Година спілкування "Ми українці: честь і слава незламним!"

Про матеріал
Матеріали години спілкування на тему: "Ми українці: честь і слава незламним!" Урок розроблено відповідно до Інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України (лист МОН від 19.08.2022 №1/9530-22 «Про організацію 2022/2023 навчального року»). Включає в себе конспект уроку, презентацію та відео матеріали до уроку.
Перегляд файлу

Матеріали години спілкування на тему:

«Ми українці: честь і слава незламним!»

Мета:

формувати у здобувачів освіти усвідомлення, що таке Батьківщина, держава, патріотизм, якими були, є і мають бути справжні українці, щоб ні у кого і ніколи не виникало бажання нав’язувати українцям, як їм жити, з ким дружити, якою мовою говорити і куди рухатися у розвитку своєї суверенної незалежної держави;

виховувати - почуття гордості й приналежності до незламного українського народу, який героїчно боронить власну державу, і як наслідок – готовності до посильної участі у справі захисту суверенітету України та відновлення її територіальної цілісності, долучення до волонтерського руху, допомога армії; глибокої пошани до загиблих героїв і вшанування їх світлої пам’яті; поваги до Збройних сил України й усіх причетних до справи захисту нашої Вітчизни і вдячності їм; співчуття до людей, скалічених війною, до родичів тих, хто загинув на війні, тих, хто втратив житло або був змушений його покинути; стійкості до впливів пропаганди країни-агресора.

 

Урок розроблено відповідно до Інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України (лист МОН від 19.08.2022 №1/9530-22 «Про організацію 2022/2023 навчального року»). Включає в себе конспект уроку, презентацію та відео матеріали до уроку.

 

ХІД   УРОКУ

Вступне слово викладача

Більше ніж півроку тому з повномасштабним вторгненням російської армії розпочався новий етап російсько-української війни, яка триває з 2014 року.

З 24  лютого 2022 року настали значні випробування для українського народу.

Українська держава, пройшовши значний шлях у розбудові своєї незалежності, зустрілась з величезною перешкодою на цьому шляху – проти України була розв’язана повномасштабна війна.

Вже сьомий місяць Україна живе в умовах найжорстокішої війни, яка була розв’язана росією в Європі після Другої світової війни. Для нашої країни вона стала народною війною за незалежність і суверенітет, за цивілізаційний вибір і приналежність до європейської цивілізації, її засадничі цінності, права і свободи, що лежать в основі Західного світу.

Війна, як ніколи, згуртувала українську націю, мобілізувавши весь її потенціал на відсіч ворогу. Вона торкнулася кожної української родини, стала частиною нашого життя, а перемога у ній стала спільною метою всього українського народу.

Кожний українець має свій рахунок війні та свою історію боротьби, що у сукупності складають нашу спільну історію спротиву.

Новий 2022/2023 навчальний рік розпочинається в умовах війни, у часи, коли Україна вистояла у протистоянні з однією з найпотужніших армій світу, заплативши за це тисячами людських життів, втративши частину своєї території.

Тому темою першого уроку не лише для Вас, учнів 112 групи, а й всіх учнів України, є тема  «Ми українці, - честь і слава незламним!»

 

А девіз нашого уроку є слова: «Може, десь земля є краща й вища, а над нею – небо золоте, та мені найкраща та, де вишня, та, де вишня мамина цвіте!»

 

Пропоную розпочати наш урок з шанування героїв, які заплатили своїм життям за нашу свободу.

Хвилина мовчання. (Пікардійська Терція + Пливе Кача...). https://z2.fm/song/13589884 

 

Бесіда з учнями

А тепер поговоримо про наші спільні завдання на шляху наближення перемоги.

  • Як ви пережили ці важкі місяці війни?
  • Що ви знаєте про наслідки війни? (За час війни пошкоджено більше 1000 навчальних закладів, більше 600 дитячих садочків  та  більше 700 дітей поранено через це  вторгнення російської армії). За даними українського уряду, серед загиблих - 373 дитини. 723 дітей - поранені. Окрім того, близько 200 дітей вважаються зниклими безвісти.
  • Яка територія України охоплена військовими діями? (Близько 20% нашої Держави знаходиться під тимчасовою окупацією. Це деякі громади Донецької, Луганської, Запорізької, Херсонської, Харківської та Дніпропетровської області (До цієї цифри входять і 7% території, які РФ захопила до повномасштабного вторгнення, анексувавши Крим і встановивши контроль у самопроголошених "ДНР" та "ЛНР").
  • Що Ви можете розповісти про захоплені і звільнені території України? (За словами президента, "російські війська зайшли у 3620 населених пунктів України". 1017 з них уже вдалося звільнити. Ще 2 тисячі 603 належить звільнити"). За даними канадської компанії з оцінки геополітичних ризиків SecDev, які цитує Washington Post, Росія захопила на окупованих територіях 63% вугільних покладів, 11% - покладів нафти, 20% - газу, 42% - металів і 33% - рідкісноземельних та інших важливих мінералів, серед яких літій.
  • Вже триває сьомий місяць війни і наші героїчні військові не раз прославилися своїми вчинками. Про яких героїв ви знаєте або чули?
  • Чи вірите Ви в перемогу  ЗСУ України? Що можна робити, щоб її наблизити?
  • Що ви знаєте про дітей, які допомагають ЗСУ та наближають нашу перемогу?
  • Чому українці не шкодують ні коштів, ні здоров'я, ні навіть життя заради свободи, незалежності та цілісності нашої держави?
  • Чи хотіли б ви відчувати себе справжніми українцями? Що для цього потрібно робити?
  • Як ви розумієте поняття Батьківщина? Який зміст вкладено у це слово? Адже слово українець походить від слова Україна. Тож кожен українець має відповісти на запитання: «А що є для мене Україна, Батьківщина».
  • Зараз український народ згуртувався наче одна родина. Україна стала одним домом для всіх українців. Багато наших громадян втратили власні домівки. Та їх прихистили в інших містах і селах не лише України, а й усього світу. Але всі, хто покинув власну Батьківщину, мріють повернутись на рідну землю. Тому українці, які живуть в інших країнах продовжують вивчати українську мову, історію, не забувають про її державні символи. Давайте і ми про них згадаємо.  (Прапор, герб, гімн).
  •  

Пояснення викладача

Рашизм – термін, який використовується науковцями, політиками і публіцистами для позначення  політичної ідеології та соціальної практики  владного режиму  росії кінця XX – початку XXI століття, що базується на ідеях «особливої цивілізаційної місії» росіян,  «старшості братнього народу»,  нетерпимості до елементів культури інших народів; на тоталітаризмі й імперіалізмі радянського типу, використанні російського православ’я як моральної доктрини, на геополітичних інструментах впливу, насамперед енергоносіях для європейських країн, військовій силі, стосовно країн, що входять до сфери впливу російської федерації).

Згідно з цією ідеологією українці мають бути «денацифіковані», тобто знищені або розпорошені у «русскому мірі». Саме це і спонукало російських військових до військових злочинів і звірств. Це було визнано Верховною Радою України актами геноциду українського народу.

Український народ опинився перед вибором: перемога або смерть.

Україна перемагає завдяки героїзму. Це героїзм Збройних сил України, Національної гвардії, прикордонників, формувань територіальної оборони, добровольчих формувань, які з перших хвилин ціною власних життів стримували натиск ворога.

Героїзм слід розглядати як найвище виявлення самовідданості й мужності у виконанні громадянського обов’язку, як окремою особою, так і підрозділами, та містами в цілому.

 

Український інститут національної пам’яті підготував освітній проєкт “Діалоги про війну”, який містить три відеорозмови учениці із ветеранами сучасної російсько-української війни на теми:

Пропоную Вам переглянути їх

 

Хвилинка відпочинку (розгадування загадок про символи України).

 

У світі одна – всім потрібна вона.    (Батьківщина)

 

На ріднім полі шепчуть колоски,
Я рад би знати тихі їх думки.
Я слухав, чув, як кожна колосина
Шептала тихо слово:   (Україна)

 

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду  (Калина)

 

Коли звучить він – всі встають,

до серця руку прикладають,

і вголос, й подумки співають. (Гімн)

 

Проливала дрібні сльози молода дівиця.

Полоскала довгі коси у чистій водиці. (Верба)

 

Знак держави головний –

всяк його повинен знати.

Воля, слава, сила в нім. (Герб)

 

Ой цвіте на Україні красне літо,

Ой збирають чорноброві в гаю квіти,

В’яжуть стрічку й квіточку в стіжок,

Щоб до танцю вбратись в оберіг – … (Вінок)

 

Синьо-жовте полотнище

гордо майорить.

Це – ознака сили й слави. (Прапор)

 

В мене є великий хист:

Я співаю, як артист.

Спів той радісний усюди

Дуже люблять слухать люди. (Соловей)

 

По радіо звучить щоденно

патріотична пісня,

що возвеличує Вкраїну (Гімн)

 

Цвіте білим навесні, а на осінь китиці червоні,

Щоб була краса дівоча, була врода.

Незрівнянно гарна, як наша країна,

Заплітають у віночок оберіг… (Калину)

 

Сплелися у коло

Усі квіточки з поля.

Барвисті, душисті,

В стрічках шовковистих.

І кличе в танок

Український… (Вінок)

 

Говорить доріжка —

Два вишитих кінця:

«Умий своє личко,

Щоб грязюка зійшла,

Щоб мене не забруднити,

Треба вчасно лице мити». (Рушник)

 

Олена зелена,

Не сіяна, не саджена,

Хто доторкнеться,

Той обпечеться. (Кропива)

 

Зацвітають навесні

Білі квіти лісові.

Їх не варто, друже, рвати.

Слід ці квітки охороняти (Підсніжник)

 

Кому із авторів належать слова  «Всім серцем любіть Україну свою,

І вічні ми будемо з нею». (українському письменникові Володимиру Сосюрі).

Кращого побажання  українцям, ніж це зробив поет Володимир Сосюра, висловити важко.

Любіть Україну

Любіть Україну, як сонце, любіть,

як вітер, і трави, і води,

В годину щасливу і радості мить

Любіть у годину негоди!...

Любіть Україну ві сні й наяву, вишневу свою Україну,

Красу її вічно живу і нову, і мову її солов'їну.

                                                                Володимир Сосюра

 

Гімн України https://www.youtube.com/watch?v=noAUBPrNBxY

 

 

 

Класний  керівник ______________ Оксана ПТИЦЯ

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кожемякіна Ольга Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єрган Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 10 клас (Струкевич О.К., Дровозюк С.І., Котенко Л.В.)
Додано
31 серпня 2022
Переглядів
2305
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку