Година спілкування «Мир і дружба не дива, або знай свої права»

Про матеріал
Познайомити учнів з правами і обов'язками людини. Розповісти про декларацію прав дитини.
Перегляд файлу

Година спілкування

«Мир і дружба не дива, або знай свої права»

Хід заняття

І. Організаційний момент

 

ІІ. Основна частина.

-         Діти, у мене в руках чарівна скринька – у ній найцінніший скарб нашої планети. Хто з вас хоче його побачити може зазирнути.

 

-         Кого ви побачили в чарівній скринці? (себе)

-         Адже людина – це найцінніший скарб планети Земля. Кожен з вас особистість і саме такої людини як ви, більше на Землі немає і не буде.

Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це, чи ні?

Усмішка – твоя єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гаї, степи

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба.

Гляди ж не проспи.

- Сьогодні ми будемо говорити не лише про людину, але й про її права та обов’язки. Кожна людина має лише їй властиві почуття, здібності, характер. Як же зробити так, щоб такі різні не схожі один на одного люди жили з повагою один до одного. Для цього існують правила, які керують стосунками між людьми. Життя змусило людей встановлювати різні правила з якими ми зустрічаємось кожен день. Ти прийшов до школи і мусиш дотримуватись правила поведінки для учнів. В класі під час уроку повинно бути тихо, щоб кожен учень мав своє місце за партою, щоб легше було вчителям навчати, а учням вчитися.

 Коли сідаєш в автобус, тролейбус ти – пасажир і повинен дотримуватись певних правил: щоб не було штовханини у дверях, щоб всі могли сісти в автобус, щоб не трапилось нещасного випадку.

 Заходиш в кінотеатр – і тут свої правила. Усі глядачі повинні сидіти тихо, щоб не заважати іншим.

 

 Навіть на пляжі є свої правила. Не пустувати на воді, далеко не запливати.

 Коли ти йдеш по вулиці – ти пішохід і повинен дотримуватись правил дорожнього руху.

 Але є такі правила, які обов’язкові для всіх людей країни, хто б вони не були: дорослі чи діти, вчителі чи учні, пішоходи чи пасажири.

 Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі, обов’язки кожного і його права. Їх затверджує найвища влада у країні – Верховна Рада. Називаються такі правила державними законами. Закон – це обов’язкове для всіх правило. Головний закон – це Конституція. У статтях Конституції записані права і обов’язки громадян. Закони держави повинні захищати людину і її права. Права людини – охороняються законом.

 Сьогодні я вам хочу розказати про «Декларацію прав дитини» - теж дуже важливий документ, який повинні знати всі люди. Слово «декларація» означає «оголошення», «заява».

 

Декларація – це просто

Оголошення всіх прав

Є права й в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

Знайте ж, що усі ви рівні

Від народження в правах.

І людина змалку вільна

Наче в небі синій птах

Знайте ж, змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать.

І ніхто у всьому світі

Їх не може ображать.

 

 

В декларації записано, що кожна людина:

* має право на власну думку. Ти маєш право на свою думку, вільно виражати свої погляди;

* має право на охорону здоров’я;

* має право на освіту;

* має право на ім’я; (сонечко імен). Батьки подарували тобі ім’я і від твоїх вчинків буде залежати, яким буде твоє ім’я: добрим, гучним, чи навпаки непомітним.

*  має право на відпочинок. Ти маєш право на відпочинок, але пам’ятайте, що ваш відпочинок не повинен заважати іншим людям.

* ніхто не має права розлучати дитину з батьками;

* діти не повинні стати жертвами насильства;

* діти мають право на повноцінне харчування.

Фізкультхвилинка.

 

 А зараз спробуємо розібратись у ситуаціях, які підготували ваші товариші.

Звучить фрагмент музики вибігає зайченя.

 

Зайченя.

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Вийшов зайчик погулять!

В мене є смачна цукерка

Є скакалка, є люстерко. (показує)

 

 

Лисиця.

Йди сюди, малюк вухатий!

Мусиш все мені віддати!

Дай скакалку, дай цукерку,

Та й нащо тобі люстерко?

Це мені воно згодиться.

Я ж красунечка – лисичка.

 

Ведмідь.

Декларації, Лисиця,

Ти, звичайно, не читала.

Є такий закон на світі

Це серйозна дуже справа.

Ображать не маєш права

Слабших себе і малих!

Тож віддай все малюкові

Бо такий закон для всіх.

-         То хто в цьому випадку знає закон і право?

-         Так, ведмедик, а тепер знатимуть і зайченя і лисичка.

 

Звучить музика. Виходять Кішка, Кіт, Котенята, Собака.

Собака.

Добрий день, кумасю Кішко,

Йди, посидемо хоч трішки.

 

Кішка.

Ой, нема коли сидіти,

Он гуляють в мене діти!

 

Кошенята.

Кидай м’яч! Мерщій лови!

Ось дивися: раз, два, три.

Ой, мені не повезло,

Я розбив чуже вікно!

 

Собака.

Зараз, Кошеня погане,

Ремінцем тебе дістану.

 

Кіт.

Не чіпай його, не смій,

Кошеня синочок мій!

На дитя не слід кричати

І жорстоко так карати.

Тож вгамуйся в цю хвилину,

Не порушуй прав дитини!

 

-         Як ви думаєте, чи треба наказувати Кошеня?

-         Діти, ви любите казки?

-         Давайте проведемо казкову вікторину і з’ясуємо хто з героїв казок порушує «Декларацію прав дитини».

Перегляд презентації «Права в сюжетах казок».

  1. Казка «Попелюшка». Мачуха зранку до вечора заставляє Попелюшку працювати. Бідній дівчині заборонено гратись з сестрами.
  2. «Червона Шапочка». Чи можна спілкуватися з чужими людьми. Вовк порушив головне право дитини – право на життя.
  3. «Снігова Королева». Королева вкрала Кая. Порушено право дитини на захист від викрадення, позбавлення права дитини на власну думку.
  4. «Івасик Телесик». Баба Яга порушила право дитини не розлучатися з батьками.

 

Гра «Веселий м’ячик»

Ти котись веселий м’ячик

Швидше, швидше по руках.

У кого лишився м’ячик, той розказує права.

 

Оформлення «Квіточки прав»

Діти по черзі підходять до віночка з квітами і на стрічках прикріплюють права дитини.

 

ІІІ. Підсумок заняття.

-         Назвіть у яких документах записані основні права дитини?

-         «Мікрофон». Я дізнався…

 

doc
Додано
19 грудня 2023
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку