривок з обряду, команди повинні сказати, в якому святі він використовується.
Учитель: Українці мають усі підстави пишатися тим, що їхня Батьківщина мала славні періоди історії, справді легендарних героїв, мужньо переживала найважчі випробування і не скорилася. Сьогодні ми ближче торкнулися історії, в якій корінь українського роду. Тож шануймо себе і свою гідність і шановані будемо іншими.