Завдання для контролю знань за темою «Основи публічного права України» для учнів 10 класу складаються з двох варіантів, в кожному з яких по 10 запитань (у тому числі - робота з поняттями, складання схем та таблиць і юридичні задачі), що дають можливість перевірити рівень засвоєння навчального матеріалу та сформованість предметних компетентностей учнів
Контрольна робота №3
за темою «Основи публічного права України»
Прізвище, ім’я ___________________________________ Дата ____________
Варіант 1
1. Вкажіть, чи підлягають адміністративній відповідальності, згідно із законодавством України, іноземці та особи без громадянства, які перебувають на її території:
а) так, підлягають на загальних підставах з громадянами України;
б) особи без громадянства підлягають, а іноземні громадяни ні;
в) ні, такій відповідальності підлягають лише громадяни України;
г) іноземні громадяни підлягають, а особи без громадянства – ні.
2. Вкажіть, у чому полягає різниця між такими видами кримінальних покарань, як виправні роботи і громадські роботи:
а) це два види кримінального покарання і різниці між ними не існує;
б) при виправних роботах у дохід держави утримується від 10% до 20% заробітку засудженого, а при громадських це відсутнє;
в) до громадських робіт засуджують лише громадян України, до виправних – інших осіб;
г) до виправних робіт засуджують молодь, а до громадських – пенсіонерів.
3. Закінчіть речення:
Конституція України складається з ______________________________________________
4. Дайте визначення понять:
Осудність – __________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
Натуралізація – ______________________________________________________________
____________________________________________________________________________
Екологічна експертиза – ______________________________________________________
____________________________________________________________________________
Бюджетний процес – __________________________________________________________
____________________________________________________________________________
5. Назвіть основні ознаки злочину.
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
6. Назвіть види природокористування.
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
7. Охарактеризуйте структуру адміністративно-правових відносин.
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
8. Заповніть порівняльну таблицю:
Критерії для порівняння |
Амністія |
Помилування |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Складіть схему «Види покарання, що можуть бути застосовані до неповнолітнього»
10. Розв’яжіть юридичні задачі:
а) Громадянин України переїхав на постійне проживання в Португалію. Через 10 років він вирішив повернутись в Україну і звернувся у посольство України в Португалії із проханням продовжити його закордонний паспорт, термін дії якого закінчився. У посольстві заявили, що його позбавлено громадянства України у зв’язку з довгим проживанням за межами країни і закінченням терміну дії його паспорта. Чи правильно поступили працівники посольства?
б) Панов під час ремонту балкона розміщував вапняний розчин рукою в гумовій рукавиці. Діти, що знаходились за парканом на території школи дражнили його. Щоб прогнати їх, чоловік махнув цією рукою в їхній бік. При цьому залишки вапняного розчину злетіли з рук і потрапили в око хлопчика Андрія, спричинивши хімічний опік очей з ураженням рогівки. За висновком судово-медичної експертизи, ці ушкодження середньої важкості. Визначте форму і вид вини даного злочину?
Контрольна робота №3
за темою «Основи публічного права України»
Прізвище, ім’я ___________________________________ Дата ____________
Варіант 2
1. Вкажіть вид адміністративного стягнення, застосований щодо водія-порушника правил дорожнього руху:
а) оплатне вилучення предмета, який став знаряддям вчинення правопорушення;
б) конфіскація предмета, який став знаряддям вчинення правопорушення;
в) позбавлення спеціального права, наданого громадянинові;
г) законодавство про дорожній рух забороняє вилучення водійських прав.
2. До наведеного нижче переліку вкажіть поняття, яке з точки зору права відповідає цьому висловлюванню «Це зумовлена розладом психіки нездатність особи усвідомлювати свої дії або керувати ними в момент скоєння суспільно-небезпечного діяння»:
а) деліктоздатність,
б) сумнівна осудність;
в) неосудність;
г) слабоумство.
3. Закінчіть речення:
Бюджетний процес має такі стадії _______________________________________________
____________________________________________________________________________
4. Дайте визначення понять:
Презумпція невинуватості – ____________________________________________________
____________________________________________________________________________
Філіація – __________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
Деліктоздатність – ____________________________________________________________
____________________________________________________________________________
Склад злочину – ______________________________________________________________
____________________________________________________________________________
5. Назвіть основні види податків.
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
6. Назвіть види природних територій і об’єктів.
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
7. Вкажіть обставини, що обтяжують покарання.
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
8. Заповніть порівняльну таблицю:
Критерії для порівняння |
Крайня необхідність |
Необхідна оборона |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Складіть схему «Види співучасті»
10. Розв’яжіть юридичні задачі:
а) Під час передвиборчого мітингу одного з народних депутатів України громадян Н. кинув у депутата ніж, чим заподіяв йому тяжкі тілесні ушкодження. Під час допиту з'ясувалось, що Н. помилився. Він хотів убити свого знайомого що знаходився поруч з депутатом.
Проаналізуйте дану ситуацію.
б) Перебуваючи у нетверезому стані, Аристархов і Васьков вирішили «провчити» міліціонера Петренка, який колись затримав їх за порушення громадського порядку. Зустрівши того на вулиці, вони почали його бити, а коли він упав, Аристархов вихопив з кишені ножа і вдарив ним Петренка. Від поранення останній помер. Встановлено, що ніж Аристархову дав Васьков «на всякий випадок» за кілька хвилин до зустрічі з Петренком. Сам він ударив потерпілого кілька разів рукою.
Дайте кримінально-правову оцінку дій вказаних осіб.