Сюжетна ігрова діагностика обдарованості особистості

Про матеріал

Проблема обдарованості в наш час стає все більш актуальною. Це насамперед пов'язано з потребою суспільства в неординарних творчих особистостях. Раннє виявлення, навчання і виховання обдарованих і талановитих дітей є одним із головних завдань удосконалення системи освіти. Проте недостатній рівень психологічної підготовки педагогів до роботи з дітьми, що виявляють нестандартність у поведінці і мисленні, призводить до неадекватної оцінки їх особистісних якостей і всієї їхньої діяльності. Нерідко творче мислення обдарованої дитини розглядається як відхилення від норми або негативізм. Експерименти, проведені в багатьох країнах світу, переконливо показали, наскільки складно перебудувати систему освіти, змінити ставлення педагога до обдарованої дитини, зняти бар'єри, що блокують її таланти.

Перегляд файлу

 

 

ЗАМЕЛЮК  МАРІЯ

 

 

 

 

 Сюжетна ігрова діагностика обдарованості  особистості

 

 

 

МІСТО САД

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЕРЕДМОВА

 

 

Проблема обдарованості в наш час стає все більш актуальною. Це насамперед пов'язано з потребою суспільства в неординарних творчих особистостях. Раннє виявлення, навчання і виховання обдарованих і талановитих дітей є одним із головних завдань удосконалення системи освіти. Проте недостатній рівень психологічної підготовки педагогів до роботи з дітьми, що виявляють нестандартність у поведінці і мисленні, призводить до неадекватної оцінки їх особистісних якостей і всієї їхньої діяльності. Нерідко творче мислення обдарованої дитини розглядається як відхилення від норми або негативізм. Експерименти, проведені в багатьох країнах світу, переконливо показали, наскільки складно перебудувати систему освіти, змінити ставлення педагога до обдарованої дитини, зняти бар'єри, що блокують її таланти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МІСТО САД

 

Оповідач. Місто Сад живе у кожному з нас, адже він  завжди був надбанням родини,  її гордістю. Цей Сад – своєрідна галерея спогадів – для сторонньої людини не значить нічого, але скільки всього таїть у собі людська пам’ять, спогади допомагають людям жити далі. Ідуть люди, речі ламаються, забуваються слова й фрази, залишається тільки пам’ять.  Навіть повітря тут є іншим, він несе послання, таємний зміст якого доступний тільки  тій людині, яку приймає Місто Сад у всі пори року - тому що він пам’ятає, що про нього піклуються.

Восени гілки схиляються від важких яблук, листя потроху починає жовтіти та опадати. Дерева стоять трохи невеселі, втомлені. У листопаді та грудні  Місто Сад стоїть похмурий, мокрий - часто йдуть холодні дощі, іноді зі снігом, птахів залишилося мало. У лютому інколи дерева бувають прикрашені неначе білим мереживом, це дуже красиво. Наприкінці березня сніг тане, але яблуньки ще сплять. Пташки голосно щебечуть, немов домовилися їх розбудити. У квітні з'являється в садочку зелена травиця, оживає плакуча верба, потім зацвітають абрикоси, сливи, вишні - а яблуньки все чекають. І тільки в перші травневі дні неначе вибух - наш сад вкривається рожевими квіточками з неповторним ароматом.

Десь-колись  у ньому жили-були Ігротелла, Зигзаг та їхні синочки-голубочки. Історія їхнього народження дивовижна, бо  щораз перед пологами Ігротеллі снився один і той самий сон, але в іншому уявленні. Зигзаг завжди нервово догоджав примхам дружини при  виборі імені дитини. На колисці вішали фігурні вироби трикутної, колової, чотирикутної, зигзагоподібної форми. І коли дитина тягнула ручку до якоїсь фігури, зразу ж отримувала своє ім'я. Так у їхній родині з'явилися  Трикубіт, Колобіт, Квадробіт.

Трикубіт любив майструвати дивовижні речі, і все, щоб він не зробив, про нього казали справжній діяч, хоча  матуся про нього була іншої думки - лідер, прагне все сам вирішувати і брати на себе відповідальність за інших. Йому властивий егоїзм, бажання бути в центрі уваги. Рішучий, але не переносить заперечень. Легко розуміє головне, схоплює зміст пояснення, але  нетерплячий, не уміє слухати інших,  йому  подобається змагатися і перемагати. Іноді переоцінює свої можливості.

Другий син Колобіт завжди любив спостерігати за діяннями матусі, татуся, братів-витівників, тому Зигзаг зачасти сердито вигукував-справжній глядач, але матуся потайки усміхалася, вона знала, що це вроджений психолог. Йому дуже цікаво вивчати інших людей. Він  доброзичливий і чуйний, але йому важко бути рішучим і принциповим. Добре розуміє інших людей, намагається всім догодити. Справедливий. Більше подобаються гуманітарні, аніж точні науки.

 Квадробіт  полюбляв розмислювати над життям, сутністю природи, але не виступав оратором, потайки мислив, а насправді  слухав всіх і все. Ігротелла була засмучена вдачею сина, називаючи його мислитель слухач, бо він  хоча і організований, працелюбний, розумний, але інколи занадто приділяє увагу дрібницям і тому втрачає основне. Дуже впертий, іноді важко його переконати в чому-небудь. Багато знає, проте схильний до хизування своїми знаннями. Терплячий, але  може бути нерішучим, дуже  заощадливий, іноді до скупості.

Керівник. Якщо хочеш дочитати  казку, то тобі треба визначитися до якої фігури ти належиш, тоді ти краще зрозумієш героїв казки.

Вкажи найпривабливішу і найменш привабливу для тебе геометричну фігуру. Найпривабливішу фігуру познач (під цією фігурою) знаком «плюс», а найменш привабливу – знаком «мінус»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Отож, якщо ти вже визначився, то тебе сміливо можна називати: Трикутник – «майстер-діяч», Квадрат – «мислитель-слухач», Коло – «художник-глядач».    

Оповідач. Отож жили вони  поживали, та й горя не знали. Аж ось  Містом Сад пролетіла новина, що цар збирає військо проти злого чародія-шкідника. Але у військо можуть іти ті, хто пройшов випробування.

Перше випробування хоча на перший погляд було не важким, але з ним справилися не всі. Зажадав цар, щоб три зброєносця  кинули стріли.                                                     Перша полетіла понад хмарами, друга попід хмарам, третя  понад самою землею. І запитав яку стрілу обрали собі воїни. Стрілу, що полетіла понад хмарами вибрав Трикубіт, Колобіт обрав ту, що летіла попід хмарами,  а Квадробіт зупинився на тій, третій яка летіла   понад самою землею.

 Керівник . Щоб продовжити нашу оповідку тобі теж потрібно обрати стрілу:

                                                     Яку стрілу ти обереш?

А) перша летить понад хмарами 

Б) друга летить попід хмарами

В)  третя  летить понад самою землею.

Чому ти вибрав саме таку стрілу?

 

А- «мислитель-слухач»

Б - «художник-глядач»

 В- «майстер-діяч»

Тільки воїни виконали царське завдання, як  він приготував нове:

«Уявіть, що ви їдете додому, а перед вами «три дороги»:

А) ліворуч підеш — сам будеш голод­ним, а кінь твій буде ситим;

Б) праворуч підеш — сам бу­деш ситим, а кінь твій буде голодним;

В) прямо підеш — і коня втратиш, і себе погу­биш.

Оповідач. Недовго думаючи, Колобіт  ступив на дорогу яка прямувала ліворуч, Трикубіт праворуч, а Квадробіт попрямував прямо.

Керівник.  Щоб опинитися в казковій феєрії ти теж маєш обрати свою дорогу. Яку з трьох доріг ти обереш? Чому?

Якщо ти  «художник- глядач» вибираєш дорогу ліворуч А, «мислитель-слухач» – дорогу праворуч , «майстер-діяч» – дорогу пряму.

Цар знову вигадав нове завдання,  потрібно дати відповіді: «повністю згодний»                                                                                        

Не терплю суворого порядку, норм, надмірної охайності

У більшості випадків дію за заздалегідь продуманим планом

Не люблю одноманітної роботи, що вимагає зосередженості, терпіння, уваги до дрібних деталей

Люблю порядок, симетрію, закономірність

Не люблю спокійного, розміреного життя. Люблю несподіванки і пригоди.

Завжди виявляю обережність у виборі друзів і знайомих.

Мені приємно перебувати в центрі уваги

Читати книги мені приємніше аніж спілкуватися зі знайомими

Як правило, нічого не планую, а все роблю в залежності від настрою

Зазвичай планую власні дії і вчинки

Мені здається нудним дотримання порядку і точності у всьому, намагаюся внести до всього хоча б трішечки фантазії

Розпочату роботу завжди доводжу до логічного завершення

Надаю важливого значення зовнішньому вигляду та одягу людей, звертаю увагу на моду і якість тканини

У мене є мета у житті, до якої я прагну, долаючи перешкоди

 

Колобіт  «повністю згодний» із більшістю висловлюваннями першої колонки, Квадробіт «повністю згодний» із більшістю висловлюваннями другої колонки, Трикубіт «повністю згодний» із половиною висловлювань першої колонки і половиною висловлювань другої колонки.

 Керівник. Щоб визначитися у подальшій казковій пригоді, тобі теж потрібно визначитися у своїй згоді з  висловлюваннями, якщо  ти «повністю згодний» із більшістю висловлюваннями першої колонки, то ти «художник-глядач»,  «повністю згодний» із більшістю висловлюваннями другої колонки - «мислитель-слухач»,  «повністю згодний» із половиною висловлювань першої колонки і половиною висловлювань другої колонки - «майстер-діяч».

 Оповідач. Цар був задоволений мисленням, діянням, слуханням, спогляданням, майстерністю своїх воїнів, але він не був впевнений у їхній відданості своєму Містосаду, тому він запропонував їм  ще одне випробовування,  Колобіт, Три кубіт, Квадробіт мають визначити, що вони у тридев’ятому царстві хочуть і можу…

1а- проводити свій час на природі, в туристичному поході.

1б.- проводити час на самоті, робити медитацію, відпочивати чи роздумувати над важливими життєвими питаннями.

1в. – співати, бо маю приємний і мелодійний голос.

 

2а.- вирішувати екологічні питання, бо я належу до людей, які є активістами якихось природничих спілок, і я обізнаний з багатьох питань стосовно природи.

2б.- відвідувати різні семінари, що стосуються особистісного росту людини, бо я прагну дізнатися про себе якомога більше.

2в.- прислухатися до музики і співу і легко уловлювати фальшиві ноти у музичному чи пісенному творі.

3а.- піклуватися про тварин, у мене багато тварин є вдома.

3б.- реагувати на невдачі з особливою витримкою.

3в.- слухати музику по радіо, у записах на касетах, дискетах тощо.

 

4а-працювати в саду, виконувати інші дії у природі, наприклад, доглядати птахів.

4б.-  домогтися  до себе поваги інших, бо маю особливе хобі або інтерес.

4в.- грати на музичному інструменті.

 

5а.- охороняти природу, я хочу записатися (записався) на курси у центр, пов’язаний з природою.

5б .- реалістично оцінювати свої сильні і слабкі сторони.

5в.- підносити настрій  завдяки музиці, бо без неї моє життя було б менш цікавим.

6а.- піклуватися про рослини і тварин, бо я знаюся на відмінностях між різними видами собак, пташок, інших представників флори і фауни.

6б.- проводити вихідні в маленькому будиночку десь в лісі на самоті, а не в гамірному товаристві багатьох людей.

6в.- не розлучатися з піснею, бо, йдучи «прокручую» в умі якусь музику або наспівую.

7а.- читати книги, журнали, дивитися телепередачі, фільми про природу.

7б.-вважати себе вольовою і незалежною людиною.

7в.- зіграти уривок якоїсь мелодії на примітивному ударному інструменті або відтворити потрібний ритм голосом.

 

8а.- надавати перевагу відпочинку на природі, аніж відвідуванню якихось розважальних закладів.

8б.- вірити  у те, чим цікавлюся або захоплююся, а тому веду особистий щоденник, щоб фіксувати свої внутрішні переживання.

8в.- слухати різні стилі музики, бо знаю дуже багато музичних творів.

9а.- гуляти на свіжому повітрі протягом тривалого часу, відвідувати зоопарки, аквапарки тощо.

9б.- розраховувати лише на себе самого.

9в.- виконувати пісенні або музичні твори, бо я , почувши один-два рази музичний уривок, можу точно його відтворювати.

 

10а – з великим задоволенням працювати у саду.

10б – працювати на себе, замислююсь над відкриттям власного бізнесу.

10в – наспівувати під час роботи, навчання, вивчення чогось нового, іти по життю з піснею.

11а – здійснювати руками конкретні практичні дії: шити, переплітати, займатися різьбою, моделювати тощо

11б- навчатися у взаємодії з іншими, бо я відношуся до типу людей, до яких приходять за порадою колеги по роботі чи сусіди.

11в – ознайомлюватися з новітніми досягненнями науки.

12а – побільше рухатися, бо мені важко усидіти на одному місці.

12б – займатися груповими видами спорту, такими як бадмінтон, волейбол чи футбол, але не плаванням чи спортивною ходьбою.

12в - поглиблено опановувати математикою, бо вона – мій улюблений предмет.

13а - брати участь в іграх на свіжому повітрі, займатися спортом.

13б.- співпрацювати з іншими у складі малих груп, бо коли маю проблему, мені кортить поділитися нею з кимось, а не тримати у собі.

13в – влаштовувати маленькі експерименти типу: «Що буде, якщо…». Наприклад, що буде, якщо чорнобривці висіяти на зиму у кімнаті

14а- спілкуватися невербально (наприклад, мовою жестів, пантомімою і мімікою).

14б – мати не менше аніж трьох, а то й більше близьких друзів.

14в - не мати  ніяких справ з неорганізо­ваними людьми, бо мій розум вимагає системності, порядку, правильності, послідовності у всьому, і всіх.

15а.- займатися фізичною діяльністю, бо найкращі ідеї у мене виникають під час руху.

15б –брати участь у колективних іграх, бо мені подобаються соціальні ігри типу «монополія», «брідж», але не відеоігри, а реальні.

15в - легко здійснювати підрахунки в думках, без ручки і калькулятора.

 

 

16а – якомога частіше прогулюватися на свіжому повітрі.

16б – насолоджуватися нагодою повчити інших людей, бо це я дуже добре умію робити.

16в – розв’язувати  головоломки, які вимагають з'ясування причин, логічного мислення.

 

17а – займатися  експериментальними дослідженнями, бо я найкраще пізнаю предмет завдяки безпосередньому дотику до нього.

17б – бути завжди  «командним гравцем», бо я сам вважаю себе або інші вважають мене лідером.

17в – мислити чіткими, абстрактними, безсловесними поняттями.

18а – зустрічатися з екстримальними ситуаціями в ході прогулянок, поїздок, експериментів.

18б – комфортно почувати себе серед натовпу людей.

18в – вірити у те, що все у світі має раціональне, наукове пояснення.

 

 

19а – робити щось практично самому, аніж читати  про таку роботу чи пасивно дивитися на чиїсь практичні дії.

19б – проводити вечір у веселому товаристві, аніж сидіти вдома самому.

19в – завжди почуватися впевненим, коли все на своєму місці, все перебуває у звичному порядку.

 

20а – вести активний стиль життя, вдаватися до танців, бо відзначаюся скоординованими рухами.

20в – відшукувати недоліки у тому, що інші говорять чи  роблять вдома або на роботі.

20б – бути задіяним у соціальній діяльності, пов’язаній із доброчинством, церквою, спілками тощо.

21а – помічати кольори, бо я маю до них підвищену чутливість.

21б - обговорювати різні життєві питання, зокрема, про сенс життя.

21в - робити нотатки, бо я легко «прокручую» слова в умі, перед тим, як їх говорити або писати

22а – фіксувати кінокамерою або фотоапаратом усе, що мене оточує.

22б – бути фаталістом, бо релігія залишається  дуже важливою для мене.

22в – слухати частіше радіо, аудікасети, аніж дивитися телевізор і відеокасети. Бо я краще сприймаю і розумію інформацію слухом, а не зором.

23а – заплющувати очі і викликати яскраві уявні образи про будь-які події.          

23б - виконувати свою роль  у житті, займати своє місце під сонцем.

23в – читати книги, бо вони мають велике значення для мене

 

24а – залюбки складати різноманітні пазли.

24б - споглядати твори мистецтва, розуміти їх взаємозв’язок, розуміти висловлювання: «все є в усьому», «пізнай себе і ти пізнаєш світ».

24в – розважатися самому чи з гуртом друзів анекдотами, каламбурами, скоромовками, віршиками.

 

25а.-  уночі бачити яскраві, чіткі сни.

25б – робити вправи на релаксацію та медитацію.

25в - вести щоденник, записувати туди власні твори, якими я сам пишаюся і які схвалюють інші.

 

26а – подорожувати, бо я, як правило, завжди відшукую шлях у незнайомій місцевості.

26б - відвідувати місця, де я можу відпочити, відволіктися від реальності буття.

26в - розгадувати кросворди, бо я отримую задоволення від ігор типу «анаграми», «плутанина слів», «пасворди» тощо.

27а –  частіше малювати чи підсвідомо робити мазки або відбитки кольорових плям на площині.

27б - читати стародавніх та сучасних філософів, бачити перспективу розвитку завдяки вивченню історії та стародавньої культури

27в – писати із задоволенням,  пояснювати на прохання інших людей значення слів, які я вживаю в усному чи писемному мовленні.

28а – користуватися знаннями з геометрії, бо у школі геометрія давалася мені легше аніж алгебра.

28б - оволодівати знаннями міфології,   розуміючи їх цінність для культури.

28в – вивчати залюбки іноземні мови: англійську, німецьку, французьку, бо я легко ними оволодіваю.

29а – згадувати зображення предметів або легко уявляти предмети з висоти пташиного польоту.

29б – дізнатися, чи є розумні створіння у Всесвіті.

 29в – вивчати рідну мову, гуманітарні науки, історію, бо вони даються мені легше аніж математика  чи природничі дисципліни.

30а – надавати перевагу читанню мало ілюстрованого матеріалу.

30б – молитися, відвідувати храми.

30в – користуватися цитатами, бо в моєму мовленні часто зустрічаються висловлювання, які десь прочитані або почуті.

 А Царство 1 (1а-10а)

Натуралістичний

інтелект   

Царство 2 (11а-20а) 

Тілесно-кінестетичний

інтелект

Царство 3 (21а-30а)

Просторовий

інтелект

 

 

   Б Царство 4 (21б-30б)

Екзістенціональний

інтелект

Царство 5 (11б-20б)

Міжособистісний

інтелект

Царство 6 (1б-10б)

Внутрішньо-особистісний

інтелект

 

 

В Царство 7 (1в-10в)

Музичний інтелект

 

Царство 8 (21в-30в)

Лінгвістичний

інтелект

 

Царство 9 (11в-20в)

Логіко-математичний

інтелект

 

 Оповідач. Після останнього випробування  цар зрозумів, що ці воїни не тільки будуть захищати свої державу, але й люблять чудові краєвиди дикої природи, диких звірів, птахів, комах, риб та інших живих істот природи ,у дикій природі відчуває єдність зі світом,  піклується про різних істот фауни і флори – Трикубіт,  Колобіт здатен чути голоси божественних або міфологічних, казкових  істот,  молиться на самоті, бере участь у релігійних обрядах спільно з іншими віруючими, дотримується традиційних релігійних свят або традиційних народних свят, присвячених Богу або іншим міфологічним істотам, Квадробіт любить кольоромузику, концертні програми, музичні і пісенні шоу з участю відомих  птахів-акторів, співає та грає на улюблених інструментах, танцює під музику, водить хороводи.

Змучені але задоволені воїни приїхали до своїх батьків, і почали вихвалятися  царськими нагородами. Довга дорога, важкі випробування далися взнаки молодцям, що втратили пильність через  свою пихатість.

Керівник. І тут матуся  Ігротелла задумала створити молоді загони воїнів, яких би навчали  Трикубіт, Колобіт, Квадробіт.  Вона запропонувала кожне слово позначити будь-яким графічним зображенням.

  Слова і графічні зображення до них

 Слова і графічні зображення до них

 Веселе свято                                                     

хвороба

тяжка праця             

розлука 

щастя

перемога

обман                                                                                                

любов

ворожнеча

справедливість  

дружба

розвиток

сумнів

смачна вечеря             

смуток 

подвиг

 

Усі зображення можна класифікувати за п’ятьма видами: абстрактні, знаково-символічні, конкретні, сюжетні й метафоричні.

Абстрактні зображення (А) – у вигляді ліній, без оформлення в графічні образи, які можна розпізнати.

Знаково-символічні зображення (З) – у вигляді знаків або символів (геометричні фігури, стрілки тощо).

Конкретні (К) – названі предмети, явища, образи, трудові дії.

Сюжетні (С) – предмети, персонажі або один персонаж, який виконує певну дію.

Метафоричні (М) – зображення у вигляді метафор, асоціацій, художніх домислів («радість» у вигляді істоти на крилах).

Поруч з малюнком Ігротелла  ставить букву, яка означає вид зображення: (А), (З), (К), (С), (М).

Вид зображення, який зустрічається найчастіше, вказує на характер мисленнєвого процесу. «Мислителі», які  характеризується абстрактним і знаково-символічним типом малюнків, пішли у  загін Квадробіта, Колобіт створив загін «художників», що характеризувалися сюжетними і метафоричними зображеннями. Схильними до творчості, мають художні здібності, відзначається художньо-образним мисленням. «Майстри», котрі обирають конкретний вид зображення, оперують предметами, які сприймають безпосередньо, відзначаються практичним, конкретно-дійовим мисленням поповнили загін Трикубіта.

 Керівник,  слухачі, глядачі  . Наша казкова подорож ще не завершилася, як ви вже зрозуміли, то ви теж були активними воїнами даних випробувань, щоб створити свої загони вам потрібно згрупуватися на «Мислителів», «Художників», «Майстрів».

Для того, щоб у нашому Місті Сад був мир, злагода, любов ваше завдання створити ці умови, використовуючи свій інтелектуальний потенціал. Але враховуючи:

  • Відповідність змісту роботи зазначеній меті і завданням, 
  • Наявність чіткої структури роботи, 
  • Повнота та оригінальність  розкриття теми, 
  • Ефективність застосування методів і прийомів у досягненні кінцевого продукту (результативність).

Майстри

«Створення навчальних відеоматеріалів»

Вправа «Створи колаж»

 

 

Ви зможете проявити загальні здібності: пізнавальна активність, допитливість, свіжість і гострота сприймання, яскравість уяви, фантазії, здатність до пошуку тощо. Учасникам потрібно створити колаж (із вирізок з журналу) на задану тему:

Якою повинна бути, на вашу думку, творча жінка?

Яким повинен бути творчий педагог?

Якою повинна бути творча дитина?

Якими мають бути творчі батьки? 

На завершення кожен із учасників захищає власний колаж.

 

Художники

«Модель роботи з обдарованими дітьми »

Вправа «Намалюй  свою казку»

 

Свої образотворчі та літературні здібності ми зможемо проявити під час «Намалюй свою казку». За допомогою маркера учасник повинен зобразити зі слів свою казку, щоб інші могли її розказати. Умова – слова і цифри не писати!

 «Ой на горі два дубки…»

 «Горіла сосна палала…»

 «По малину в сад підем»

 «Ой у вишневому саду…»

 

Мислителі

 «Портфоліо»

Вправа «Перевертні»

 

Одним з найефективніших методів розвитку розумової діяльності є метод ТРВЗ (теорія розв’язання винахідницьких завдань). ТРВЗ – це методологія пошуку нових розв’язань, що дає стабільні позитивні результати. Одним із прийомів ТРВЗ є перевертні, коли слова відомих виразів, прислів’їв, загадок, пісень тощо змінюють на протилежні або близькі за значенням. Спробуйте відгадати деякі з них:

Пісня:

Померли в дідуся три сумних котуся.

(жили у бабусі два веселих гуся)

 Або назва казки: Чорносмолка без трьох тролів (Білосніжка і сім гномів)

 Приказка: Дід на ноги – корові важче (Баба з возу – кобилі легше.)

 А зараз кожен отримає завдання створити власний перевертень, і ми всі разом спробуємо його відгадати.

1.Розпрягайте хлопці коней

Та лягайте спочивать.

2.Несе Галя воду,

Коромисло гнеться.

3. Ой, минула вже зима

Снігу й льоду вже нема.

4.Галя по садочку ходила

Хусточку біленьку згубила.

 

 Керівник. Створивши ці умови, запропонуйте їх реалізацію на прикладі створення «Міста Сад» віртуальних вулиць міста присвячених казці: «вулиця кольорів», «вулиця звуків», «вулиця запахів», «вулиця предметів», «вулиця  подій», «центральна  казкова площа». Разом з тим  розвиваються  творчі здібності особистості, удосконалюються  логічне та просторове мислення й уява, формуються вміння злагоджено і ефективно працювати над виконанням творчого завдання.

Ну, панове, ми залишили наших героїв Ігротеллу, Зигзага Трикубіта, Колобіта, Квадробіта у той самий момент, коли самі вирішили створити свої загони «Мислителів», «Художників», «Майстрів».

   Оповідач. А тим часом казка не дрімала,  і нам олівці кольорові подарувала, щоб ми з вами намалювали казковий калейдоскоп своїх подорожей. Адже ми -  квітучий Місто Сад. Та, на жаль, у цьому садку трапляються занедбані куточки. Висока кам'яна стіна, обвита плющем, у якій є невеликі дерев'яні дверцята. Відчиніть їх і зазирніть. Ви бачите чудову природу: шовкові трави, чудернацькі квіти, дивні дерева, які своїми м'якими голосами запрошують вас зайти, тихо нашіптуючи: «Заходь, заходь,  заходь...», — і ви опиняєтесь у прекрасному, але занедбаному садку. Рослини так буяють, що не видно землі, і важко знайти стежку. Вам хочеться довести все тут до ладу, і ви починаєте полоти бур'ян, підрізати гілки, виносити суху траву, все, все зайве, обкопуєте, поливаєте, словом, наводите повний лад. За деякий час оглядаєте те, що зробили і порівнюєте з тією частиною саду, якої ще не торкалися. Ви задоволені результатом своєї праці, і таємничі голоси шепочуть: як гарно, як чисто, як дивовижно добре. Ви чуєте слова подяки, і радо відзначаєте, що все і завжди потребує догляду, турботи і уваги. І навіть сама по собі чудова природа, щоб тішити око, потребує турботливих рук, терпіння і любові. Ви вдоволено оглядаєте ще і ще цю дивовижну красу і повертаєтесь до кімнати, упевнені: ви в цьому світі потрібні, ви — джерело розуму, спокою та гармонії.

От і вся казка, була там бубликів в'язка, і я там була, горілку не пила, всі раділи, гуляли, мед-вино кружляли, воно рікою текло, а в рот не було. Все це я

виділа, коли сіла  на весло, воно мене сюди принесло, а хто не вірить, той най перевірить. На цьому і казка закінчилася.

 

doc
Додав(-ла)
Замелюк Марія
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
21 вересня 2018
Переглядів
782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку