В даному матеріалі міститься цікавий матеріал як для педагогів так і для вихователів ГПД. Використані цікаві форми роботи, інтерактивні технології, які сприяють всебічному розвитку особистості.
Інтегроване заняття « Мій сонячний дім – моя Україна»
Мета: сприяти розширенню знань дітей про державні та народні символи України; наголосити на необхідності оберігати, як святиню, все те, що пов’язує нас із рідною землею;
вдосконалювати вміння складати речення, виконувати звукову модель слів, ставити запитання: розвивати зв’язне мовлення,словниковий запас учнів, критичне мислення, виховувати любов до національних традицій, народної мудрості, повагу і бережливе ставлення до символів нашої держави.
Хід заняття
І.Організація учнів
Привітання
В цьому класі друзі всі: (три хлопки)
Я і ти, і ми, і ви. ( три хлопки)
Добрий день, тому, хто зліва. (поворот наліво)
Добрий день, тому, хто справа. ( поворот направо)
Вправа: « Побажання »
Учні в парах говорять один одному побажання.
ІІ.Основна частина
Сьогодні я пропоную вам здійснити пригодницьку подорож. Чи любите ви подорожувати?
- А подорожувати ми будемо надзвичайною, чарівною країною. Якою саме – ви зараз скажете, переглянувши відео?
НАША ЗЕМЛЯ (Легенда)
Колись давно Бог створив народи й кожному наділив землю. Наші предки кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталося.
От вони і пішли до Бога, а він у цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть люди». «Тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе: річки, озера, ліси, степи. Але пам'ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні - ворога».
Пішли наші предки на ту землю, оселилися й живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.
Вправа Незакінчене речення: Що для мене Україна ?
Рідна земля
Родина Україна Батьківщина
Український народ
Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. То родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини. То її велике «Я», з якого починається людина, родина, батьківщина і вся наша велична й неповторна у світі Україна. Її красою захоплювались поети, художники та композитори.
Д_ гра « Запитання відповідь»
- З якої літери пишеться слово Україна?
- Яка буква позначає два звука? Чому*
- В яких випадках буква Ї позначає один звук?
- Кожна держава має свої символи. Україна має свої державні символи і пишається ними.
- Які ж державні символи вам відомі?( прапор, гімн, герб)
- А чи впізнаєте ви їх?
Д _ гра « Склади візерунок»
Учні складають візерунок даних символівґ
- Доведіть свою думку, що дійсно це є прапор України?( герб, гімн)
Читання чистомовки
Или, или, или – маєм ми три символи
Ім.ім.ім – звучить державний гімн.
Ор, ор, ор – майорить жовтий прапор
Ер , ер. ер – світить яскравий герб.
Ими,ими,ими – ми гордимося ними.
- Діти, скажіть, чи все вірно написано в чистомовці.
-Тож, давайте разом правильно прочитаємо.
- Які ще символи України ви знаєте?
- Крім державних символів у кожного народу є свої улюблені речі, дерева, рослини.
- Які ж саме любить наш народ ми дізнаємося відгадавши загадки?
Загадки
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду. ( калина)
Я дерево – символ. Зі мною в руках Великдень зустрічають У наших краях. (Верба)
Довгі ноги — довгий ніс. Прилетів – обід приніс. Смачних жабеняток Для своїх маляток. (Лелека)
Чув я десь таке повір’я: Коли в птаха біле пір’я, Птах цей символ миру в світі. Як же він зоветься, діти?
Робота в групах « Дослідницьке бюро»
1 група: Вербу з давніх давен уважали святим деревом. Освячені її гілочки служили оберегами полів від граду, ними обкурювали хату від хвороб, клали в купіль немовляти.
Діти хльоскали одне одного освяченими прутиками і промовляли:
Не я б’ю — верба б’є.
За тиждень Великдень.
Недалечко — червоне яєчко.
На це хльоскання не можна було ображатися, оскільки верба давала силу і здоров’я.
2 група: Калина - символ краси та дівочої вроди. У калині, кажуть, материна любов і мудрість
Традиційно в українських селах обіч криниці висаджували калину. Вона не тільки прикрашає місце, а й оберігає воду від спеки
3група: ЛЕЛЕКА – символ любові до батька-матері, котрі благословили тебе на світ, а тому це – й символ сімейного благополуччя, любові до рідної землі, Батьківщини. Щасливий той двір, де є гніздо лелеки, бо він – птаха священна, за розорення його гнізда – кара вогнем. А ще лелека приносить до оселі немовлят…
- Про який народний символ ми не згадали?
Згідно з народними уявленнями, голуб — пташка чиста, свята, божа. За християнською традицією, голубом Дух Святий зійшов із неба під час хрещення Ісуса Христа. Тому в народі вірять, що голуб — улюблена пташка Господа і що він освячує воду, готуючи цим хрещення. Голуб — птах миру й любові, пара голубів символізує кохання та вірність у шлюбі.
Д _ гра « Пропущене слово»
Д. А в цьому домочку, як у ... (віночку).
Заплету ... (віночок), заплету шовковий, на щастя на долю, на чорнії брови.
Хл. Хата без ... (рушників), мов родина без дітей.
...І ... (рушник) вишиваний на щастя, на долю дала.
Ми своїми вправними руками вишивали ... (рушничок) для мами.
Перегляд відео.
- Споконвіку українські жінки та чоловіки свято шанували одяг, а особливо вишиту сорочку. Наші пращури вірили, що вона захищає людину не лише від негоди, а й від ворожих сил. Вважалося, що сорочка, яка прилягає до тіла, є провідником прихованої у людині магічної сили, і водночас – це і оберіг. д / гра « Найкраще речення?
1 гр. складає питальне речення до слова: рушник
2 гр. складає розповідне речення: вишиванка
3 гр. складає окличне речення : вінок
Наша Україна багата не лише символами, оберегами, а й родючими землями, красою природи та славними українськими піснями. Багато років прагнула бути Незалежною від інших країн. Саме 24 серпня 1991 р. було проголошено День Незалежності України. Але нажаль і на сьогоднішній час наша держава переживає тяжкі часи, і кожен намагається допомогти, внести свій вклад у майбутнє. Ми серцем і душею з тими, хто в ці дні боронить нашу свободу, пам’ятаємо тих, хто віддав своє життя задля нашого щасливого майбутнього. Ми внесли свій маленький вклад у перемогу — написали листи та виготовили маленькіобереги для українських солдат.
Хвилиною мовчання вшануймо пам’ять загиблих... (Хвилина мовчання.)
У Дуже хочеться щоб у нашій країні панував мир... А що побажали б ви? Напишіть свої думки на квітах та приклейте їх до нашого віночка. (Діти зачитують.)
ІІІ . Підсумок
Пам’ятайте, діти, ви — майбутнє України. Своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте свій народ і його мелодійну мову. Шануйте себе і свою гідність — і шановані будете іншими.
Нехай же мирним буде наше небо!
Нехай сміються діти на землі!
Нехай цвіте, як маківка, Вкраїна!
Любов і доброта увійдуть в кожен дім!